/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Corolla problemer
Fra : Smint


Dato : 14-12-05 15:40

Hej Folkens.

Jeg købte for en måneds tid siden en Toyota Corolla 1,3 XLi 5d.

Den har kørt perfekt de første 2000 km, men så en morgen på vej til
arbejde begyndete motoren at give nogle bankelyde.

Jeg har så fundet ud af at den kun kører på Cylinder 3 og 4 (talt fra
tandremmen).

Jeg har undersøgt at tandremmen står rigtigt og er stram nok.
Jeg har skiftet tændrørene (det trængte de vildt til).
Jeg har justeret ventilerne. Er sq noget bævl med de plader.
Det har ikke rigtigt hjulpet noget, så nu overvejer jeg om der er flere
ting jeg kan prøve før jeg hiver topstykket af den.

Kan det have nogen relation til at jeg dagen før skiftede Oliefilter
(fra bilka-skrammel til Mann) og olie.
Det gamle Oliefilter var slidt og utæt ved pakningen. Samtiddigt var
olien rimelig tyk.
Det blev skiftet til Mann filter (der slutter tæt) og en 0W/40 Shell
Helix fuldsyntetisk olie.
Derefter kørte jeg en motorvejstur på ca 80 km hver vej. Ingen problemer.
Næste morgen efter ca 3 km kom problemet. Det kom meget pludseligt.

Kan det have noget med mit olieskift at gøre?
Nogen forslag til ting der kan være galt?
Nogen forslag til ting jeg kan prøve før jeg hiver topstykket af?

Smint

Ps.: Ja, den er købt i privat handel og det er lidt svært at brokke sig
over når den kørte perfekt de første 2000 km.


 
 
Smint (14-12-2005)
Kommentar
Fra : Smint


Dato : 14-12-05 15:42

Smint wrote:
> Hej Folkens.
>
> Jeg købte for en måneds tid siden en Toyota Corolla 1,3 XLi 5d.

Jeg glemte nok at sige at det er en årgang 95 med motortypen 4E-FE

Smint


ena (14-12-2005)
Kommentar
Fra : ena


Dato : 14-12-05 20:46

Lav en kompresionstest og se hvad den siger

"Smint" <fake@email.com> skrev i en meddelelse
news:43a02eee$0$285$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> Smint wrote:
>> Hej Folkens.
>>
>> Jeg købte for en måneds tid siden en Toyota Corolla 1,3 XLi 5d.
>
> Jeg glemte nok at sige at det er en årgang 95 med motortypen 4E-FE
>
> Smint
>



Smint (15-12-2005)
Kommentar
Fra : Smint


Dato : 15-12-05 09:38

ena wrote:
>
> Lav en kompresionstest og se hvad den siger
>

Det havde jeg sådan set også planlagt, men de personer jeg kender der
har en kompresionstester, har ikke en der kan nå ned i de lange tynde
rør der er i sådan en Corolla-motor.

Jeg må se om jeg lige kan fixe noget speciel-fitting, f.eks. ud af et
gammelt tændrør...

Smint


Smint (23-12-2005)
Kommentar
Fra : Smint


Dato : 23-12-05 09:53

ena wrote:
>
> Lav en kompresionstest og se hvad den siger

Det viste sår hvor fejlen er. Nul kompresion på 2 cylindre. Det
bekræftede jo så mig teori om at det er indsugningsventilerne der er
brændt af fordi de har været for stramme.


Mads Stetter (14-12-2005)
Kommentar
Fra : Mads Stetter


Dato : 14-12-05 20:50

Det føste jeg ville gøre var at skifte/tjekke tændrørskablerne/hætterne, og
evt udskifte dem!?

MVH Stetter



OZ7PUS (15-12-2005)
Kommentar
Fra : OZ7PUS


Dato : 15-12-05 01:08


"Mads Stetter" <stetter@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:43a0776b$0$9301$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Det føste jeg ville gøre var at skifte/tjekke tændrørskablerne/hætterne,
> og evt udskifte dem!?
>
> MVH Stetter
>

Og tjekke gnisten

OZ3BTO



Smint (15-12-2005)
Kommentar
Fra : Smint


Dato : 15-12-05 09:36

OZ7PUS wrote:
>
>
> "Mads Stetter" <stetter@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:43a0776b$0$9301$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
>>Det føste jeg ville gøre var at skifte/tjekke tændrørskablerne/hætterne,
>>og evt udskifte dem!?


> Og tjekke gnisten
>
> OZ3BTO

Det har jeg så gjort. Jeg har ikke lige den vilde mistanke til kablerne
og hætterne, da den umiddelbart gnister fint.

Nogen måde at kontrollere det yderlige en den jeg har brugt:
Pille et tændrør ud. Sætte det i hætten. Give det stelforbindelse og
starte motoren.

Smint


Mads Stetter (15-12-2005)
Kommentar
Fra : Mads Stetter


Dato : 15-12-05 19:52


> Det har jeg så gjort. Jeg har ikke lige den vilde mistanke til kablerne
> og hætterne, da den umiddelbart gnister fint.
>
> Nogen måde at kontrollere det yderlige en den jeg har brugt:
> Pille et tændrør ud. Sætte det i hætten. Give det stelforbindelse og
> starte motoren.
>
> Smint
>

Der kan sagtens være fugt i eller dårlig forbindelse alligvel! Gnisten
opfører sig meget anderledes under kompresion. Så jeg vil mene du skal
skifte de kabler, eller i det mindste give det en masse silikonespray!

MVH Stetter



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408909
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste