Citroën C6 vanvidspriser?
Fra : Frederik C

Dato : 10-12-05 00:32

Hej

Er jeg den eneste, der synes, at priserne på den nye C6, er det glade
vanvid?

Grundmodellen kommer til at koste 800.000 kroner, og tager man den dyreste
model med alt ekstraudstyr ender man på 1,1 million kroner. citat Politiken

Citroën er jo normalt et prisbilligt mærke i de respektive klasser. Men her
er den jo nærmest prissat over Audi A6 niveau ift. motorkraft.

Måske er det et forsøg på at få den til at tabe værdien hurtigere, end den
brænder op...

På den måde taber folk jo ingen penge, når den står i lys lue?

Mvh.

Frederik

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 10-12-05 01:29

Frederik C wrote:
> Hej
>
> Er jeg den eneste, der synes, at priserne på den nye C6, er det glade
> vanvid?

Nej, det gør lidt ondt at se.

> [...]
> brænder op...
>
> På den måde taber folk jo ingen penge, når den står i lys lue?

For at citere mig selv fra en tidligere tråd her i gruppen, hvor C6'eren
også blev diskuteret (jeg synes selv jeg er ret morsom :)):

NS wrote:
> Den [C6'eren ]er jo også beregnet på et mere avangardisktisk
> markedssegment end det, du befinder dig i vil jeg tro. En Audi og en
> Mercedes fornærmer jo ingen, det skal en Citroën til gengæld gøre.
> Jeg er sikker på, at den er et hit i disse kredse med sint ret unikke
> design.

Det er nemlig rigtigt. Os der kører Citroën siger ligesom: "Hvis du ikke
kan se at min bil er smuk, så er det fordi du er en bonderøv der ikke
forstår sig på finere formgivning. Og så vil vi i øvrigt skide det en
hatfuld at man skal have motoren ud for at skifte oliefilter, at vores
bil oftere skal repareres og at de nogengange brænder. Det er en lille
pris at betale for at køre rundt med det mest skøre affjedringssystem
nord for syd, og det galeste styretøj hvor tandstangen er noget der kun
bruges i nødstilfælde. Og i øvrigt har vi penge nok til både biler,
rødvin og Gitanes. Enhver bonderøv kan spare sammen til en BMW eller en
jyde-fin Mercedes, men det er kun de rigtige velhavere der har råd til
at holde en Citroën kørende. En C6'er er nok en af de biler der stinker
allermest af penge."

Ja, sådan er det. Og når min CX kommer på plader igen, så er der en del
Audier og andre tysker-dåser der skal få fyldt deres pollenfilter af
min kulsorte udstødningsrøg. Muhahahahahahhahaha!

--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2

Fra : Basil

Dato : 10-12-05 06:56

Lars L. Hansen skrev d. 10-12-2005 i meddelelse
<439a2149$0$15787$14726298@news.sunsite.dk>:

> [...]

> Audier og andre tysker-dåser der skal få fyldt deres pollenfilter af
> min kulsorte udstødningsrøg. Muhahahahahahhahaha!

Bare for at kaste lidt benzin på bålet :D
Så vidt jeg husker, var Andre Citroën selv bonde (-røv) og ideen med at
lave den affjedring var at asken ikke skulle kunne slåes af hans cigar,
og AT BØNDERS AFGRØDER skulle kunne transporteres bedre, end de var
blevet før.
Hvem er nu bonderøven Citat: "Muhahahahahahhahaha!"
Kai

(husk, det er bare for sjov).

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 10-12-05 21:32

Basil wrote:
> [...]
> lave den affjedring var at asken ikke skulle kunne slåes af hans cigar,
> og AT BØNDERS AFGRØDER skulle kunne transporteres bedre, end de var

Sludder og vrøvl - Andre Citroen var ingeniør og søn af en jødisk
diamanthandler. Og hans bidrag til automobilindustrien var en ny type
gear, og ikke affjedring. Og hvis du med affjedring tænker på den
hydropneumatiske affjedring som i dag stadig benyttes i C5 og C6, så er
du også galt afmarceret, for den blev ikke benyttet i 2CV'en, som var
beregnet på at transportere bønders afgrøder. Den hydropneumatiske
affjedring blev første gang benyttet i 1952 på 15CV Traction Avant, og
senere på DS 19 - luksusbiler, ikke bondebiler. 2CV'en er fra 1948, men
har også en ret usædvanlig affjedring som gør den egnet til at ræse
rundt på markveje osv.

> Hvem er nu bonderøven Citat: "Muhahahahahahhahaha!"
> Kai
>
> (husk, det er bare for sjov).

