GF sætter bilforsikringspræmien ned...
Fra : TDN

Dato : 13-12-05 20:57

Har lige fået brev om af GF sætter min præmie ned fra kr. 2.768 til kr.
2.331 incl næste års indeks regulering for min ansvarsforsikring med træk.
Derudover kommer der forhåbentlig en check retur som der plejer, det ender
med det bliver næsten gratis.....

Det er noget med at helkunder for gratis forsikring af trækket.

Mvh
Thomas

Fra : Jakob Skovgaard

Dato : 13-12-05 21:08

TDN <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev:
> [...]
>min præmie ned fra kr. 2.768 til kr.
>2.331 incl næste års indeks
>regulering for min ansvarsforsikring med træk.

Jeps, fik også sådan en 2 dejlige breve ind af døren idag, en
til hver bil.
Lidt mærkelig at GF ikke oplyste mig at jeg fik gratis trækkrog,
da jeg for ikke særlig lang tid siden, netop afmeldte netop
trækkrogen på den ene af bilerne, da jeg alligevel aldrig bruger
den. Men nu må jeg jo hellere få tilmeldt den igen.

Fra : Ukendt

Dato : 13-12-05 23:20

> Derudover kommer der forhåbentlig en check retur som der plejer, det ender
> med det bliver næsten gratis.....

Kæresten læste i metro express at vi alle får noget der ligner 1000,-
tilbage i år.. det glæder jeg mig da allerede til..

Kun en ting galt med GF de vil ikke tage biler med over 180hk :o/

Mvh
Morten

Fra : Gismo

Dato : 14-12-05 01:15

Juel wrote:

> Kæresten læste i metro express at vi alle får noget der ligner 1000,-
> tilbage i år.. det glæder jeg mig da allerede til..

Nu er der mange historier om GF langt fra alle positive hvordan er det i
dag, er de mere villige til at betale?

Der med ikke sagt at det er et dårligt selskab og andre ikke kommer ud for
det samme i andre selskaber..

Gismo.

Fra : Ukendt

Dato : 14-12-05 09:24

> Nu er der mange historier om GF langt fra alle positive hvordan er det i
> dag, er de mere villige til at betale?

Jeg har ikke haft noget at brokke mig over, de gange jeg desværre har haft
brug for dem !

Mvh
Morten

Fra : Nygaard

Dato : 14-12-05 09:22

> [...]
> dag, er de mere villige til at betale?
>
> Der med ikke sagt at det er et dårligt selskab og andre ikke kommer ud for

Jeg havde for mange år siden en lille ups'er med en kofanger*, og der var
ingen problemer med GF - de sendte 2 girokort, et på selvriscikoen, og et på
den resterende del af skaden. Vedlagt var et brev der forklarede at jeg
kunne vælge kun at betale selvriscikoen, og så tog de sig af resten, men de
havde lavet et regnestykke der viste at med bonustab osv. ville det være
tjænt ind på under et år, hvis jeg betalte den anden regning...

Så jeg har intet at sige imod deres produkter. Deres service derimod er jo
til at tage sig til hovedet over.
Jeg henvendte mig hos GF i Horsens i foråret, fordi jeg skulle skifte bil
(og skulle i den forbindelse have kasko, hvilket jeg ikke har haft før).
Pga. at alle mine øvrige forsikringer skulle med i møllen tog det lidt tid
at få forhandlet på plads, og i ugen før jeg skulle have den nye bil, var
jeg nede for at aflevere min accept af tilbudet. Jeg udbad mig en kvittering
for derfor (Det er jo at sammenligne med en ordrebekræftigelse i alle andre
sammenhæng), men det kan så sandlig ikke lade sig gøre. Jeg fik at vide, at
når de fra motorkontoret modtog oplysninger om at jeg har indregistreret
bilen, vil de sende en police, men der kunne godt gå et par uger inden det
skete (Fair nok - det var heller ikke en police jeg ville have). Da jeg
(principielt) ikke var glad for at have bilen i 2 uger uden at have bevis
for kaskodækning, spurgte jeg om det ikke var muligt at hun tog et stykke
brevpapir over i printeren, og skrev at "d.d. har vi modtaget en accept af
tilbud nr. xxxxxxxxx - underskrift". Det ville hun under ingen
omstændigheder, og endte med at kalde mig besværlig og utilnærmelig inden
jeg med uforrettet sag måtte forlade forretningen...

Så det var mange ord for at skrive: De har nogle gode produkter, men deres
service er helt ude i skoven.

Mvh
Nygaard

* Jeg vil til enhver tid holde på at det var hans skyld - kan bremsede jo
ind i mig mens jeg bare kørte stille

Fra : Anders Majland

Dato : 14-12-05 19:27

> Så det var mange ord for at skrive: De har nogle gode produkter, men deres
> service er helt ude i skoven.

Det er både godt og skidt med de mange lokale klubber - Jeg har kun fået fin
service i Viborg, men var på et tidspunkt lidt træt af Storkøbenhavn... Jeg
har også lige måtte rykke hovedkontoret i Odense for en rest-udbetaling på
en kasko skade hvor taksatorens accept af mit indkøb af brugte stumper var
strandet på et skrivebord. Men sagen blev fundet og de skulle nu være på
vej. Jeg var tidligere mangeårig kunde hos TopDK og der var jeg også
stortset tilfreds med servicen, men GF præmier fik mig til at skifte. Jeg
har også haft 3 elskader på kort tid dækket af indboforsikringen - så fik
forsyningsselskabet også fundet den løse nulleder der gav 400V ind i mit
hus.

Fra : Nygaard

Dato : 14-12-05 09:07

> Kun en ting galt med GF de vil ikke tage biler med over 180hk :o/

.... eller 4x4
- med mindre man flytter forsikring på hus-, hund- og familieforsikring m.m.
med der over. Så bliver de pludselig til at tale med igen...

/Nygaard

Fra : Ukendt

Dato : 14-12-05 09:24

> ... eller 4x4
> - med mindre man flytter forsikring på hus-, hund- og familieforsikring
> m.m.
> med der over. Så bliver de pludselig til at tale med igen...

hjælper ikke på 180hk grænsen.. :o/

Mvh
Morten

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-12-05 15:51

"Juel" <him> wrote in news:439fd6b6$0$15785$14726298@news.sunsite.dk:

> hjælper ikke på 180hk grænsen.. :o/

Som er på 170...

--
Martin Johansen [6000]
"Xenon er sagen.. og nej det blænder IKKE"

Fra : Ukendt

Dato : 14-12-05 16:35

On 14 Dec 2005 14:51:06 GMT, "Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid>
wrote:

>Som er på 170...

Jeg fik da brev i går fra dem, at min præmie falder ca 500,- fra
01.01.2006...:)
Lancia K 2.4 har 175... (hvis de alle er i folden efter 160K km)

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK2700 Brønshøj / DK2620 Albertslund

(Erstat evt. AT med @ i mailadressen hvis du mailer direkte)
Min hobbyside: www.RacePhoto.dk

Fra : Ukendt

Dato : 14-12-05 16:34

> Som er på 170...

jeps det var den, men da jeg hørte for en mdr siden var det 180...

Mvh
Morten

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-12-05 17:05

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> wrote in news:43a03b50$0$15795$14726298
@news.sunsite.dk:

> jeps det var den, men da jeg hørte for en mdr siden var det 180...

Det er ikke mere end en måned siden jeg sidste prøvede at få min bil ind,
igen igen igen og igen.. men de vil ikke da den har 170hk.

Fra : Brian

Dato : 14-12-05 19:51

Martin Johansen [6000] wrote:

> Det er ikke mere end en måned siden jeg sidste prøvede at få min bil
> ind, igen igen igen og igen.. men de vil ikke da den har 170hk.

Måske det er afhængigt af klubben ?

Anyway, i Horsens er grænsen 169 hypper - 170 er 1 for meget

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 14-12-05 19:56

"Brian" <ellers@tak.du> skrev i en meddelelse

> Måske det er afhængigt af klubben ?
>
> Anyway, i Horsens er grænsen 169 hypper - 170 er 1 for meget

accepterer de rullefeltmålinger eller SKAL det bare være katalogopslag?

--
Tom

Fra : Armand

Dato : 14-12-05 01:27

TDN wrote:
> [...]
> med det bliver næsten gratis.....
>
> Det er noget med at helkunder for gratis forsikring af trækket.

Jup!
Kaskoen på 206'eren falder fra 4.460 til 3.745 kr = mere end 700,-.

Rart at det ikke kun er uforudsete udgifter med så'en et nykøb

--
Armand.

Fra : Basil

Dato : 14-12-05 16:00

Armand skrev d. 14-12-2005 i meddelelse
<HEJnf.2593$Cl2.80907@news000.worldonline.dk>:

> Jup!
> Kaskoen på 206'eren falder fra 4.460 til 3.745 kr = mere end 700,-.

> Rart at det ikke kun er uforudsete udgifter med så'en et nykøb

Det er altså uforudsete indtægter :oÞ
Kai

Fra : Anders Majland

Dato : 19-12-05 09:29

> Har lige fået brev om af GF sætter min præmie ned fra kr. 2.768 til kr.
> 2.331 incl næste års indeks regulering for min ansvarsforsikring med træk.

Jeg har også modtaget opkrævningen for næste år men:
1) Jeg skal betale 301,- for trækkrogen
2) Præmien stiger med 3,09%

/A

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 19-12-05 11:36

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:43a676be$0$47074$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Jeg har også modtaget opkrævningen for næste år men:
> 1) Jeg skal betale 301,- for trækkrogen
> 2) Præmien stiger med 3,09%

Jeg modtog brev fra dem at min campingvogn + bil var blevet 50 kr. billigere
for den sidste måned i året fordi jeg var flyttet fra Århus til Jordens
Røvhul (det er en lille by uden for Esbjerg/Varde).

Da det er den sidste forsikring jeg har hos dem og jeg blev fortalt jeg
ville blive opsagt når året var forbi af samme grund har jeg fundet et andet
forsikringsselskab at fortsætte med. Det bliver nogenlunde samme pris inkl.
den fede check jeg regner med kommer for et billigt år.

--
Per, Esbjerg

Fra : Anders Majland

Dato : 19-12-05 20:34

> Jeg har også modtaget opkrævningen for næste år men:
> 1) Jeg skal betale 301,- for trækkrogen
> 2) Præmien stiger med 3,09%

Forklaringen er at det kun er kernekunder der har 3 andre forsikringer end
bil og mc hos dem der får trækkrogen gratis. For 100,- kan jeg tegne en
autoulykkeforsikring der giver så medfører at jeg får 10% rabat på
bil-kasko, hus og indbo - og måske også på min mc-ansvar og mc-kasko....

Jeg synes egenligt at deres "rådgivning" er lidt ringe ... Det er ikke
småpenge jeg lægger hos dem med, 1 bil, 2 mc'er samt hus og indbo .... Jeg
havde tidligere fået at vide at mc forsikringerne talte med i antallet af
forsikringer der skulle til for at få rabat ....