|
| Toyota fusker med sikkerhed!!! Fra : KASO |
Dato : 08-12-05 20:51 |
|
FDM skriver på:
http://www.fdm.dk/system/nyheder/visnyhed.asp?NewsID=876&CategoryID=1&mlvl1=2
"Toyota fusker med sikkerhedstest
Den nye Yaris har fået højeste udmærkelse i kollisions, men nu viser det
sig, at Toyota vil fjerne noget af sikkerhedsudstyret på nogle modeller.
Euro NCAP ser på sagen.
- Vi er stolte af, at Yaris har fået 35 point og fem stjerner i Euro
NCAP-test, sagde Toyota ved præsentationen af den nye Yaris.
Karakteren er også særdeles flot, men købmændene hos Toyota er allerede før
lanceringen i færd med at devaluere sikkerheden og fuske med Euro NCAPs
karaktersystem.
Yaris er nemlig kollisionstestet med syv airbags, men Toyota indrømmede ved
presselanceringen, at kun de fire bliver standard i Den Europæiske Union.
Også den danske importør overvejer en skrabet udgave uden gardinairbags,
knæairbag og ESP.
Dermed gælder den femstjernede karakter ikke denne version, og FDMs
repræsentant i Euro NCAP, motorredaktør Leif Nielsen, betegner det som et
klart forsøg på at bøje regler og intensioner.
Kravet er, at modellen med det laveste sikkerhedsniveau i EU skal testes.
Toyota har, som reglerne giver mulighed for, selv bestilt og betalt for
testen og har derved opnået ret til selv at vælge modelversion og
udstyrsniveau, idet testen som regel foretages, før bilen er på markedet.
Der er dog den betingelse, at hvis den testede bil har sikkerhedsudstyr, som
ikke bliver standard i Europa, har fabrikken pligt til på egen regning at
lade en test foretage af en bil uden dette udstyr.
For Yaris vedkommende gælder det gardinairbags og knæairbag, som netop
skønnes afgørende for det gode testresultat.
Euro NCAP er på FDMs opfordring gået i gang med at undersøge, om reglerne er
overtrådt.
Den foreløbige reaktion fra Toyota Europe på anklagen er, at hvis reglerne
er overtrådt, vil det blive løst ved at gøre alle airbags til standard i
alle 25 EU-lande."
| |
Dak (08-12-2005)
| Kommentar Fra : Dak |
Dato : 08-12-05 21:06 |
|
>SNIP en masse
>
Det er derfor jeg har købt en uden airbags og nymodens stads som
ABS-bremser.
Dak
Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap
| |
KASO (08-12-2005)
| Kommentar Fra : KASO |
Dato : 08-12-05 21:11 |
|
"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev i en meddelelse
news:43989210$0$187$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>>SNIP en masse
>>
>
> Det er derfor jeg har købt en uden airbags og nymodens stads som
> ABS-bremser.
>
> Dak
> Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap
>
Ahh - du har valgt den sikre vej til at slippe af med liv og førlighed
| |
jan@stevns.net (08-12-2005)
| Kommentar Fra : jan@stevns.net |
Dato : 08-12-05 21:40 |
|
"KASO" <a@b.dk> skrev :
>Ahh - du har valgt den sikre vej til at slippe af med liv og førlighed
Den vej er sgu'tte særligt sikker ;)
--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !
| |
Uffe Ravn (08-12-2005)
| Kommentar Fra : Uffe Ravn |
Dato : 08-12-05 22:03 |
|
jan@stevns.net <jan@stevns.net> skrev:
>> Ahh - du har valgt den sikre vej til at slippe af med liv og
>> førlighed
>
> Den vej er sgu'tte særligt sikker ;)
Næh, de gamle biler der har overlevet indtil idag, må helt klart være de
sikreste, da de ellers ville have være taget ud af genpoolen langt tidligere
Survival of the safest
Desuden hvis vi kigger statistisk på det, og betragter sikkerheden over 20
år f.eks.
Så er langt de fleste biler der har overlevet indtil nu, dem uden ABS
Med muntre hilsner
Uffe Ravn
| |
Martin Johansen [600~ (09-12-2005)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 09-12-05 00:22 |
|
"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> wrote in
news:43989f6c$0$2091$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
> Desuden hvis vi kigger statistisk på det, og betragter sikkerheden
> over 20 år f.eks.
>
> Så er langt de fleste biler der har overlevet indtil nu, dem uden ABS
>
Jeg elsker statistikker
--
Martin Johansen [6000]
"Xenon er sagen.. og nej det blænder IKKE"
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php
| |
Peter Weis (08-12-2005)
| Kommentar Fra : Peter Weis |
Dato : 08-12-05 22:07 |
|
jan@stevns.net wrote:
> "KASO" <a@b.dk> skrev :
>
>
>>Ahh - du har valgt den sikre vej til at slippe af med liv og førlighed
>
>
> Den vej er sgu'tte særligt sikker ;)
Man siger ellers at døden er det eneste sikre her i livet. Nå ja, og så
skatterne.
mvh
Peter
| |
KASO (08-12-2005)
| Kommentar Fra : KASO |
Dato : 08-12-05 22:16 |
|
"Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> skrev i en meddelelse
news:4398a098$0$15791$14726298@news.sunsite.dk...
> jan@stevns.net wrote:
>> "KASO" <a@b.dk> skrev :
>>
>>
>>>Ahh - du har valgt den sikre vej til at slippe af med liv og førlighed
>>>
>>
>>
>> Den vej er sgu'tte særligt sikker ;)
>
> Man siger ellers at døden er det eneste sikre her i livet. Nå ja, og så
> skatterne.
Så tror jeg, at skatterne er de sikreste - jeg har betalt skat i mange år -
men jeg er ikke død
| |
jan@stevns.net (08-12-2005)
| Kommentar Fra : jan@stevns.net |
Dato : 08-12-05 22:34 |
|
"KASO" <a@b.dk> skrev :
>Så tror jeg, at skatterne er de sikreste .......
Åeh jo ;(
>....- jeg har betalt skat i mange år - >men jeg er ikke død
Er du nu helt sikker ? <grin>
--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !
| |
KASO (10-12-2005)
| Kommentar Fra : KASO |
Dato : 10-12-05 11:53 |
|
<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:kj9hp1hcktdb150le7fmp199cs5b7nvj5i@dtext.news.tele.dk...
> "KASO" <a@b.dk> skrev :
>
>>Så tror jeg, at skatterne er de sikreste .......
>
> Åeh jo ;(
>
>>....- jeg har betalt skat i mange år - >men jeg er ikke død
>
> Er du nu helt sikker ? <grin>
Øv -nu blev jeg i tvivl....
| |
Henrik B. (08-12-2005)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 08-12-05 23:10 |
|
"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
news:43988eab$0$38641$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Den foreløbige reaktion fra Toyota Europe på anklagen er, at hvis reglerne
> er overtrådt, vil det blive løst ved at gøre alle airbags til standard i
> alle 25 EU-lande."
Så er spørgsmålet jo, om det så er fusk!
--
-----------------------------------
Dyrlægebiler - Det intelligente valg
| |
John Sahl (08-12-2005)
| Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 08-12-05 23:23 |
|
Henrik B. wrote:
> Så er spørgsmålet jo, om det så er fusk!
Ordkløver.
Det er om ikke andet et forsøg på fusk, for du kan være helt
sikker på at de kender reglerne
--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede
| |
Lars Bisgaard (09-12-2005)
| Kommentar Fra : Lars Bisgaard |
Dato : 09-12-05 00:47 |
|
>
> Det er om ikke andet et forsøg på fusk, for du kan være helt
> sikker på at de kender reglerne
Yes... nu stiger prisen bare ca. 20.000 på den i DK.. men det er der jo
ingen der ser da den ikke er på plads endnu..
MVH
Lars Bisgaard
| |
Non-Desperado (09-12-2005)
| Kommentar Fra : Non-Desperado |
Dato : 09-12-05 13:24 |
|
"Lars Bisgaard" <lcbfjern@dettemail.dk> skrev:
>
>>
>> Det er om ikke andet et forsøg på fusk, for du kan være helt
>> sikker på at de kender reglerne
>
>
>
>Yes... nu stiger prisen bare ca. 20.000 på den i DK.. men det er der jo
>ingen der ser da den ikke er på plads endnu..
*)Nej, og alle danskere har jo en villa med 3-4 millioner kr. i
friværdi som de bare kan låne af. Så ingen ko på isen.
Ellers kan de jo bare skifte arbejde så de kan tjene de par
skallede millioner mere om året....
*) Der kan forekomme en snert sarkasme i ovenstående indlæg.
