dug
Fra : gusse

Dato : 12-12-05 19:34

dug på forruden/bugruden, hvordan kan man forhindre det ??

nogle gode råd , ??

- gusse
http://www.gusse.net/salg.htm

Fra : Anne & Torben

Dato : 12-12-05 19:51

Hvis du har Aircondition, er det den perfekte dug-fjerner.
Mvh
Riber

Fra : Jakob Skovgaard

Dato : 12-12-05 20:01

Ja, bare så længe det er over ca 5°C udenfor (AC virker kun i
tøvejr).
Hvis det er meget kraftig dug, og det ikke har været der før, kan det
skyldes et defekt varmeapperat, der lækker
kølevæske. Dette plejer man dog ikke være i tvivl om, da kølevæske
lugter ganske fælt.
Prøv også at tjekke om der er fugtigt under måtterne i bilen (især de
foreste), da du kan have en utæt bil, f.eks ved
forrude.
Ellers kan det være en god idé at tjekke udluftningerne der sidder bag
i bilen, hvis de er tilstoppet, enten med skidt,
eller noget andet, kan en rensning af disse gøre underværker.

Hvilken bil snakker vi egenlig om.???

Mvh
Jakob Skovgaard

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 12-12-05 20:48

> dug på forruden/bugruden, hvordan kan man forhindre det ??
>
> nogle gode råd , ??

Puds vinduerne indvendigt så der ikke sidder snavs og fedt på ruderne. Brug
ikke diverse pudseklude som reklamerer med at de fjerner dug ved at lægge en
fin hinde/film af en eller anden art på ruden som forhindrer dug - det duer
ikke. Når ruderne er helt rene, tager det mindre tid for
varmeblæseren/airconditionen at fjerne duggen.

Mvh

Emil