Hjælp jeg kan ikke regne!
Fra : Ivar

Dato : 11-12-05 22:56

På en kort tur til USA forelskede jeg mig i Chrysler 300C.

Billigste model koster i USA 24.200 USD. (Det er hos forhandler,
altså incl. fortjeneste). I danske kroner er det ca. 155.000.
Hvis GM vil sælge dem i Danmark, må de først transportere bilerne
her til, det kan højest koste 10.000 kr pr. bil, altså 165.000 kr.
Der er vidst noget med 5% told på amerikanske biler, så er vi
oppe på 173.250 kr. Så er der 25% moms, dvs. 216.563 kr.

Der mangler stadig afgiften. Der kan fratrækkes for airbags mm.
For at regne på den sikre side, trækker jeg ikke noget fra.
Afgiften er 105% af de første 62.700 + 180% af restbeløbet.
Dvs. 65.835 + 276.953 = 342.788 kr
Alt i alt 559.351 kr (hvilket ville være ca. 20.000 kr lavere
hvis der var fratrukket for sikkerhedsudstyr).

Men GM i Danmark vil have 676.900 kr for billigste 300C.
Vil GM tjene 40.000 kr mere i Danmark, eller hvad er forklaringen?

Ivar Magnusson

--
Se her, hvad den gratis MesNews kan:
http://home20.inet.tele.dk/did/MesNews/

Fra : Teddy

Dato : 11-12-05 23:37

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Chrysler 300 er total sej !
Der er 10% told, som skal tillægges den fulde pris incl fragt, derefter moms
oven i det hele.
Men GM har dog intet med dem at gøre.

Det har MB, og de vil naturligvis tjene penge, som på deres Mercedeser..
Til gengæld siger de så at reservedelene er billige og servicen i top.

( i 3 dage har jeg dog forsøgt at få en tid hos MB i Hørsholm, uden at de
har ringet tilbage )

Teddy
www.smallblock.dk US biler i DK.

Fra : OZ7PUS

Dato : 12-12-05 00:55

> [...]
>
> Men GM i Danmark vil have 676.900 kr for billigste 300C.
> Vil GM tjene 40.000 kr mere i Danmark, eller hvad er forklaringen?

tror ikke 10K til transport kan gøre det En kammerat skulle have en
chopper hjem fra "over there" og måtte af med 25K for billigste mulighed og
det tog henad 3 måneder før den var fremme

OZ3BTO

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 12-12-05 06:44

OZ7PUS wrote:
> tror ikke 10K til transport kan gøre det En kammerat skulle have en
> chopper hjem fra "over there" og måtte af med 25K for billigste
> mulighed og det tog henad 3 måneder før den var fremme

Med mindre en chopper er en helikopter, så er han da vist blevet godt
snydt...

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-05 16:16

> Men GM i Danmark vil have 676.900 kr for billigste 300C.
> Vil GM tjene 40.000 kr mere i Danmark, eller hvad er forklaringen?
>

> Ivar Magnusson

Hvorfor køber du den ikke direkte i USA og importerer den selv ?

Min bror gav små 10K for at få sendt en mercedes hjem fra califonien, så
fragt prisen ligger lige i det område. Bevares, det kan nok lade sig gøre at
blive snydt, og betale mere end det dobbelte :)

mvh

David