Trailer i Sverige
Fra : Bjarke Christensen

Dato : 02-12-05 22:18

Jeg skal til Sverige i morgen. Min trailer har ikke påløbsbremse. Er det
rigtigt, at den ikke må køre ret hurtigt i Sverige ?

Hvor hurtigt/snabt for man køre med trailer i Sverige på de forskellige veje
?

--
Bjarke M. Christensen
Maxi Magi - Himmelblå

Fra : Ulf

Dato : 02-12-05 22:29

Bjarke Christensen wrote:
> Jeg skal til Sverige i morgen. Min trailer har ikke påløbsbremse. Er det
> rigtigt, at den ikke må køre ret hurtigt i Sverige ?
>
> Hvor hurtigt/snabt for man køre med trailer i Sverige på de forskellige veje

Max 80 km/h om släpets totalvikt är under halva bilens tjänstevikt eller
du har en EU-godkänd bil med uppgift om obromsad vikt på
registreringsbeviset. Annars 40 km/h.

http://www.vv.se/templates/page3wide____2959.aspx

> ?

Ulf

Fra : Ukendt

Dato : 02-12-05 22:29

> [...]
> rigtigt, at den ikke må køre ret hurtigt i Sverige ?
>
> Hvor hurtigt/snabt for man køre med trailer i Sverige på de forskellige

Det har jeg også hørt men er ikke sikker på at det passer.

Du kan kigger her : http://www.vv.se/filer/publikationer/Hastighetstabl.pdf

Og ud af det vil jeg mene at du må køre 80 km/t hvis vægten ikke er over 750
Kg.

Mvh. Allan

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 02-12-05 22:30

> [...]
> rigtigt, at den ikke må køre ret hurtigt i Sverige ?
>
> Hvor hurtigt/snabt for man køre med trailer i Sverige på de forskellige

Det kan ses her: http://www.vv.se/filer/publikationer/Hastighetstabl.pdf

Det kommer så an på hvor meget din bils tjenestevægt er i forhold til din
trailer - altså enten 40 km/t eller 80 km/t

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Rander

Dato : 02-12-05 22:40

Fri, 2 Dec 2005 22:18:26 +0100 brugte "Bjarke Christensen"
<BjarkeMC@grevestrand.de(nej, det skal selvfølgelig være med K da jeg er
dansker)> 12 linier på at fortælle dette til dk.fritid.bil:

>Jeg skal til Sverige i morgen. Min trailer har ikke påløbsbremse. Er det
>rigtigt, at den ikke må køre ret hurtigt i Sverige ?
>Hvor hurtigt/snabt for man køre med trailer i Sverige på de forskellige veje

<http://www.vv.se/templates/page3____1409.aspx>, linket "Hatighetstablå"
til højre giver en PDF-fil. Af den fremgår det at du må køre 80 km/t, hvis
trailerens TOTALvægt (eller egenvægt, hvis den er tom) ikke er højere end
halvdelen af bilens EGENvægt - dog højst 750 kg.

Vejer den mere, er max-hastigheden 40 km/t.

http://rander.dk (temporarily down!)

Jeg opdagede, at man ikke kan betale sine VISA regninger
med et American Express kort. (P.J. O'Rourke)

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 02-12-05 23:46

Tak for svarene. Jeg tolker at jeg må køre 80 km/t, da bilen er stor (VW
Passat 2,8 V6) og traileren lille

Bjarke