/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Lambda problemer...
Fra : Thomas Lund


Dato : 09-12-05 00:13

Hejsa,
Har et problem med min BMW 318i fra ´88.
Volt signalet fra lambdasonden er alt for højt, ligger mellem 0.35-1.1 volt.
Ergo tror ECU er den kører alt for fed blandning og just. efter det.
Resultatet er at den kører alt for magert, lambda tal med 4-gas tester siger
1.7-1.8.
Så min tomgang er helt ad helvede til og benzin forbruget heller ikke for
godt.
Leger man lidt med en prøvelampe fra stel til signal ledningen så volten
bliver tvunget ned, kan man få den til at gå perfekt i tomgang igen.
Oppe i omdrejninger begynder den at passe igen hvis den holdes på f.eks.
3000 omdr. i noget tid.
Der er skiftet lambdasonde, styreboks og meget meget andet...
Stelforbindelse til sonden er tjekket.
Skal lige sige at det er en elopvarmet sonde.

Har prøvet alt mellem himmel og jord.....
Eller nogen der kan anbefale et værksted i eller omkring Århus der er
skrappe til sådan nogle problemer?


Mvh. Thomas



 
 
Ukendt (09-12-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-12-05 15:55


"Thomas Lund" <el.diablo@lund.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:4398bddd$0$118$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hejsa,
> Har et problem med min BMW 318i fra ´88.
> Volt signalet fra lambdasonden er alt for højt, ligger mellem 0.35-1.1
> volt.
> Ergo tror ECU er den kører alt for fed blandning og just. efter det.
> Resultatet er at den kører alt for magert, lambda tal med 4-gas tester
> siger
> 1.7-1.8.
> Så min tomgang er helt ad helvede til og benzin forbruget heller ikke for
> godt.
> Leger man lidt med en prøvelampe fra stel til signal ledningen så volten
> bliver tvunget ned, kan man få den til at gå perfekt i tomgang igen.
> Oppe i omdrejninger begynder den at passe igen hvis den holdes på f.eks.
> 3000 omdr. i noget tid.
> Der er skiftet lambdasonde, styreboks og meget meget andet...
> Stelforbindelse til sonden er tjekket.
> Skal lige sige at det er en elopvarmet sonde.

Jeg kan nu ikke se at sonden skulle være i stykker, den måler jo netop bare
den "forurening" som er fejlen
Jeg ville da mere tippe på katalysatoren eller en af de andre sensorer

--
Tom



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408909
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste