Ny bil: Passat variant 1,9 TDI 130 HK elle~
Fra : Kim H. Mogensen

Dato : 01-12-05 06:53

Hej

Jeg står og overvejer en ny bil, men kan ikke helt beslutte mig til hvad.
Jeg har kig på en Passat Variant 1,9 TDI 130 HK i årgang 2001-2004 eller en
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130 HK i årgang 2001-2004.

Hvad bør jeg vælge og hvorfor?? Det er jo to biler i samme klasse.. Jeg kan
ikke helt beslutte mig. Jeg synes de kører godt begge to..

mvh

Kim

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-12-05 07:19

"Kim H. Mogensen" skriver:

> Hvad bør jeg vælge og hvorfor?? Det er jo to biler i samme klasse.. Jeg kan
> ikke helt beslutte mig. Jeg synes de kører godt begge to..

Du skal tage den du bedst kan lide. Bilerne er meget ens motor og
køremæssigt. Passat'en vil nok gå lidt længere på literen, hvorimod en
Mondeo til samme pris vil have mere udstyr.

Tænker du langsigtet vil passaten nok holde sin pris bedre. Nogle vil
også mene at der er mere "klasse" over at køre passat, frem for en
mondeo. Det vil jeg dog ikke mene.

Mondeo af den årgang bør også være ude over rustproblemet......

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 01-12-05 07:54

> Mondeo af den årgang bør også være ude over rustproblemet......

Det er der så nogen som påstår den IKKE er :(.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-12-05 08:25

"Jørgen M. Rasmussen" skriver:

> Det er der så nogen som påstår den IKKE er :(.

Derfor jeg skriver _bør_....

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 01-12-05 08:40

> Derfor jeg skriver _bør_....

Det bør du skrive til Ford ;). Men tvivler på det ændre noget.

Fra : Janner

Dato : 01-12-05 08:38

"Kim H. Mogensen" <dd@xxxindbakke.dk> wrote in message
> [...]
>
> Hvad bør jeg vælge og hvorfor?? Det er jo to biler i samme klasse.. Jeg
> kan ikke helt beslutte mig. Jeg synes de kører godt begge to..

Nap en tur i dem begge, men er overbevist om du vil finde TDI motoren noget
mere økonomisk i din dagligdag. ...

--
Hygge

Jan
RSV Tuono ...
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=59
www.gugmc.dk
http://www.aprilia-club.dk/

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 01-12-05 09:03

> Jeg står og overvejer en ny bil, men kan ikke helt beslutte mig til hvad.
> Jeg har kig på en Passat Variant 1,9 TDI 130 HK i årgang 2001-2004 eller
> en Ford Mondeo 2.0 TDCI 130 HK i årgang 2001-2004.

Køreegenskaberne er bedre i Mondeo.

Styrke mod rust, kabine og brændstoføkonomi er bedre i Passat.

--
/Jan "Dolph" W Nielsen - 100 % asshole - yes sir..!!

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-12-05 09:10

Jan W Nielsen skriver:

> Styrke mod rust, kabine og brændstoføkonomi er bedre i Passat.

Har man tænkt sig at køre ind i noget er billederne har måske lige værd
at oveveje:

http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1=3&id2=97
http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1=3&id2=92

Fra : JS

Dato : 01-12-05 10:00

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Jan W Nielsen skriver:

> Har man tænkt sig at køre ind i noget er billederne har måske lige
> [...]

Mærkeligt nok er det ikke rigtig noget folk kigger på når de køber bil. Kun
som en ekstra god ting, når nu alle andre krav er opfyldt...

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-05 17:33

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Mærkeligt nok er det ikke rigtig noget folk kigger på når de køber bil.
> Kun som en ekstra god ting, når nu alle andre krav er opfyldt...

Det BURDE heller ikke være noget forbrugeren skal tage stilling til. Det
BURDE være naturligt at fabrikkerne bare laver deres biler sikre, sådan at
kunderne KAN komme igen efter et evt uheld.
Hvorfor søren skal forbrugeren tage stilling til noget som hvilke skader man
kan pådrage sig selv og andre. EU BURDE bare forbyde al salg af usikre biler
i stedet for at lovgive om andre latterlige ting .....

--
Tom

Fra : Jacob Buus Smidt

Dato : 02-12-05 19:32

> [...]
> man kan pådrage sig selv og andre. EU BURDE bare forbyde al salg af usikre
> biler i stedet for at lovgive om andre latterlige ting .....

Aj, Tom, det kan man jo ikke. Så havde vi ingen biler at køre i, da ingen
bil nogensinde vil blive så sikker, at man på ingen måde kan komme til skade
ved brug af den

Hvis du med din udtalelse mener, at man skulle forbyde salg af biler med et
"lavt sikkerhedsniveau", f.eks. dem der i dag får under 4 stjerner i NCAP,
så vil det jo i realiteten være politisk bestemt, hvor meget man må komme
til skade ved en given hastighed, hvilket går stik imod min opfattelse af,
hvad EU bør lovgive om!

--
Jacob

Fra : Ukendt

Dato : 02-12-05 19:51

"Jacob Buus Smidt" <nospam_j@nddata.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> NCAP, så vil det jo i realiteten være politisk bestemt, hvor meget man må
> komme til skade ved en given hastighed, hvilket går stik imod min

Hvis man fra EU kan logive om en bils minimumskrav, sikkerhedsseler, lys,
bremser 2 kreds osv. så kan man vel også definere hvor sikker en bil i 2005
bør være før den kan sælges som ny bil i eu. Både Multipla nogle koreanske
og kinesiske biler er under det nivaeu som vi "bør" acceptere i EU.
Man har jo ingen problemer med at lovgive om f.eks forurening men det er som
om det er ligemeget hvor slet man kan komme til skade, bare bilen opfylder
Euronorm IV mht. forurening.

--
Tom

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 02-12-05 23:10

> Hvis man fra EU kan logive om en bils minimumskrav, sikkerhedsseler, lys,
> bremser 2 kreds osv. så kan man vel også definere hvor sikker en bil i
> 2005 bør være før den kan sælges som ny bil i eu.

Hvis de lovgav på området, ville der ingen udvikling blive. Alle ville leve
op til lovens min. krav - und nicht weiter, af konkurrence grunde :((.
Sikkerhed har sekundær betydning ved bilvalg, det har jo ingen praktik
funktion ;).

Fra : Ukendt

Dato : 03-12-05 17:17

> [...]
> leve op til lovens min. krav - und nicht weiter, af konkurrence grunde
> :((. Sikkerhed har sekundær betydning ved bilvalg, det har jo ingen

Måske for os mænd, men kvinderne er nu ganske gode til at kigge på
sikkerheden også. Min valgte da yaris fordi det er en af de bedre småbiler
mht. sikkerhed...det var dog ikke eneste grund

--
Tom

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 03-12-05 19:22

> Måske for os mænd, men kvinderne er nu ganske gode til at kigge på
> sikkerheden også.

Jeg tror at alle starter med prisen. Hvis den ikke er "rigtig" vs. det man
kan/vil betale, går ingen videre.

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-05 09:17

On Thu, 1 Dec 2005 06:53:01 +0100, "Kim H. Mogensen"
<dd@xxxindbakke.dk> wrote:

> [...]
>
>Hvad bør jeg vælge og hvorfor?? Det er jo to biler i samme klasse.. Jeg kan
>ikke helt beslutte mig. Jeg synes de kører godt begge to..

Et bidrag fra en taxachauffør, der har kørt begge biler. Jeg har så
talt med en anden taxachauffør, der også kørte Passat TDI og han
fortalte, at den havde kostet en del i service, bl. a. var det galt
med fortøjet og trækaksler. Om han så bare havde fået en mandagsbil
ved jeg ikke.

http://www.taxafinn.dk/stationsbiltesten.htm
--
Ivan Madsen,
Xsara Week-end HDI

Fra : mohr

Dato : 01-12-05 22:51

<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse
> [...]

> fortalte, at den havde kostet en del i service, bl. a. var det galt
> med fortøjet og trækaksler. Om han så bare havde fået en mandagsbil

Ganske interessant læsning - mon ikke han er færdig med Mondeo...

/Morten

Fra : Kim Mogensen

Dato : 01-12-05 09:19

Eller er der andre biler i samme klasse jeg bør overveje??

mvh

Kim

Fra : Non-Desperado

Dato : 01-12-05 10:58

"Kim Mogensen" <darkdevildk@gmail.com> skrev:

>Eller er der andre biler i samme klasse jeg bør overveje??

Hvad med Skoda Superb 2,0 TDi 140 hk eller Seat Toledo/Altea 2,0
TDi 140 hk.

Teknisk set har de meget til fælles med Passat'en, men hvis
kravet er st.car, så ryger Superb'en (for en Octavia er vel for
lille)

--
Non-Desperado
Hyundai Getz 1,3 GL

Fra : HKN

Dato : 01-12-05 12:37

"Non-Desperado"
<dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk>
wrote in message news:7rhto1hqg0cnipi333e2aa2ckv7cnu3u80@4ax.com...

> [...]
>
> Teknisk set har de meget til fælles med Passat'en, men hvis
> kravet er st.car, så ryger Superb'en (for en Octavia er vel for

Er der ikke noget om at der rent fysisk er mere plads i en Octavia, end i
Passaten? Syntes at have hørt det på et tidspunkt.....

-Henrik

It has removed 64 spam emails to date.
Try www.SPAMfighter.com for free now!

Fra : J.L.

Dato : 01-12-05 15:01

"HKN" <mabehemaFJERN@DETTEtdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
>
> Er der ikke noget om at der rent fysisk er mere plads i en Octavia, end i
> Passaten? Syntes at have hørt det på et tidspunkt.....

Mht plads, så er Mondeoen overlegen i forhold til Passat'en i bagagerummet,
men indstigningen til bagsædet og pladsen på bagsædet er bedre i Passat'en.
Octaviaen har bagagerum som Passat'en (litermæssigt) men med en stor og høj
læssekant (subjektiv vurdering) og kabinen er meget mindre i Octaviaen !

Jeg kører selv i Passat'en og jeg valgte passat'en ud fra følgende
kriterier:

Mondeoen er afskrives hurtigere, idet Ford giver MEGET store rabatter til
"flådeejere" og leasingselskaber og derfor er der rigtigt mange firmabiler
på vejene.

"Følelsen" i kabinen - dette er en subjektiv vurdering som KUN DU kan
beslutte dig om.

RUST - dette rygte vil den "altid" lide under, hvilket ikke er fordelagtigt
på afskrivningen og gensalgsværdien.

Så totaløkonomi'en havde en høj vægtning i forbindelse med valget !!

Køremæssigt er Ford'en nok en lille smule bedre end Passat'en, men dette er
altså ikke meget tydeligt under almindelig kørsel !!!

Alt i alt er det nok et spørgsmål om du kan lide moderen eller datteren
..... MEN PRØV DEM BEGGE !!

Mondeoen kører RIGTIGT GODT, men igen ...... det gør de begge !!!

Mvh J.L

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-05 15:02

> Er der ikke noget om at der rent fysisk er mere plads i en Octavia, end i
> Passaten? Syntes at have hørt det på et tidspunkt.....

Det tvivler jeg på, Octavia er baseret på VAG's A platform (Golf, A3, Leon
m.v.).
Passaten er baseret på den størrer B platform ligesom Superb og A4.

Så alt taler for at Passat er større end Octavia trods et stort hængeparti
:)

--
Claus

www.vwfanatic.dk

Fra : Kim Mogensen

Dato : 01-12-05 12:15

Det skal helst være st. car. Det er mere praktisk når det er st. car.
Og ja octaviaen er nok for lille i forhold til de to andre..

mvh

Kim

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-05 17:27

"Kim H. Mogensen" <dd@xxxindbakke.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har kig på en Passat Variant 1,9 TDI 130 HK i årgang 2001-2004 eller
> en Ford Mondeo 2.0 TDCI 130 HK i årgang 2001-2004.

Mondeo ruster af h til, så STRAF Ford for deres svineri, ved IKKE at købe
mondeo

--
Tom

Fra : TDN

Dato : 01-12-05 18:07

> [...]
>
> Hvad bør jeg vælge og hvorfor?? Det er jo to biler i samme klasse.. Jeg
> kan ikke helt beslutte mig. Jeg synes de kører godt begge to..

Mht til rust på Mondeo'en skal du holde dig fra årgangene fra okt. 2000 -
aug. 2002 jf. FDM

http://www.fdm.dk/motor/pdf/08-2004/78-80.pdf

Mvh
Thomas