Flytning af bil uden plader
Fra : Lars Knudsen

Dato : 09-12-05 18:26

Jeg har brug for at flytte en bil uden plader (eller for den sags skyld
dansk registreringsafgift).

Hvis jeg vil overholde lovens bogstav, er trailer så den eneste mulighed,
hvis jeg ikke vil skubbe den?

/lars

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 09-12-05 18:52

On 09 Dec 2005 17:26:25 GMT, Lars Knudsen <bofh@tiwli.com> wrote:

>Jeg har brug for at flytte en bil uden plader (eller for den sags skyld
>dansk registreringsafgift).
>
>Hvis jeg vil overholde lovens bogstav, er trailer så den eneste mulighed,
Nej, prøveskilte som du lejer af politiet på mortorkontoret.

>hvis jeg ikke vil skubbe den?
Også prøveskilte.

/Hans

Fra : Lars Knudsen

Dato : 09-12-05 19:01

Hans Kjaergaard <hans.k2teknik@post5.tele.dk> wrote in

> Også prøveskilte.

Også hvis det drejer sig om transport mellem to opbevaringssteder uden salg
som begrundelse?

/lars

Fra : DJ Bobo...

Dato : 09-12-05 19:11

"Lars Knudsen" <bofh@tiwli.com> wrote in message

> Også hvis det drejer sig om transport mellem to opbevaringssteder uden
> salg
> som begrundelse?

Dét er formål nok i sig selv - kein problem.
Tag til et Ferrari-træf og se hvor mange, der kører på prøveplader
Mogens

Fra : Leonard

Dato : 09-12-05 19:20

>Også hvis det drejer sig om transport mellem to opbevaringssteder uden salg
>som begrundelse?

Nej, den forklaring duer ikke.
I hvert fald ikke hvis det var en campingvogn, der skulle i vinterhi.
Men du kan jo bare sige og skrive at den skal på værksted, så den kan
klargøres til syn. Og værkstedet kan fint være en lade langt ude på
landet ...

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 09-12-05 19:19

On 09 Dec 2005 18:01:20 GMT, Lars Knudsen <bofh@tiwli.com> wrote:

>Hans Kjaergaard <hans.k2teknik@post5.tele.dk> wrote in

>Også hvis det drejer sig om transport mellem to opbevaringssteder uden salg
>som begrundelse?
Ja, skal den berører offentlig vej (der hvor færdselsloven gælder)
skal den enten være indreg. eller have prøveskilte på. Dette uanset om
den holder stille eller bevæger sig.

Lige præsis transport af køretøjet mellem
opbevaringssteder/reperatør/etc. er blandt de muligheder der står på
"lejeaftalen" med motorkontoret.

/Hans

Fra : Ivar

Dato : 09-12-05 23:01

Lars Knudsen skrev:

> Også hvis det drejer sig om transport mellem to opbevaringssteder uden salg
> som begrundelse?

Hvis regler ikke er blevet lavet om, så må du ikke.
For en del år siden tog jeg op til politiet, for at låne
et par plader. Da jeg fortalte om mit ærinde, blev jeg spurgt om
hvad jeg skulle med bilen. Jeg var så dum at fortælle, at jeg
skulle flytte den. Så fik jeg at vide at jeg ikke kunne få
nogle plader, og fik ikke engang udleveret en blanket og måtte gå igen.

Ivar Magnusson

--
Bruger du Outlook Express?
http://home20.inet.tele.dk/did/OutlookExpress/