/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Er alt fiat noget lort?
Fra : tb


Dato : 02-12-05 19:26

Det kan læses i diverse FDM test mv, at fiat er dårligt, at fiat ejere er
utilfredse og mindst loyale over for mærke

Det kan jo skyldes at de har købt en billig bil og forventer en dyr. Det kan
være at enkelte modeller er noget lort men ikke nødvendigvis alle ?

Anyway : Jeg er vildt forelsket i 2000-2002 Punto 1.9 JTD. ER det noget
lort? Den føles lækker og ikke speciel ringe (omend den ikke udstråler
super kval).
Specifikationer er top. Det jeg tænker på er reperationer. At centrallåsen
ryger er ikke så vigtigt, men er det rust, motorproblemer eller noget i den
stil, er det kritisk for mig.

input?

Hvad jeg skal gi ? ca 70.000. Vil hente i sydtyskland for at undgå rust, og
fordi de alle derned har klima, og det har de ikke her. Afgift ca 50.000



 
 
John Sahl (02-12-2005)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 02-12-05 19:33

tb wrote:
> Anyway : Jeg er vildt forelsket i 2000-2002 Punto 1.9 JTD. ER det
> noget lort? Den føles lækker og ikke speciel ringe (omend den ikke
> udstråler super kval).
> input?

Alle der skriver om deres erfaringer med Punto JTD inde på
www.fiatklubdanmark.dk har været glade for deres biler, det er en
skide lækker motor og bilen er slet ikke så ringe som nogen folk
gerne vil gøre den til

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede



Lars L. Hansen (02-12-2005)
Kommentar
Fra : Lars L. Hansen


Dato : 02-12-05 19:42

tb wrote:
> Det kan læses i diverse FDM test mv, at fiat er dårligt, at fiat ejere er
> utilfredse og mindst loyale over for mærke

Man kan læse at de tidligere har haft problemer med rust, og med tærede
bremserør osv. Jeg tror efterhånden de HAR fundet ud af at deres biler
også bliver solgt nord for Alperne, så jeg ville nok ikke bekymre mig
stort - men Pava/Dinitrol/Tectyl er vel sjældent en dårlig ide.

Jeg tror nok de sammen med Alfa laver nogle rigtig udmærkede motorer.
John Sahl, der ofte skriver her i gruppen, plejer at kunne fortælle mere
om dette.

--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2
http://www.citronik.dk/ - Forum for Citroën-interesserede

Lars Holst (03-12-2005)
Kommentar
Fra : Lars Holst


Dato : 03-12-05 03:32

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> said in
news:43909594$0$15795$14726298@news.sunsite.dk:

> tb wrote:
>> Det kan læses i diverse FDM test mv, at fiat er dårligt, at fiat
>> ejere er utilfredse og mindst loyale over for mærke
>
> Man kan læse at de tidligere har haft problemer med rust, og med
> tærede bremserør osv. Jeg tror efterhånden de HAR fundet ud af at
> deres biler også bliver solgt nord for Alperne, så jeg ville nok ikke
> bekymre mig stort - men Pava/Dinitrol/Tectyl er vel sjældent en dårlig
> ide.
>
> Jeg tror nok de sammen med Alfa laver nogle rigtig udmærkede motorer.
> John Sahl, der ofte skriver her i gruppen, plejer at kunne fortælle
> mere om dette.
>

Pava er en rigtig dårlig idé på en Fiat.
Det skal være dinitrol eller relaterede rustbeskyttelsesprodukter på
Fiat/Alfa/Lancia/Ferrari/Maserati.

--
Lars Holst

Henrik (03-12-2005)
Kommentar
Fra : Henrik


Dato : 03-12-05 15:13


"Lars Holst" skrev i en meddelelse

> Pava er en rigtig dårlig idé på en Fiat.
> Det skal være dinitrol eller relaterede rustbeskyttelsesprodukter på
> Fiat/Alfa/Lancia/Ferrari/Maserati.

Jeg er på ingen måde fan af Pava, men jeg er nu alligevel nysgerrig for at
høre dig forklare hvorfor Pava er et dårligt produkt til italienske biler?



Lars Holst (04-12-2005)
Kommentar
Fra : Lars Holst


Dato : 04-12-05 14:03

"Henrik" <hallo_derude@hotmail.comXX> said in
news:4391a7ee$0$165$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

>
> "Lars Holst" skrev i en meddelelse
>
>> Pava er en rigtig dårlig idé på en Fiat.
>> Det skal være dinitrol eller relaterede rustbeskyttelsesprodukter på
>> Fiat/Alfa/Lancia/Ferrari/Maserati.
>
> Jeg er på ingen måde fan af Pava, men jeg er nu alligevel nysgerrig
> for at høre dig forklare hvorfor Pava er et dårligt produkt til
> italienske biler?
>
>
>

Det foreskriver fabrikkerne simpelthen.
Dinitrol eller beslægtede produkter.
Ikke Pava.

--
Lars Holst

Folmer Rasmussen (04-12-2005)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 04-12-05 14:15

On 04 Dec 2005 13:03:02 GMT, Lars Holst <delfinerne@yahoo.com> wrote:

>"Henrik" <hallo_derude@hotmail.comXX> said in
>news:4391a7ee$0$165$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:
>
>>
>> "Lars Holst" skrev i en meddelelse
>>
>>> Pava er en rigtig dårlig idé på en Fiat.
>>> Det skal være dinitrol eller relaterede rustbeskyttelsesprodukter på
>>> Fiat/Alfa/Lancia/Ferrari/Maserati.
>>
>> Jeg er på ingen måde fan af Pava, men jeg er nu alligevel nysgerrig
>> for at høre dig forklare hvorfor Pava er et dårligt produkt til
>> italienske biler?
>>
>>
>>
>
>Det foreskriver fabrikkerne simpelthen.
>Dinitrol eller beslægtede produkter.
>Ikke Pava.

>--

Jeg har da, godt nok for nogle år siden, haft både en Regata og en
Croma som jeg fik Pava-behandlet.

Det affødte ikke nogen bemærkninger til den årlige inspektion.

Jeg vil dog ikke afvise at det er anderledes i dag, da jeg ikke fik
det undersøgt ifm. Stilo'en.

Venlig hilsen
Folmer


Henrik B. (05-12-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 05-12-05 11:20

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:epq5p19cl92t8ruq7iii5v1mtsb8soqjg1@4ax.com...

> Jeg har da, godt nok for nogle år siden, haft både en Regata og en
> Croma som jeg fik Pava-behandlet.

*ROFL* "For nogle år siden"? Det må da vist være henved 20 år siden. Med
mindre de var godt brugte.

--
-----------------------------------
Dyrlægebiler - Det intelligente valg



Folmer Rasmussen (05-12-2005)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 05-12-05 11:37

On Mon, 5 Dec 2005 11:20:03 +0100, "Henrik B."
<saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:

>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>news:epq5p19cl92t8ruq7iii5v1mtsb8soqjg1@4ax.com...
>
>> Jeg har da, godt nok for nogle år siden, haft både en Regata og en
>> Croma som jeg fik Pava-behandlet.
>
>*ROFL* "For nogle år siden"? Det må da vist være henved 20 år siden. Med
>mindre de var godt brugte.

>--

Grin du bare.

Det var dengang folk der kørte i dit fortrukne bilmærke, tankede ved
knallertstanderen.

Du véd, den som smeden tog ind om natten. )

De der "Tummelumsen" biler, der gjorde folk helt skæve i kroppen,
p.gr.a. en højst besynderlig placering af rat ift. til sæde, eller
omvendt.

Det har formentlig haft noget med den kollosalt høje sikkerhed at
gøre, idet ratstammen ved en frontalkollision ville fare et pænt
stykke forbi skulderen, i stedet for at ramme brystkassen.

Venlig hilsen
Folmer


Henrik B. (05-12-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 05-12-05 12:08

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:5l58p1hdcv77tnid2vkpfgc11bh2ki4drh@4ax.com...

>>*ROFL* "For nogle år siden"? Det må da vist være henved 20 år siden. Med
>>mindre de var godt brugte.
>
>>--
>
> Grin du bare.
>
> Det var dengang folk der kørte i dit fortrukne bilmærke, tankede ved
> knallertstanderen.

Ikke blot kører du i gaaaaaaaamle biler, du er sgu også Civil Betjent -
undskyld Senil Demant, for din kronologi er da helt gal...

> Det har formentlig haft noget med den kollosalt høje sikkerhed at
> gøre, idet ratstammen ved en frontalkollision ville fare et pænt
> stykke forbi skulderen, i stedet for at ramme brystkassen.

Ja, tænk sig, et automobil med høj sikkerhed, helt fra den spæde start i
1945...

--
-----------------------------------
Dyrlægebiler - Det intelligente valg



Henrik (05-12-2005)
Kommentar
Fra : Henrik


Dato : 05-12-05 02:03


"Lars Holst" skrev i en meddelelse
>
> Det foreskriver fabrikkerne simpelthen.
> Dinitrol eller beslægtede produkter.
> Ikke Pava.

Kunne du prøve at forklare mig hvori den forskel på produkterne er - jeg ved
godt at der er variationer i tilsætningen af voks, bitumen m.v. - men på det
overordnede plan ..?



Lars Holst (07-12-2005)
Kommentar
Fra : Lars Holst


Dato : 07-12-05 18:13

"Henrik" <hallo_derude@hotmail.comXX> said in
news:4393919e$0$99983$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

>
> "Lars Holst" skrev i en meddelelse
>>
>> Det foreskriver fabrikkerne simpelthen.
>> Dinitrol eller beslægtede produkter.
>> Ikke Pava.
>
> Kunne du prøve at forklare mig hvori den forskel på produkterne er -
> jeg ved godt at der er variationer i tilsætningen af voks, bitumen
> m.v. - men på det overordnede plan ..?
>
>
>

Jeg beklager.
Jeg er ikke klog på det.
Alfa Romeo's autoriserede værksteder fortæller det til mig i forbindelse
med at jeg får undervognsbehandlet min 156.
Den fik Mercasol som er beslægtet til Dinitrol.
Fik at vide at fabrikkerne i Italien foreskriver at det er det der skal
benyttes.

--
Lars Holst

HKN (02-12-2005)
Kommentar
Fra : HKN


Dato : 02-12-05 19:53


"tb" <skodskod@yahoo.com> wrote in message
news:dmq3jo$11ih$1@newsbin.cybercity.dk...
> Det kan læses i diverse FDM test mv, at fiat er dårligt, at fiat ejere er
> utilfredse og mindst loyale over for mærke
>
> Det kan jo skyldes at de har købt en billig bil og forventer en dyr. Det
> kan være at enkelte modeller er noget lort men ikke nødvendigvis alle ?
>
> Anyway : Jeg er vildt forelsket i 2000-2002 Punto 1.9 JTD. ER det noget
> lort? Den føles lækker og ikke speciel ringe (omend den ikke udstråler
> super kval).
> Specifikationer er top. Det jeg tænker på er reperationer. At
> centrallåsen ryger er ikke så vigtigt, men er det rust, motorproblemer
> eller noget i den stil, er det kritisk for mig.

Jeg har en Alfa med den motor (110HK), og den kører bare. Jeg har før kørt
både Bayerisk og Fransk, og der er intet at udsætte på denne lækre
italiener.

Men gå ind på Fiatklubbens hjemmeside som foreslået - der kan du få alle de
svar du vil have. Jeg har læst derinde, og kan ikke finde noget dårligt om
den pågældende. Til gengæld kender jeg til en der havde dårlige erfaringer
med benzinudgaven - men det var helt igennem en mandagsbil, og de findes i
alle mærker.

-Henrik



Ukendt (02-12-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-12-05 22:32


"tb" <skodskod@yahoo.com> wrote in message
news:dmq3jo$11ih$1@newsbin.cybercity.dk...
> Det kan læses i diverse FDM test mv, at fiat er dårligt, at fiat ejere er
> utilfredse og mindst loyale over for mærke
>
> Det kan jo skyldes at de har købt en billig bil og forventer en dyr. Det
> kan være at enkelte modeller er noget lort men ikke nødvendigvis alle ?
>
> Anyway : Jeg er vildt forelsket i 2000-2002 Punto 1.9 JTD. ER det noget
> lort? Den føles lækker og ikke speciel ringe (omend den ikke udstråler
> super kval).
> Specifikationer er top. Det jeg tænker på er reperationer. At
> centrallåsen ryger er ikke så vigtigt, men er det rust, motorproblemer
> eller noget i den stil, er det kritisk for mig.
>
> input?
>
> Hvad jeg skal gi ? ca 70.000. Vil hente i sydtyskland for at undgå rust,
> og fordi de alle derned har klima, og det har de ikke her. Afgift ca
> 50.000
>

Hejsa

Jeg har kørt 228.000 km i sådan een fra ny, og lad det være sagt med det
samme: Den bil fortjener ikke Fiats dårlige ry! Den har været totalt
pålidelig - ikke en eneste gang har den strejket eller ladet mig i stikken.

Motoren er rigtig god til den bil - den føles af meget mere end de 80 Hk den
har. Jeg brugte den til motorvejskørsel hver eneste dag, og økonomien lå
gennemsnitligt omkring 17½ liter pr. km motorvejskørsel.... Og den kan
sagtens trække lige op med de fleste biler på motorvejen.

Mht. rust, så er det ikke et issue på de puntoer - Fiat har fattet hvorledes
det skal laves. Jeg fik min synet i år, og der var ikke en eneste plet rust
nogen steder, selvom den ikke var blevet efterbehandlet endnu.

Eneste reelt svage punkt på dem, er koblingen. Den går efter ca. 100.000 km,
eller før, afhængig af kørestil - men i tyskland koster det 3500 at få
skiftet alt inkl. så det er ikke en udgift man dør af. Men af samme grund er
en chip-tuning en dårlig ide, medmindre du også skifter kobling - ellers
holder den ikke længe!

Bykørsel er ikke lige bilens livret, da den kører bedst over 80 km/t -
derunder bliver motoren lidt grov, men oppe i fart falder der dejligt ro på
tingene.

Jeg vil sige at sålænge du vedligeholder bilen og får den til eftersyn til
tiden (hver 20.000 km) så har du rigtig god bil til pengene, som nok skal
give dig megen glæde - både køreglæde og økonomisk glæde

Jeg solgte min til forhandler efter 4½ år/228.000 km, og fik 60.000 i bytte
på den, så den holder værdien ganske ok. I det lys er din pris nok ok - men
kig lige på kilometertallet.

Hvis du vil vide mere, så bare spørg - jeg synes ikke du går helt galt i
byen med sådan een!

Mvh



Niels W. (02-12-2005)
Kommentar
Fra : Niels W.


Dato : 02-12-05 23:30

>> og økonomien lå
gennemsnitligt omkring 17½ liter pr. km motorvejskørsel<< skriver Jesper.

Det kalder jeg økonomi!

hilsen Niels W
Puntoejer (benzin)



Lars Holst (03-12-2005)
Kommentar
Fra : Lars Holst


Dato : 03-12-05 03:34

"Niels W." <npw@mail.dk> said in
news:4390caf4$0$15784$14726298@news.sunsite.dk:

>>> og økonomien lå
> gennemsnitligt omkring 17½ liter pr. km motorvejskørsel<< skriver
> Jesper.
>
> Det kalder jeg økonomi!
>
> hilsen Niels W
> Puntoejer (benzin)
>
>
>

Det er som en kampvogn på vej op ad et bjerg.


--
Lars Holst

tb (02-12-2005)
Kommentar
Fra : tb


Dato : 02-12-05 23:58

>
> Jeg har kørt 228.000 km i sådan een fra ny, og lad det være sagt med det
> samme: Den bil fortjener ikke Fiats dårlige ry! Den har været totalt
> pålidelig - ikke en eneste gang har den strejket eller ladet mig i
> stikken.

Det lyder godt. Efter opfordring var jeg inde på fiat klubben og læse
indlæg om den, og jeg så ganske rigtigt også to ting der gik igen

kobling - som åbenbart skulle være særlig svær (=dyr) at skifte
og så tandrem der kostede helt vanvittigt at skifte, og som skulle skiftes
tit?

hvis du er typen der skriver alle udgifter ind i et regneark (som jeg ,
må du meget gerne maile et punto regnskab - min mail er gyldig.

