>> Jeg har nu kendskab til 4 stk. som alle yder over 160 Hk (incl. min egen)
>> og det er vel at mærke uden at være pille-rode-raget med.
>
> Jeg nævnte for Palm Auto i Skovlunde, at du havde nævnt det med den højere
> effekt.
Kender ikke mandens rullefelt.
>
> Han kunne ikke rigtig genkende det fra de målinger, som han selv laver på
> TDi´erne.
>
> Faktisk gik han hen og fandt nogle forskellige før-målinger, og de lå alle
> mellem 140 og 150 hk.
>
> Kan det mon skyldes, at der er lidt forskel fra rullefelt til rullefelt..?
Ja det kan de sagtens, men de rullefelter som der er målt på ifbm de biler
jeg har kendskab til er alle med i DTI's kontrolordning, der er et udsving
som svjh ligger inden for 4% fra højst til lavest.
FDM i Aalborg skulle være rimeligt troværdigt, da det måler stort set ens
med RH motorsport, Bosch i Aalborg og Natmekanikerens rullefelt. Tidligere
biler jeg har set incl. mine egne tidligere har målt meget tæt på fabriks
opgivelser ved FDM, endda en lille smule under.
http://vwfanatic.dk/Billeder/BoraV5_rullefelt_FDM.jpg
http://vwfanatic.dk/Billeder/BoraV5_rullefelt_RH.jpg
Om end så kan man vende bøtten om og sige at min 2,0TDI uchippet, giver 8 Hk
mere end en chippet 115 Hk TDI, som på samme rullefelt målte 156 Hk. Chippet
ved RH motorsport hvor den målte effekt var stort set den samme.
Ud fra de målinger jeg har set på ovennævnte rullefelt finder jeg ikke
anledning til at tro at de er "optimistiske"
Er Palm med i DTI's kontrolordning, så kan man jo se hvor hans rullefelt
ligger i forhold til andre?
Det kunne jeo være at han var lidt i underkanten.
Det kan jo også være den simple forklaring at de bile Palm har målt bare
har ydet mindre end f.eks min de andre jeg har set måleresultater på.
--
Claus
www.vwfanatic.dk