nedvejning af varebil til privat brug?
Fra : Mogens

Dato : 01-12-05 11:37

Hej

Kan man nedveje en gulpladebil der vejer 2025, for at komme ned i en lavere
"misundelsesklasse"?
Eller er omkostningerne for store?

Mvh
Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-05 11:51

On Thu, 1 Dec 2005 11:36:38 +0100, "Mogens" <sdfsfsfd@sdfsdfsdf.dk>
wrote:

>Hej
>
>Kan man nedveje en gulpladebil der vejer 2025, for at komme ned i en lavere
>"misundelsesklasse"?
>Eller er omkostningerne for store?

Der er jo kun betalt 30% afgift af bilen, hvorimod biler under 2000 kg
skal af med 95%, så det projekt er der sikkert ikke økonomi i.
--
Ivan Madsen,
Xsara Week-end HDI

Fra : Mogens

Dato : 01-12-05 12:11

> Der er jo kun betalt 30% afgift af bilen, hvorimod biler under 2000 kg
> skal af med 95%, så det projekt er der sikkert ikke økonomi i.

Okay.
Jeg glemte egentlig at sige det det drejer sig om en brugt bil fra 2002, men
det ændrer vel ikke noget

Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-05 13:31

On Thu, 1 Dec 2005 12:11:12 +0100, "Mogens" <sdfsfsfd@sdfsdfsdf.dk>
wrote:

>Okay.
>Jeg glemte egentlig at sige det det drejer sig om en brugt bil fra 2002, men
>det ændrer vel ikke noget

Når der var tale om misundelsesafgift var jeg ikke meget i tvivl om,
at den var fra juni 98 eller senere. Jeg ved ikke, om du kan
afgiftsberigtige ved at betale forskellen på 30% og 95% efter en
vurdering, og om det kan finansieres af en besparelse på 4000 kr/år.
Det må en konkret henvendelse til Skat afsløre, når engang de får løst
deres telefonkaos
--
Ivan Madsen,
Xsara Week-end HDI

Fra : Mogens

Dato : 01-12-05 14:47

> [...]
> vurdering, og om det kan finansieres af en besparelse på 4000 kr/år.
> Det må en konkret henvendelse til Skat afsløre, når engang de får løst

Som du siger kan det næppe betale sig, og lidt løs hovedregning siger mig at
det ikke kan hænge sammen, med mindre man agter at beholde dytten i rigtigt
mange år.
Så jeg dropper tanken.

Men tak for svarene
Mogens