Jeg tror bonderøvene er de samme som de hele tiden har været :)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-12-05 22:15

"Lars L. Hansen" skriver:

> [...]
> du også galt afmarceret, for den blev ikke benyttet i 2CV'en, som var
> beregnet på at transportere bønders afgrøder.

2CV, var det ikke 2 mand og en sæk kartofler (25 kg eller 50 kg??) med
50 km/t ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 10-12-05 22:28

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> 2CV, var det ikke 2 mand og en sæk kartofler (25 kg eller 50 kg??) med
> 50 km/t ?

Sikkert. Men i terræn i 1948 med en 375 ccm motor, er det da også meget
godt gået :)

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 11-12-05 12:06

On Sat, 10 Dec 2005 22:15:17 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>"Lars L. Hansen" skriver:

>2CV, var det ikke 2 mand og en sæk kartofler (25 kg eller 50 kg??) med
>50 km/t ?

>--

Så hut jeg visker var der tale om:

1 mand, 1 levende gris og 1 sæk kartofler. Hastigheden er jeg usikker
på, men kørslen skulle foregå i "landlige omgivelser".

Venlig hilsen
Folmer

Fra : jan@stevns.net

Dato : 11-12-05 12:41

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :

>Så hut jeg visker var der tale om:

En kurv æg, såmænd ;)

--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !

Fra : Basil

Dato : 11-12-05 00:15

<439b3b2f$0$15786$14726298@news.sunsite.dk>:

> [...]
> usædvanlig affjedring som gør den egnet til at ræse rundt på markveje osv.

> Jeg tror bonderøvene er de samme som de hele tiden har været :)

Jeg trækker mig selv og min sparsomme viden væk :oÞ
Jeg er lidt imponeret over den viden der kom frem her
Kai

Fra : Jens

Dato : 10-12-05 07:33

Frederik C <f.caroesletsletviskud@sun.nu> wrote:

> Grundmodellen kommer til at koste 800.000 kroner, og tager man den dyreste
> model med alt ekstraudstyr ender man på 1,1 million kroner. citat Politiken

Det er jo frit for enhver at undlade at købe den.

> Citroën er jo normalt et prisbilligt mærke i de respektive klasser. Men her
> er den jo nærmest prissat over Audi A6 niveau ift. motorkraft.

Mange andre faktorer end motorkraft influerer på prissætningen: Stil,
komfort for at nævne et par. Først og fremmest er prisen udtryk for,
hvad fabrikken forventer at kunne sælge produktet for.

> Måske er det et forsøg på at få den til at tabe værdien hurtigere, end den
> brænder op...
>
> På den måde taber folk jo ingen penge, når den står i lys lue?

Noget siger mig, at Du ikke ville overveje at købe, om den så blev sat
ned til det halve
--

Jens F - som ikke overvejer en C6 men nøjes med at savle....

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 10-12-05 11:29

Frederik C wrote:
> Hej
>
> Er jeg den eneste, der synes, at priserne på den nye C6, er det glade
> vanvid?

Det er da ikke mere end hvad der gives for andre luxusbiler i samme
klasse.

Biler med samme størrelse og nogenlunde tilsvarrende motor og
udrustning kunne være:

BMW 530xd Aut. - 867.435 DKR
Mercedes-Benz E 320 CDI 4Matic - 997.932 DKR
Jaguar S-Type 2.7D SV6 - 870.003 DKR
Peugeot 607 2.7 HDi Pack Aut. - 702.691 DKR
Chrysler 300C 3.0 V6 - 742.900 DKR

Det hænger nok nærmere samme med at vi ikke er vandt til at se
citroen som et luksusmærke.

> Citroën er jo normalt et prisbilligt mærke i de respektive klasser. Men her
> er den jo nærmest prissat over Audi A6 niveau ift. motorkraft.

Motorkraften er i disse luksusbiler næppe afgørrende. Der skal bare
være nok heste. Forskellen imellem den billigste og dyreste model er i
øvrigt udelukkende et spørgsmål om udstyr - de har den samme motor.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : TDN

Dato : 10-12-05 11:41

Frederik C wrote:
> [...]

>være nok heste. Forskellen imellem den >billigste og dyreste model er i
>øvrigt udelukkende et spørgsmål om udstyr - >de har den samme motor.

Mit bud er at det vil gå den ligesom VW Phaeton. Folk forbinder ikke Citröen
med prestige og vil da slet ikke betale så meget for noget med PSA's ry for
tiden. Der vil være en lille snæver kreds Citröen entusiaster der værdsætter
designet og har råd til den.

Historisk har PSA ikke haft succes i det segment for større luksusbiler hvis
man ser på salgstal.

Mvh
Thomas

Fra : Rasmus

Dato : 10-12-05 12:12

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> wrote in message

> [...]
for
> tiden. Der vil være en lille snæver kreds Citröen entusiaster der

Nu er Danmark vist et af de få steder hvor Peugeot har større "prestige" end
Citroen....
Iøvrigt tror jeg ikke du skal regne med at PSA havde Danmark i tankerne som
det store salgssted da de udviklede bilen...

/Rasmus

Fra : Frederik C

Dato : 10-12-05 11:48

Frederik C wrote:
> [...]

være nok heste. Forskellen imellem den billigste og dyreste model er i
øvrigt udelukkende et spørgsmål om udstyr - de har den samme motor.

Der er nu både en diesel og en benziner ;)

Hvorfor skal BMW'en og Merceren fordyres af firehjulstræk...? Det har
Citroënen da ikke?

Lad mig så lige sige, at jeg synes at C6'eren er udseendemæssigt den første
rigtige citroën siden CX'eren og forbandet spændende.

Prisen er mig dog for hamper. Særligt er der jo et kæmpe spring mellem den
dyreste C5 og billigste C6.

Mvh.

Frederik

Fra : Thomas Landberg

Dato : 10-12-05 12:18

> [...]
> brænder op...
>
> På den måde taber folk jo ingen penge, når den står i lys lue?

På et eller andet niveau er prisen vel underordnet? Om den kostede 500.000kr
eller 1.000.000kr kommer vel blot til at afgøre om Citroën sælger 2 eller 3
stk. Citroën C6 i Danmark i hele 2006? Hvis man husker tilbage på Citroën XM
V6 der kostede 600.000kr da den kom frem og i løbet af få år var afskrevet
til 50.000kr, så skal man da være usædvaneligt ligeglad med sine penge hvis
man bruger endnu flere penge på endnu et forsøg fra Citroën på at lave en
luksusbil. Er det ikke snart bevist, at franskmændene ikke kan lave
luksusbiler på niveau med Audi, BMW og Mercedes og den eneste grund til at
de igen og igen gør forsøget er, at de skal have en eller anden form for
luksusbil til at køre deres øverste folk rundt i. Franskmændenes natur er jo
ikke just til at erkende et nederlag og se i øjnene, at de er gode til at
lave små biler, men at de skal lade tyskerne om de store.

--

MVH

Thomas Landberg
www.landberg.dk - chiptuning udført i din indkørsel: 3.995kr inkl. moms.

Fra : TDN

Dato : 10-12-05 12:34

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:439ab969$0$99982$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> [...]
> rundt i. Franskmændenes natur er jo ikke just til at erkende et nederlag
> og se i øjnene, at de er gode til at lave små biler, men at de skal lade

Fuldstændig enig, hvilken andre statsmænd end de Franske ville køre rundt i
en Peugeot 607, når der er så meget andet at vælge mellem....

Fiat vil efter en længere pause også prøve igen i en højere klasse end
småbiler, med den nye Croma. Sidste gang måtte de erkende at folk ikke
forbandt Fiat med større biler og måtte trække sig fra markedet.

Mvh
Thomas

Fra : Martin Rise Christen~

Dato : 10-12-05 13:10

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Fuldstændig enig, hvilken andre statsmænd end de Franske ville køre rundt
> i en Peugeot 607, når der er så meget andet at vælge mellem....
>
> Mvh
> Thomas

Svend Auken lod sig da en overgang fragte rundt i sådan en med
partikelfilter.... (om han så kan kaldes statsmand er jo en anden sag...)

--
Mvh,

Martin (K)Rise Christensen
Work is for people that don't know how to ski

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 19-12-05 00:12

On Sat, 10 Dec 2005 13:09:35 +0100, "Martin Rise Christensen" <martin@rise.dk> wrote:

>"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

>Svend Auken lod sig da en overgang fragte rundt i sådan en med
>partikelfilter.... (om han så kan kaldes statsmand er jo en anden sag...)

Det var så først efter at der i pressen have været et par syrlige
bemærkninger om det så lidt mærkeligt ud at den store miljøprofet
kørte rundt i en Audi A8 med 4,2 liters V8-motor.

Jeg husker at Auken på et tidspunkt udtalte at folk skulle lære at
man ikke behøver 6 cylindre, men godt kan nøjes med 4. Det var mens
han stadigvæk kørte rundt i den skatteyderbetalte Audi.

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 10-12-05 13:12

TDN wrote:

> Fiat vil efter en længere pause også prøve igen i en højere klasse end
> småbiler, med den nye Croma. Sidste gang måtte de erkende at folk ikke
> forbandt Fiat med større biler og måtte trække sig fra markedet.

Samme oplevelse har VW vel også haft med deres Phaeton. Læste lige idag
i JP at de ville sløjfe Phaeton'en på hvert fald det amerikanske marked.

Det kan godt være at det er en fed bil, og det kan også godt være den er
ligeså lækker som andre fede biler i samme klasse, men uanset hvad så
tror jeg dem der vælger en sådan bil hellere vil have en Mercer, Bimmer
eller lign. end en VW. Der er mere statussymbol bag dem end der er bag
VW mærket.

thomas

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 10-12-05 18:24

Thomas Rasmussen wrote:

> [...]
> så tror jeg dem der vælger en sådan bil hellere vil have en Mercer,
> Bimmer eller lign. end en VW. Der er mere statussymbol bag dem end

Ja, men det giver også næsten sig selv.
At kalde en bil for Folkevogn og så forsøge at sælge den til de "rige", det
holder bare ikke

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 10-12-05 21:45

Thomas Landberg wrote:
> På et eller andet niveau er prisen vel underordnet? Om den kostede 500.000kr
> eller 1.000.000kr kommer vel blot til at afgøre om Citroën sælger 2 eller 3
> stk. Citroën C6 i Danmark i hele 2006?

Jeg skal i hvert fald have en så snart det bliver muligt. Er der
forresten nogen der vil købe en let brugt svigermor, og på den måde
hjælpe med lidt kontanter?

> [...]
> man bruger endnu flere penge på endnu et forsøg fra Citroën på at lave en

Yes, fuck penge - hurra for biler! Jeg skal som sagt have en, så snart
det er muligt. Mon ikke operation leasing kan sikre en mod det værste af
afskrivningen :)

> [...]
> de igen og igen gør forsøget er, at de skal have en eller anden form for
> luksusbil til at køre deres øverste folk rundt i.

Næh, det har der da ikke været behov for. Chirac har først for nyligt
skiftet sin CX Prestige ud, og har på den måde sprunget adskillige
generationer af "luksus"-Citroen'er over :) Arh, ok - det er vist
egentlig kun XM'eren der har været oppe i stor-bil-klassen.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 10-12-05 14:16

TDN wrote:

> Historisk har PSA ikke haft succes i det segment for større luksusbiler hvis
> man ser på salgstal.

Måske ikke i DK, men i andre lande har bl.a. 607 da solgt rimelig
godt. Men du har ret i at det er svært at sælge en luksusbil når der
ikke er et luksusnavn bag.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 10-12-05 14:22

TDN wrote:

> Fiat vil efter en længere pause også prøve igen i en højere klasse end
> småbiler, med den nye Croma. Sidste gang måtte de erkende at folk ikke
> forbandt Fiat med større biler og måtte trække sig fra markedet.

Nu er det da begrænset hvor stor og dyr den nye Croma er. Det er da en
rimelig almindelig station wagon størrelse og hvis man sammenligner
med andre biler med lignende (diesel) motorer er den ret billig.

Alligevel bliver der ikke solgt ret mange. Hernede i Spanien har
modellen været fremme i adskillige måneder og jeg har endnu ikke set
en eneste på gaden.

Med venlig hilsen
Lars hoffmann

Fra : TDN

Dato : 10-12-05 15:02

TDN wrote:

> [...]

Alligevel bliver der ikke solgt ret mange. Hernede i Spanien har
modellen været fremme i adskillige måneder og jeg har endnu ikke set

Jep, læg mærke til jeg skriver større end småbilklassen dvs. mindre
mellemklasse eller mellemklasse eller hvor Croma nu hører til. Fiat er kendt
for småbiler og kunderne har svært ved at ændre den opfattelse.

Mvh
Thomas

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 10-12-05 14:28

Frederik C wrote:

> Der er nu både en diesel og en benziner ;)

Ja du har jo ret i at den billigste er en 3,0 V6 benzin til 795.755,
den havde jeg lige overset. Jeg tænkte mere på at 2,7 V6 HDi aut
koster 853.661 og at 2,7 V6 HDi Exclusive aut. koster 1.040.000. Så
den helt store prisforskel er ikke grundet motoren, men nærmere
hvordan den er udstyrret.

> Hvorfor skal BMW'en og Merceren fordyres af firehjulstræk...? Det har
> Citroënen da ikke?

Nej, det var også blot nogle hurtige slag på tasken. Til gengæld har
C6eren en masse elektronisk gejl som der ikke er til stede i de andre
biler.

> Lad mig så lige sige, at jeg synes at C6'eren er udseendemæssigt den første
> rigtige citroën siden CX'eren og forbandet spændende.

Jeg syntes den er pisse grim. Jeg kan godt lide C4 i tredørsudgaven og
C2 er da også ok, men ellers er der langt imellem en pæn Citroen.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann