Sok som alternativ til snekæder - nogen er~
Fra : Anders Majland

Dato : 08-12-05 09:18

Duer en "sok" som
http://www.metro.dk/data/pdfkat/00251_QOJSOJQVNNGANYFM/nonfood_49_pdf41.pdf

eller er det bedre at købe alm kæder ?

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk

Fra : Ukendt

Dato : 08-12-05 09:41

> eller er det bedre at købe alm kæder ?

Jeg kan ikke rigtigt se en fordel ved en hel glat flade i sne !!!

Mvh
Morten

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 08-12-05 11:34

Juel wrote:

> Jeg kan ikke rigtigt se en fordel ved en hel glat flade i sne !!!

Så skal du bare prøve det, det virker fortrinligt godt.

Fordele:
Meget nemmere at montere (jeg vil tro jeg kan sætte mine 2 autosokker
på på under et minut), mindst lige så godt vejgreb som ved
almindelige kæder (ved kæder bør man vist slå ESP fra, det skal man
ikke ved autosok), vejer kun ca 800 gram.

ulemper:
Så snart der er et stykke vej uden sne eller is skal de af igen. Hvis
man kører med dem på tør asfalt kan de blive ødelagt. Pris.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Klaus G.

Dato : 07-12-05 15:35

>Så skal du bare prøve det, det virker fortrinligt godt.

Godt, så mangler vi bare nogen der kan forklare hvorfor de er så meget bedre
end f.eks. alm vinterdæk. Har det noget at gøre med, at friktionen er meget
større mod sne, end gummi vs. sne? Og derfor kan man stå meget bedre fast?

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Armand

Dato : 10-12-05 17:18

Klaus G. wrote:

> [...]
> større mod sne, end gummi vs. sne? Og derfor kan man stå meget bedre fast?

Afvent første snefald og tag en stor sok på den ene sko/støvle og gå en
tur ud over terrænet og dan dig dine egne konklusioner over hvorfor!
En hjemmehjælper-bekendt bruger tricket mod (is)glatte fortove med stor
succes, så hvorfor ikke også på bilers "såler" :-/

--
Armand.

Fra : Møller

Dato : 11-12-05 22:33

> [...]
> En hjemmehjælper-bekendt bruger tricket mod (is)glatte fortove med stor
> succes, så hvorfor ikke også på bilers "såler" :-/

Det er korrekt.

Før i tiden da der var sne på gaderne, brugte alle gamle det. ( nu til dags
ville man nok skrive ældre, hvilket er noget sludder, da en på 2 år er ældre
en på 1 år, så hvor går grænsen egentlig for de der bruge betegnelsen ældre,
(end hvad?))
Ældrebyrden er vel alle der er ældre end -3 mdr. men under 7 år.

Hellere en sok over hver sko end et brækket lårben.

Men vi må jo acceptere, at de unge nu til dags har kastet vrag på al
erfaring fra tidligere generationer,
Eller den korte udgave: de er ikke belastet af konkret viden.

Møller

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 08-12-05 11:55

Lars Hoffmann wrote:

> Så skal du bare prøve det, det virker fortrinligt godt.

Jeg skal da lige sige at dem jeg kender ikke er dem der er afbilledet i
linket, men derimod dem der kan ses på www.autosock.com.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 08-12-05 16:12

Klaus G. wrote:

> [...]
> større mod sne, end gummi vs. sne? Og derfor kan man stå meget bedre fast?

Jeg syntes da jeg har givet en lang række fordele i mit indlæg. Det
er for øvrigt noget polyester lignende materiale. og det giver en
meget større friktion end bare dæk. Hvis du er interesseret i
hvorfor, kan du jo kigge på:
http://www.autosock.com/default.aspx?did=9052145

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann