frostvæske måler ?
Fra : Lars Bisgaard

Dato : 08-12-05 00:25

Hej jeg vil købe mig en ordenlig frostvæske måler, ikke en af de billige som
fx. biltema sælger, vil give op til en ca. 500 kr for en bare den er i orden
og måler precis.
Er der nogle der har erfaringer med sådanne ?
evt. hvor jeg kan købe sådan en ?

MVH

Lars Bisgaard

Fra : Armand

Dato : 08-12-05 00:52

Lars Bisgaard wrote:
> [...]
> og måler precis.
> Er der nogle der har erfaringer med sådanne ?

Længe leve hjemmeskrueriet og det ordentlige værktøj - Men med den
udgifts-vilje, var det så ikke ligeså økonomisk at få vædsken målt
årligt på et værksted :-/

--
Armand.

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 08-12-05 01:07

> Længe leve hjemmeskrueriet og det ordentlige værktøj - Men med den
> udgifts-vilje, var det så ikke ligeså økonomisk at få vædsken målt årligt
> [...]

Hej Armand Nyt at se dig i fritid.bil ;)
jo det kunne man jo sige, men i og med at min fader er landmand og har en
del køretøjer som skal "testes" hver efterår og hvis den billige model han
bruger nu ikke virker ordenligt så kan jeg hurtigt regne ud at prisen for en
kikser er over 100.000 kr ! eller mere.
og en julegave til ham mangler jeg måske, og den kunne jeg jo så også se det
fornuftige i at han fik ;)

Såååå derfor ;)

MVH

Lars Bisgaard

Fra : Armand

Dato : 09-12-05 01:18

Lars Bisgaard wrote:

> Hej Armand Nyt at se dig i fritid.bil ;)

Jup!
Selvom jeg tidligere har øffet lidt med herinde, har min privattransport
taget et kvantespring, hvorom jeg nødvendigvis måtte informere mig.
Og så er det jo lige med mig, at jeg ikke kan holde mig fra at pippe med
når nu man spoler gennem nylig indlæg

> [...]
> bruger nu ikke virker ordenligt så kan jeg hurtigt regne ud at prisen for en

Frostvædske sikrer maximalt ved en 50/50 blanding med vand -
frysetemperaturen derved vil fremstå på emballagen
Derved er det enkelt at blande sig en lille mængde half&half og
verificere det billige instrument derefter, og derved danne sig et
fortroligt forhold til skaleringen

> og en julegave til ham mangler jeg måske, og den kunne jeg jo så også se det
> fornuftige i at han fik ;)
> Såååå derfor ;)

Nårh ja. Så nytter tricks og fikumdik jo ikke meget

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 20-01-06 19:34

Armand skrev:

> Længe leve hjemmeskrueriet og det ordentlige værktøj ........

Faldt lige over sådan en, og tænkte straks på dig!

<http://cgi.ebay.de/optischer-Frostschutz-und-Batterie-Saeurepruefer-Profi_W0QQitemZ8026888646QQcategoryZ30922QQcmdZViewItem>

--
Armand.
(lorte news.worldonline der p.t. ikke lader mindre svar komme igennem
uden at man tuner dem kunstigt større)
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-01-06 20:06

Armand skriver:

> Faldt lige over sådan en, og tænkte straks på dig!

Bingo !

Netop sådan en !

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Kommer mine indlæg via sunsites server, er sonofons newsserver igen død

Fra : tb

Dato : 20-01-06 22:42

:

hvorfor ikke bare skifte kølervæske lidt oftere. Så dyrt er det da ikke ?!?

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 08-12-05 01:43

"Lars Bisgaard" <lcbfjern@dettemail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
orden
> og måler precis.
> Er der nogle der har erfaringer med sådanne ?

Brug pengene på at skifte kølevæske efter forskrifterne. En flydemåler måler
enormt præcist, men den kan jo have en skala og kalibrering der giver lidt
udsving. Men du kan jo bare måle hvad den siger til en 50 % blanding, og så
holde dig til det. Det er helt præcist og så koster det kun 20 kroner.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 09-12-05 00:51

> Brug pengene på at skifte kølevæske efter forskrifterne. En flydemåler
> måler
> enormt præcist.

Forstår godt din hensigt.. men nu var det ikke derpå at spørgsmålet gik.
Jeg mangler stadig en måler :)
vi har haft lånt en af en maskinforhandler for en uges tid siden, der skulle
kun et par dråber på et glas og man skulle så kigge op i lyset, den kunne
også måle batteri.
men der stod desværre intet navn på den og maskinforhandleren har ikke købt
den selv da han har overtaget firmaet efter en anden.
så han ved desværre ikke hvor den er købt.
men golfen er da nu sikker på at kunne tåle -25c :)

MVH

Lars Bisgaard

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-12-05 06:13

Lars Bisgaard skriver:

> vi har haft lånt en af en maskinforhandler for en uges tid siden, der skulle
> kun et par dråber på et glas og man skulle så kigge op i lyset, den kunne
> også måle batteri.

Sådan en har min far også. Skal forbi de gamel i eftermiddag, vil se
efter om der er fabrikantnavn på hans (den er godt nok 15+år gammel, men
virker fint).

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-12-05 23:19

"Klaus D. Mikkelsen" skriver:

> Sådan en har min far også. Skal forbi de gamel i eftermiddag, vil se
> efter om der er fabrikantnavn på hans (den er godt nok 15+år gammel, men
> virker fint).

A.S.T. of Japan står der på den. Prøvede den lige af med postevand her
til aften.

Den gamle mener at den kan købes hos enhver seriøs Autopusher. Hans er
vidst nok fra "Auto-G" på grenåvej i Randes.

Man har inden for de sidste 4-5 år indkøbt et lignende apparat til
måling af frostsikring på kølesystemer i en større dansk
vindmøllefabrik. Her blev den købt hos Østergård autodele.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 09-12-05 11:54

"Lars Bisgaard" <lcbfjern@dettemail.dk> skrev i en meddelelse

der skulle
> kun et par dråber på et glas og man skulle så kigge op i lyset, den kunne
> også måle batteri.

Den måler vha. brydningen af lyset. Jeg ved ikke om den er universel el. kun
virker med nogle typer kølevæske. Vær forberedt på at den koster en
"jetjager".

Fra : Morten From Sønderga~

Dato : 16-12-05 13:48

On Fri, 9 Dec 2005 00:50:46 +0100, "Lars Bisgaard"
<lcbfjern@dettemail.dk> wrote:

> [...]
>så han ved desværre ikke hvor den er købt.
>men golfen er da nu sikker på at kunne tåle -25c :)

Den kan fås bla hos P. Lindberg

http://www.lindbergshop.dk/shop/productinfo.asp?id=790010
--
Morten F. Søndergaard