--
Non-Desperado
Hyundai Getz 1,3 GL '04
Yamaha Aerox 0,05 RR '04
Medtronic 6931-65cm ´05
| |
Henrik B. (11-12-2005)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 11-12-05 00:24 |
|
"Lars Bisgaard" <lcbfjern@dettemail.dk> skrev i en meddelelse
news:4398c5dc$0$116$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>> Det er om ikke andet et forsøg på fusk, for du kan være helt
>> sikker på at de kender reglerne
>
>
>
> Yes... nu stiger prisen bare ca. 20.000 på den i DK.. men det er der jo
> ingen der ser da den ikke er på plads endnu..
Øøøh, hvordan kan den så stige?
--
-----------------------------------
Dyrlægebiler - Det intelligente valg
| |
Basil (09-12-2005)
| Kommentar Fra : Basil |
Dato : 09-12-05 17:31 |
|
Henrik B. skrev d. 08-12-2005 i meddelelse
<4398af20$0$47065$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>:
> "KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
> news:43988eab$0$38641$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>> Den foreløbige reaktion fra Toyota Europe på anklagen er, at hvis reglerne
>> er overtrådt, vil det blive løst ved at gøre alle airbags til standard i
>> alle 25 EU-lande."
> Så er spørgsmålet jo, om det så er fusk!
Med de danske afgifter vil den sikkert blive en helt del dyrere end
konkurrenternes tilsvarende minibil, men Toyota står samtidig for noget
godt, så den vil sikkert sælge rimeligt alligevel.
Er der nogen der VED om der tilsvarende er fusket med en masse andre
modeller fra andre producenter ?
Det er jo nærliggende at tro, synes jeg.
Kai
| |
KASO (10-12-2005)
| Kommentar Fra : KASO |
Dato : 10-12-05 11:52 |
|
"Basil" <KuntaNO@SPAMstarmail.co.za> skrev i en meddelelse
news:mn.4c1b7d5c1ab550fb.41521@SPAMstarmail.co.za...
> Henrik B. skrev d. 08-12-2005 i meddelelse
> <4398af20$0$47065$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>:
>> "KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
>> news:43988eab$0$38641$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
>>> Den foreløbige reaktion fra Toyota Europe på anklagen er, at hvis
>>> reglerne er overtrådt, vil det blive løst ved at gøre alle airbags til
>>> standard i alle 25 EU-lande."
>
>> Så er spørgsmålet jo, om det så er fusk!
>
> Med de danske afgifter vil den sikkert blive en helt del dyrere end
> konkurrenternes tilsvarende minibil, men Toyota står samtidig for noget
> godt, så den vil sikkert sælge rimeligt alligevel.
>
> Er der nogen der VED om der tilsvarende er fusket med en masse andre
> modeller fra andre producenter ?
Så havde vi hørt om det!
I praksis er enkelt biler på det danske marked bedre udstyret med f.eks.
airbags end de testede. Toyota er svjv. de første til at prøve at fuske!
| |
Non-Desperado (10-12-2005)
| Kommentar Fra : Non-Desperado |
Dato : 10-12-05 16:04 |
|
"KASO" <a@b.dk> skrev:
>
>"Basil" <KuntaNO@SPAMstarmail.co.za> skrev i en meddelelse
>news:mn.4c1b7d5c1ab550fb.41521@SPAMstarmail.co.za...
>> Henrik B. skrev d. 08-12-2005 i meddelelse
>> <4398af20$0$47065$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>:
>>> "KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
>>> news:43988eab$0$38641$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>
>>>> Den foreløbige reaktion fra Toyota Europe på anklagen er, at hvis
>>>> reglerne er overtrådt, vil det blive løst ved at gøre alle airbags til
>>>> standard i alle 25 EU-lande."
>>
>>> Så er spørgsmålet jo, om det så er fusk!
>>
>> Med de danske afgifter vil den sikkert blive en helt del dyrere end
>> konkurrenternes tilsvarende minibil, men Toyota står samtidig for noget
>> godt, så den vil sikkert sælge rimeligt alligevel.
>>
>> Er der nogen der VED om der tilsvarende er fusket med en masse andre
>> modeller fra andre producenter ?
>
>Så havde vi hørt om det!
>
>I praksis er enkelt biler på det danske marked bedre udstyret med f.eks.
>airbags end de testede. Toyota er svjv. de første til at prøve at fuske!
