Camper-version af 4x4
Fra : Jens U. K.

Dato : 02-12-05 13:06

Nu er der jo efterhånden et par stykker der har lavet camper-versioner af
4x4 - f.eks. toyota landcruiser 90 og ssangyong.

Er der nogen der ved om Mitsubishis Grand Pajero også kommer i sådan en
model?

Er der nogen der har en liste over hvilke 4x4'ere der er kommet/kommer i
camper-version?

/Jens Ulrik

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 02-12-05 13:55

"Jens U. K." <1jk2@3bsopatent4.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> model?
>
> Er der nogen der har en liste over hvilke 4x4'ere der er kommet/kommer i

Land Rover har da også et bud på den slags
http://www.landrover.dk/side.php?side=179

Jesper

Fra : KASO

Dato : 03-12-05 11:28

> [...]
> model?
>
> Er der nogen der har en liste over hvilke 4x4'ere der er kommet/kommer i

I nyeste nr. af FDM's motor er nævnt 4: Land Cruiser, Nissan Pathfinder,
Land Rover og Ssang Yong Rexton, hvoraf sidstnævnte ikke overraskende er
billigst.

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 04-12-05 17:22

Ssang Yong Rexton, hvoraf sidstnævnte ikke overraskende er
> billigst.
Er det så luxusudgaven med firehjulstræk ??
Gad vide hvad sådan en kan uden for vejene.

Fra : Jens U. K.

Dato : 05-12-05 10:34

"Jesper Sørensen" <nomail@nomail.de> wrote in message
> Ssang Yong Rexton, hvoraf sidstnævnte ikke overraskende er
> Er det så luxusudgaven med firehjulstræk ??
> Gad vide hvad sådan en kan uden for vejene.

Prismæssigt ligger den vist lige under Mitsubishis Grand Pajero
(sammenlignet på hvide plader), så helt ringe kan den vel ikke være... men
jeg vil være ærlig og sige at jeg intet kender til bilen, har end ikke
prøvekørt den.

Jeg _så_ på Camper-modellen (på Tagensvej) forleden dag, og umiddelbart
var den da meget lækker... lidt irriterende at højre dell af det forreste
bagsæde er fjernet - men der skal jo være plads til camperudstyret et
eller andet sted - jeg synes bare godt det kunne have været flyttet
længere bagud i bilen.
Isofix var der heller ikke - og når nu man gerne vil have et bagudvent
børnesæde monteret er isofix imo klart at foretrække. Når hustruen dertil
er vant til at sidde på bagsædet ved siden af vores barn, så er hun heller
ikke helt frisk på ideen...
Hvis man godt vil have bare lidt plads i bagagerummet, så er man nødt til
at slå det bazgerste bagsæde ned, og så er der faktisk kun plads til 4
personer, hvis de 2 vel at mærke ikke har problemer ved at sidde ved siden
af hindanden på "60"-delen af et 60/40-split bagsæde (hvor at "40"-delen
er fjernet til fordel for camperudstyr).

/Jens Ulrik