Ward's - Verdens 10 bedste motorer 2006.
Fra : Henrik B.

Dato : 11-12-05 11:56

http://wardsauto.com/ar/auto_wards_names_best/index.htm

Ward's Names 10 Best Engines for 2006

By Ward's Staff

WardsAuto.com, Dec 9 2005

Packaging, technology, power and fuel economy highlighted as Ward's
editors select the best powertrains of the new model year.

Print-friendly format E-mail this information

SOUTHFIELD, MI - The winners of Ward's 10 Best Engines awards for 2006
demonstrate U.S. auto consumers still can have it all: Many of the winning
engines highlight sophisticated new technology that generates exhilarating
performance - but also improves fuel economy.

The 2006 list marks the 12th year for the Ward's 10 Best Engines
program, the auto industry's highly anticipated annual barometer of
powertrain prowess.

This year's winners, as well as the vehicles tested, include:

Audi AG: 2L FSI turbocharged DOHC I-4 (Audi A3)

Audi AG: 4.2L DOHC V-8 (Audi S4)

BMW AG: 3L DOHC I-6 (330i)

DaimlerChrysler AG:5.7L Hemi Magnum OHV V-8 (Dodge Charger R/T)

Ford Motor Co.: 4.6L SOHC V-8 (Mustang GT)

General Motors Corp.: 2L supercharged DOHC I-4 (Chevrolet Cobalt SS)

General Motors Corp.: 2.8L turbocharged DOHC V-6 (Saab 9-3 Aero)

Mazda Motor Corp.: 2.3L DISI turbocharged DOHC I-4 (Mazdaspeed 6)

Nissan Motor Co. Ltd.: 3.5L DOHC V-6 (Infiniti G35 6MT)

Toyota Motor Corp.: 3.5L DOHC V-6 (Lexus IS 350)

begin 666 print.gif
M1TE&.#EA$ `.`*($`````/___YR<_\[._____P```````````"'Y! $```0`
M+ `````0``X```,S&*K0[FN!&">=#]-@=Y?<$S;@QIU8)J:?QPUJ# SP3-\X
4#+]Y#LD9@04@*!J-Q ^0I$@``#L`
`
end

begin 666 email.gif
M1TE&.#EA$@`)`-7_`/______]SEC"#%C```(`/?__];>WL[6_RDQ6L;._RDQ
M8RDQ:YRE_Y2<_V-KQEICSM;6_\[.]\[._Z6E_YR<]YR<_V-CQF-CSF-CUF-C
MWEI:SEI:U@``")R4_VMCSF-:UJ6<]Z6<_\[&_];._Z64_];.]];&_P``````
M````````````````````````````````````````````````````````````
M`````````````````````````````````"P`````$@`)`$ &:T `(! `7#"8
MXT5S:6X>"J%T<:I:3YRKL"@T2 X(A>)3^9).TJ$'$!E)OM^#8(*6!BP`B2@A
MN3A 7Q5U4AEI4@5#(VA751@2$"4')@<C`X)7!(T)%144%1 '$B$G1$,`'A A
+G!4,#10A'8)!`#L`
`
end

Fra : Frederik C

Dato : 11-12-05 12:30

Ikke mange 1,0 3 cylindrede...

Mvh.

Frederik

P.S.

Undskyld mailen...

Fra : Daniel Pedersen

Dato : 11-12-05 13:33

> Ikke mange 1,0 3 cylindrede...

Det er da også kun startere til den andre (måske lige pånær de 4 cylindrede)
:)

mvh
Daniel

Fra : Thomas J.

Dato : 12-12-05 17:32

Den Sun, 11 Dec 2005 13:33:00 +0100 sendte "Daniel Pedersen"
<machoman@get2net.dk> følgende røgsignaler:

>Det er da også kun startere til den andre (måske lige pånær de 4 cylindrede)

4-cylindret 3-cylinder motor...det lyder spændende...fortæl fortæl !!!
;-P

--
Thomas J.

Hyundai Getz 1,3 GL '04
Yamaha Aerox RR '04
Medtronic 6931-65cm '05

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-05 18:34

"Thomas J." <dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk>
skrev i en meddelelse news:nb9rp1dncuoj374rc5um3fsmhifsde9hh3@4ax.com...
> Den Sun, 11 Dec 2005 13:33:00 +0100 sendte "Daniel Pedersen"
> <machoman@get2net.dk> følgende røgsignaler:

> 4-cylindret 3-cylinder motor...det lyder spændende...fortæl fortæl !!!
> ;-P

Kan du sige V12 rækkemotor

--
Tom

Fra : Daniel Pedersen

Dato : 12-12-05 18:38

hehe, listen indeholder 4, 6 og 8 cylindrede motorer.
Den lille 3 cylindrede mente jeg er starteren for de 6 og 8 cylindrede,
deraf "måske lige pånær de 4 cylindrede" :)

cheers,
Daniel

Fra : Ivar

Dato : 11-12-05 21:30

Frederik C skrev:

> Ikke mange 1,0 3 cylindrede...

Nej, listen er meget amerikansk. I USA kører "minibiler" som
Ford Focus med mindst 2 liter motor.

Der må være mere udfordring i at få en trecylindret motor til
at gå godt end en V8.

Ivar Magnusson

--
Prøv MesNews: http://home20.inet.tele.dk/did/MesNews/

Fra : Benny Højvælde

Dato : 11-12-05 17:03

> [...]
>
> Packaging, technology, power and fuel economy highlighted as Ward's
> editors select the best powertrains of the new model year.

Artiklen er ikke en skid værd, bare lidt reklame. Hvis nu at elektronik
industrien stod i stampe som motor/bil industrien gør, så ville en std.
pc'er fylde som de to hedengangne world tower gjorde. Samtidig ville den
bruge lige så meget strøm som resten af New York.
Prisen ville være den samme som Apollo rumfarten samlede budget.

Den motor der sidder i naboens 8 dage gamle A4 er stor set magen til den
over 100 år gamle Otto motor der er på teknisk museum i Tyskland.

Jeg kan kun sige til Audi, BMW, DaimlerChrysler AG, Ford, General Motors
Corp, Mazda, Nissan og Toyota: Fingerne ud. Stempelmotoren er forældet og
har været det i snart 75 år. Der må kunne findes noget andet der er bedre.

Benny

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 11-12-05 19:46

Benny Højvælde wrote:
> [...]
> har været det i snart 75 år. Der må kunne findes noget andet der er bedre.

Wankel! Og Mazda ved det godt :)

--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-12-05 20:03

"Benny Højvælde" skriver:

> [...]
> har været det i snart 75 år. Der må kunne findes noget andet der er bedre.

Her er det så jeg bliver nødt til at skuffe dig. Dybest set findes det
ikke.

Lær dog at benzinmotoren udviklde sig voldsomt i de første 50 år. Så
gammel er microchippen ikke endnu....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Juul

Dato : 11-12-05 20:20

> [...]
> har været det i snart 75 år. Der må kunne findes noget andet der er bedre.

Du snakker som du har forstand til... At et koncept ikke ændrer sig er
overhovedet ikke en indikator på teknologiniveauet. Men jeg gider ikke
engang at begynde argumentere :)

At du har råd til - og sikkert har en bil holdende i din garage beviser jo
netop at teknologien har sejret (for der findes flere alternativer hvis du
havde hjerne og nosser til at vælge dem i stedet ;)

VH Juul
Udviklingsingeniør, Volvo Technology

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 11-12-05 22:20

> [...]
> netop at teknologien har sejret (for der findes flere alternativer hvis du
> havde hjerne og nosser til at vælge dem i stedet ;)

*ROFL*

)

--
/Jan W Nielsen - pas på - der er vietcong'er i busken..!!

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 11-12-05 22:19

> General Motors Corp.: 2.8L turbocharged DOHC V-6 (Saab 9-3 Aero)

Hvad fa´en - jeg troede ikke, at VAG - men Saab - lavede verdens bedste
motorer..?

....og er ovenstående "Saab-motor" i virkeligheden ikke lavet af
GM...hvorefter Saab lavede noget turbo-halløjsa og satte på..?

--
/Jan W Nielsen - pas på - der er vietcong'er i busken..!!

Fra : Frederik C

Dato : 12-12-05 02:09

> [...]
>
> --
> /Jan W Nielsen - pas på - der er vietcong'er i busken..!!

En stor del af produktionen foregår hos Holden i Australien.

En lignende motor sidder i Vectra OPC.

En 3,2 version sidder i Alfa 159 og Brera (den er selvfølgelig meget sejere
end opelen og saabens);)

Men det er vist mest blokken og lignende, der er fælles. Hvor meget Saabens
og Alfaens motor ligner hinanden er jeg ikke vidende (med undtagelse af
turboen selvfølgelig). Hvis man spørger de respektive marketingafdelinger,
er det sikkert en del... :)

Mvh.

Frederik

Fra : Henrik B.

Dato : 12-12-05 17:13

"Frederik C" <f.caroesletsletviskud@sun.nu> skrev i en meddelelse

> [...]
> undtagelse af turboen selvfølgelig). Hvis man spørger de respektive
> marketingafdelinger, er det sikkert en del... :)

Saab har lavet en del tilpasning, for at få den til at holde til turbo'en.

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : Kim Kristensen

Dato : 13-12-05 17:53

> [...]
>
> --
> /Jan W Nielsen - pas på - der er vietcong'er i busken..!!

Ja bilindustrien kan til tider overraske. GM's motorer bliver proppet i
nogle modeller hos andre mærker, og selv putter de Hondamotorer og
gearkasser i (mindst) en af deres egne.

"General Motors Corp, has reduced its 1999 deal to buy engines from Honda
Motor Corp. Originally the agreement called for GM to purchase 90,000 engine
and transmissions annually. The agreement was recently reduced to 50,000 for
use in GM's Saturn Vue sport utility vehicle. Honda's 3.5L V-6 engines and
five-speed automatic transmissions will be available in the 2004 Saturn Vue.
GM's five-year deal to buy engines and transmission from Honda goes into
effect in summer 2003, the company says."

http://www.findarticles.com/p/articles/mi_m3012/is_10_182/ai_94335283

"This V6 is a Honda engine and arguably the best perk of the Vue. (GM and
Honda signed an unusual agreement in 1999 for this powerplant-sharing, which
put the Honda-engineered and Honda-built 3.5-liter V6 into the Vue starting
in the 2005 model year.)"

http://motorway.thereporter.com/Stories/0,1413,312~32357~3152211,00.html

Med venlig hilsen Kim