Jeg er tændt. Synes det er en flot bil, og den har hypper og økonomi, men
jeg har også vænnet mig til feliciaens økonomi (110.000km/3år = 15.000 i rep
alt incl), og der bliver den jo nok lidt dyere

Har alternativt kigget på fabia SDI. Den er noget dyere (110k i dk, ca 95
som import for 2001/140kkm), men en pænt indpakket felicia som jeg jo
kender, kombineret med en gammel simpel VW motor der sandsynligvis holder
evigt, og som skulle være god for 20km/l realistisk (har jeg fra en kammi
med en polo sdi)



HKN (03-12-2005)
Kommentar
Fra : HKN


Dato : 03-12-05 09:06


"tb" <skodskod@yahoo.com> wrote in message
news:dmqjii$19sg$1@newsbin.cybercity.dk...
> >
>> Jeg har kørt 228.000 km i sådan een fra ny, og lad det være sagt med
det
>> samme: Den bil fortjener ikke Fiats dårlige ry! Den har været totalt
>> pålidelig - ikke en eneste gang har den strejket eller ladet mig i
>> stikken.
>
> Det lyder godt. Efter opfordring var jeg inde på fiat klubben og læse
> indlæg om den, og jeg så ganske rigtigt også to ting der gik igen
>
> kobling - som åbenbart skulle være særlig svær (=dyr) at skifte
> og så tandrem der kostede helt vanvittigt at skifte, og som skulle
skiftes
> tit?

Tandrem er hver 3. år el. 80kkm - koster 3.500 i tyskland at få skiftet.
Koblingen mener jeg ikke at der er noget problem i - medmindre du chip-
el.
bokstuner, så skal du ikke regne med meget mere end 80 - 100 kkm - men
igen,
det er ikke dyrt i tyskland - ca. ½ pris.

Mvh
Henrik


----------------------------------------
I am using the free version of SPAMfighter for private users.
It has removed 65 spam emails to date.
Paying users do not have this message in their emails.
Try www.SPAMfighter.com for free now!



Jørgen M. Rasmussen (03-12-2005)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 03-12-05 09:27


"HKN" <mabehemaFJERN@DETTEtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Tandrem er hver 3. år el. 80kkm - koster 3.500 i tyskland at få skiftet.

Det er forholdsvis tit og DYRT :(. Tør ikke tænke på hva' det vil koste her
hjemme, sikkert >*2 på et aut.værksted :(.



tb (03-12-2005)
Kommentar
Fra : tb


Dato : 03-12-05 10:07

> Tandrem er hver 3. år el. 80kkm - koster 3.500 i tyskland at få skiftet.
> Koblingen mener jeg ikke at der er noget problem i - medmindre du chip-
> el.
> bokstuner, så skal du ikke regne med meget mere end 80 - 100 kkm - men
> igen,
> det er ikke dyrt i tyskland - ca. ½ pris.

Hvor i tyskland får du den lavet? evt firmanavn/by- Jeg tjekkede i sin tid
på skodaen, og de tog ?70 i timen på skoda flensborg. Det er sgu dyere end
min lokale skodamand (285+m/time)



Jørgen M. Rasmussen (03-12-2005)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 03-12-05 10:21


"tb" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse

Det er sgu dyere end
> min lokale skodamand (285+m/time)
Hvor holder en Skoda-mand til, og er han aut.?. For på Sj. tror jeg ikke, du
kommer under 500,-, og i Kbh. er det 1½-2* :(.



tb (03-12-2005)
Kommentar
Fra : tb


Dato : 03-12-05 17:51

djursland. Det lokale "noname" værksted tager 200+m, så man bliver vel lidt
forvent, men jeg ved godt hvad de rigtige tager (skoda randers er også over
500+m)

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:4391635e$0$2110$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "tb" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse
>
> Det er sgu dyere end
>> min lokale skodamand (285+m/time)
> Hvor holder en Skoda-mand til, og er han aut.?. For på Sj. tror jeg ikke,
> du kommer under 500,-, og i Kbh. er det 1½-2* :(.
>



Ukendt (03-12-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 03-12-05 19:28


"tb" <skodskod@yahoo.com> wrote in message
news:dmqjii$19sg$1@newsbin.cybercity.dk...
> >
> Det lyder godt. Efter opfordring var jeg inde på fiat klubben og læse
> indlæg om den, og jeg så ganske rigtigt også to ting der gik igen
>
> kobling - som åbenbart skulle være særlig svær (=dyr) at skifte
> og så tandrem der kostede helt vanvittigt at skifte, og som skulle skiftes
> tit?
>

Sludder og vrøvl med den tandrem. Den skal skiftes hver 120.000 km og
kostede ca 3500-4000 at få skiftet i DK. De 80.000 km's interval jeg så en
anden skrev, passer ikke. I starten var tandremsskift en dyr procedure fordi
motoren skulle løftes op af det ene motorophæng, men ret hurtigt fik Fiat
lavet et specialværktøj således at det ikke er nødvendigt længere, og
tilsvarende er prisen så faldet. Så nu koster det ikke mere end så mange
andre biler.

Koblingen er lidt bøvlet fordi der ikke er specielt meget plads i
motorrummet på den diesel, men som sagt kostede den også omkring 3500 at få
skiftet i tyskland - tandrem kan du også få skiftet noget billigere i
tyskland, hvis du gider køreturen...

(Bemærk at priserne er jyllands-priser - men dog hos autoriseret
forhandler)

> hvis du er typen der skriver alle udgifter ind i et regneark (som jeg ,
> må du meget gerne maile et punto regnskab - min mail er gyldig.
>

Desværre - havde lavet et lige inden jeg skiftede for et par måneder siden,
men kan ikke finde det....

> Jeg er tændt. Synes det er en flot bil, og den har hypper og økonomi, men
> jeg har også vænnet mig til feliciaens økonomi (110.000km/3år = 15.000 i
> rep alt incl), og der bliver den jo nok lidt dyere
>

Jeg kan godt forstå du er tændt - den er pengene værd. Du får en livlig og
ivrig bil, som er kvik på rattet og speederen. Fabiaen er heller ikke skidt
kørende, men SDI motoren er decideret sløv ved siden af JTD'en.

Jeg tror heller ikke den bliver specielt dyrere hvis du kører tilsvarende
kilometer. Stumperne er forholdsvist billige, bremser kan f.eks. skiftes
hele vejen rundt inkl. klodser osv. for ca. 2000 med arbejdsløn.

De eneste ting jeg har fået skiftet som var uventede, var det forreste
kølerør til turboen og forrøret som var gennemtæret - begge dele var tæret
fordi de ligger lige i salt-sprøjtet foran på motoren - men det kostede ialt
omkring 6000, så det var ikke nogen ulykke - og det var først efter ca.
170.000 km.

> Har alternativt kigget på fabia SDI. Den er noget dyere (110k i dk, ca 95
> som import for 2001/140kkm), men en pænt indpakket felicia som jeg jo
> kender, kombineret med en gammel simpel VW motor der sandsynligvis holder
> evigt, og som skulle være god for 20km/l realistisk (har jeg fra en kammi
> med en polo sdi)

Fabiaen er måske lidt karisma-forladt sammenlignet med Puntoen men smag
og behag.... JTD-motoren i Puntoen tror jeg kan holde lige så længe som VW
motoren - efter 228.000 km brugte min stort set ingen olie - måske en
deciliter imellem eftersyn - og trak lisså fint som da den var ny....

I forhold til Feliciaen er bagagerummet nok lidt mindre (ved ikke med 5-dørs
versionen?) så det skal du lige være opmærksom på. Men jeg har da haft alt
fra en dobbeltseng adskilt i hoveddele til et 32" fjernsyn i kasse i den
bil, så helt umulig er den heller ikke

Mvh



tb (03-12-2005)
Kommentar
Fra : tb


Dato : 03-12-05 22:51

> Sludder og vrøvl med den tandrem. Den skal skiftes hver 120.000 km og
> kostede ca 3500-4000 at få skiftet i DK. De 80.000 km's interval jeg så en
> anden skrev, passer ikke. I starten var tandremsskift en dyr procedure
> fordi motoren skulle løftes op af det ene motorophæng, men ret hurtigt fik
> Fiat lavet et specialværktøj således at det ikke er nødvendigt længere, og
> tilsvarende er prisen så faldet. Så nu koster det ikke mere end så mange
> andre biler.

En undren over at de bruger tandrem i så mange biler. Felicia'en (med den
gamle skodamotor) har kæde der aldrig skal skiftes, men det er nok noget med
støj..
Anyway, 8000kr pr 100.000km for kobling/tandrem er vel til at leve med, hvis
den ellers kører rimeligt billigt, og det er da også de eneste to ting jeg
ha´r kunnet læse fra flere. Andre småting kan jo komme på alle...

