Forlygtepærer til fabia
Fra : Kasper Christensen

Dato : 12-12-05 22:51

Hej med jer

Selvom jeg ikke ved meget om biler, ved jeg, at der sidder op til flere
pærer foran på bilen.

Jeg synes at den ikke giver megen lys fra sig på de mørke landeveje. (Fabia)

Jeg kan kigge i min instruktionsbog, men den ligger i bilen, men hvilke
pærer bruger en lille bil som den. Jeg vil jo gerne have noget stærkere
lys og er blevet anbefalet http://www.carlite.dk/h4-coolblue.htm , som
skulle give en del mere lys. Vil de passe i min lille dejlige fabia.

BTW: Der skulle vel ikke være nogen, som ligger inde med et par
afmonteringsbøjler til en Pioneerradio, som de ikke skal bruge mere.

--

Kasper Christensen
http://www.kasperc.dk

Fra : jan@stevns.net

Dato : 13-12-05 00:05

Kasper Christensen <"news"@\"FJERN123\"kasperc.dk> skrev :

>Jeg kan kigge i min instruktionsbog, men den ligger i bilen, men hvilke
>pærer bruger en lille bil som den.

samme pærer som store biler ;)

Jeg ville kigge efter noget i stil med vision+30 Phillips, eller
tilsvarende

de fleste af de der cool_blue/mega_blue dimser er mere show end go ;(

--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !

Fra : Anders Majland

Dato : 13-12-05 08:18

> [...]
> lys og er blevet anbefalet http://www.carlite.dk/h4-coolblue.htm , som
> skulle give en del mere lys. Vil de passe i min lille dejlige fabia.

Det er standard pærer med et standard effektforbrug - Køber du pærer i et
anderkendt fabrikat er der ikke store forskelle. Se evt testen på gruppens
hjemmeside - og gå så uden om blå eller superhvide pærer til billige penge i
thansen bilka osv. Een 55W pære tager ca 55W ved 12V og du får ikke mirakler
udaf at indersiden af coatet så lyset får en lidt anden farve - coatningen
æder bare lys.... Det oplagte er så at sætte f.eks en 90W pære i, men 1) Det
er ulovligt og 2) Du risikerer at smelte ledningsnet eller paraboler....

Så mangler du lys er der ingen vej uden om ekstra fjernlysprojektører. Der
fåes nogle temmeligt diskrete som giver meget lys. Jeg så en BMW (mc) med
nogle fornyligt der ikke var mere end 3x5cm og gav mindst lige så meget lys
som den org. fjernlys - samtidig spredte det noget mere til siderne....
Sådan nogle kunne nok placeres i kølergrillen som på en gammel mazda

Fra : Kent Glerup

Dato : 13-12-05 21:42

On Mon, 12 Dec 2005 22:50:54 +0100, Kasper Christensen
<"news"@\"FJERN123\"kasperc.dk> wrote:

> [...]
>lys og er blevet anbefalet http://www.carlite.dk/h4-coolblue.htm , som
>skulle give en del mere lys. Vil de passe i min lille dejlige fabia.

Jeg kan ikke huske om det er H1 eller H7 der sidder i nærlyset. Det må
du lige tjekke.
Min egen erfaring sier dog: Philips Vision Plus!
Dem smed jeg i da jeg også syntes at nærlyset på vores Fabia var lidt
magert. Forbedringen var temmelig mærkbar!

MVH
Kent Glerup

Fra : mohr

Dato : 14-12-05 12:17

"Kasper Christensen" <"news"@\"FJERN123\"kasperc.dk> skrev i en meddelelse
> Hej med jer
>
> Selvom jeg ikke ved meget om biler, ved jeg, at der sidder op til flere
> pærer foran på bilen.

Hej,

Her http://www.powerbulbs.co.uk/ kan du både se hvilke pærer der skal i din
Fabia, og samtidig købe et sæt kvalitetspærer (fx Philips Vision Plus).
Fabia anvender H7 til nærlys.

Jeg har selv købt hos http://www.powerbulbs.co.uk/ med gode erfaringer.

/Morten