/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Ubetinget vigepligt !!!!
Fra : Thomas H.


Dato : 06-12-05 11:34


http://media.skoopy.com/vids/vid_00893.wmv

Ak ja, det ser man jo hver anden dag herhjemme også, at folk bare VÆLTER ud
for hajtænder uden at kigge sig for
Og fjolset kører naturligvis videre, han/hun har vel slet ikke set det ....


--
Thomas H. - www.thhe.dk



 
 
Martin Johansen [600~ (06-12-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 06-12-05 12:19

"Thomas H." <thhedkFjernDetteForPokker@gmail.com> wrote in
news:43956918$0$78287$157c6196@dreader1.cybercity.dk:

> http://media.skoopy.com/vids/vid_00893.wmv

Skræmmende gensyn.. damn den laver ravage sådan en bus!

> Ak ja, det ser man jo hver anden dag herhjemme også, at folk bare
> VÆLTER ud for hajtænder uden at kigge sig for

Nu må du tænke på, at sådan en stor bus jo er nem at overse...

> Og fjolset kører naturligvis videre, han/hun har vel slet ikke set det
> ....

Det flytter så lige grænsen fra en både/erstatsningskrav til at ende med
død ved kølle! En ting er, at lave fejl i trafikken, men noget andet er, at
køre videre/stikke af som vedkommende gør..... damn det fordrer til regulær
afstraffelse...

--
Martin Johansen [6000]
"Xenon er sagen.. og nej det blænder IKKE"
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Emil Jensen [2100] (06-12-2005)
Kommentar
Fra : Emil Jensen [2100]


Dato : 06-12-05 18:28

> http://media.skoopy.com/vids/vid_00893.wmv
>
> Ak ja, det ser man jo hver anden dag herhjemme også, at folk bare VÆLTER
> ud
> for hajtænder uden at kigge sig for
> Og fjolset kører naturligvis videre, han/hun har vel slet ikke set det
> ....

For mig at se har fjolset nok set at bussen skrider og kommer over i det
modsatte vejbane. For fjolset var jo ved at trække ind til siden, men vælger
så at køre videre. Dvs at det er en flugtbillist...

Er der nogen som ved hvor det er sket, om bilisten blev taget og om hvor
mange der var i bussen og hvad der skete med dem?

Mvh

Emil



Niels Pein (06-12-2005)
Kommentar
Fra : Niels Pein


Dato : 06-12-05 20:02

Ham der kommer ud fra sidevejen er jo en klovn (mildest talt), det er der
vist ingen tvivl om, og jeg er ikke på nogen måde ude på at undskylde dette.
Men det er da heller ikke en særligt talentfuld reaktion af buschaufføren.
Det burde han/hun havde sluppet meget bedre fra.
Buschaufføren tager sig tid til at blinke med forlygterne, men mon ikke
koncentrationen burde have været lagt et andet sted.
--
Mvh. Niels



DJ Bobo :\) (06-12-2005)
Kommentar
Fra : DJ Bobo :\)


Dato : 06-12-05 21:57

"Niels Pein" <fornavn@efternavn.dk> wrote in message
news:4395e013$0$8821$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Ham der kommer ud fra sidevejen er jo en klovn (mildest talt), det er der
> vist ingen tvivl om, og jeg er ikke på nogen måde ude på at undskylde
> dette. Men det er da heller ikke en særligt talentfuld reaktion af
> buschaufføren. Det burde han/hun havde sluppet meget bedre fra.
> Buschaufføren tager sig tid til at blinke med forlygterne, men mon ikke
> koncentrationen burde have været lagt et andet sted.

Enig - det virker som om, at buschaufføren har oceaner af tid til at
reagere for stille og roligt at trække uden om bilen således, at bussen
ikke duver for meget og kontrollen tabes...
--
Mvh Mogens
BMW E39 Touring steptronic...



Bo Velschow (06-12-2005)
Kommentar
Fra : Bo Velschow


Dato : 06-12-05 22:11


"Niels Pein" <fornavn@efternavn.dk> skrev i en meddelelse
news:4395e013$0$8821$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Ham der kommer ud fra sidevejen er jo en klovn (mildest talt), det er der
> vist ingen tvivl om, og jeg er ikke på nogen måde ude på at undskylde
> dette. Men det er da heller ikke en særligt talentfuld reaktion af
> buschaufføren. Det burde han/hun havde sluppet meget bedre fra.
> Buschaufføren tager sig tid til at blinke med forlygterne, men mon ikke
> koncentrationen burde have været lagt et andet sted.
> --

Jo, det ser ud som den "klassiske" reaktion fra en forurettet bilist: "Det
var ligegodt s*tans! - Nu skal han sgu' straffes, så jeg venter lige med at
bremse, samtidig med at han får det lange lys - Så kan han sgu' lære det,
når jeg fylder hele hans bakspejl!". Derefter fortsætter historien så med:
"Hov, han accelererer næsten ikke...? - Shit, jeg rammer ham sgu!" -
hvorefter der panikbremses, baghjulene blokerer (er der ikke noget om, at de
der store tunge køretøjer er gode til at blokere tromlerne bagpå??),
bagenden skrider ud og det hele ender i knuste biler og mennesker...

Det ser ud til, at hvis buschaufføren øjeblikkeligt havde koncentreret sig
om at undvige (evt. efter en kortvarig, kraftig opbremsning) - der er jo god
plads i modsatte vognbane - i stedet for tilsyneladende først at begive sig
på et lille privat hævntogt, kunne ulykken være undgået.

Forhåbentlig fik den bilist, der forårsagede ulykken sin straf - men
buschaufføren burde bestemt ikke slippe for tiltale...! :-/


--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Ved svar til mail-adresse: Erstat "invalid" med korrekt landekode for
Danmark



Niels Pein (07-12-2005)
Kommentar
Fra : Niels Pein


Dato : 07-12-05 01:45

Ja, det var sådan noget jeg tænkte.
Kig på sekundtælleren i højre hjørne. Fra bilisten vælter ud, går der mindst
4 sekunder, før bussen begynder at blinke med lygterne. Derefter
_yderligere_ 4 sekunder før bussen skrider ud.
Det betyder også at afstanden har været et sted mellem 150 og 200 meter,
hvis jeg kan regne nogenlunde (perspektivet i filmen snyder en del). Det
burde ikke være spor svært for selv en nybegynder af en buschauffør at klare
dette helt uden problemer, andet end at nogen ombord måske spilder lidt
kaffe pga. opbremsningen.

Så jeg tror det er en korrekt analyse: "jeg skal vise ham, helt op i røven,
ups fejlbedømt".
Og selv i denne situation ville en mindre påkørsel af forankørende (de kører
jo nok med nær samme hastighed) være at foretrække, frem for at flå i rattet
så bussen skrider ud og vælter.
Det kræver så til gengæld stor erfaring at ræsonere dette på et splitsekund.
--
Mvh. Niels



Per Henneberg Kriste~ (07-12-2005)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 07-12-05 09:55


"Niels Pein" <fornavn@efternavn.dk> skrev i en meddelelse
news:4396308a$0$8858$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Ja, det var sådan noget jeg tænkte.
> Kig på sekundtælleren i højre hjørne. Fra bilisten vælter ud, går der
> mindst 4 sekunder, før bussen begynder at blinke med lygterne. Derefter
> _yderligere_ 4 sekunder før bussen skrider ud.

Prøv at se videoen igen. Bussen skrider ikke ud. Den drejer sig ud af sine
problemer.

> Det betyder også at afstanden har været et sted mellem 150 og 200 meter,

Nok nærmere mindre end 100 meter .. for mig at se kan det sagtens være en
bus med ABS, den er ny nok til det. Og der er formentlig glat på den
regnvåde vej for bussen.

> hvis jeg kan regne nogenlunde (perspektivet i filmen snyder en del). Det
> burde ikke være spor svært for selv en nybegynder af en buschauffør at
> klare dette helt uden problemer, andet end at nogen ombord måske spilder
> lidt kaffe pga. opbremsningen.

Bussen får bremsen temmelig meget samtidig med at bussemanden blinker med
lyset. Prøv at se bussens hastighed da den kører tværs over vejen. Den kører
ikke ret hurtigt - selv om den får lavet en masse ravage i landingen ...

Hastigheden på billederne viser ganske vist hastigheder omkring 80+ km/t
samtidig med at bussen kører over vejen, men jeg tror en bus der lander på
den måde vil køre længere før den bliver bremset ned på nul i hastighed ...

> Så jeg tror det er en korrekt analyse: "jeg skal vise ham, helt op i
> røven, ups fejlbedømt".

Forkert! :)

> Og selv i denne situation ville en mindre påkørsel af forankørende (de
> kører jo nok med nær samme hastighed) være at foretrække, frem for at flå
> i rattet så bussen skrider ud og vælter.

Du har vist aldrig set hvordan en bil ser ud når den er påkørt af et stort
køretøj - bare ved 50 km/t?

> Det kræver så til gengæld stor erfaring at ræsonere dette på et
> splitsekund.

Det kræver åbenbart også stor erfaring at vurdere en video man kan se gang
på gang :)

Prøv at se bussens hastighed før den drejer. Den kommer med god hastighed!
Bussen har derfor bremset en del før den nødvendigvis må svinge over vejen.


--
Per, Esbjerg



DJ Bobo :\) (07-12-2005)
Kommentar
Fra : DJ Bobo :\)


Dato : 07-12-05 18:59

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> wrote in message
news:4396a336$0$200$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Prøv at se bussens hastighed før den drejer. Den kommer med god hastighed!
> Bussen har derfor bremset en del før den nødvendigvis må svinge over
> vejen.

Der e rda masser af tid til at reagerer og dreje uden om i en blød behersket
bus.
Chaufføren er blot uerfaren og vælger den forkerte manøvre. Sådan er dét.
--
Mvh Mogens
BMW E39 Touring steptronic...



DJ Bobo :\) (07-12-2005)
Kommentar
Fra : DJ Bobo :\)


Dato : 07-12-05 19:12

"DJ Bobo :)" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> wrote in message
news:439722cc$0$67256$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> Der e rda masser af tid til at reagerer og dreje uden om i en blød
> behersket bus.

Der skal stå følgende:
Der er da masser af tid for buschaufføren til at reagere
og dreje uden om i en blød behersket bue




DJ Pepe ;-) (07-12-2005)
Kommentar
Fra : DJ Pepe ;-)


Dato : 07-12-05 20:58

DJ Bobo :) wrote:

> Der er da masser af tid for buschaufføren til at reagere
> og dreje uden om i en blød behersket bue

Måske ... det går vist nedad bakke og kørebanen er våd, så det kan godt
være at slidbanen ikke er tilstrækkelig.

mvh
Peter

DJ Bobo :\) (07-12-2005)
Kommentar
Fra : DJ Bobo :\)


Dato : 07-12-05 21:06

> "Weis" skrev noget a la:
> det går vist nedad bakke og kørebanen er våd, så det kan godt
> være at slidbanen ikke er tilstrækkelig.

Måske, men det ligner alligevel en panikhandling efter en markant
fejlvurdering. Bilisten trækker endda ud til siden, hvorfor et mindre
slag med busrattet kunne have været tilstrækkeligt...
--
Mvh Mogens
BMW E39 Touring steptronic...



Peter Weis (07-12-2005)
Kommentar
Fra : Peter Weis


Dato : 07-12-05 21:40

Thomas's far ramte bl.a. følgende taster:

> Måske, men det ligner alligevel en panikhandling efter en markant
> fejlvurdering. Bilisten trækker endda ud til siden, hvorfor et mindre
> slag med busrattet kunne have været tilstrækkeligt...

Joeh, der er mange ting der ligner og lidt færre ting der er.

mvh
Peter

DJ Bobo :\) (07-12-2005)
Kommentar
Fra : DJ Bobo :\)


Dato : 07-12-05 21:50

"Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> wrote in message
news:43974a17$0$15785$14726298@news.sunsite.dk...

> Joeh, der er mange ting der ligner og lidt færre ting der er.

Ja, dét ka' jeg læse i din postings gisninger:
"Måske ... det går vist nedad bakke og kørebanen er våd, så det kan godt
være at slidbanen ikke er tilstrækkelig" ->
--
Mvh Mogens
BMW E39 Touring steptronic...



Peter Weis (08-12-2005)
Kommentar
Fra : Peter Weis


Dato : 08-12-05 18:32

DJ Bobo :) wrote:

> "Måske ... det går vist nedad bakke og kørebanen er våd, så det kan godt
> være at slidbanen ikke er tilstrækkelig" ->

Det lægger jeg ikke skjul på. Derfor insiterer jeg da heller ikke.

mvh
Peter

DJ Bobo :\) (08-12-2005)
Kommentar
Fra : DJ Bobo :\)


Dato : 08-12-05 19:24

"Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> wrote in message
news:439870ee$0$15781$14726298@news.sunsite.dk...

> Det lægger jeg ikke skjul på. Derfor insiterer jeg da heller ikke.

Men dine formuleringer gør
--
Mvh Mogens



Peter Weis (08-12-2005)
Kommentar
Fra : Peter Weis


Dato : 08-12-05 21:14

DJ Bobo :) wrote:

> Men dine formuleringer gør

Jep, redelighed og tydelige formuleringer er noget jeg altid har
bestræbt mig på.

mvh
Peter

DJ Bobo :\) (08-12-2005)
Kommentar
Fra : DJ Bobo :\)


Dato : 08-12-05 21:21

"Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> wrote in message
news:4398944e$0$15783$14726298@news.sunsite.dk...

> Jep, redelighed og tydelige formuleringer er noget jeg altid har
> bestræbt mig på.

Så er det sgu' en ommer
--
Mvh Mogens



Peter Weis (08-12-2005)
Kommentar
Fra : Peter Weis


Dato : 08-12-05 22:06

DJ Bobo :) wrote:

> Så er det sgu' en ommer

Det er svært, jeg kan ikke kravle tilbage i min mor.

mvh
Peter

Folmer Rasmussen (08-12-2005)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 08-12-05 00:55

On Wed, 7 Dec 2005 19:12:13 +0100, "DJ Bobo :\)"
<nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> wrote:

>"DJ Bobo :)" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> wrote in message
>news:439722cc$0$67256$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
>> Der e rda masser af tid til at reagerer og dreje uden om i en blød
>> behersket bus.
>
>Der skal stå følgende:
>Der er da masser af tid for buschaufføren til at reagere
>og dreje uden om i en blød behersket bue

>--

Jeg tror at der er noget helt andet galt.

Jeg tror faktisk at chaufføren reagerer korrekt, men bliver fanget af
en sporrille.

Jeg synes at ane, at der er dybe sporriller i vejen, bl.a. fordi der
er mere vand i sporene.

Det er heller ikke umuligt at det er kombineret med aquaplaning. Jeg
har selv oplevet både busser og lastbiler aquaplane ved hastigheder på
under 90 km/t.

Nu kan jeg ikke se, om bussen er tre-akslet, men er den dét, bliver
det ikke bedre af den grund, snarere omvendt.

Chaufføren kører for stærkt (sandsynligvis), men svinger personbilen
ikke ud foran ham, sker der ikke en ski'.

Venlig hilsen
Folmer



Per Henneberg Kriste~ (07-12-2005)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 07-12-05 19:12


"DJ Bobo :)" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:439722cc$0$67256$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> wrote in message
> news:4396a336$0$200$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>> Prøv at se bussens hastighed før den drejer. Den kommer med god
>> hastighed! Bussen har derfor bremset en del før den nødvendigvis må
>> svinge over vejen.
>
> Der e rda masser af tid til at reagerer og dreje uden om i en blød
> behersket bus.
> Chaufføren er blot uerfaren og vælger den forkerte manøvre. Sådan er dét.

Det er muligt. Hvor meget tør du dreje på rattet på en bus der kører 100
km/t? Første sekunder af filmen viser tæt på den hastighed - det kan vist
ikke være andre end bussen?

Du ser hvordan bussen gebærder sig ved say 30 km/t, da den stikker over
vejen. Hvordan tror du så det går ved næsten 100?

--
Per, Esbjerg



DJ Bobo :\) (07-12-2005)
Kommentar
Fra : DJ Bobo :\)


Dato : 07-12-05 21:08

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> wrote in message
news:439740aa$0$200$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Det er muligt. Hvor meget tør du dreje på rattet på en bus der kører 100
> km/t? Første sekunder af filmen viser tæt på den hastighed - det kan vist
> ikke være andre end bussen?
> Du ser hvordan bussen gebærder sig ved say 30 km/t, da den stikker over
> vejen. Hvordan tror du så det går ved næsten 100?

Jamen manden hiver krampagtigt i rattet med den fatale udskridning til
følge.
Havde han udført en mindre korrektion (vægten klarer resten), havde han
kørt uden om;imo...

Nuvel - man kan sgu altid være bagklog
--
Mvh Mogens
BMW E39 Touring steptronic...



Bo Velschow (07-12-2005)
Kommentar
Fra : Bo Velschow


Dato : 07-12-05 22:52


"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:439740aa$0$200$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "DJ Bobo :)" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
> news:439722cc$0$67256$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> wrote in message
>> news:4396a336$0$200$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>
>>> Prøv at se bussens hastighed før den drejer. Den kommer med god
>>> hastighed! Bussen har derfor bremset en del før den nødvendigvis må
>>> svinge over vejen.
>>
>> Der e rda masser af tid til at reagerer og dreje uden om i en blød
>> behersket bus.
>> Chaufføren er blot uerfaren og vælger den forkerte manøvre. Sådan er dét.
>
> Det er muligt. Hvor meget tør du dreje på rattet på en bus der kører 100
> km/t? Første sekunder af filmen viser tæt på den hastighed - det kan vist
> ikke være andre end bussen?
>

Jamen, så kører bussens chauffør da bare _overhovedet_ ikke efter
forholdene! Hvis han ikke kan nå at foretage en forsvarlig og fornuftig
manøvre (bremse og/eller undvige) indenfor 6-7(!!) sekunder (med 100 km/t
svarer det til 150-200 meter), så er den da helt gal! Buschaufføren har slet
ikke behov for at dreje på rattet med 100 km/t (eller hvad han nu kører til
start i klippet) - idet han først burde tage sig tid til at bremse en god
del af farten, før han begynder at undvige (hvis der stadig skulle være
behov for det). Filmen snyder helt gevaldigt pga. perspektivet
(forkortningen), idet det ser ud som om, bilen kører direkte ud foran
bussen - men det er tydeligvis ikke helt tilfældet... Bussen _burde_ have
rigelig tid til at foretage en forsvarlig manøvre - men det undskylder ikke
bilistens tåbelige måde at køre på.

Bilisten kører uforsvarligt og overholder ikke sin vigepligt - og
buschaufføren er talentløs i sin håndtering af situationen (selv hvis han
har bremset med ABS'en i fuld sving er det stadig uforsvarligt kørt, hvis
han ikke har kunnet tage en hel del af farten på 6-7 sekunder)!


--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Ved svar til mail-adresse: Erstat "invalid" med korrekt landekode for
Danmark



Per Henneberg Kriste~ (08-12-2005)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 08-12-05 02:19


"Bo Velschow" <dr-bo@mail.invalid> skrev i en meddelelse
news:439759b9$0$15787$14726298@news.sunsite.dk...


> Jamen, så kører bussens chauffør da bare _overhovedet_ ikke efter
> forholdene!

Hvis forholdene er at han skal nå at bremse for nogen der ikke overholder
deres ubetingede vigepligt - så har du ret.

> Bilisten kører uforsvarligt og overholder ikke sin vigepligt - og
> buschaufføren er talentløs i sin håndtering af situationen (selv hvis han
> har bremset med ABS'en i fuld sving er det stadig uforsvarligt kørt, hvis
> han ikke har kunnet tage en hel del af farten på 6-7 sekunder)!

Han kører næppe 100 km/t tværs over vejen... han har altså fået hastigheden
væsentlig ned.
--
Per, Esbjerg



Niels Pein (08-12-2005)
Kommentar
Fra : Niels Pein


Dato : 08-12-05 00:51

"Per Kristensen" skrev ...
>
> Prøv at se videoen igen. Bussen skrider ikke ud. Den drejer sig ud af sine
> problemer.
>
Og ind i endnu større problemer. Smart.

>> Det betyder også at afstanden har været et sted mellem 150 og 200 meter,
>
> Nok nærmere mindre end 100 meter ..
Der går så vidt jeg kan se ca. 6 sekunder fra bilen tumler ud fra sidevejen,
til bussen når hen til sidevejen, og et sekund eller 2 længere indtil bussen
når helt op dag bilen.

Regn lidt på det: Enten er der klart over 100 meter, eller også kører bussen
kun 60. Uanset hvilken af de to der er rigtig, så er der altså stadig
rigelig reaktions-TID til at klare en betydeligt bedre manøvre end at vælte
bussen (og passagererne).


>> Og selv i denne situation ville en mindre påkørsel af forankørende (de
>> kører jo nok med nær samme hastighed) være at foretrække, frem for at flå
>> i rattet så bussen skrider ud og vælter.
>
> Du har vist aldrig set hvordan en bil ser ud når den er påkørt af et stort
> køretøj - bare ved 50 km/t?
>
Jo det har jeg, endda på nærmeste hold (3 døde). Men det var en bil der
holdt stille. Hvis nu ellers bussen (i løbet af de 7-8 sekunder!) har fået
bremset lidt ned, og bilen er kommet lidt op i fart, så hastighedsforskellen
ikke er så stor, så vil en mindre (og jeg skrev mindre, læs selv det du selv
har citeret) påkørsel være at foretrække, frem for at vælte bussen.


> Det kræver åbenbart også stor erfaring at vurdere en video man kan se gang
> på gang :)
>
Nu ikke så kry. Kig på tallene og regn lidt på det. Dine 100 meter
holder ikke.
Jeg fastholder at buschaufførens reaktion er ganske talentløs.

--
Mvh. Niels



Per Henneberg Kriste~ (08-12-2005)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 08-12-05 02:22


"Niels Pein" <fornavn@efternavn.dk> skrev i en meddelelse
news:4397754a$0$8868$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

>> Du har vist aldrig set hvordan en bil ser ud når den er påkørt af et
>> stort køretøj - bare ved 50 km/t?
>>
> Jo det har jeg, endda på nærmeste hold (3 døde). Men det var en bil der
> holdt stille. Hvis nu ellers bussen (i løbet af de 7-8 sekunder!) har fået
> bremset lidt ned, og bilen er kommet lidt op i fart, så
> hastighedsforskellen ikke er så stor, så vil en mindre (og jeg skrev
> mindre, læs selv det du selv har citeret) påkørsel være at foretrække,
> frem for at vælte bussen.

Jeg tror buschaufføren har sine passagerer i baghovedet når han netop ikke
lader sit køretøj forsætte ind i bilen ...

Det laver en pæn ravage når 50+ passagerer skal bremses ned i hastighed...

--
Per, Esbjerg



Niels Pein (08-12-2005)
Kommentar
Fra : Niels Pein


Dato : 08-12-05 21:28

"Per Henneberg Kristensen" skrev ...
>
> Det laver en pæn ravage når 50+ passagerer skal bremses ned i hastighed...
>
Ja, det kan jeg godt se. Det er da helt sikkert smartere bare at vælte
bussen. Du får ret.
Gid jeg må få en lige så omsorgsfuld chauffør næste gang jeg skal med bus.

--
Mvh. Niels



Per Henneberg Kriste~ (19-12-2005)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 19-12-05 11:49


"Niels Pein" <fornavn@efternavn.dk> skrev i en meddelelse
news:43989747$0$8801$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> "Per Henneberg Kristensen" skrev ...
>>
>> Det laver en pæn ravage når 50+ passagerer skal bremses ned i
>> hastighed...
>>
> Ja, det kan jeg godt se. Det er da helt sikkert smartere bare at vælte
> bussen. Du får ret.

Den reaktion var nok temmelig umulig at forudse...

Jeg tænker her på din ... ;)
--
Per, Esbjerg



Bagdad Bob (06-12-2005)
Kommentar
Fra : Bagdad Bob


Dato : 06-12-05 20:39


"Thomas H." <thhedkFjernDetteForPokker@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:43956918$0$78287$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> http://media.skoopy.com/vids/vid_00893.wmv
>
> Ak ja, det ser man jo hver anden dag herhjemme også, at folk bare VÆLTER
> ud
> for hajtænder uden at kigge sig for
> Og fjolset kører naturligvis videre, han/hun har vel slet ikke set det
> ....
>
>
> --
> Thomas H. - www.thhe.dk
>

Ud fra den "nye forbedrede logik" som promoveret af vores alle sammen
talende yver og Christian la la så får bussen nok en bøde for at køre
"fart-vandvidskørsel".

/3140



Gismo (06-12-2005)
Kommentar
Fra : Gismo


Dato : 06-12-05 21:51

kan det ikke tænkes at bussen bremser alt
hvad den kan men, aquaplaner og chaufutten
taber herredømmet over metal stangen?

Gismo.

Den fra sidevejen kommende billist kan ikke
undgå at lægge mærke til de blinkende fjernlys
på bussen.
stadig ingen undskyldning for at stikke af.



Fly Christensen (06-12-2005)
Kommentar
Fra : Fly Christensen


Dato : 06-12-05 22:37

On Tue, 6 Dec 2005 11:33:55 +0100, "Thomas H."
<thhedkFjernDetteForPokker@gmail.com> wrote:

>
>http://media.skoopy.com/vids/vid_00893.wmv
>
>Ak ja, det ser man jo hver anden dag herhjemme også, at folk bare VÆLTER ud
>for hajtænder uden at kigge sig for
>Og fjolset kører naturligvis videre, han/hun har vel slet ikke set det ....

Minder lidt, men også kun lidt. om den dag, hvor jeg med 180 på motorvej
er på vej til arbjede. Der kommer så en tilkørsel, hvor der først kommer
en lastbil fulgt af to personerbiler. Fandeme om ikke bil nummer to
tager den fra tilkørselen direkte ud i overhalingsbanen! Jeg fik godt
nok chekket om ABS og bremser var i orden.
Da jeg er cirka 1 meter bagved, har vi den samme hastighed.
Der var jeg sur!

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Peter Ingsø Laursen (06-12-2005)
Kommentar
Fra : Peter Ingsø Laursen


Dato : 06-12-05 23:23

"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i en meddelelse
news:nq0cp1lai0tprnv0aktddfjesam64h7t15@4ax.com...

> Minder lidt, men også kun lidt. om den dag, hvor jeg med 180 på motorvej
> er på vej til arbjede. Der kommer så en tilkørsel, hvor der først kommer
> en lastbil fulgt af to personerbiler. Fandeme om ikke bil nummer to
> tager den fra tilkørselen direkte ud i overhalingsbanen! Jeg fik godt
> nok chekket om ABS og bremser var i orden.
> Da jeg er cirka 1 meter bagved, har vi den samme hastighed.
> Der var jeg sur!

Du arbejder i Tyskland?

--
Mvh, Peter Ingsø Laursen

Bianca 28 sejlere mødes også på:
http://www.cafecrema.dk



Martin Johansen [600~ (06-12-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 06-12-05 23:28

"Peter Ingsø Laursen" <psil@*fjern_dette*tele2adsl.dk> wrote in
news:ibolf.745$3D1.412@news.get2net.dk:

> Du arbejder i Tyskland?

Det skriver han da ikke?

--
Martin Johansen [6000]
"Xenon er sagen.. og nej det blænder IKKE"
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Peter Ingsø Laursen (06-12-2005)
Kommentar
Fra : Peter Ingsø Laursen


Dato : 06-12-05 23:33

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse
news:Xns9724EEA5A4492nononoinvalid@62.243.74.163...
> "Peter Ingsø Laursen" <psil@*fjern_dette*tele2adsl.dk> wrote in
> news:ibolf.745$3D1.412@news.get2net.dk:
>
>> Du arbejder i Tyskland?
>
> Det skriver han da ikke?

Næh, det var mere de 180 km/t, jeg hæftede mig ved

--
Mvh, Peter Ingsø Laursen

Bianca 28 sejlere mødes også på:
http://www.cafecrema.dk



Martin Johansen [600~ (06-12-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 06-12-05 23:40

"Peter Ingsø Laursen" <psil@*fjern_dette*tele2adsl.dk> wrote in
news:ckolf.746$q02.702@news.get2net.dk:

> Næh, det var mere de 180 km/t, jeg hæftede mig ved

Det ved jeg godt

--
Martin Johansen [6000]
"Xenon er sagen.. og nej det blænder IKKE"
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Fly Christensen (06-12-2005)
Kommentar
Fra : Fly Christensen


Dato : 06-12-05 23:43

On Tue, 6 Dec 2005 23:23:22 +0100, "Peter Ingsø Laursen"
<psil@*fjern_dette*tele2adsl.dk> wrote:


>Du arbejder i Tyskland?

Ja, Schleswig.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Peter Ingsø Laursen (07-12-2005)
Kommentar
Fra : Peter Ingsø Laursen


Dato : 07-12-05 12:49

"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i en meddelelse
news:pu4cp1h445sdsh57uh01bhvn5dsj65d1ar@4ax.com...
> On Tue, 6 Dec 2005 23:23:22 +0100, "Peter Ingsø Laursen"
> <psil@*fjern_dette*tele2adsl.dk> wrote:
>
>
>>Du arbejder i Tyskland?
>
> Ja, Schleswig.

Ha-ha, så er jeg mere rolig

--
Mvh, Peter Ingsø Laursen

Bianca 28 sejlere mødes også på:
http://www.cafecrema.dk



DJ Bobo :\) (07-12-2005)
Kommentar
Fra : DJ Bobo :\)


Dato : 07-12-05 19:00

"Peter Ingsø Laursen" <psil@*fjern_dette*tele2adsl.dk> wrote in message
news:m_zlf.29$H93.17@news.get2net.dk...

> Ha-ha, så er jeg mere rolig

Rolig - hvorfor det?
Er du på Fly's vegne nervøs for hans kørekort?
Det er ganske ukompliceret at køre 180 km/t !
--
Mvh Mogens
BMW E39 Touring steptronic...



Leonard (07-12-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 07-12-05 19:39

"DJ Bobo :\)" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> wrote:

>Det er ganske ukompliceret at køre 180 km/t !

Ja, når bremserne virker

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Lars (07-12-2005)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 07-12-05 19:39


> Det er ganske ukompliceret at køre 180 km/t !

Eller 250 for den sags skyld...

- Lars



Peter Ingsø Laursen (07-12-2005)
Kommentar
Fra : Peter Ingsø Laursen


Dato : 07-12-05 23:09

"DJ Bobo :)" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:4397230a$0$67258$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> "Peter Ingsø Laursen" <psil@*fjern_dette*tele2adsl.dk> wrote in message
> news:m_zlf.29$H93.17@news.get2net.dk...

> Rolig - hvorfor det?
> Er du på Fly's vegne nervøs for hans kørekort?
> Det er ganske ukompliceret at køre 180 km/t !

Jeg synes ikke, det er ukompliceret, hvis der køres 180 km/t på danske
motorveje i myldretidstrafikken. Men det lod jo heller ikke til at være
tilfældet.

--
Mvh, Peter Ingsø Laursen

Bianca 28 sejlere mødes også på:
http://www.cafecrema.dk



Emil Jensen [2100] (08-12-2005)
Kommentar
Fra : Emil Jensen [2100]


Dato : 08-12-05 01:52

>> Rolig - hvorfor det?
>> Er du på Fly's vegne nervøs for hans kørekort?
>> Det er ganske ukompliceret at køre 180 km/t !
>
> Jeg synes ikke, det er ukompliceret, hvis der køres 180 km/t på danske
> motorveje i myldretidstrafikken. Men det lod jo heller ikke til at være
> tilfældet.

Det er vist også fysisk umuligt at nå op på 180 km/t på de københavnske
motorveje i myldretiden :(

Mvh

Emil



Kent Friis (08-12-2005)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 08-12-05 23:39

Den Thu, 8 Dec 2005 01:52:27 +0100 skrev Emil Jensen [2100]:
>>> Rolig - hvorfor det?
>>> Er du på Fly's vegne nervøs for hans kørekort?
>>> Det er ganske ukompliceret at køre 180 km/t !
>>
>> Jeg synes ikke, det er ukompliceret, hvis der køres 180 km/t på danske
>> motorveje i myldretidstrafikken. Men det lod jo heller ikke til at være
>> tilfældet.
>
> Det er vist også fysisk umuligt at nå op på 180 km/t på de københavnske
> motorveje i myldretiden :(

Nu stod der jo også "danske" og ikke "københavnske"

Men resultatet er nok det samme alligevel, det går heller ikke specielt
hurtigt herovre i myldretiden - vi har bare ikke helt så meget
myldretid

Mvh
Kent
--
Hard work may pay off in the long run, but laziness pays off right now.

Anders Majland (07-12-2005)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 07-12-05 14:24

> Minder lidt, men også kun lidt. om den dag, hvor jeg med 180 på motorvej
> er på vej til arbjede. Der kommer så en tilkørsel, hvor der først kommer
> en lastbil fulgt af to personerbiler. Fandeme om ikke bil nummer to
> tager den fra tilkørselen direkte ud i overhalingsbanen! Jeg fik godt
> nok chekket om ABS og bremser var i orden.
> Da jeg er cirka 1 meter bagved, har vi den samme hastighed.
> Der var jeg sur!

Jeg oplever det også tit (som flere gange om måneden) - altså folk fra
tilkørselsrampen der fortsætter ligeud i andet spor - ikke det med de 180.
Det kan hverken bil eller mc hvis medmindre der er nedad bakke

For et par år siden døde en motorcyklist på hillerødmotorvejen da en bilist
lavede det nummer med lav fart. Kombineret med motorcyklistens (for) høje
fart gik det ikke godt....



Per O. (10-12-2005)
Kommentar
Fra : Per O.


Dato : 10-12-05 00:45

"Thomas H." <thhedkFjernDetteForPokker@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:43956918$0$78287$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> http://media.skoopy.com/vids/vid_00893.wmv
>
> Ak ja, det ser man jo hver anden dag herhjemme også, at folk bare VÆLTER
> ud
> for hajtænder uden at kigge sig for
> Og fjolset kører naturligvis videre, han/hun har vel slet ikke set det
> ....

Jeg fatter ikke at bussen ikke bare torpederer idioten, det er da mindre
farligt, og så kan han lære det! Så er det ham som kommer ud i vegetationen.

Per O.



Lars (10-12-2005)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 10-12-05 12:06


> Jeg fatter ikke at bussen ikke bare torpederer idioten, det er da mindre
> farligt, og så kan han lære det! Så er det ham som kommer ud i
vegetationen.

Fordi det ligger på rygraden at undgå ulykker hvis det er muligt. Det er ren
refleks at forsøge at undvige.

- Lars



Lars Hoffmann (10-12-2005)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 10-12-05 11:34

Niels Pein wrote:

> Men det er da heller ikke en særligt talentfuld reaktion af buschaufføren.
> Det burde han/hun havde sluppet meget bedre fra.

Måske, men det er scært at bedømme ud fra videon. Bussen kører ned
af bakke på en regnvåd asfalt og afstanden til billisten er ikke lige
til at fastsætte. Der er flere der har sagt at bussen venter lang tid
med at blinke med de lange lygter, men der er jo ingen der kan se om
han har bremserne kørrende på fuld ABS og hornet i bund.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408909
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste