/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
bilmærke farve nummerplade
Fra : Erik Rasmussen


Dato : 16-12-05 14:53

findes en site hvor man kan indtaste nummerplade og se bilmærke + farven

det drejer sig om en færdselsskade hvor bilen kørte væk, men jeg har
nummeret

vh ER



 
 
Andreas M. Hansen (16-12-2005)
Kommentar
Fra : Andreas M. Hansen


Dato : 16-12-05 15:00


"Erik Rasmussen" <Erik@Rasmussen.dk> wrote in message
news:43a2c664$0$38633$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> findes en site hvor man kan indtaste nummerplade og se bilmærke +
> farven
>
> det drejer sig om en færdselsskade hvor bilen kørte væk, men jeg har
> nummeret
>

Jeg tror eneste vej er at indgive en politianmeldelse og så ellers melde det
til din forsikring, og så lade dem ordne paragrafferne.

mvh

Andreas M. Hansen


Kim Olsen (16-12-2005)
Kommentar
Fra : Kim Olsen


Dato : 16-12-05 15:23

Jo da

Farven er sjældent med, men mærke mv.

http://147.29.112.249/discoverer6i/synsrapport

hilsen
Kim Olsen


"Erik Rasmussen" <Erik@Rasmussen.dk> skrev i en meddelelse
news:43a2c664$0$38633$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> findes en site hvor man kan indtaste nummerplade og se bilmærke +
farven
>
> det drejer sig om en færdselsskade hvor bilen kørte væk, men jeg har
> nummeret
>
> vh ER
>
>



Thomas J. (16-12-2005)
Kommentar
Fra : Thomas J.


Dato : 16-12-05 15:55

Den Fri, 16 Dec 2005 15:22:49 +0100 sendte "Kim Olsen"
<kim.olsen(fjerndette)@sport.dk> følgende røgsignaler:

>Jo da
>
>Farven er sjældent med, men mærke mv.
>
>http://147.29.112.249/discoverer6i/synsrapport

Personvogne under 4 år figurerer vel ikke.
Det samme burde gælde for varevogne under 2 år.

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04
Yamaha Aerox RR '04
Medtronic 6931-65cm '05

Leonard (16-12-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 16-12-05 16:09

Thomas J. <dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk>
wrote:

>Personvogne under 4 år figurerer vel ikke.
>Det samme burde gælde for varevogne under 2 år.

Næh, der står jo:
Bemærk, at synsrapporten kun kan vises, hvis køretøjet er synet efter
den 1/10/2000, og den er synet af Applus+ Bilsyn.

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Kim Olsen (16-12-2005)
Kommentar
Fra : Kim Olsen


Dato : 16-12-05 16:17

> >Personvogne under 4 år figurerer vel ikke.
> >Det samme burde gælde for varevogne under 2 år.

Det har I selvfølgelig ret i, men lad os nu se, om ikke Andreas er heldig at
der er tale om en ældre sag.

kim



Andreas M. Hansen (16-12-2005)
Kommentar
Fra : Andreas M. Hansen


Dato : 16-12-05 19:33

> Det har I selvfølgelig ret i, men lad os nu se, om ikke Andreas er heldig
> at
> der er tale om en ældre sag.
>

Og hvad er det så lige jeg skal være heldig med ??
- Hint: Mon ikke det er Erik du mener skal være heldig ?

mvh

Andreas M. Hansen


Henning (17-12-2005)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 17-12-05 10:13

On Fri, 16 Dec 2005 14:53:19 +0100, "Erik Rasmussen"
<Erik@Rasmussen.dk> wrote:

>findes en site hvor man kan indtaste nummerplade og se bilmærke + farven
>
>det drejer sig om en færdselsskade hvor bilen kørte væk, men jeg har
>nummeret

Hvis du har nummeret, hvad skal du så med resten? Er det for at virke
mere overbevisende ovrefor politiet ved at sige det var en "grøn Mazda
med nummerpladen xxxxxxx"?
Hvad så når du maler din bil om, skal den så omregistreres?


Henning
hsb(at)image.dk

Kim Olsen (17-12-2005)
Kommentar
Fra : Kim Olsen


Dato : 17-12-05 14:45

> Hvad så når du maler din bil om, skal den så omregistreres?
>
>
> Henning
> hsb(at)image.dk

Når man hører politiscanner, kan man høre, at politiet i hvert fald kan slå
op, hvilken farve en bil har på 1. indregistreringstidspunkt.
Hvorfor man har den oplysning, når den tydeligvis ikke bliver opdateret ved
jeg ikke.

Kim



blue (17-12-2005)
Kommentar
Fra : blue


Dato : 17-12-05 14:54

"Kim Olsen" <kim.olsen(fjerndette)@sport.dk> skrev i en meddelelse
news:43a415f8$0$129$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> Når man hører politiscanner, kan man høre, at politiet i hvert fald kan
> slå
> op, hvilken farve en bil har på 1. indregistreringstidspunkt.

Nej, det kan de ikke.



Leonard (17-12-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 17-12-05 15:01

"blue" <blue_iz@ofirFJERN.dk> wrote:

>Nej, det kan de ikke.

Gu' ka' de så!

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

blue (19-12-2005)
Kommentar
Fra : blue


Dato : 19-12-05 23:49

"Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev i en meddelelse
news:hg68q1hktaj389vngcpsausfi1itd1oful@4ax.com:

> Gu' ka' de så!

Meget interessant!

Lad mig endelig høre i hvilket system politiet henter omlysninger om farven?
Det tror jeg, der er mange politiere, der vil være interesseret i at få at
vide.

Flot sprog i øvrigt...



Leonard (20-12-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 20-12-05 10:00

"blue" <blue_iz@ofirFJERN.dk> wrote:

>Lad mig endelig høre i hvilket system politiet henter omlysninger om farven?

Jeg kender ikke politiets systemer, men enhver der kan finde ud af at
lytte med på politiets radio kan høre at de ofte får at vide mærke,
model, årgang og farve, når de forespørger på et reg.-nr.

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

blue (20-12-2005)
Kommentar
Fra : blue


Dato : 20-12-05 11:27

"Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev i en meddelelse
news:fshfq15tm9krhgqjiha4vd857ngj0d08h8@4ax.com:

> Jeg kender ikke politiets systemer, men enhver der kan finde ud af at
> lytte med på politiets radio kan høre at de ofte får at vide mærke,
> model, årgang og farve, når de forespørger på et reg.-nr.

Så har det været helt tilfældigt, at den vagthavende helt privat har haft
kendskab til bilen og dens farve eller at bilen tidligere har været
involveret i et uheld eller lignende, hvor politiet efterfølgende selv har
registreret farven.

Politiet kan *IKKE* i deres systemer se bilens farve ved indregistrering.
Det er *kun* hvis de selv har noteret farven, at denne kan ses - og dette
system bruges ikke til forespørgsler.



Leonard (20-12-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 20-12-05 11:38

"blue" <blue_iz@ofirFJERN.dk> wrote:

>Så har det været helt tilfældigt, at den vagthavende helt privat har haft
>kendskab til bilen og dens farve eller at bilen tidligere har været

Så har vagthavende i Odense en ualmindelig god hukommelse, for det er
godt nok på mange biler, at han kender farven.

Jeg kender ikke noget til politiets systemer, jeg har alene min viden
fra det jeg har hørt på politiradioen. Og så fra en enkelt gang hvor
jeg anmeldte en spritbilist og hvor jeg i mørket tog fejl af farven,
jeg mente den var mørkeblå, mens betjenten i telefonen så spurgte om
ikke det kunne passe bedre med at den var bordeauxrød - og det var
den.

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

blue (20-12-2005)
Kommentar
Fra : blue


Dato : 20-12-05 16:16

"Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev i en meddelelse
news:shnfq1t1tf1l8403k18qlvabmlkell0lee@4ax.com:

> Så har vagthavende i Odense en ualmindelig god hukommelse, for det er
> godt nok på mange biler, at han kender farven.

B.

Mvh.
Michael Krause Sørensen,
Vicepolitikommissær
Slagelse politi

-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: XXX [mailto:X@X.dk]
Sendt: 20. december 2005 10:30
Til: slagelse@politi.dk
Emne: Farve på bil

Hej!

Jeg håber, I kan afgøre en lille diskussion, som går på hvorvidt politiet
har mulighed for at se farven på en bil, når de forespørger i deres
systemer.

A siger, (efter at have lyttet til politiscanneren) at politiet ofte
oplyser om farven på en bil, når en patruljebil forespørger på en sådan.

B siger, at politiet ikke har oplysninger om farven på en bil - måske
bortset fra situationer, hvor køretøjet tidligere har været involveret i
uheld eller lignende og politiet selv har registreret farven.

Hvem har ret?


På forhånd tak og med venlig hilsen.



Kim Olsen (17-12-2005)
Kommentar
Fra : Kim Olsen


Dato : 17-12-05 15:54

> Nej, det kan de ikke.
>

Så er det vist ligesom med humlebien. ´Jeg har lige haft scanneren tændt,
og både P12 og P17 nævner ofte farven når et køretøj får svar på en
forespørgsel.

Men som sagt kan jeg ikke rigtig se hvor oplysningen kommer fra.
hvis man registrerer et "gl" køretøj skriver man jo ikke farven på
reg.attesten.

kim



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408909
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste