Det er nok tid til at den skal dø?
Fra : martin

Dato : 05-12-05 11:46

Har en pug 205 som gør noget mærkeligt i bremserne. Det ene øjeblik virker
de fint som de skal så næste gang men jokker på bremsen lyder det som om
hele bagakslen er ved at ryge af og hele bilen hopper kraftigt bagfra - også
i bremsepedalen. Kan jo ikke køre rundt sårn, men inden jeg lader den dø -
hvad kan problemet dog være siden den skaber sig sådan?

Fra : Nygaard

Dato : 05-12-05 13:07

>lyder det som om hele bagakslen er ved at ryge af ...
Er det en 4WD 205'er, siden den har bagaksel?

/Nygaard

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 05-12-05 13:23

"Nygaard" <nejtaktil@spam.dk> skrev i en meddelelse news:43942d60$0$8813$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Er det en 4WD 205'er, siden den har bagaksel?

Har ældre 2wd biler da ikke en bagaksel?

/Jakob

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-12-05 13:30

Jakob Jeppesen skriver:

> Har ældre 2wd biler da ikke en bagaksel?

Jo, hvis de er baghjulstrukne.....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 05-12-05 13:35

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse news:439432AB.D18E7AA@du.kan.finde.den...
> Jakob Jeppesen skriver:

> Jo, hvis de er baghjulstrukne.....

Hvad hedder den "stang" der er mellem baghjulene på
en forhjulstrukket bil så? - og hvordan kan man tale
om akseltryk for og bag hvis der ikke er nogen aksel?

/Jakob

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 05-12-05 17:02

"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvad hedder den "stang" der er mellem baghjulene på
> en forhjulstrukket bil så? -

Vi kan jo kalde den.."pind" el. "stang" el. "stav"?.......hvad med
"bagaksel"? ;).

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 05-12-05 17:29

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse news:4394644a$0$2100$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Vi kan jo kalde den.."pind" el. "stang" el. "stav"?.......hvad med "bagaksel"? ;).

Ja - det er jo det jeg plejer at kalde den, men noget
kunne tyde på at det ikke er korrekt....

/Jakob

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 05-12-05 17:49

"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja - det er jo det jeg plejer at kalde den, men noget
> kunne tyde på at det ikke er korrekt....

Ja kunne tyde på. Men ind til en disker op med et RIGTIG godt forslag +
forklaring, vil jeg hævde det hedder "bagaksel", uanset om den er drivende
el ej. Det hedder sgu' da oss "aksler" på en hestevogn ;).

Fra : alexbo

Dato : 05-12-05 18:06

"martin" > skrev

> Har en pug 205 som gør noget mærkeligt i bremserne.
Jeg har skrevet et svar i dk.teknik.bil

mvh
Alex Christensen

Fra : Thomas

Dato : 05-12-05 19:11

"alexbo" <alexbo@email.dk> wrote in message

> "martin" > skrev

> Jeg har skrevet et svar i dk.teknik.bil

Pænt af dig.... men gider du skrive svaret herinde også ?

mvh

Thomas

Fra : alexbo

Dato : 05-12-05 20:33

"Thomas" > skrev i

> Pænt af dig.... men gider du skrive svaret herinde også ?

Nej, jeg vil prøve at holde tekniske svar i teknikgruppen.
Som du kan se indeholder de 7 øvrige svar i tråden intet om det stillede
spørgsmål.
Der er i teknikgruppen en større mulighed for at holde tråden nogenlunde på
sporet.

mvh
Alex Christensen