"Thomas Lund" <el.diablo@lund.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:4398bddd$0$118$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hejsa,
> Har et problem med min BMW 318i fra ´88.
> Volt signalet fra lambdasonden er alt for højt, ligger mellem 0.35-1.1
> volt.
> Ergo tror ECU er den kører alt for fed blandning og just. efter det.
> Resultatet er at den kører alt for magert, lambda tal med 4-gas tester
> siger
> 1.7-1.8.
> Så min tomgang er helt ad helvede til og benzin forbruget heller ikke for
> godt.
> Leger man lidt med en prøvelampe fra stel til signal ledningen så volten
> bliver tvunget ned, kan man få den til at gå perfekt i tomgang igen.
> Oppe i omdrejninger begynder den at passe igen hvis den holdes på f.eks.
> 3000 omdr. i noget tid.
> Der er skiftet lambdasonde, styreboks og meget meget andet...
> Stelforbindelse til sonden er tjekket.
> Skal lige sige at det er en elopvarmet sonde.
Jeg kan nu ikke se at sonden skulle være i stykker, den måler jo netop bare
den "forurening" som er fejlen
Jeg ville da mere tippe på katalysatoren eller en af de andre sensorer
--
Tom