Folk blinker til mig...
Fra : Brian

Dato : 15-12-05 20:00

Hejsa

I Onsdags købte jeg nye pærer til bilens nærlys - et sæt Philips Vision Plus
i H1 format. Forrygende pærer, giver et fint klart lys.

Jeg nåede dog ikke at køre mange kilometer, før den første blinkede af mig,
og inden jeg var nået hjem (omkring 40 km.) var der 3 andre der havde
blinket. Med de gamle pærer, var der ingen der blinkede.

Nå, selv om mange tro modsat, er jeg ikke ude på at genere folk med mit lys,
så jeg trillede til mekanikeren, for at få indstillet lygterne. Der blev dog
ikke justeret det vilde, de stod som de skulle. Det er heller ikke mere end
3 uger siden at bilen blev synet, hvor lygterne jo også bliver tjekket.

Idag blinkede folk dog stadig af mig, og da jeg i anden anledning var ved
endnu en mekaniker, bad jeg ham tjekke lygterne. Det gav samme besked som
første gang - de står som de skal. Bare her til aften har 8 stykker blinket
af mig, indenfor 1½ time på landevejen.

Jeg ved at mine lygter står som de skal, og jeg kører ikke med tågelygter
tændt - så hva faen blinker folk af ? Er der gået så meget selvjustits i
folk, at der hellere skal blinkes en gang for meget, end en gang for lidt ?

Nå, nu har jeg justeret lygterne helt i bund vha. niveaureguleringen fra
kabinen. Så får jeg at se imorgen tidlig, om det behager pøbelen bedre...

/Brian

Fra : Carsten H.

Dato : 15-12-05 20:01

"Brian" <ellers@tak.du> skrev i en meddelelse
> [...]
> kabinen. Så får jeg at se imorgen tidlig, om det behager pøbelen bedre...

Blink igen!

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-12-05 20:07

"Carsten H." <non@non.non> wrote in

> Blink igen!

Ja på med det lange lys...

--
Martin Johansen [6000]
"Xenon er sagen.. og nej det blænder IKKE"

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 15-12-05 23:02

Den 15 Dec 2005 19:06:35 GMT, skrev Martin Johansen [6000] :

> Ja på med det lange lys...

Hvis lysforholdene er til det, kan man da sagtens markere at man bruger
nærlys ved at "blænde ned" til positionslys. Det andet ender tit i ren
lyskrig.

--
Kent Oldhøj

Fra : Møller

Dato : 15-12-05 20:07

"Carsten H." <non@non.non> wrote in message

> "Brian" <ellers@tak.du> skrev i en meddelelse

> Blink igen!

Jeg har kørt med dem i 6 år uden blink.

Kunne det tænkes, at din bil har dårlige lygter: parabol, afskærmning,
lygteglas (er ofte plast)?
Bil?

Møller

Fra : Brian

Dato : 15-12-05 20:20

Møller wrote:

> Jeg har kørt med dem i 6 år uden blink.

6 år alligevel - jeg troede sgutte de havde været på markedet så længe.

> Kunne det tænkes, at din bil har dårlige lygter: parabol, afskærmning,
> lygteglas (er ofte plast)?

Nææ, det kan det ikke. Så skulle folk også blinke med de gamle
pærer, hvilket de ikke gjorde.

> Bil?

En Golf 3 med org. ikke-plast lygter

/Brian

Fra : Brian

Dato : 15-12-05 20:16

Carsten H. wrote:

> Blink igen!

Det gider jeg ikke bruge krudt på - ungdomssløvsind

/Brian

Fra : Carsten H.

Dato : 19-12-05 19:02

> Det gider jeg ikke bruge krudt på - ungdomssløvsind
>
> /Brian

Folk tror måske at du køre med det lange lys på, derfor blinker de, du giver
dem lige det lange lys, så er de klar over at du ikke er et "fjols" der køre
med det lange lys

Fra : Ukendt

Dato : 15-12-05 20:05

> [...]
> kabinen. Så får jeg at se imorgen tidlig, om det behager pøbelen bedre...

Tja ellers må du hellere skifte til HID

--
Tom

Fra : Brian

Dato : 15-12-05 20:20

Tom wrote:

> Tja ellers må du hellere skifte til HID

Jaa, der går jo rygter om at folk ikke blinker til én med den
slags lamper

/Brian

Fra : Peter Weis

Dato : 15-12-05 20:08

Brian wrote:

> - så hva faen blinker folk af ?

Det er ikke sådan et anerkendende blink ... sådan for at få kontakt?

mvh
Peter

Fra : Brian

Dato : 15-12-05 20:23

Peter Weis wrote:

> Det er ikke sådan et anerkendende blink ... sådan for at få kontakt?

Nu du nævner det - jeg er godt nok lige blevet klippet, så det er
da ikke helt umuligt

/Brian

Fra : Peter Weis

Dato : 15-12-05 21:08

Brian wrote:

> Nu du nævner det - jeg er godt nok lige blevet klippet, så det er
> da ikke helt umuligt

Se bare ... du er lige klar til at blive scoret

mvh
Peter

Fra : Uffe Ravn

Dato : 16-12-05 00:47

"Brian" <ellers@tak.du> skrev

> Nu du nævner det - jeg er godt nok lige blevet klippet, så det er
> da ikke helt umuligt

Ja sådan et kørekort holder ikke længe

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Mikkel Lund

Dato : 15-12-05 20:34

Brian wrote:
> Hejsa

> /Brian

Lav en test. Få en til at "møde" dig på en mørk vej. Evaluere så om der
var noget der generede og kunne give anledning til et blink!

Hilsen Mikkel

Fra : Brian

Dato : 15-12-05 21:05

Mikkel Lund" <"mmlu03[fjern] wrote:

> Lav en test. Få en til at "møde" dig på en mørk vej. Evaluere så om
> der var noget der generede og kunne give anledning til et blink!

Det har jeg prøvet her til aften, og der er intet at jamre over.
Lyset ser dog meget klart ud i forhold til pos. lampen, men det er
der næppe noget galt i...

/Brian

Fra : BJ

Dato : 15-12-05 20:32

"Brian" <ellers@tak.du> skrev i en meddelelse

KLIP

> I Onsdags købte jeg nye pærer til bilens nærlys - et sæt Philips Vision
> Plus i H1 format. Forrygende pærer, giver et fint klart lys.

Skift dog til xenon.

De blænder ikke.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Brian

Dato : 15-12-05 21:03

BJ wrote:

> Skift dog til xenon.

Nu har jeg jo lige investeret 229,- i de pokkers lamper

> De blænder ikke.

Det siger rygterne godt nok...

/Brian

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 15-12-05 20:35

Brian wrote:
> I Onsdags købte jeg nye pærer til bilens nærlys - et sæt Philips
> Vision Plus i H1 format. Forrygende pærer, giver et fint klart lys.

Jeg ved godt, hvad der er galt...

Pærerne giver et godt klart lys. Du har blot nogle modkørende, som tror at
det er xenonpære, da de er så klare.

Dine lygter fejler ikke spor, men da de mener at det er xenonpærer, og da
xenonpære jo _altid_ blænder, så blinker de af dig for at pille de satans
xenonpære af igen...

Fra : BJ

Dato : 15-12-05 20:38

meddelelse news:43a1c57f$0$15788$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Dine lygter fejler ikke spor, men da de mener at det er xenonpærer, og da
> xenonpære jo _altid_ blænder, så blinker de af dig for at pille de satans
> xenonpære af igen...

Jeg ville da tænde tågelygterne også....

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Møller

Dato : 15-12-05 23:34

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in message

> "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
> meddelelse news:43a1c57f$0$15788$14726298@news.sunsite.dk...
>
> KLIP

> Jeg ville da tænde tågelygterne også....

Og karbidlamperne
samt hornlygterne på Skærgårdstraktoren.

Jo jeg er levende endnu
Møller

Fra : BJ

Dato : 16-12-05 00:08

"Møller" <eam@.g-e-t-2-n-e-t-.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> da
> satans

> Og karbidlamperne
> samt hornlygterne på Skærgårdstraktoren.

Jep, for jeg har ikke noget blåt lys.

> Jo jeg er levende endnu

Du har ellers holdt dig en del i baggrunden Erik.

Jeg tror, du er en rigtig lurepasser..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Brian

Dato : 15-12-05 21:06

Morten Fruergaard wrote:

> Jeg ved godt, hvad der er galt...
>
> Pærerne giver et godt klart lys. Du har blot nogle modkørende, som
> tror at det er xenonpære, da de er så klare.

Det tror jeg også efterhånden...

> Dine lygter fejler ikke spor, men da de mener at det er xenonpærer,
> og da xenonpære jo _altid_ blænder, så blinker de af dig for at pille
> de satans xenonpære af igen...

Nåja... men så ved jeg da hvor man kan købe xenon pærer til
229,- for et sæt

/Brian

Fra : Uni Bull

Dato : 15-12-05 21:24

> [...]

> xenonpære jo _altid_ blænder, så blinker de af dig for at pille de satans

*LOL*
Det kan være du har mødt nogle her fra gruppen
--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 15-12-05 20:40

> [...]
> kabinen. Så får jeg at se imorgen tidlig, om det behager pøbelen bedre...

Når du har et "fint klart lys" på er det tit stærkt at møde, så hvis du
blinker igen, gør du bare ondt værre.
Hvad gør du selv, når du møder en bil, som du tror har langt lys på?

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 15-12-05 20:54

Michael Kirkegaard wrote:

> Når du har et "fint klart lys" på er det tit stærkt at møde, så hvis du
> blinker igen, gør du bare ondt værre.
> Hvad gør du selv, når du møder en bil, som du tror har langt lys på?

Jeg giver et blink med det lange lys, det plejer at hjælpe... Dog plejer
jeg så ikke blinke ad folk som bare har lidt for meget lys på, hvis jeg
vurdere at det ikke er det lange lys der blæser derudaf... men kommer
der et sæt tåbelygter der peger 10 grader opad, så får han/hun et
blink... hjælper desværre sjældent fordi de ikke ved at de s*******
tågelygter sagtens kan blænde modkørende, specielt i fugtigt eller vådt
føre... og de skal desuden også være slukket om i lygtetændingstiden (og
det ikke er tåget) hvor de irritere mest.

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 15-12-05 20:59

"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Når du har et "fint klart lys" på er det tit stærkt at møde, så hvis du
> blinker igen, gør du bare ondt værre.
> Hvad gør du selv, når du møder en bil, som du tror har langt lys på?

Lader være med at fokusere på hans lygter, og kikker på vejbanestriberne ud
mod rabaten !, så bliver du ikke blændet.............

Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Karsten Andersen

Dato : 15-12-05 21:20

Thu, 15 Dec 2005 20:58:35 +0100, skrev "Dennis Hellan Pedersen
\(4690\)" <dhp(snabela)dalbynet.dk>, på 16 linier, i
<52fd8$43a1caee$3e3d84b8$32292@news.arrownet.dk>, :

>"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Lader være med at fokusere på hans lygter, og kikker på vejbanestriberne ud
>mod rabaten !, så bliver du ikke blændet.............

Det gør man heller ikke hvis man lukker øjnene
Skal man da ikke kikke frem? det er da ikke nok og kikke de 2 meter
frem i højre vejside.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 16-12-05 12:19

"Dennis Hellan Pedersen (4690)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> wrote in message

> "Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Lader være med at fokusere på hans lygter, og kikker på vejbanestriberne
> ud mod rabaten !, så bliver du ikke blændet.............

Sludder, når du kører på en stor vej måske men på små landeveje har man ikke
en chance, lyset er ganske enkelt i begge vognbaner.. men ja man kan lukke
øjnene (for ulovlighederne)

Fra : jan@stevns.net

Dato : 16-12-05 18:04

"Dennis Hellan Pedersen \(4690\)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> skrev :

>Lader være med at fokusere på hans lygter, og kikker på vejbanestriberne ud
>mod rabaten !, så bliver du ikke blændet.............

Jaja - Så må man jo håbe der er sådanne striber -

Ikke langt fra dig, ligger vejen mellem Rønnede og Fakse jo, og må¨ske
du ikke ved det, men de skide vejvæsner, har endnu ikke fået malet
vejstriber i yderkanter, så lige her, dur ideen ikke

Og der er sgu fin blank sort asfalt ;(

--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !

Fra : Brian

Dato : 15-12-05 21:10

Michael Kirkegaard wrote:

> Når du har et "fint klart lys" på er det tit stærkt at møde, så hvis
> du blinker igen, gør du bare ondt værre.

Jeg blinker heller ikke igen, jeg gider ikke.
Og det er nu heller ikke stærkt at møde, de lyser kun der hvor de skal.

> Hvad gør du selv, når du møder en bil, som du tror har langt lys på?

Som regel intet, jeg kan fint abstrahere fra lyset.

Det er nu også tydeligt at der ikke er langt lys på min bil, da der
er 2 seperate paraboler, hvor parabolen til til det lange lys også
indeholder pos. lampen...

/Brian

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 16-12-05 10:58

> [...]
>
> Det er nu også tydeligt at der ikke er langt lys på min bil, da der
> er 2 seperate paraboler, hvor parabolen til til det lange lys også

Hvis du er blændet af stærkt lys fra nærlyset kan du da ikke se en 5 watts
pære i lygten ved siden af...

Stig ud af bil, gå 50 meter væk, kig på lyset..nemt

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 15-12-05 21:20

> [...]

> mig, og inden jeg var nået hjem (omkring 40 km.) var der 3 andre der havde
> blinket. Med de gamle pærer, var der ingen der blinkede.

---SNIP---

Har jeg aldrig oplevet, hverken da jeg kørte med "blåt lys" el. 100W. . Det
lyder lidt som en røverhistorie ;). Folk var ligeglade el. bar over med
mig?.
BTW. Du havde ikke tilfældigvis noget bag i bilen, som fik lygterne til at
pege mod himmelen, el. beskidte lygter, så lyset spredes?.

Fra : Brian

Dato : 15-12-05 21:23

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Har jeg aldrig oplevet, hverken da jeg kørte med "blåt lys" el. 100W.
> . Det lyder lidt som en røverhistorie ;).

Jamen det må det jo være så...

> Folk var ligeglade el. bar over med mig?.

Vi bærer over med dig hver dag i denne gruppe

> BTW. Du havde ikke tilfældigvis noget bag i bilen, som fik lygterne
> til at pege mod himmelen, el. beskidte lygter, så lyset spredes?.

Nope. Jeg har selv prøvet at køre imod dem, og der er intet anderledes
ved dem, andetend at de er klarere end de fleste.

/Brian

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 15-12-05 21:28

"Brian" <ellers@tak.du> skrev i en meddelelse

> Vi bærer over med dig hver dag i denne gruppe

Takker ydmygt :).

Fra : Niels Bjerretoft Esp~

Dato : 15-12-05 22:08

Fra : Ukendt

Dato : 15-12-05 22:09

"Niels Bjerretoft Espersen" <NBE@Xwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

Fra : BJ

Dato : 15-12-05 22:10

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 15-12-05 22:11

BJ wrote:

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-12-05 22:29

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote in news:1_kof.1532
$Yy3.1519@news.get2net.dk:

Fra : Kent Friis

Dato : 15-12-05 22:27

Den Thu, 15 Dec 2005 19:59:51 +0100 skrev Brian:

> [...]
> folk, at der hellere skal blinkes en gang for meget, end en gang for lidt ?

Er du sikker på det er dig de blinker af, og ikke ham der kører
foran eller bagved dig?

Hvis dine lygter er justeret korrekt, kan jeg ikke forestille mig
at nogen gider at blinke af dig - halvdelen af dem der kører der
ude har i forvejen lygterne justeret så de blænder. Vist nok de
samme som ikke bruger fjernlyset (og så kan du selv gætte hvorfor
de har lygterne justeret forkert).

Mvh
Kent

Fra : Brian

Dato : 15-12-05 22:45

Kent Friis wrote:

> Er du sikker på det er dig de blinker af, og ikke ham der kører
> foran eller bagved dig?

Jep, her til aften har der ikke været nogen bagved.

> Hvis dine lygter er justeret korrekt, kan jeg ikke forestille mig
> at nogen gider at blinke af dig

Se, det forstår jeg jo heller ikke

/Brian

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 15-12-05 23:05

"Brian" <ellers@tak.du> skrev>

> Se, det forstår jeg jo heller ikke

Det er fordi de kan se, du løber med fødderne nede på asfalten.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Hans Jensen

Dato : 16-12-05 06:43

> [...]
> kabinen. Så får jeg at se imorgen tidlig, om det behager pøbelen bedre...

Hvordan ved du at lygerne står korrekt ? Har du haft lygte apparat på
efter du skiftede pærer ?

Mange pærer er ikke støbt lige og en pære udskiftning kan tit føre til
lygte justering bagefter.

Så lad være med at blinke igen få ordnet dine lygter.

Mvh Hans

Fra : Jørgen L.

Dato : 16-12-05 09:45

> Hvordan ved du at lygerne står korrekt ? Har du haft lygte apparat på
> efter du skiftede pærer ?

Ja det skriver han at han har været på værksted hele 2 gange og fået det
tjekket.

> Mange pærer er ikke støbt lige og en pære udskiftning kan tit føre til
> lygte justering bagefter.

Enig

Hilsen Jørgen

Fra : Brian

Dato : 16-12-05 14:19

Hans Jensen wrote:

> Hvordan ved du at lygerne står korrekt ? Har du haft lygte
> apparat på efter du skiftede pærer ?

Ja, idag havde jeg så en mere til at tjekke.
Det var godt nok en Fiat mekaniker, men alligevel

> Mange pærer er ikke støbt lige og en pære udskiftning kan tit føre
> til lygte justering bagefter.

Det har jeg godt hørt før...

> Så lad være med at blinke igen få ordnet dine lygter.

Jeg blinker heller ikke igen, som jeg har skrevet flere gange.

/Brian

Fra : Martin

Dato : 16-12-05 16:56

Hej

Jeg skiftede for ½ års tid siden til nogle "bright white"-pærer, vistnok de
samme som dine. Jeg oplever også af og til et blink fra en modkørende, men
når jeg selv ser på dem ser det fint og ikke for skarpt ud. Min konklusion
er, at de lyser lidt skarpere end almindelige pærer og det kan gadens små
højesteretsdommere ikke tolerere.... Min kørelærer sagde altid; "hellere
blænde en modkørende i et øjeblik end dårligt lys" (godtnok om at køre med
langt lys...).

Mvh Martin

Fra : Kent Friis

Dato : 16-12-05 19:23

Den Fri, 16 Dec 2005 16:55:53 +0100 skrev Martin:
> [...]
> blænde en modkørende i et øjeblik end dårligt lys" (godtnok om at køre med

Hvor lang tid er det nu der går fra man bliver blændet til nattesynet
er tilbage?

Men din kørelærer lærer det vel den dag han ligger på intensiv
fordi den modkørende bilist ikke nåede at få nattesynet tilbage
tidsnok til at køre tilbage i sin egen vognbane.

Mvh
Kent

Fra : Mads & Milles Far

Dato : 17-12-05 22:22

> [...]

> til aften har 8 stykker blinket af mig, indenfor 1½ time på landevejen.

Hej Brian!

Har du set efter, om der måske hænger en fasan på din forkofanger?

Fra : Brian

Dato : 19-12-05 07:59

Mads & Milles Far wrote:

> Har du set efter, om der måske hænger en fasan på din forkofanger?

LOL - nej, men jeg kan lige tjekke ved lejlighed

/Brian

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 19-12-05 00:29

On Thu, 15 Dec 2005 19:59:51 +0100, "Brian" <ellers@tak.du> wrote:

> [...]
>folk, at der hellere skal blinkes en gang for meget, end en gang for lidt ?

Selvjustits er når man slår ned på sin egen adfærd.

Mht. blinkeriet, så oplevede jeg engang hvor en af mine forlygtepærer
var sprunget, en modkørende der gik helt amok, med hurtige blink uafbrudt
indtil vi havde passeret hinanden. Jeg undrer mig over hvad han forventede -
måske at lavede en kastrofeopbremsning, for straks at hoppe ud af bilen
og skifte pæren?

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 19-12-05 07:10

Jesper Lauridsen wrote:
> [...]
> uafbrudt indtil vi havde passeret hinanden. Jeg undrer mig over hvad
> han forventede - måske at lavede en kastrofeopbremsning, for straks

Det kunne sagtens have været mig - hvis det er den venstre der var sprunget
OG du ikke have andet lys i den side.
Så er det MEGET farligt at have dig på landevejen, og du burde slet ikke
køre!

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 19-12-05 07:11

Morten Fruergaard wrote:

> Det kunne sagtens have været mig - hvis det er den venstre der var
> sprunget OG du ikke have andet lys i den side.
> Så er det MEGET farligt at have dig på landevejen, og du burde slet
> ikke køre!

Naturligvis forudsat, at det er mørkt...

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-05 07:50

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com>

> Det kunne sagtens have været mig - hvis det er den venstre der var
> sprunget

Apropos, så er det altid min højre som springer først. Gad vide om de har
givet den venstre 1m længere ledning, så man har et "forvarsel"?. For den v.
er nærmest sikringsbox og relæer.