Hvad kan en kilerem koste?
Fra : Jasper Norman

Dato : 14-12-05 00:27

Hej.

konens bil brændte sammen i dag... troede jeg. Den skreg som en stukken
gris, og der kom røg ud ad instrumentbrættet. Det var selvfølgelig da jeg
havde den.

Nå, men Falck slæber den hen på et værksted. Han har den kl. 12.30 kl. 16.00
ringer han og siger, at det godt nok ér kileremmen der er gået. Jeg foreslår
naturligvis, at vi ordner det uden regning Det er vel nordjylland
Men nej Han har brugt dele fra lageret! (hvilke dele udover remmen?)

Da jeg spørger til prisen véd han det ikke rigtigt endnu!!! Det skal lige
siges at han tidligere har taget r***** på mig, men var den eneste der havde
tid i dag. Forrige gang, skulle der laves "en smule" der næsten "ingenting
kostede" til bilen...Toyota Previa. Men da jeg fik regningen, lød den på
over 9.000,- han havde været til syn 3 gange før den gik igennem. Hehe.

Men sket er sket. Men jeg ville bare lige høre, om der er nogen der har en
idé om, hvor lang tid det tager at skifte en kilerem på en Toyota Previa. Og
hvilke dele der skal bruges. Selve remmen kan jo næsten ikke koste mere end
et par hundrede? Det kunne jo være meget rart at have nogle facts når jeg
henter bilen i morgen, og regningen måske lyder på 4.000,-

Mvh

Jasper

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-12-05 06:18

Jasper Norman skriver:

> [...]
>
> Nå, men Falck slæber den hen på et værksted. Han har den kl. 12.30 kl. 16.00
> ringer han og siger, at det godt nok ér kileremmen der er gået.

En defekt kilerem laver sjældent røg fra instrumentpanelet, med mindre
at der var fra luftdyserne.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : DJ Bobo...

Dato : 14-12-05 06:41

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message

> En defekt kilerem laver sjældent røg fra instrumentpanelet, med mindre
> at der var fra luftdyserne.

Og da slet ikke i en Toyota Previa, hvor motoren
er situated under gulvet i varerummet...
Mogens

Fra : Jasper Norman

Dato : 14-12-05 09:31

Jeg håber sgu at det er kileremmen der er problemet. Det er i hvert tilfælde
den, der er skiftet Og, ifølge mek. var problemet.

/Jasper

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 14-12-05 13:44

DJ Bobo... skrev:

> Og da slet ikke i en Toyota Previa, hvor motoren
> er situated under gulvet i varerummet...

Men generatoren sidder ude foran under klappen. Har set
flere hvor lejerne i generatoren har sat sig .

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Klaus G.

Dato : 14-12-05 11:04

> En defekt kilerem laver sjældent røg fra instrumentpanelet, med mindre
> at der var fra luftdyserne.

Kunne det tænkes den var begyndt at glide, evt. ved at den var hoppet af, og
derfor var begyndt at ryge? Historien melder godt nok ikke noget om hvordan
røgen lugtede...

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Ukendt

Dato : 14-12-05 11:31

> Kunne det tænkes den var begyndt at glide, evt. ved at den var hoppet af,
> og
> derfor var begyndt at ryge?

Det kan det sagtens, men nu plejer remmen at sidde ifb. med motoren, og på
en Previa ligger den i kælderen, under gulvet. Jeg ved ikke hvordan det er
ifht. instrumentbræt, luftindtag?. Under alle om omstædigheder, hvis den har
været så slap, dårlig, at den er begyndt at ryge, er hoppet af, er den forud
kommet med nogle advarsler som fx. "hyl" ved start, i fugtigt vejr etc. :(.

Fra : Thomas

Dato : 14-12-05 19:35

> [...]
> næsten ikke koste mere end et par hundrede? Det kunne jo være meget
> rart at have nogle facts når jeg henter bilen i morgen, og regningen

En kilrem koster typisk omkr. 100 kr. og tager ikke mange minutter at
skifte!

--
Mvh/TK

Fra : Armand

Dato : 14-12-05 20:07

Thomas wrote:

> En kilrem koster typisk omkr. 100 kr. og tager ikke mange minutter at
> skifte!

Hvilket ikke nødvendigvis behøver at gælde Previa'ens "kælder-motor",
som jeg har hørt bebrejdet umulig tændrørsskifte!

--
Armand.