Rolig nu, Renault er jo ikke nævnt ved navn i denne tråd....før
nu.
--
Non-Desperado
Hyundai Getz 1,3 GL '04
Yamaha Aerox 0,05 RR '04
Medtronic 6931-65cm ´05
| |
KASO (10-12-2005)
| Kommentar Fra : KASO |
Dato : 10-12-05 18:06 |
|
"Non-Desperado" <dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk>
skrev i en meddelelse news:3tplp192ekqmpgpkckcf56g59qau6fur3v@4ax.com...
> "KASO" <a@b.dk> skrev:
>
>>
>>"Basil" <KuntaNO@SPAMstarmail.co.za> skrev i en meddelelse
>>news:mn.4c1b7d5c1ab550fb.41521@SPAMstarmail.co.za...
>>> Henrik B. skrev d. 08-12-2005 i meddelelse
>>> <4398af20$0$47065$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>:
>>>> "KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
>>>> news:43988eab$0$38641$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>>
>>>>> Den foreløbige reaktion fra Toyota Europe på anklagen er, at hvis
>>>>> reglerne er overtrådt, vil det blive løst ved at gøre alle airbags til
>>>>> standard i alle 25 EU-lande."
>>>
>>>> Så er spørgsmålet jo, om det så er fusk!
>>>
>>> Med de danske afgifter vil den sikkert blive en helt del dyrere end
>>> konkurrenternes tilsvarende minibil, men Toyota står samtidig for noget
>>> godt, så den vil sikkert sælge rimeligt alligevel.
>>>
>>> Er der nogen der VED om der tilsvarende er fusket med en masse andre
>>> modeller fra andre producenter ?
>>
>>Så havde vi hørt om det!
>>
>>I praksis er enkelt biler på det danske marked bedre udstyret med f.eks.
>>airbags end de testede. Toyota er svjv. de første til at prøve at fuske!
>
> Rolig nu, Renault er jo ikke nævnt ved navn i denne tråd....før
> nu.
Næhh - men det skal du da være velkommen til. I praksis var det nu en
hentydning til visse asiatiske biler, der har fået hård kritik af bl.a. FDM
for deres ringe resultat i EuroNCAP - men som faktisk har bedre
sikkerhedsudstyr i DK.
Toyotas forsøg på fusk er ikke kønt - og mens vi er igang: De er heller ikke
gode til at sikre mod piskesmældsskader - men de indgår jo heller ikke i
EuroNCAP.... http://www.thatcham.org/ncwr/pdfs/crash_protection_2006.pdf
| |
Benny Højvælde (11-12-2005)
| Kommentar Fra : Benny Højvælde |
Dato : 11-12-05 17:18 |
|
"Non-Desperado" <dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk>
skrev i en meddelelse news:3tplp192ekqmpgpkckcf56g59qau6fur3v@4ax.com...
> "KASO" <a@b.dk> skrev:
>
>>
>>"Basil" <KuntaNO@SPAMstarmail.co.za> skrev i en meddelelse
>>news:mn.4c1b7d5c1ab550fb.41521@SPAMstarmail.co.za...
>>> Henrik B. skrev d. 08-12-2005 i meddelelse
>>> <4398af20$0$47065$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>:
>>>> "KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
>>>> news:43988eab$0$38641$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>>
>>>>> Den foreløbige reaktion fra Toyota Europe på anklagen er, at hvis
>>>>> reglerne er overtrådt, vil det blive løst ved at gøre alle airbags til
>>>>> standard i alle 25 EU-lande."
>>>
>>>> Så er spørgsmålet jo, om det så er fusk!
>>>
>>> Med de danske afgifter vil den sikkert blive en helt del dyrere end
>>> konkurrenternes tilsvarende minibil, men Toyota står samtidig for noget
>>> godt, så den vil sikkert sælge rimeligt alligevel.
>>>
>>> Er der nogen der VED om der tilsvarende er fusket med en masse andre
>>> modeller fra andre producenter ?
Jeg kan huske at Ford blev knaldet med de første modeller af Monero. Blev
typegodkendt med en type forlygter hvorefter en billigere og dårligere blev
monteret i bilen. Det kom frem i medierne den gang. Kan ikke huske
resultatet.
Benny
| |
Henrik B. (11-12-2005)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 11-12-05 00:26 |
|
"Basil" <KuntaNO@SPAMstarmail.co.za> skrev i en meddelelse
news:mn.4c1b7d5c1ab550fb.41521@SPAMstarmail.co.za...
> Er der nogen der VED om der tilsvarende er fusket med en masse andre
> modeller fra andre producenter ?
> Det er jo nærliggende at tro, synes jeg.
Der er flere eksempler på, at de franske mærker monterer eller afmonterer
selealarmer, for enten at hente det sidste point, for at opnå 5 stjerner,
eller for at spare penge, hvis de 5 stjerner er hjemme uden selealarm. Så er
spørgsmålet, om dét er fusk.
--
-----------------------------------
Dyrlægebiler - Det intelligente valg
| |
KASO (12-12-2005)
| Kommentar Fra : KASO |
Dato : 12-12-05 07:02 |
|
"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:439b6419$0$47015$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> "Basil" <KuntaNO@SPAMstarmail.co.za> skrev i en meddelelse
> news:mn.4c1b7d5c1ab550fb.41521@SPAMstarmail.co.za...
>
>> Er der nogen der VED om der tilsvarende er fusket med en masse andre
>> modeller fra andre producenter ?
>> Det er jo nærliggende at tro, synes jeg.
>
> Der er flere eksempler på, at de franske mærker monterer eller afmonterer
> selealarmer, for enten at hente det sidste point, for at opnå 5 stjerner,
> eller for at spare penge, hvis de 5 stjerner er hjemme uden selealarm. Så
> er spørgsmålet, om dét er fusk.
Tjah - det er efter reglerne, da den testede bil= den bil de sælger i
modsætning til Toyota, der tester med alt sikkerhedsudstyr, for derefter at
sælge skrabede biler uden det samme sikkerhedsudstyr, mens de praler af
resultatet.
At selealarmer så aldrig skulle have været en del af pointgivningen er så en
hel anden sag - men prøv for sjov at se på, hvor mange af de 5-stjernede,
der også har point nok til at få 5 stjerner _uden_ selealarm - de franske er
sjovt nok overrepræsenteret her - en C5 har faktisk 3 selealarmer trods at
den er 5 stjernet uden alarm.
Eksempelvis er Saab nødt til at montere selealarmer for at nå de 5
stjerner.....
Tilsvarende er f.eks. Toyota Avensis også reelt 4 stjernet uden
selealarm....
| |
KASO (06-01-2006)
| Kommentar Fra : KASO |
Dato : 06-01-06 07:38 |
|
"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4398af20$0$47065$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> "KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
> news:43988eab$0$38641$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
>> Den foreløbige reaktion fra Toyota Europe på anklagen er, at hvis
>> reglerne er overtrådt, vil det blive løst ved at gøre alle airbags til
>> standard i alle 25 EU-lande."
>
> Så er spørgsmålet jo, om det så er fusk!
Det er der nu svar på: http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=328198
De gør _ikke_ alle airbags til standard - og dermed er det klokkerent forsøg
på fusk!
Kan alle se annoncerne for sig:
"Toyota Yaris - klassens sikreste - til priser fra ###.### (forresten - til
den pris er den alligevel ikke klassens sikreste - men køb den bare
alligevel)"
| |
Armand (07-01-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 07-01-06 03:03 |
|
KASO wrote:
> "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:4398af20$0$47065$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
>>>Den foreløbige reaktion fra Toyota Europe på anklagen er, at hvis
>>>reglerne er overtrådt, vil det blive løst ved at gøre alle airbags til
>>>standard i alle 25 EU-lande."
>>
>>Så er spørgsmålet jo, om det så er fusk!
>
> Det er der nu svar på: http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=328198
>
> De gør _ikke_ alle airbags til standard - og dermed er det klokkerent forsøg
> på fusk!
Måske ikke ligefrem forsøg på fusk; men den danske iomportørs (tåge)snak
viser at dé ihvertfald har en ide om også at sælge den mindre sikre
model og derved bryder Toyota's officielle holdning :-|
> Kan alle se annoncerne for sig:
> "Toyota Yaris - klassens sikreste - til priser fra ###.### (forresten - til
> den pris er den alligevel ikke klassens sikreste - men køb den bare
> alligevel)"
Det bliver snarere: "også med reduceret sikkerhedspakke til kr: ###.###"
men dét er også en voldsom skævtrækning af EURONCAP's formål, derved at
man så begynder at bruge perfekte crashtests til eyecatcher i
markedsføringen, og efterfølgende tilbyder billigere sikkerheds-discount
udgaver :-|
--
Armand.
(der spændt ser på om det relativt spæde EURONCAP tillader en udvanding
af deres arbejde)
| |
Ukendt (07-01-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 07-01-06 16:49 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:NiFvf.4080$Cl2.98645@news000.worldonline.dk...
> KASO wrote:
>> "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
>> news:4398af20$0$47065$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>
>>>>Den foreløbige reaktion fra Toyota Europe på anklagen er, at hvis
>>>>reglerne er overtrådt, vil det blive løst ved at gøre alle airbags til
>>>>standard i alle 25 EU-lande."
>>>
>>>Så er spørgsmålet jo, om det så er fusk!
>>
>> Det er der nu svar på:
>> http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=328198
>>
>> De gør _ikke_ alle airbags til standard - og dermed er det klokkerent
>> forsøg på fusk!
>
> Måske ikke ligefrem forsøg på fusk; men den danske iomportørs (tåge)snak
> viser at dé ihvertfald har en ide om også at sælge den mindre sikre model
> og derved bryder Toyota's officielle holdning :-|
Jeg synes nu at det ganske ok forklaring toyota kommer med. Yaris med 7
airbag vil skam OGSÅ blive tilbud på det danske marked, men da Yaris er en
lille bil så skal den for at konkurrere på pris også ud i en version med
færre airbag (og færre NCAP stjerner), fordi ellers kan den ikke konkurrere
på markedet.
Så dem der køber en yaris i den skrabede version beder jo selv om
det......der er vel ikke så meget anderledes som dem der frakobler airbag
fordi børnesædet skal stå på forsædet.
--
Tom
| |
KASO (09-01-2006)
| Kommentar Fra : KASO |
Dato : 09-01-06 08:19 |
|
"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:43bfe304$0$84013$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:NiFvf.4080$Cl2.98645@news000.worldonline.dk...
>> KASO wrote:
>>> "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
>>> news:4398af20$0$47065$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>>
>>>>>Den foreløbige reaktion fra Toyota Europe på anklagen er, at hvis
>>>>>reglerne er overtrådt, vil det blive løst ved at gøre alle airbags til
>>>>>standard i alle 25 EU-lande."
>>>>
>>>>Så er spørgsmålet jo, om det så er fusk!
>>>
>>> Det er der nu svar på:
>>> http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=328198
>>>
>>> De gør _ikke_ alle airbags til standard - og dermed er det klokkerent
>>> forsøg på fusk!
>>
>> Måske ikke ligefrem forsøg på fusk; men den danske iomportørs (tåge)snak
>> viser at dé ihvertfald har en ide om også at sælge den mindre sikre model
>> og derved bryder Toyota's officielle holdning :-|
>
>
> Jeg synes nu at det ganske ok forklaring toyota kommer med. Yaris med 7
> airbag vil skam OGSÅ blive tilbud på det danske marked, men da Yaris er en
> lille bil så skal den for at konkurrere på pris også ud i en version med
> færre airbag (og færre NCAP stjerner), fordi ellers kan den ikke
> konkurrere på markedet.
> Så dem der køber en yaris i den skrabede version beder jo selv om
> det......der er vel ikke så meget anderledes som dem der frakobler airbag
> fordi børnesædet skal stå på forsædet.
Det ændrer ikke ved, at Toyota fuld bevidst forsøger at omgå reglerne - og
forbrugeren har reelt ingen viden om, hvor sikker bilen de køber er.
Alligevel bliver de lokket ind under falske forudsætninger - det er da
bondefangeri!
På den måde kan alle jo sælge "5-stjernede" biler - blot de tilbyder en
enkelt udstyrsvariant, der overholder kravene, men som alligevel bliver så
dyr, at ingen køber den.
Tænk på senere brugtbilkøbere, der har annoncerne i baghovedet - Yaris som
en sikker bil. Men de kan ikke umiddelbart se, at den variant, de er ved at
købe brugt, slet ikke er så sikker, fordi den mangler halvdelen af
sikkerhedsudstyret.
Imho. burde Toyota tvinges til enten kun at sælge den testede model - eller
til at betale for en test af de modeller, de sælger - og de må kun bruge
laveste fællesnævner i annoncer med mindre de klart adskiller modellerne i
markedsføringen.
| |
|
|