|
| Tom K i diesel til Le Man,,, Fra : RP |
Dato : 13-12-05 16:50 |
| | |
Ukendt (13-12-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 13-12-05 16:58 |
|
"RP" <roald.poulsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1134489023.762327.30420@g14g2000cwa.googlegroups.com...
Det bliver da interessant at se hvordan det spænder af
http://www.jp.dk/sport/artikel:aid=3440882/
------------
Jeg faldt mere over artiklen i BT, med verdens kraftigste diesel motor.....
http://www.bt.dk/sport/motorsport/artikel:aid=407894/
Det er da alligevel intet mindre end imponerende hvis en LeMans ræser har
flere heste end en stor supertanker
Tænk at journalister kan leve af at skrive sådan noget vås
--
Tom
| |
Kent Friis (13-12-2005)
| Kommentar Fra : Kent Friis |
Dato : 13-12-05 19:16 |
|
Den Tue, 13 Dec 2005 16:58:18 +0100 skrev Tom:
>
> Jeg faldt mere over artiklen i BT, med verdens kraftigste diesel motor.....
> http://www.bt.dk/sport/motorsport/artikel:aid=407894/
"Verdens kraftigste diesel motor" er ikke helt korrekt.
"Den nye R10 er udstyret med en 12-cylindret 5,5 liters turbo-dieselmotor med
650 hestekræfter, som har et moment på over 1100 Nm."
"Tekniske data for Mz1401:
Byggeår:1967
Leverandør:Nohab
Motor:GM type 645E, 16 cylindre
Transmission:Dieselelektrisk
Effekt:3300 HK"
Havde du skrevet "... i en bil" havde du sikkert haft ret
Mvh
Kent
--
Hard work may pay off in the long run, but laziness pays off right now.
| |
Per Beer Hansen (13-12-2005)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 13-12-05 19:27 |
|
Kent Friis wrote:
> Den Tue, 13 Dec 2005 16:58:18 +0100 skrev Tom:
>>
>> Jeg faldt mere over artiklen i BT, med verdens kraftigste diesel
>> motor..... http://www.bt.dk/sport/motorsport/artikel:aid=407894/
>
> "Verdens kraftigste diesel motor" er ikke helt korrekt.
>
> "Den nye R10 er udstyret med en 12-cylindret 5,5 liters
> turbo-dieselmotor med 650 hestekræfter, som har et moment på over
> 1100 Nm."
>
> "Tekniske data for Mz1401:
>
> Byggeår:1967
> Leverandør:Nohab
> Motor:GM type 645E, 16 cylindre
> Transmission:Dieselelektrisk
> Effekt:3300 HK"
>
> Havde du skrevet "... i en bil" havde du sikkert haft ret
Det havde nu ikke gjort det mere korrekt.
Bare se på FIA's European Truck Racing series, de er (eller har været) oppe
og snuse omkring de 1500 HK.
--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Masser af bil videoer
| |
Lars Holst (13-12-2005)
| Kommentar Fra : Lars Holst |
Dato : 13-12-05 20:00 |
|
"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> said in
news:NnEnf.542$Fm6.311@news.get2net.dk:
> Kent Friis wrote:
>> Den Tue, 13 Dec 2005 16:58:18 +0100 skrev Tom:
>>>
>>> Jeg faldt mere over artiklen i BT, med verdens kraftigste diesel
>>> motor..... http://www.bt.dk/sport/motorsport/artikel:aid=407894/
>>
>> "Verdens kraftigste diesel motor" er ikke helt korrekt.
>>
>> "Den nye R10 er udstyret med en 12-cylindret 5,5 liters
>> turbo-dieselmotor med 650 hestekræfter, som har et moment på over
>> 1100 Nm."
>>
>> "Tekniske data for Mz1401:
>>
>> Byggeår:1967
>> Leverandør:Nohab
>> Motor:GM type 645E, 16 cylindre
>> Transmission:Dieselelektrisk
>> Effekt:3300 HK"
>>
>> Havde du skrevet "... i en bil" havde du sikkert haft ret
>
> Det havde nu ikke gjort det mere korrekt.
> Bare se på FIA's European Truck Racing series, de er (eller har været)
> oppe og snuse omkring de 1500 HK.
>
Hold da op.
Er i slet ikke klar hvad et stort industriskib har af hestekræfter i deres
diesel maskiner.
Glem alt om lastbiler og biler.
--
Lars Holst
| |
Per Beer Hansen (13-12-2005)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 13-12-05 20:02 |
|
Lars Holst wrote:
>> "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> said in
> news:NnEnf.542$Fm6.311@news.get2net.dk:
>
>>> Kent Friis wrote:
>>>
>>> Havde du skrevet "... i en bil" havde du sikkert haft ret
>>
>> Det havde nu ikke gjort det mere korrekt.
>> Bare se på FIA's European Truck Racing series, de er (eller har
>> været) oppe og snuse omkring de 1500 HK.
>>
>
> Hold da op.
> Er i slet ikke klar hvad et stort industriskib har af hestekræfter i
> deres diesel maskiner.
>
> Glem alt om lastbiler og biler.
Joda, men nu svarede jeg jo blot på Kent's konstatering:
"Havde du skrevet "... i en bil" havde du sikkert haft ret "
--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Masser af bil videoer
| |
Kent Friis (13-12-2005)
| Kommentar Fra : Kent Friis |
Dato : 13-12-05 21:16 |
|
Den 13 Dec 2005 19:00:00 GMT skrev Lars Holst:
> "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> said in
> news:NnEnf.542$Fm6.311@news.get2net.dk:
>
>> Kent Friis wrote:
>>> Den Tue, 13 Dec 2005 16:58:18 +0100 skrev Tom:
>>>>
>>>> Jeg faldt mere over artiklen i BT, med verdens kraftigste diesel
>>>> motor..... http://www.bt.dk/sport/motorsport/artikel:aid=407894/
>>>
>>> "Verdens kraftigste diesel motor" er ikke helt korrekt.
>>>
>>> "Den nye R10 er udstyret med en 12-cylindret 5,5 liters
>>> turbo-dieselmotor med 650 hestekræfter, som har et moment på over
>>> 1100 Nm."
>>>
>>> "Tekniske data for Mz1401:
>>>
>>> Byggeår:1967
>>> Leverandør:Nohab
>>> Motor:GM type 645E, 16 cylindre
>>> Transmission:Dieselelektrisk
>>> Effekt:3300 HK"
>>>
>>> Havde du skrevet "... i en bil" havde du sikkert haft ret
>>
>> Det havde nu ikke gjort det mere korrekt.
>> Bare se på FIA's European Truck Racing series, de er (eller har været)
>> oppe og snuse omkring de 1500 HK.
>>
>
> Hold da op.
> Er i slet ikke klar hvad et stort industriskib har af hestekræfter i deres
> diesel maskiner.
Egentlig ikke (selvom jeg nok havde på fornemmelsen at det også er
meget mere), men MZ'en var sådan set nok til at konstatere at det ikke
er verdens kraftigste dieselmotor.
Så nu går diskussionen på om det så er verdens kraftigste diesel-motor
i en bil.
Mvh
Kent
--
Hard work may pay off in the long run, but laziness pays off right now.
| |
Niels Bengaard (13-12-2005)
| Kommentar Fra : Niels Bengaard |
Dato : 13-12-05 16:59 |
|
>Det bliver da interessant at se hvordan det spænder af
>
> http://www.jp.dk/sport/artikel:aid=3440882/
Nu kender jeg ikke dieselreglementet, men tvivler på man kan vinde i en
sådan.
Det er i hvert fald forkert det er første dieselbil i Le Mans, jeg husker
der var også en med i 2004, men den holdt ikke så længe.
Niels
| |
Henning Præstegaard (14-12-2005)
| Kommentar Fra : Henning Præstegaard |
Dato : 14-12-05 01:26 |
| | |
Jørgen M. Rasmussen (13-12-2005)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 13-12-05 17:06 |
| | |
Folmer Rasmussen (13-12-2005)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 13-12-05 17:16 |
|
On 13 Dec 2005 07:50:23 -0800, "RP" <roald.poulsen@gmail.com> wrote:
>Det bliver da interessant at se hvordan det spænder af
>
> http://www.jp.dk/sport/artikel:aid=3440882/
>--
Det er da lidt sjovt, at Audi har været nødt til at ombygge deres
dynamometer, for at finde ud af hvor mange Nm den kunne levere.
