VW Udstødning
Fra : Gismo

Dato : 13-12-05 14:51

Ringede til SMC Egå.
Forespørgsel på udstødning ca. 7500 + moms auu.
Er det virkelig prisen?

Nogle adresser i Tyskland eller telefon nummere.

Gismo

Fra : Gismo

Dato : 13-12-05 14:52

Gismo wrote:
> Ringede til SMC Egå.
> Forespørgsel på udstødning ca. 7500 + moms auu.
> Er det virkelig prisen?
>
> Nogle adresser i Tyskland eller telefon nummere.
>
> Gismo

Skylder at sige det er en Passat 1,9 tdi PD 100 sedan. årg. 2001

Fra : Ukendt

Dato : 13-12-05 15:07

> Skylder at sige det er en Passat 1,9 tdi PD 100 sedan. årg. 2001

ny udstødning efter 4 år !?!?

Fra : Mikkel Lund

Dato : 13-12-05 15:11

Gismo wrote:
> [...]

Tror du ikke på manden

> Skylder at sige det er en Passat 1,9 tdi PD 100 sedan. årg. 2001

I den HELT anden ende siger Thansen:
Udst. Pas. 1,9TDi90 10/96- M/kat
Varenr.: 501669962900
Kr. 2.359,00

Hilsen Mikkel

Fra : Gismo

Dato : 13-12-05 15:41

VW i Viby J skal have 4600.-

Auto haus i flensburg 3600.-

Der er vanvittig meget resonans lige før max. moment
og jeg giver udstødningen skylden. men det kan godt
være noget andet.

Gismo

Fra : Ukendt

Dato : 13-12-05 17:48

> Skylder at sige det er en Passat 1,9 tdi PD 100 sedan. årg. 2001

Det lyder da helt vildt - er det med 2 dage i montering :)

VW i Flensborg tager ca. 3200,- fra kat'en og bagud, kat'en koster 2900,-
priser incl mwst. men excl. montering. Er du medlem af Club Golf Danmark er
der rabat at hente.

Jeg plejer at bruge en time på at skifte en org. udstydning (uden kat) da
det som regel passer som Hans i Grethe.

Jeg går ud fra at din motor er en type AVB, selvom det ikke er passer prisen
nok meget godt.

Jeg synes det er lidt tidligt at skifte udstødning min gamle 1996 Golf TDI
kørte stadig med orginal udstødning da jeg solgte den i foråret.
Er det ikke kun den bagerste potte der skal skiftes?

--
Claus Petersen
VW Golf Sportline 2,0 16V TDI - www.vwfanatic.dk

"It's nice to be important - but it's more important to be nice"

Fra : DJ Bobo...

Dato : 13-12-05 19:10

"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote in message

> Det lyder da helt vildt Jeg går ud fra at din motor er en type AVB, selvom
> det ikke er, passer prisen nok meget godt.

Hvad skal man så tro - af "alt" det du skriver?
Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 13-12-05 19:20

"DJ Bobo..." <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse
> "Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote in message

> Hvad skal man så tro - af "alt" det du skriver?

Du skal tro at prisen er OK som jeg har skrevet, jeg tager bare forbehold
for at motortypen er en anden en AVB, da det er sådan en jeg har søgt priser
på.
Hvis ikke det er en AVB motor kan prisen variere lidt fra den opgivne, men
ikke ret meget.

Forvirret?

Fra : DJ Bobo...

Dato : 13-12-05 19:24

> Forvirret?

Ja egentlig; men man skal sikkert være VAG-mand
for at kunne tyde dine skriblerier
("prisen er vild, men alligevel ok" - tja')
Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 13-12-05 22:45

> Ja egentlig; men man skal sikkert være VAG-mand
> for at kunne tyde dine skriblerier
> ("prisen er vild, men alligevel ok" - tja')

Er du journalist?

Det du der har stykket sammen i dit klip har ikke noget at gøre med meningen
i det jeg skrev.

De 7500 + moms var helt vildt. Det er alle vist enige om.

Jeg mener ikke at jeg brugte ordet "OK" i mit indlæg.
Så alt i alt synes jeg ikke der er noget at misforstå.

Fra : DJ Bobo...

Dato : 13-12-05 23:18

> Er du journalist?

Næh...

> Det du der har stykket sammen i dit klip har ikke noget at gøre med
> meningen i det jeg skrev. De 7500 + moms var helt vildt. Det er alle vist
> enige om.

OK

> Jeg mener ikke at jeg brugte ordet "OK" i mit indlæg.

Du forklarer da efterfølgende dit indlæg således:
"Du skal tro, at prisen er OK, som jeg har skrevet"

> Så alt i alt synes jeg ikke der er noget at misforstå.

Om igen :)
Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 13-12-05 23:24

> Næh...

OK!

> OK

> Du forklarer da efterfølgende dit indlæg således:
> "Du skal tro, at prisen er OK, som jeg har skrevet"

At prisen er OK = det tyske pris er OK.
Jeg synes bestemt ikke at 7.500 + moms er OK for en udstødning.

> Om igen :)

Selv om igen :)))))

G'nat og sov godt.

Fra : Gismo

Dato : 14-12-05 01:09

Claus Petersen wrote:
> [...]

Prisen er så incl. kat. men det var jo ikke det jag bad om.

Kiggede lidt på din hjemmeside, fed golf hvor mange kg. må den trække
iflg. reg att.?

Gismo.

Fra : Ukendt

Dato : 14-12-05 11:52

Fra : Ukendt

Dato : 14-12-05 11:54

> Prisen er så incl. kat. men det var jo ikke det jag bad om.

Jeg delte jo prisen op - netop fordi der ikke var specificeret om prisen var
med eller uden kat.

> Kiggede lidt på din hjemmeside, fed golf hvor mange kg. må den trække
> iflg. reg att.?

Det ved jeg ikke, har ikke træk på den.

--
Claus

www.vwfanatic.dk

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 20-12-05 21:52

"Claus Petersen" <claus_petersen(snabelA)stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Det ved jeg ikke, har ikke træk på den.

1.400 vel?

--
Per, Esbjerg

Fra : Gismo

Dato : 14-12-05 01:12

Claus Petersen wrote:

> Jeg synes det er lidt tidligt at skifte udstødning min gamle 1996
> Golf TDI kørte stadig med orginal udstødning da jeg solgte den i
> foråret. Er det ikke kun den bagerste potte der skal skiftes?

Smider den på lift, er der andre bud på hvad der giver meget
resonans lige omkring max moment?

Gismo.

Fra : Ukendt

Dato : 14-12-05 12:27

> Smider den på lift, er der andre bud på hvad der giver meget
> resonans lige omkring max moment?

På Golf 4'erne kan forkert justeret motorophæng giver forfærdelig resonans
på TDI'erne.
Motorene vender jo godtnok forskelligt tværs/langs, men måske det også kan
være tilfældet på Passat. Der er en justerings vejledning i værksteds
manualen / "sowirds gemacht" / Haynes.

Problemet skulle blive værre vis motoren er chip/boks tunet, da ophænget
vrides mere ved med mere moment. Omkring 400 Nm skulle det blive helt galt
på en Golf 4.

--
Claus

www.vwfanatic.dk

Fra : Jan Vennike

Dato : 13-12-05 16:16

"Gismo" <baatnakkedummy @hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Ringede til SMC Egå.
> Forespørgsel på udstødning ca. 7500 + moms auu.
> Er det virkelig prisen?
>
> Nogle adresser i Tyskland eller telefon nummere.
>
> Gismo

Nu er VW dele jo heller ikke det billigste - hos VW.

Min Lupo var til service og de mente de skulle lave bremser, med følgende
dele:

2 skiver a 600 kr STYKKET
1 sæt bremseklodser a 780 kr
1 sæt bremsebakker a 600 kr
2 hjulcylindre a 375 kr stykket.

Nu har den også trillet omkring 120.000 km uden at få skiftet noget som
helst, så det er da OK at bremserne trænger til lidt renovering - men når
man kan delene uoriginalt til omkring 1/3 af prisen, så bliver det
ihvertifald IKKE VW der skal skrue i min bil - eller rettere, jeg kommer
ihvertifald til at ringe og spørge dem om det er keramiske skiver

Så mente de også at bagerste potte skulle skiftes - men jeg kan ikke
konstatere noget på den, så den bliver ikke skiftet.

--
Jan

Remove the cat in the email to reach me

Fra : Ukendt

Dato : 13-12-05 17:55

> [...]
> ihvertifald IKKE VW der skal skrue i min bil - eller rettere, jeg kommer
> ihvertifald til at ringe og spørge dem om det er keramiske skiver

Så er det nok også noget L_O_R_T. Jeg har meget dårlige erfaringer med
bremsedele der er så billige.
Alternativ ville jeg nok hellere købe uorg. men mærkevare. Så er besparelsen
som regel skrumpet ind til 30-40%

VW er som regel også leveringsdygtige i "alternative" skiver og hjulcylindre
til noget nær Onkel Høyer pris.
Bare man spørger efter alternative "stumper". Jeg har fundet et godt mix med
org. klodser og uorginale skiver.

Og bremser - det skruer man da selv på :)

Fra : Jan Vennike

Dato : 13-12-05 17:58

> [...]
> VW Golf Sportline 2,0 16V TDI - www.vwfanatic.dk
>
> "It's nice to be important - but it's more important to be nice"

Jeg havde nu også regnet med at kontakte VW og spørge om alternative dele -
og jeg vil heller ikke det helt billige skidt på.

Jeg syntes bare at det var en noget "alternativ" pris de skulle have for
delene.

Fra : Ukendt

Dato : 13-12-05 18:06

> [...]
> dele - og jeg vil heller ikke det helt billige skidt på.
>
> Jeg syntes bare at det var en noget "alternativ" pris de skulle have for

Ja du har ret, derfor forsøger jeg også at undgå dem:)

Men min tålmodighed rækker ikke til dårlige bremser, eller billige uorginale
udstødninge der passer ad h. til.

Fra : Jan Vennike

Dato : 13-12-05 18:15

> [...]
> VW Golf Sportline 2,0 16V TDI - www.vwfanatic.dk
>
> "It's nice to be important - but it's more important to be nice"

Jeg har en eneste gang prøvet at have billige skiver/klodser på en bil - og
der gør jeg ALDRIG mere.

Magen til hylen/piven/rysten og dårlig holdbarhed.

Men derfor behøver man jo heller ikke tage imod det første det bedste tilbud
fra VW (Kolding Biler).

Fra : L

Dato : 13-12-05 18:35

"Jan Vennike" <jan@GARFIELDvennike.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Magen til hylen/piven/rysten og dårlig holdbarhed.
> Men derfor behøver man jo heller ikke tage imod det første det bedste

Men det fik du vel skiftet uden problemer eller hvad?

Mvh. TLS

Fra : Jan Vennike

Dato : 13-12-05 18:47

"L" <ulund@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Jan Vennike" <jan@GARFIELDvennike.dk> skrev i en meddelelse

> Men det fik du vel skiftet uden problemer eller hvad?
>

> Mvh. TLS

Nja

Da jeg hentede den fra service, fik jeg at vide at det skulle skiftes inden
for 5000 km - og det er ført engang til februar, så det bliver skiftet i
januar, når børnepengene kommer

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 20-12-05 21:55

> Nja
>
> Da jeg hentede den fra service, fik jeg at vide at det skulle skiftes
> inden for 5000 km - og det er ført engang til februar, så det bliver
> skiftet i januar, når børnepengene kommer

Jeg ville nok lige undersøge om det nu er rigtigt at de trænger til at blive
skiftet...

Bremserne er noget meget taknemligt noget for et værksted at skrive på
regningen - hvem tør betvivle sikkerhedsudstyr?

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-05 22:05

> [...]
>
> Bremserne er noget meget taknemligt noget for et værksted at skrive på
> regningen - hvem tør betvivle sikkerhedsudstyr?

Dem der ejer et funktionelt skydelære

--
Tom

Fra : Jan Vennike

Dato : 21-12-05 05:42

> [...]
>
> Bremserne er noget meget taknemligt noget for et værksted at skrive på
> regningen - hvem tør betvivle sikkerhedsudstyr?

Nu skiftede jeg til vinterhjul en måneds tid før og jeg kunne godt se, at
klodserne havde "gravet" sig godt ind i skiverne - så jeg havde en mistanke.

Desuden har jeg ALDRIG på nogen af mine biler kørt 120.000 km på de samme
skiver - min hidtigere rekord er 90.000 km, så jeg tror den er go' nok at de
trænger til at blive skiftet.

Mht bagbremser - jeg vil nok have lov til at tvivle på at bremsecylindre
skal skiftes allerede - det er jo ikke just bagbremserne man bruger mest til
dagligt - men det skal jeg nok bore lidt i.

Fra : Gismo

Dato : 22-12-05 01:49

Nu har jeg fundet ud af hvad det er.

Fra turboen og ned til kat. sidder et flexbånd i metal
eller hvad det hedder, det er der det raller.
omkring flexbåndet sidder der som værkføren kaldte
det " et ikke autoriseret spændebånd" det er det samme
som til eks. vis haveslanger bare større.

Delen hænger sammen med katten og koster mont.

Seat århus 6100.-
seat bramming 4800.-

sur r.. for katten fejler ikke noget, men gider ikke
høre på larmen mere