> Jeg kan godt forstå du er tændt - den er pengene værd. Du får en livlig og
> ivrig bil, som er kvik på rattet og speederen. Fabiaen er heller ikke
> skidt kørende, men SDI motoren er decideret sløv ved siden af JTD'en.

Ja jeg ved en SDI er sløv, men pt har vi to felicia 1,3'er. Den ene med 54hk
og den anden med 68hk- De dækker fint mit behov. Eneste forskel er at
68hk'eren kan starte i 2. gear og tage langsomme højre sving i 3. samt klare
bykørsel i 5. Her skal 54hk'eren lige et gear ned, men ellers er de ret ens
at køre
Jeg kører 200km dagligt på arbejde + ca 2000km/md fritid, så jeg kører
meget, men jeg har aldrig savnet flere heste eller mere komfort, så derfor
er jeg ikke bange for SDI'en.
JTDen er mere ilter er jeg overbevist om, og jeg vil nyde dens sejtrække
evne til at køre dovent (ikke skifte gear ved overhaling etc), men jeg har
øje på den pga økonomi.

> Fabiaen er måske lidt karisma-forladt sammenlignet med Puntoen men
> smag og behag.... JTD-motoren i Puntoen tror jeg kan holde lige så længe
> som VW motoren - efter 228.000 km brugte min stort set ingen olie - måske
> en deciliter imellem eftersyn - og trak lisså fint som da den var ny....

Ja, jeg synes også fabiaen er mere morfar, men det føles kvalitetsagtig
indenfor + den holder prisen godt, så det er jo også vigtigt. Dog bliver den
som sagt lidt dyere for dårligere specs, så jeg hælder klart mest til
puntoen...

> I forhold til Feliciaen er bagagerummet nok lidt mindre (ved ikke med
> 5-dørs versionen?) så det skal du lige være opmærksom på. Men jeg har da
> haft alt fra en dobbeltseng adskilt i hoveddele til et 32" fjernsyn i
> kasse i den bil, så helt umulig er den heller ikke

Feliciaens bagagerum er perfekt stort til vores behov (mener det er 280l),
og de to ligger vist i samme dur. Vi er netop holdt op med barnevogn til
den lille, så vores behov er ikke så stort, og så kan puntoen jo trække en
1100hk trailer (eller mere. Felciaen har da trukket afsted med 2.000kg
selvom max vist er900. Det klarede den fint


Jeg siger mange tak for input. Jeg vil holde udkig på mobile.de



Per Henneberg Kriste~ (03-12-2005)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 03-12-05 15:35


"tb" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:dmq3jo$11ih$1@newsbin.cybercity.dk...

> Det kan læses i diverse FDM test mv, at fiat er dårligt, at fiat ejere er
> utilfredse og mindst loyale over for mærke

http://www.stupidvideos.com/Default.asp?VideoID=1306


--
Per, Esbjerg



Ukendt (03-12-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 03-12-05 18:22


"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:4391acdf$1$140$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "tb" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> news:dmq3jo$11ih$1@newsbin.cybercity.dk...
>
>> Det kan læses i diverse FDM test mv, at fiat er dårligt, at fiat ejere er
>> utilfredse og mindst loyale over for mærke
>
> http://www.stupidvideos.com/Default.asp?VideoID=1306

Var det den rigtige du linkede til.....jeg ser en pige det prutter en mand i
fjæset ))))

--
Tom



Jørgen M. Rasmussen (03-12-2005)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 03-12-05 19:31


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse

>
> Var det den rigtige du linkede til.....jeg ser en pige det prutter en mand
> i fjæset ))))
>
Måske for at illustrere følelsen af at besøge et Fiat-værksted, og betale
for det?. Så tror F... de har så utilfredse kunder, de får jo kun varm luft
for pengene ;).



Per Henneberg Kriste~ (04-12-2005)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 04-12-05 07:55


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:4391d441$0$84013$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Var det den rigtige du linkede til.....jeg ser en pige det prutter en mand
> i fjæset ))))

Det var det så ikke...

Men der er en Fiatannonce mellem alle de mange muligheder .... :)


--
Per, Esbjerg



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408609
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste