Forespørgsel på afgift forskellig
Fra : MFN

Dato : 15-12-05 12:14

Ved ikke lige om det er det rigtige forum at spørge, men jeg prøver.

Det drejer sig om flere forespørgsler hos Told og Skat vedr. afgift på en
Porsche 930 3.0 Turbo fra 77'

Der er forespurgt på bilen i Århus-afdelingen i 2000 og igen i 2004. I år
2000 blev summen vurderet til 175.000, og i 2004 blev summen sat til
155.000.

Så er der forespurgt igen hos "Skat" i Høje-Tåstrup (vi er nu på sjælland)
her for en uges tid siden, og der blev summen sat til 205.000.- Da man så
fremviste papirerne på de tidligere vurderinger var svaret hos Skat i
Høje-Tåstrup : "bare ærgeligt, de har ikke gjort deres arbejde ordentligt".

Skal man finde sig i dette ? Hvad kan man evt. gøre ? Skal man lade
svigerforældrerne overtage bilen midlertidigt og få dem til at afgifte bilen
i Århus til den laveste sum, eller kan man virkelig ikke bruge den laveste
vurdering fra 2004/Århus til at få den afgiftet i Høje- Tåstrup kommune hvor
bilen nu står ?

Jeg har meget svært ved at forstå hvis der skulle være forskel i afgiften på
biler alt efter hvor i danmark man bor !!!!

Michael F.

Fra : AS

Dato : 15-12-05 13:47

"MFN" <mfnprivat@ofir.dk> wrote in message

> Jeg har meget svært ved at forstå hvis der skulle være forskel i afgiften

> biler alt efter hvor i danmark man bor !!!!

Først, har jeg det svært at forstå hvorfor findes afgiften ellers.

Fra : WATSON

Dato : 15-12-05 15:11

Hejsa

Det er deres standart svar "ja så må de andre have lavet en fejl" den har
jeg hørt nogle gange.

Mvh Dennis

Fra : Niels Bengaard

Dato : 15-12-05 19:00

> [...]
>
> Jeg har meget svært ved at forstå hvis der skulle være forskel i afgiften
> på biler alt efter hvor i danmark man bor !!!!

Den bil er så speciel, at den vil få en forskellig vurdering alt efter hvem
der ser papirerne. Jeg kan kun se et fortilfælde med samme alder på Skat til
ca 140.000 i afgift.
Forhåndsvurderingen er som sagt kun en forhåndsvurdering, først efter den
endelige vurdering, måske efter en fremvisning, vil du se det beløb du
kommer til at betale.
Du kan måske selv lave et rimeligt gæt på, hvad den vil koste i udsalgspris
hos en forhandler og så regne afgiften ud fra det.
Har den kun kørt få km eller er den flot, måske nærmest perfekt, er det
måske den høje afgift vi taler om, er den lidt træt og slidt, så er det
måske den lave afgift.

Niels

Fra : BJ

Dato : 15-12-05 19:31

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> Forhåndsvurderingen er som sagt kun en forhåndsvurdering, først efter den
> endelige vurdering, måske efter en fremvisning, vil du se det beløb du

En skæverrik på over 45% er rimelig useriøst og svaret intet mindre fra Skat
i Høje-Tåstrup.

Alle andre ude i det virkelige liv, ville blive korsfæstet over sådan en
forskel på afregningsprisen.

PS: Betaler Skat renter for meget indbetalt registreringsafgift..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Morgan Jones

Dato : 15-12-05 19:45

> PS: Betaler Skat renter for meget indbetalt registreringsafgift..?

haha... Ja, sikkert 0.0025%

;)

Fra : BJ

Dato : 15-12-05 19:48

"Morgan Jones" <morgan@jones.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> haha... Ja, sikkert 0.0025%
>
> ;)

Medarbejdere i Skat er vel provisionslønnet, så det gælder om at rage så
meget som muligt i kassen (uden de virker det mindste misundelige)..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Niels Bengaard

Dato : 15-12-05 21:08

> En skæverrik på over 45% er rimelig useriøst og svaret intet mindre fra
> Skat i Høje-Tåstrup.
>
> Alle andre ude i det virkelige liv, ville blive korsfæstet over sådan en
> forskel på afregningsprisen.

Under forudsætning af at bilen er beskrevet præcist og ens hver gang vil jeg
give dig ret.
Har man kun skrevet km og årgang er det gætværk at fastsætte prisen. En
forhåndsvurdering af en speciel bil er useriøs, man skal vurdere prisen uden
at have set den og uden særlig mange oplysninger.

Niels

Fra : BJ

Dato : 15-12-05 22:08

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Under forudsætning af at bilen er beskrevet præcist og ens hver gang vil
> jeg give dig ret.

Jeg går ud fra, vedkommende har udfyldt spørgeskemaet korrekt.

Så hut jeg visker, er det rimelig omfattende (intet må jo gå til spilde).

> Har man kun skrevet km og årgang er det gætværk at fastsætte prisen.

Så tror jeg, Sakt ville slynge en endnu højere vurdering ud.

Husk: Mærket lægger op til stærkt hævede misundelsesøjenbryn (og de *bliver*
hævet visse steder af visse personer).

> En forhåndsvurdering af en speciel bil er useriøs, man skal vurdere prisen
> uden at have set den og uden særlig mange oplysninger.

Du har rigelig at vurdere efter.

Jeg har selv prøvet det med en Opel GT. fra 1974.

Registreringsafgiften var mere end halvdelen af bilens nyvognspris (men det
var jo også et GT.......).

Man undskyldte sig med, det ikke var en bil, der blev handlet hver dag.

Jeg var lige ved at fortælle dem, de skulle bare kigge i bibliotekets gamle
Bilrevyer........

Jeg vil vove den påstand, langt de fleste vurderinger er helt og aldeles
subjektive samt beror på følelser i stedet for viden og undersøgelse af
fakta.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik B.

Dato : 21-12-05 01:43

> PS: Betaler Skat renter for meget indbetalt registreringsafgift..?

Jep - en ganske anstændig rente sågar.

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : Armand

Dato : 16-12-05 00:59

MFN wrote:

> [...]
> fremviste papirerne på de tidligere vurderinger var svaret hos Skat i
> Høje-Tåstrup : "bare ærgeligt, de har ikke gjort deres arbejde ordentligt".

Det er jo ikke kun det tørre afgiftsbeløb du har fået fra T&S, men også
bl.a. den fastsatte gadeværdi der ligger til grund for
afgiftsberegningen - Passer dén (det skulle ikke undre mig om den er sat
til omkring 340.000,-!?) ikke meget godt overens med markedspriserne?
Ellers er der mulighed for at protestere (efter, og evt. under,
vurderingen) v.h.a. medbragt dokumentation og saglig stemmeføring!

> [...]
> vurdering fra 2004/Århus til at få den afgiftet i Høje- Tåstrup kommune hvor

Har man først én gang spurgt til afgiften på et køretøj, ligger det (á
stelnummeret) i skuffen hos T&S, hvorved det ikke er et helt nyt arbejde
der foretages hver gang man gen-henvender sig. Således vil man i Århus
se at sjællænderne senest har sat den til 205.000,- og hvis man
henvender sig samme år vil der givetvis ikke blive rørt (á gen-beregnet)
ved dét beløb

--
Armand.

Fra : BJ

Dato : 16-12-05 01:37

KLIP

> [...]
> afgiftsberegningen - Passer dén (det skulle ikke undre mig om den er sat
> til omkring 340.000,-!?) ikke meget godt overens med markedspriserne?

Nååå ja, vi private skal også betale registreringsafgift af den avance en
forhandler har mulighed for at få....

Det mener jeg bestemt, er en saga blot, eller er der nogen folk i Skat, der
ikke har forstået det..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Uni Bull

Dato : 16-12-05 07:16

> Nååå ja, vi private skal også betale registreringsafgift af den avance en
> forhandler har mulighed for at få....

Korrekt.

> Det mener jeg bestemt, er en saga blot, eller er der nogen folk i Skat,
> der ikke har forstået det..?

Ikke desto mindre er det fakta. Således kan du ved import - hvis du har
"begået" en tilstrækkelig god handel - sagtens komme til at betale mere end
180% i registreringsafgift. Bilens afgift beregnes ud fra den pris som
bilen,
i nysynet stand, vurderes at indbringe ved et salg hos en forhandler i
Danmark!

Jeg har lige være hele proceduren igennem og har i den forbindelse sat mig
godt ind i sagerne, så jeg tillader mig at påstå at jeg ved hvad jeg taler
om.
--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : BJ

Dato : 16-12-05 15:05

"Uni Bull" <Noway@here.nu> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg har lige være hele proceduren igennem og har i den forbindelse sat mig
> godt ind i sagerne, så jeg tillader mig at påstå at jeg ved hvad jeg taler
> om.

Jeg mener ikke, man skal betale registreringsafgift af den avance og
forskelsmoms en forhandler beregner sig ved videresalg.

Det kan ikke være Skats opgave at beskytte automobilforhandlere.

Jeg mener også at huske, denne diskussion har været ført.

FDM og andre, der skriver om biler (og import) burde ramme en pæl igennem
dette ved at lave en artikel, der rammer en tyk pæl igennem denne urimelige
endnu praktiserede forskelsbehandling af privat.

Vi løber samme risiko som en forhandler, dog skal vi selv betale for
"garantien".

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~