"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:tet0q1pqn9cbvn26r3iume7epn1suuev7e@4ax.com...
> On Wed, 14 Dec 2005 18:08:23 +0100, "Hans L. Jørgensen"
> <hansjo@get2net.dk> wrote:
>
>
> Jeg ved ikke rigtigt hvor frustrationen kommer ind? Du har din køretid
> at gøre godt med, og når den er brugt, så er det om i køjen, eller
> hjem i seng.
>
Jeg ved det Folmer, men "nogle" lader sig jo tilsyneladende presse.
> Jo, frustrationerne kan komme, når du SKAL finde et sted at holde i 9
> timer, og der bare er optaget overalt.
>
Det var ikke problemet i 1970, så hviletidsbestemmelserne synes jeg er fine,
og specielt set i lyset af kravene mange af som transportørene stiller.
Som det er nu kan du jo blot henholde dig til reglerne.
> Og det er da også lettere irriterende at det skal koste 3000 kr. at
> lukke fartskriveren op, for at se hvor meget køretid der er brugt.
>
Ja det virker )(/%#"! sat.. urimeligt,
> Det er jo din beslutning.
>
> Jeg synes efterhånden at de køretøjer vi kører i, er så fulde af alt
> muligt, at det er en ren fornøjelse.
>
Du har ret, men det er da også kun rimeligt, med de krav der stilles til
jer.
> For satan, Hans. Du havde i 71 måske en Volvo 89'er med 330 vilde
> heste. Nu kører alle rundt i biler med min. 430 hk. og et moment et
> godt stykke på den rigtige side af 2000 Nm.
>
Nej nej Folmer jeg var så priviligeret at køre Scania 140 nr. 2 som fik
danske plader på, og med køleskab og oliefyr, - ren luksus (Thorfisk) nr. 1
tilhørte Jens Jensen Bov.
> Det gælder også for af- og pålæsning. Det er jo næsten ligegyldigt
> hvilken last du har, så kan den læsses/losses i smoking og laksko.
>
> Gardintrailere med bagdøre, så det er ligemeget om der er vind eller
> ej, osv. osv.
>
> Ruller i gulvet, så du bare med luftaffjedringen justerer om pallerne
> skal løbe ud eller ind.
>
> Jeg kunne blive ved.
>
Jeg ved det folmer, er dagligt tæt på næsten alle varianterne samt
specialkøretøjer blokvogne, koblingsmoduler o.s.v..
Men - jo mere hjælp der bliver stillet til rådighed, jo mere skal du jo også
præstere, intet er jo lavet for jeres blå øjnes skyld