|
| Startproblem i en C-Max Fra : Peter Nielsen |
Dato : 30-11-05 21:48 |
|
Hej.
Jeg har de seneste par uger oplevet noget mærkeligt 4-5 gange. Når jeg
skulle starte bilen (C-Max 2,0 Tdci), ville den ikke tage omdrejninger, men
stod i stedet og huggede ujævnt. Hvis jeg ikke rørte ved speederen gik den
bare i stå igen. Hvis jeg forsigtigt træder speederen lidt ned vil den efter
nogle sekunder tage et par hundrede omdrejninger mere, men så heller ikke
mere. Hvis ikke jeg vidste bedre, ville jeg tro, at den var druknet, men det
sker vel ikke i en moderne bil? (Jeg har absolut ikke den fjerneste forstand
på mekanik eller elektronik for den sags skyld).
Efter ca. et minuts tid, kan jeg så høre et svagt "klik" (som en kontakt
eller et relæ, der bliver slået til/fra) og så opfører den sig som om intet
er hændt. Nu skal jeg have den på værksted på mandag, men vil alligevel høre
om der er nogen af jer, der har et eventuelt bud på, hvad der kan være galt,
da jeg er overbevist om, at fejlen selvfølgelig ikke vil opstå mens den er
på værksted.
Vh
Peter
| |
Preben Riis Sørensen (30-11-2005)
| Kommentar Fra : Preben Riis Sørensen |
Dato : 30-11-05 22:06 |
|
"Peter Nielsen" <disl35@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:438e1019$0$1780$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej.
>
> Jeg har de seneste par uger oplevet noget mærkeligt 4-5 gange. Når jeg
> skulle starte bilen (C-Max 2,0 Tdci), ville den ikke tage omdrejninger,
men
> stod i stedet og huggede ujævnt. Hvis jeg ikke rørte ved speederen gik den
> bare i stå igen. Hvis jeg forsigtigt træder speederen lidt ned vil den
efter
> nogle sekunder tage et par hundrede omdrejninger mere, men så heller ikke
> mere. Hvis ikke jeg vidste bedre, ville jeg tro, at den var druknet,
Den kan kun druknes i en havn....
>men det
> sker vel ikke i en moderne bil? (Jeg har absolut ikke den fjerneste
forstand
> på mekanik eller elektronik for den sags skyld).
>
> Efter ca. et minuts tid, kan jeg så høre et svagt "klik" (som en kontakt
> eller et relæ, der bliver slået til/fra) og så opfører den sig som om
intet
> er hændt. Nu skal jeg have den på værksted på mandag, men vil alligevel
høre
> om der er nogen af jer, der har et eventuelt bud på, hvad der kan være
galt,
> da jeg er overbevist om, at fejlen selvfølgelig ikke vil opstå mens den er
> på værksted.
Jeg kan desværre ikke hjælpe dig, men mener fejlen vil kunne aflæses på
computeren, selvom 'den selvfølgelig starter fint' når den kommer på
værksted.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk
| |
Ukendt (30-11-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 30-11-05 22:17 |
|
"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:438e141a$0$8785$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Peter Nielsen" <disl35@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:438e1019$0$1780$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Hej.
>>
>> Jeg har de seneste par uger oplevet noget mærkeligt 4-5 gange. Når jeg
>> skulle starte bilen (C-Max 2,0 Tdci), ville den ikke tage omdrejninger,
> men
>> stod i stedet og huggede ujævnt. Hvis jeg ikke rørte ved speederen gik
>> den
>> bare i stå igen. Hvis jeg forsigtigt træder speederen lidt ned vil den
> efter
>> nogle sekunder tage et par hundrede omdrejninger mere, men så heller ikke
>> mere. Hvis ikke jeg vidste bedre, ville jeg tro, at den var druknet,
>
> Den kan kun druknes i en havn....
>
> >men det
>> sker vel ikke i en moderne bil? (Jeg har absolut ikke den fjerneste
> forstand
>> på mekanik eller elektronik for den sags skyld).
>>
>> Efter ca. et minuts tid, kan jeg så høre et svagt "klik" (som en kontakt
>> eller et relæ, der bliver slået til/fra) og så opfører den sig som om
> intet
>> er hændt. Nu skal jeg have den på værksted på mandag, men vil alligevel
> høre
>> om der er nogen af jer, der har et eventuelt bud på, hvad der kan være
> galt,
>> da jeg er overbevist om, at fejlen selvfølgelig ikke vil opstå mens den
>> er
>> på værksted.
>
> Jeg kan desværre ikke hjælpe dig, men mener fejlen vil kunne aflæses på
> computeren, selvom 'den selvfølgelig starter fint' når den kommer på
> værksted.
Det tager vel nok et par hundrede år før bilfabrikkerne får den "vanvittige"
idé at forsyne bilen med et display som evt. kunne fortælle ejeren hvad der
var galt lige når fejlen er der. Vi taler trods alt om en merudgift på et
par hundrede Kr for at sætte et display på computeren, ......og nogle biler
er endda født med et infodisplay det kan bare ikke vise SÅ teknologiske ting
som at der er fejl på en lambdasonde
--
Tom
| |
Klaus D. Mikkelsen (30-11-2005)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 30-11-05 22:18 |
|
Tom skriver:
>
> Det tager vel nok et par hundrede år før bilfabrikkerne får den "vanvittige"
> idé at forsyne bilen med et display som evt. kunne fortælle ejeren hvad der
> var galt lige når fejlen er der. Vi taler trods alt om en merudgift på et
> par hundrede Kr for at sætte et display på computeren, ......og nogle biler
> er endda født med et infodisplay det kan bare ikke vise SÅ teknologiske ting
> som at der er fejl på en lambdasonde
Hvad skal værkstederne så tage sig dyrt betalt for ?
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Er mine indlæg sendt vi sunsites server, er sonofons newsserver igen død
| |
Ukendt (30-11-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 30-11-05 22:22 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:438E16F1.A423863@du.kan.finde.den...
> Tom skriver:
>>
>> Det tager vel nok et par hundrede år før bilfabrikkerne får den
>> "vanvittige"
>> idé at forsyne bilen med et display som evt. kunne fortælle ejeren hvad
>> der
>> var galt lige når fejlen er der. Vi taler trods alt om en merudgift på et
>> par hundrede Kr for at sætte et display på computeren, ......og nogle
>> biler
>> er endda født med et infodisplay det kan bare ikke vise SÅ teknologiske
>> ting
>> som at der er fejl på en lambdasonde
>
> Hvad skal værkstederne så tage sig dyrt betalt for ?
Det er jo lige det
og fejlene kan de ikke finde hvis de ikke er der lige i det øjeblik da det
åbenbart ikke er alle fejlkoder der lagres. Men så kan ejeren jo bare komme
et par gange på værkstedet
--
Tom
| |
Klaus D. Mikkelsen (01-12-2005)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 01-12-05 06:15 |
|
Tom skriver:
>
> og fejlene kan de ikke finde hvis de ikke er der lige i det øjeblik da det
> åbenbart ikke er alle fejlkoder der lagres. Men så kan ejeren jo bare komme
> et par gange på værkstedet
Så er det da godt at ejeren selv har en bærbar computer med
diagnosticeringsværktøj !
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Er mine indlæg sendt vi sunsites server, er sonofons newsserver igen død
| |
Peter Nielsen (30-11-2005)
| Kommentar Fra : Peter Nielsen |
Dato : 30-11-05 22:24 |
|
"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:438e16c7$0$84034$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> news:438e141a$0$8785$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>>
>> "Peter Nielsen" <disl35@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:438e1019$0$1780$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>> Hej.
>>>
>>> Jeg har de seneste par uger oplevet noget mærkeligt 4-5 gange. Når jeg
>>> skulle starte bilen (C-Max 2,0 Tdci), ville den ikke tage omdrejninger,
>> men
>>> stod i stedet og huggede ujævnt. Hvis jeg ikke rørte ved speederen gik
>>> den
>>> bare i stå igen. Hvis jeg forsigtigt træder speederen lidt ned vil den
>> efter
>>> nogle sekunder tage et par hundrede omdrejninger mere, men så heller
>>> ikke
>>> mere. Hvis ikke jeg vidste bedre, ville jeg tro, at den var druknet,
>>
>> Den kan kun druknes i en havn....
>>
>> >men det
>>> sker vel ikke i en moderne bil? (Jeg har absolut ikke den fjerneste
>> forstand
>>> på mekanik eller elektronik for den sags skyld).
>>>
>>> Efter ca. et minuts tid, kan jeg så høre et svagt "klik" (som en kontakt
>>> eller et relæ, der bliver slået til/fra) og så opfører den sig som om
>> intet
>>> er hændt. Nu skal jeg have den på værksted på mandag, men vil alligevel
>> høre
>>> om der er nogen af jer, der har et eventuelt bud på, hvad der kan være
>> galt,
>>> da jeg er overbevist om, at fejlen selvfølgelig ikke vil opstå mens den
>>> er
>>> på værksted.
>>
>> Jeg kan desværre ikke hjælpe dig, men mener fejlen vil kunne aflæses på
>> computeren, selvom 'den selvfølgelig starter fint' når den kommer på
>> værksted.
>
> Det tager vel nok et par hundrede år før bilfabrikkerne får den
> "vanvittige" idé at forsyne bilen med et display som evt. kunne fortælle
> ejeren hvad der var galt lige når fejlen er der. Vi taler trods alt om en
> merudgift på et par hundrede Kr for at sætte et display på computeren,
> ......og nogle biler er endda født med et infodisplay det kan bare ikke
> vise SÅ teknologiske ting som at der er fejl på en lambdasonde
>
Enig. Men der er nu et info display, som viser alt muligt, bare ikke hvad
der er galt lige her
Det med lambdasonden - er det et bud på min fejl, eller bare et eksempel du
brugte?
mvh
Peter
| |
Ukendt (30-11-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 30-11-05 22:27 |
|
"Peter Nielsen" <disl35@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:438e185b$0$1806$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> news:438e16c7$0$84034$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>> "Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i en meddelelse
>> news:438e141a$0$8785$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>>>
>>> "Peter Nielsen" <disl35@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>>> news:438e1019$0$1780$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>>> Hej.
>>>>
>>>> Jeg har de seneste par uger oplevet noget mærkeligt 4-5 gange. Når jeg
>>>> skulle starte bilen (C-Max 2,0 Tdci), ville den ikke tage omdrejninger,
>>> men
>>>> stod i stedet og huggede ujævnt. Hvis jeg ikke rørte ved speederen gik
>>>> den
>>>> bare i stå igen. Hvis jeg forsigtigt træder speederen lidt ned vil den
>>> efter
>>>> nogle sekunder tage et par hundrede omdrejninger mere, men så heller
>>>> ikke
>>>> mere. Hvis ikke jeg vidste bedre, ville jeg tro, at den var druknet,
>>>
>>> Den kan kun druknes i en havn....
>>>
>>> >men det
>>>> sker vel ikke i en moderne bil? (Jeg har absolut ikke den fjerneste
>>> forstand
>>>> på mekanik eller elektronik for den sags skyld).
>>>>
>>>> Efter ca. et minuts tid, kan jeg så høre et svagt "klik" (som en
>>>> kontakt
>>>> eller et relæ, der bliver slået til/fra) og så opfører den sig som om
>>> intet
>>>> er hændt. Nu skal jeg have den på værksted på mandag, men vil alligevel
>>> høre
>>>> om der er nogen af jer, der har et eventuelt bud på, hvad der kan være
>>> galt,
>>>> da jeg er overbevist om, at fejlen selvfølgelig ikke vil opstå mens den
>>>> er
>>>> på værksted.
>>>
>>> Jeg kan desværre ikke hjælpe dig, men mener fejlen vil kunne aflæses på
>>> computeren, selvom 'den selvfølgelig starter fint' når den kommer på
>>> værksted.
>>
>> Det tager vel nok et par hundrede år før bilfabrikkerne får den
>> "vanvittige" idé at forsyne bilen med et display som evt. kunne fortælle
>> ejeren hvad der var galt lige når fejlen er der. Vi taler trods alt om en
>> merudgift på et par hundrede Kr for at sætte et display på computeren,
>> ......og nogle biler er endda født med et infodisplay det kan bare ikke
>> vise SÅ teknologiske ting som at der er fejl på en lambdasonde
>>
> Enig. Men der er nu et info display, som viser alt muligt, bare ikke hvad
> der er galt lige her
> Det med lambdasonden - er det et bud på min fejl, eller bare et eksempel
> du brugte?
Jeg aner faktisk ikke om en moderne diesel har en sådan sonde, så det var
bare et eksempel. Det ligger dog rimelig fast at det er en elfejl som
"burde" kunne udlæses fra bilens computer.
--
Tom
| |
Peter Nielsen (30-11-2005)
| Kommentar Fra : Peter Nielsen |
Dato : 30-11-05 22:33 |
|
"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:438e190f$0$84017$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
---snip---
> Jeg aner faktisk ikke om en moderne diesel har en sådan sonde, så det var
> bare et eksempel. Det ligger dog rimelig fast at det er en elfejl som
> "burde" kunne udlæses fra bilens computer.
---snip---
Ok - jeg håber du har ret.
mvh
Peter
| |
Peter Nielsen (30-11-2005)
| Kommentar Fra : Peter Nielsen |
Dato : 30-11-05 22:20 |
|
"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:438e141a$0$8785$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Peter Nielsen" <disl35@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:438e1019$0$1780$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Hej.
>>
>> Jeg har de seneste par uger oplevet noget mærkeligt 4-5 gange. Når jeg
>> skulle starte bilen (C-Max 2,0 Tdci), ville den ikke tage omdrejninger,
> men
>> stod i stedet og huggede ujævnt. Hvis jeg ikke rørte ved speederen gik
>> den
>> bare i stå igen. Hvis jeg forsigtigt træder speederen lidt ned vil den
> efter
>> nogle sekunder tage et par hundrede omdrejninger mere, men så heller ikke
>> mere. Hvis ikke jeg vidste bedre, ville jeg tro, at den var druknet,
>
> Den kan kun druknes i en havn....
>
> >men det
>> sker vel ikke i en moderne bil? (Jeg har absolut ikke den fjerneste
> forstand
>> på mekanik eller elektronik for den sags skyld).
>>
>> Efter ca. et minuts tid, kan jeg så høre et svagt "klik" (som en kontakt
>> eller et relæ, der bliver slået til/fra) og så opfører den sig som om
> intet
>> er hændt. Nu skal jeg have den på værksted på mandag, men vil alligevel
> høre
>> om der er nogen af jer, der har et eventuelt bud på, hvad der kan være
> galt,
>> da jeg er overbevist om, at fejlen selvfølgelig ikke vil opstå mens den
>> er
>> på værksted.
>
> Jeg kan desværre ikke hjælpe dig, men mener fejlen vil kunne aflæses på
> computeren, selvom 'den selvfølgelig starter fint' når den kommer på
> værksted.
> --
Jeg håber du har ret. Hvordan går det ellers med din C-max?
Jeg har snart rundet de 60.000 og er yderst tilfreds, hvis vi lige ser bort
fra den lille detalje, der startede denne her tråd. Økonomien er blevet
rigtig god - den kører snildt 17-18 km/l nu ved almindelig kørsel.
mvh
Peter
| |
Preben Riis Sørensen (01-12-2005)
| Kommentar Fra : Preben Riis Sørensen |
Dato : 01-12-05 00:49 |
|
"Peter Nielsen" <disl35@hotmail.com> skrev
> Jeg håber du har ret. Hvordan går det ellers med din C-max?
>
> Jeg har snart rundet de 60.000 og er yderst tilfreds, hvis vi lige ser
bort
> fra den lille detalje, der startede denne her tråd. Økonomien er blevet
> rigtig god - den kører snildt 17-18 km/l nu ved almindelig kørsel.
Jeg kører ikke så meget, så det er kun blevet til 15000 herlige kilometre
uden 'sjove ting'. Men jeg skal have den til eftersyn, og der vil jeg da
nævne, at der efter min mening kommer så godt som ingen varme til fødderne.
Håber faktisk det er en fysisk fejl, og ikke en konstruktionsfejl. Det håber
Ford nok også, for ellers kommer de til at indbygge en ny varmekanal.....
Forbruget er fint når den er varm, men pgra mine (for) korte ture er jeg
nede på ikke meget over 15. Men det er da rart at vide, at man kan tage en
billig langtur med i omegnen af 20 km/l.
Ang. fejl og mangler, har jeg en bekendt der har haft flere motorstop og et
par mindre ting. Men det siger jo ikke ret meget om en bils kvalitet at man
kender en enkelt.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk
| |
Flemming Lynggaard (01-12-2005)
| Kommentar Fra : Flemming Lynggaard |
Dato : 01-12-05 17:00 |
|
"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote in message
news:438e3a5e$0$8886$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Peter Nielsen" <disl35@hotmail.com> skrev
>
>> Jeg håber du har ret. Hvordan går det ellers med din C-max?
>>
>> Jeg har snart rundet de 60.000 og er yderst tilfreds, hvis vi lige ser
> bort
>> fra den lille detalje, der startede denne her tråd. Økonomien er blevet
>> rigtig god - den kører snildt 17-18 km/l nu ved almindelig kørsel.
>
> Jeg kører ikke så meget, så det er kun blevet til 15000 herlige kilometre
> uden 'sjove ting'. Men jeg skal have den til eftersyn, og der vil jeg da
> nævne, at der efter min mening kommer så godt som ingen varme til
> fødderne.
> Håber faktisk det er en fysisk fejl, og ikke en konstruktionsfejl. Det
> håber
> Ford nok også, for ellers kommer de til at indbygge en ny varmekanal.....
> Forbruget er fint når den er varm, men pgra mine (for) korte ture er jeg
> nede på ikke meget over 15. Men det er da rart at vide, at man kan tage en
> billig langtur med i omegnen af 20 km/l.
>
Er du vandt til diesel biler de er jo ikke gode til det med varme da de jo
rent faktisk bruger dieslen til at køre på ikke som en benzin bil der bruger
det som central varme
Kan være det du mangler er en komfort varmer pga de korte ture du kører.
F
| |
Preben Riis Sørensen (01-12-2005)
| Kommentar Fra : Preben Riis Sørensen |
Dato : 01-12-05 19:01 |
|
"Flemming Lynggaard" <flemmingl@gmail.com> skrev
> Er du vandt til diesel biler de er jo ikke gode til det med varme da de jo
> rent faktisk bruger dieslen til at køre på ikke som en benzin bil der
bruger
> det som central varme
>
> Kan være det du mangler er en komfort varmer pga de korte ture du kører.
Det er ikke sådan det hænger sammen, bl.a. pgra. oliefyret. Nej jeg bliver
'kogt i hovedet'. men ikke så meget, at det kan tø rimen på skinnebenene
Jeg afhjælper ved at rette midtudluftningen helt nedad.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk
| |
Preben Riis Sørensen (02-12-2005)
| Kommentar Fra : Preben Riis Sørensen |
Dato : 02-12-05 19:55 |
|
"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev > Det er ikke sådan det
hænger sammen, bl.a. pgra. oliefyret. Nej jeg bliver
> 'kogt i hovedet'. men ikke så meget, at det kan tø rimen på skinnebenene
>
> Jeg afhjælper ved at rette midtudluftningen helt nedad.
Jeg har nu sammen med en fra Ford konstateret at der rent faktisk kommer
varm luft ud på rette sted. I parantes bemærket kun i tilstrækkelige mængder
når blæseren kører på et højere niveau end jeg er vant til. Jeg laver så den
mellemløsning fremover, at jeg spærrer passagersidens midtblæsning helt, og
min egen sides mere, så kommer der nok derned. Hvis man kortvarigt lukker
for vinduesblæsningen, bliver der rigtigt hyggeligt for fusserne i en fart.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk
| |
Peter Nielsen (03-12-2005)
| Kommentar Fra : Peter Nielsen |
Dato : 03-12-05 09:29 |
|
"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:438e3a5e$0$8886$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Men jeg skal have den til eftersyn, og der vil jeg da
> nævne, at der efter min mening kommer så godt som ingen varme til
> fødderne.
> Håber faktisk det er en fysisk fejl, og ikke en konstruktionsfejl. Det
> håber
> Ford nok også, for ellers kommer de til at indbygge en ny varmekanal.....
Det problem har jeg ikke, men det skyldes måske, at jeg har meget varme på,
når jeg kører (24 grader).
> Forbruget er fint når den er varm, men pgra mine (for) korte ture er jeg
> nede på ikke meget over 15. Men det er da rart at vide, at man kan tage en
> billig langtur med i omegnen af 20 km/l.
Mine forældres kører åbenbart nogenlunde det samme som dig i deres C-max og
har nogenlunde samme forbrug. Ved længere ture har de været oppe på 20+
km/l.
> Ang. fejl og mangler, har jeg en bekendt der har haft flere motorstop og
> et
> par mindre ting. Men det siger jo ikke ret meget om en bils kvalitet at
> man
> kender en enkelt.
Mine forældres har der ikke været nogen problemer med (endnu - 7-9-13)
Mvh
Peter
| |
|
|