Venlig hilsen
Folmer
| |
Klaus G. (13-12-2005)
| Kommentar Fra : Klaus G. |
Dato : 13-12-05 17:20 |
|
>Det bliver da interessant at se hvordan det spænder af
Mon ikke den ryger som bare fanden sådan en?
--
Klaus G. / Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk
| |
Brian (13-12-2005)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 13-12-05 17:26 |
|
Klaus G. wrote:
>> Det bliver da interessant at se hvordan det spænder af
> Mon ikke den ryger som bare fanden sådan en?
Forhåbentligt
/Brian
| |
Lars Knudsen (13-12-2005)
| Kommentar Fra : Lars Knudsen |
Dato : 13-12-05 21:44 |
|
"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote in news:439ef4ac$0$1762
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:
>>Det bliver da interessant at se hvordan det spænder af
> Mon ikke den ryger som bare fanden sådan en?
I disse politisk korrekte tider har R10'eren naturligvis partikelfilter.
Ingen røg, ingen flammer fra overskydende brænstof :-/
/lars
| |
L (13-12-2005)
| Kommentar Fra : L |
Dato : 13-12-05 17:29 |
| | |
Søren Helskov (13-12-2005)
| Kommentar Fra : Søren Helskov |
Dato : 13-12-05 18:00 |
|
"RP" <roald.poulsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1134489023.762327.30420@g14g2000cwa.googlegroups.com...
Det bliver da interessant at se hvordan det spænder af
http://www.jp.dk/sport/artikel:aid=3440882/
De kalder den R10 men har 12 cylindre?
| |
Preben Riis Sørensen (13-12-2005)
| Kommentar Fra : Preben Riis Sørensen |
Dato : 13-12-05 20:50 |
|
"Søren Helskov" <soren_helskov@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:439efe2e$0$78288$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> "RP" <roald.poulsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:1134489023.762327.30420@g14g2000cwa.googlegroups.com...
> Det bliver da interessant at se hvordan det spænder af
>
> http://www.jp.dk/sport/artikel:aid=3440882/
>
> De kalder den R10 men har 12 cylindre?
Det er en forkortelse af Rig-ti bil
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk
| |
Brian (13-12-2005)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 13-12-05 20:59 |
|
Søren Helskov wrote:
> De kalder den R10 men har 12 cylindre?
Jaa... en R10 motor er vel lidt stor at tumle med
Den gamle Audi hed R8, det er nok derfra det stammer.
/Brian
| |
Armand (14-12-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 14-12-05 10:12 |
|
Søren Helskov wrote:
> "RP" <roald.poulsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:1134489023.762327.30420@g14g2000cwa.googlegroups.com...
> Det bliver da interessant at se hvordan det spænder af
>
> http://www.jp.dk/sport/artikel:aid=3440882/
>
> De kalder den R10 men har 12 cylindre?
>
>
De kaldte også den gamle for R8, selvom det var en V-motor - Så lad være
med at lægge for meget symbolik i dé betegnelser!
--
Armand.
| |
DJ Bobo... (13-12-2005)
| Kommentar Fra : DJ Bobo... |
Dato : 13-12-05 20:44 |
|
"RP" <roald.poulsen@gmail.com> wrote in message
news:1134489023.762327.30420@g14g2000cwa.googlegroups.com...
>Det bliver da interessant at se hvordan det spænder af
> www.jp.dk/sport/artikel:aid=3440882
Jep, men det går næppe endnu.
Vinder de, køber "alle" en diesel - vil kunne sammenlignes med
quattro-succes'en, IMO. "Forspring via teknik......................"
--
Mvh
Mogens
| |
Peter Weis (13-12-2005)
| Kommentar Fra : Peter Weis |
Dato : 13-12-05 21:47 |
|
DJ Bobo... wrote:
> Vinder de, køber "alle" en diesel - vil kunne sammenlignes med
> quattro-succes'en, IMO. "Forspring via teknik......................"
øv, så stiger diesel og bliver måske dyrere end benzin.
mvh
Peter
| |
DJ Bobo... (13-12-2005)
| Kommentar Fra : DJ Bobo... |
Dato : 13-12-05 21:50 |
|
"Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> wrote in message
news:439f3363$0$15792$14726298@news.sunsite.dk...
> øv, så stiger diesel...
Så skal det for mit vedkommende dælme stige en del, da jeg
har et plastikkort, der giver 90 øre rabat på en liter diesel
--
Mvh
Mogens
| |
Michael Westi (13-12-2005)
| Kommentar Fra : Michael Westi |
Dato : 13-12-05 22:51 |
|
> Så skal det for mit vedkommende dælme stige en del, da jeg
> har et plastikkort, der giver 90 øre rabat på en liter diesel
> --
> Mvh
> Mogens
Hæ, fattigrøv Jeg får 6 øre mere end dig. Æv bæv
/Michael
| |
Brian Binnerup (14-12-2005)
| Kommentar Fra : Brian Binnerup |
Dato : 14-12-05 09:25 |
|
> Hæ, fattigrøv Jeg får 6 øre mere end dig. Æv bæv
Jeg vil også have sådant et diesel kort - hvor har I dem fra?
Mvh
Brian
| |
DJ Bobo... (14-12-2005)
| Kommentar Fra : DJ Bobo... |
Dato : 14-12-05 19:16 |
|
"Brian Binnerup" <ns-brian@binnerup.dk> wrote in message
news:439fd710$0$8068$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Jeg vil også have sådant et diesel kort - hvor har I dem fra?
Du kender det: storkøb = stor rabat. Slå dig sammen
med nogle kammerater og forhandl med selskaberne
--
Mvh
Mogens
| |
Thomas (13-12-2005)
| Kommentar Fra : Thomas |
Dato : 13-12-05 21:10 |
| | |
Klaus G. (14-12-2005)
| Kommentar Fra : Klaus G. |
Dato : 14-12-05 02:53 |
| | |
Armand (14-12-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 14-12-05 10:09 |
| | |
Klaus G. (14-12-2005)
| Kommentar Fra : Klaus G. |
Dato : 14-12-05 18:03 |
|
> Lyder som han forsøger at ankomme med en brænder, men har glemt en given
> forekomst af antispinteknik
Desværre, det er blevet sagt et sted, at bilen ikke kan køre under 72km/t i
1.gear, så derfor var han nød til at køre den på koblingen, hvilket jeg ikke
ligegfrem tror er det nemmeste i sådan en bil der :)
--
Klaus G. / Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk
| |
Armand (17-12-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 17-12-05 21:08 |
|
Klaus G. wrote:
>>Lyder som han forsøger at ankomme med en brænder, men har glemt en given
>>forekomst af antispinteknik
>
> Desværre, det er blevet sagt et sted, at bilen ikke kan køre under 72km/t i
> 1.gear, så derfor var han nød til at køre den på koblingen,
Hvordan hænger det sammen med at der er fartbegrænser på igennem
pitlane'n - Eller er dét kun en F1-gimmick?
--
Armand.
(der fastholder sin opfattelse af at Tom K lader R12'eren holde stille;
giver nogle stødgasninger og forsøger at lægge fra land med et par
enkelte forkølede *pift-pift* som resultat)
| |
Kent Friis (17-12-2005)
| Kommentar Fra : Kent Friis |
Dato : 17-12-05 22:45 |
|
Den Sat, 17 Dec 2005 21:07:31 +0100 skrev Armand:
> Klaus G. wrote:
>>>Lyder som han forsøger at ankomme med en brænder, men har glemt en given
>>>forekomst af antispinteknik
>>
>> Desværre, det er blevet sagt et sted, at bilen ikke kan køre under 72km/t i
>> 1.gear, så derfor var han nød til at køre den på koblingen,
>
> Hvordan hænger det sammen med at der er fartbegrænser på igennem
> pitlane'n - Eller er dét kun en F1-gimmick?
Nej, det er ikke kun F1. Mon ikke begrænsningen er 80, siden man
har valgt 72?
Mvh
Kent
--
Hard work may pay off in the long run, but laziness pays off right now.
| |
Kim Kristensen (14-12-2005)
| Kommentar Fra : Kim Kristensen |
Dato : 14-12-05 11:43 |
| | |
Christian B. Andrese~ (14-12-2005)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 14-12-05 12:35 |
|
Lars Holst wrote:
> "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> said in
> news:NnEnf.542$Fm6.311@news.get2net.dk:
>
> > Kent Friis wrote:
> >> Den Tue, 13 Dec 2005 16:58:18 +0100 skrev Tom:
> >>>
> >>> Jeg faldt mere over artiklen i BT, med verdens kraftigste diesel
> >>> motor..... http://www.bt.dk/sport/motorsport/artikel:aid=407894/
> >>
> >> "Verdens kraftigste diesel motor" er ikke helt korrekt.
> >>
> >> "Den nye R10 er udstyret med en 12-cylindret 5,5 liters
> >> turbo-dieselmotor med 650 hestekræfter, som har et moment på over
> >> 1100 Nm."
> >>
> >> "Tekniske data for Mz1401:
> >>
> >> Byggeår:1967
> >> Leverandør:Nohab
> >> Motor:GM type 645E, 16 cylindre
> >> Transmission:Dieselelektrisk
> >> Effekt:3300 HK"
> >>
> >> Havde du skrevet "... i en bil" havde du sikkert haft ret
> >
> > Det havde nu ikke gjort det mere korrekt.
> > Bare se på FIA's European Truck Racing series, de er (eller har været)
> > oppe og snuse omkring de 1500 HK.
> >
>
> Hold da op.
> Er i slet ikke klar hvad et stort industriskib har af hestekræfter i deres
> diesel maskiner.
Meget mere, omkring 74.580 HK for Sovereign Mærsk.
Jeg troede det var heavy fuel , men kan godt se at det er diesel.
--
Christian
| |
Christian B. Andrese~ (14-12-2005)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 14-12-05 12:38 |
|
DJ Bobo... wrote:
> "Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> wrote in message
> news:439f3363$0$15792$14726298@news.sunsite.dk...
>
> > øv, så stiger diesel...
>
> Så skal det for mit vedkommende dælme stige en del, da jeg
> har et plastikkort, der giver 90 øre rabat på en liter diesel
På standerprisen ?
Så kunne du måske have tanket til 6.90 - 90 øre = 6.00 her i
weekenden, billigt !!!
--
Christian
| |
Kim Andersen (16-12-2005)
| Kommentar Fra : Kim Andersen |
Dato : 16-12-05 10:01 |
|
DJ Bobo... wrote:
> "Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> wrote in message
> news:439f3363$0$15792$14726298@news.sunsite.dk...
>
> > øv, så stiger diesel...
>
> Så skal det for mit vedkommende dælme stige en del, da jeg
> har et plastikkort, der giver 90 øre rabat på en liter diesel
På standerprisen ?
Så kunne du måske have tanket til 6.90 - 90 øre = 6.00 her i
weekenden, billigt !!!
Det er ikke standerprisen, med listeprisen man få rabat på.
/Kim
| |
Finn Guldmann (10-01-2006)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 10-01-06 18:46 |
|
Kim Andersen wrote:
>>Så skal det for mit vedkommende dælme stige en del, da jeg
>>har et plastikkort, der giver 90 øre rabat på en liter diesel
> På standerprisen ?
> Så kunne du måske have tanket til 6.90 - 90 øre = 6.00 her i
> weekenden, billigt !!!
> Det er ikke standerprisen, med listeprisen man få rabat på.
>
Det vil så sige at når listeprisen ved dit selskab er 9,00 kr giver du
reelt 8,10 og snyder dig selv fordi du kan gå til nabo og tanke til 7,90?
Skal man have sådan noget rabathejs skal det potterme være
standerprisen man får rabat på, så man også kan nyde fordel af
priskrigen.
--
MVH Finn
Trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/
Med plads til lidt af hvert.
| |
Christian B. Andrese~ (16-12-2005)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 16-12-05 10:40 |
|
Kim Andersen wrote:
> DJ Bobo... wrote:
> > "Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> wrote in message
> > news:439f3363$0$15792$14726298@news.sunsite.dk...
> >
> > > øv, så stiger diesel...
> >
> > Så skal det for mit vedkommende dælme stige en del, da jeg
> > har et plastikkort, der giver 90 øre rabat på en liter diesel
>
> På standerprisen ?
> Så kunne du måske have tanket til 6.90 - 90 øre = 6.00 her i
> weekenden, billigt !!!
>
> Det er ikke standerprisen, med listeprisen man få rabat på.
Jeg ved godt at det plejer at være sådan.
Derfor er jeg heller ikke imponeret når folk skriver at de får fx. 90
øres rabat, de har selvfølgelig den fordel at de kan tanke når det
passer dem og stadig få det til en god pris. Men når der er priskrig
så er standerprisen oftest billigere end listeprisen-rabat.
--
Christian
| |
|
|