Støm til forlygter direkte fra batteri
Fra : KB

Dato : 06-12-05 14:19

Hej

Forlygterne på bilen blinker af og til under acelleration, og jeg har derfor
mistanke om for lidt strøm til dem. Derfor ville jeg gerne lave en ændring,
så strømmen bliver trukkket direkte fra batteriet.

Kan jeg få en venlig sjæl til at lave en "indkøbssedel" for mig, da jeg ikke
ved nøjagtig hvad skal bruges... jeg skal vel bruge noget ledning og et
arbejdsrelæ ;)

på forhånd tak

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 06-12-05 15:07

"KB" <klne--[fjern]--@mail.dk> wrote in

> [...]
>
> Kan jeg få en venlig sjæl til at lave en "indkøbssedel" for mig, da
> jeg ikke ved nøjagtig hvad skal bruges... jeg skal vel bruge noget

Nu ved jeg ikke lige hvad det er for nogle lygter du har, men hvis det er
H4, så har jeg lavet en guide til min gamle golf2:

http://www.golf2.dk/index.php?action=guider&do=vis&guide_id=99

Der findes givetvis andre relæsæt, men ovenstående har nu kørt fint for
mig de sidste 5-6 måneder. Pakken med relæ og lign. fra biltema
indeholder alt for at koble det til, men lidt lim/krympeflex er nok ikke
at fornægte til isolering

Beregnet effekter før og efter montering (55W pærer)
Før: 46W
Efter: 53W

Det er mærkbart på lyset!

Thomas

Fra : KB

Dato : 06-12-05 15:21

> [...]
> at fornægte til isolering
>
> Beregnet effekter før og efter montering (55W pærer)

Tak det kigger jeg på...

Mine lygter er H7

Fra : Brizz

Dato : 06-12-05 16:26

KB skrev:
> [...]
> ved nøjagtig hvad skal bruges... jeg skal vel bruge noget ledning og et

Tvivler på det er der fejlen ligger. Har du kontrolleret din stel
forbindelser? Har du tjekket din generator?

--
Mvh Brian
--

Venimus Conglaciati Vicimus

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 06-12-05 18:24

"Brizz" <news@[FJERN]gronaerten[DETTE].dk> skrev i en meddelelse

> Tvivler på det er der fejlen ligger. Har du kontrolleret din stel
> forbindelser? Har du tjekket din generator?

Jeg ville også starte med at finde ud af HVAD der er galt, for noget er
galt. I stedet for at lave altmuligt hokuspokus for at lappe på
dårligdommene :(.

Fra : KB

Dato : 06-12-05 18:55

> Jeg ville også starte med at finde ud af HVAD der er galt, for noget er
> galt. I stedet for at lave altmuligt hokuspokus for at lappe på
> dårligdommene :(.

Der er kun problemer, når jeg har xenon monteret. Ellers er der ingen
problemer

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 06-12-05 20:09

"KB" <klne--[fjern]--@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Der er kun problemer, når jeg har xenon monteret.

Så har du fundet problemet... .

Fra : KB

Dato : 06-12-05 20:14

> Så har du fundet problemet... .

ja, men det løser jo ikke mit problem

Fra : Brian

Dato : 06-12-05 22:07

KB wrote:

> ja, men det løser jo ikke mit problem

Joda, klag over skidtet.

/Brian

Fra : Brizz

Dato : 09-12-05 00:00

KB skrev:
> "Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse

> ja, men det løser jo ikke mit problem

Er rimelig sikker på det ikke løser dit problem da dine omformere
akumulerer en smule spænding til dine pærer som virker som en forsinker.
Af den simple grund vil jeg mene det ikke virker bedre fordi du giver
den direkte strøm. Har selv monteret xenon uden problemer.

--
Mvh Brian

Fra : KB

Dato : 09-12-05 13:36

> [...]
> Af den simple grund vil jeg mene det ikke virker bedre fordi du giver den
> direkte strøm. Har selv monteret xenon uden problemer.

okay, tak... Skidtet ryger til forhandleren i dag