|
| Nissan Primera 1994 - hvad bør jeg være Fra : pflindholm@gmail.com |
Dato : 30-11-05 20:05 |
|
Hej,
Jeg skal snart have "ny" gammel bil, og er faldet over en annonce i den
blå avis:
"Nissan Primera benzin 4-dørs, '94, km 211.000, grønmetal, nysynet,
centrallås, træk, service ok, ny synet 12-11-05 med servo alt i el.meget
pæn ud og indvendig .skal ses"
Pris 21.900,-
Umiddelbart ser den pæn ud:
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=42359083
Men der er desværre ingen interiørbilleder..
Hvad bør jeg være opmærksom på hvis jeg tager ud til sælger og kigger på
bilen? Hvor slidstærke er Nissan's motorer generelt, hvis man da
overhovedet kan udtale sig om det?
Der står desværre ikke noget om motorstørrelsen..
Kommentarer og erfaringer omkring den modtages meget gerne.
På forhånd tak for Jeres hjælp.
Mvh Peter
| |
Ukendt (30-11-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 30-11-05 21:01 |
|
>
> Der står desværre ikke noget om motorstørrelsen..
>
Hvis det er en 2,0 skal du være opmærksom på om udstødningsmanifold er
revnet.
Det kan give ujævn motorgang under kørsel.
Det kan være meget dyrt at få det fikset da lambda sonden kan knække når den
afmonteres.
Da det er en alm. fejl er det stort set ikke til at finde en OK manifold ved
ophuggeren.
En tidligere kollega havde sådan fra ny, jeg mener at den havde kørt tæt på
300.000 da han han forlod butikken, kun med 2 x revnet manifold som
nævneværdige fejl.
Ellers prøv i nissanklubben.dk der underholder en anden kollega (Carsten
Elmegaard) han ved alt om Nissan og her selv sådan en Primera tønde dog med
en "lidt" modificeret motor. Se teamnissan.dk
--
Claus Petersen
VW Golf Sportline 2,0 16V TDI - www.vwfanatic.dk
"It's nice to be important - but it's more important to be nice"
| |
Peter F. Poulsen (30-11-2005)
| Kommentar Fra : Peter F. Poulsen |
Dato : 30-11-05 23:20 |
|
Claus Petersen wrote:
>>Der står desværre ikke noget om motorstørrelsen..
> Hvis det er en 2,0 skal du være opmærksom på om udstødningsmanifold er
> revnet.
> Det kan give ujævn motorgang under kørsel.
Jeg håber i og for sig at det er en 1.6 - jeg er på SU og ude efter
"most miles on the dollar" :)
> Det kan være meget dyrt at få det fikset da lambda sonden kan knække når den
> afmonteres.
> Da det er en alm. fejl er det stort set ikke til at finde en OK manifold ved
> ophuggeren.
>
Jeg må sørge for at få en kyndig med ud at kigge på den.
> Ellers prøv i nissanklubben.dk der underholder en anden kollega (Carsten
> Elmegaard) han ved alt om Nissan og her selv sådan en Primera tønde dog med
> en "lidt" modificeret motor. Se teamnissan.dk
Sejt, den ser rigtig godt ud, men det er desværre ikke lige noget der
lader sig gøre inden for mit budget på 25.000 :)
| |
Nygaard \(4330\) (30-11-2005)
| Kommentar Fra : Nygaard \(4330\) |
Dato : 30-11-05 21:54 |
|
> Hvad bør jeg være opmærksom på hvis jeg tager ud til sælger og kigger på
> bilen?
rustne tårne, slidte styre- og bære-kugler.
>Hvor slidstærke er Nissan's motorer generelt, hvis man da overhovedet kan
>udtale sig om det?
Umiddelbart fine som andre japanske motorer, men man kan jo være uheldig. Få
en bilkyndig med eller fdmtjek den. Ellers er prisen jo vel meget fin. Jeg
ville nok bare nok kigge på den senere model pga enkelte
konstruktionsændringer som baghjulsophæng der gør bilen mindre modtagelig
ift. rust Måske sådan en som:
http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=749495&page=1
Ellers spørg i nissanklubben.dk
/tue
| |
Peter F. Poulsen (30-11-2005)
| Kommentar Fra : Peter F. Poulsen |
Dato : 30-11-05 23:23 |
|
Nygaard (4330) wrote:
>>Hvad bør jeg være opmærksom på hvis jeg tager ud til sælger og kigger på
>>bilen?
>
>
> rustne tårne, slidte styre- og bære-kugler.
Hvad er tårne?
>>Hvor slidstærke er Nissan's motorer generelt, hvis man da overhovedet kan
>>udtale sig om det?
> Umiddelbart fine som andre japanske motorer, men man kan jo være uheldig. Få
> en bilkyndig med eller fdmtjek den.
Jeg får en bilkyndig med ud - hvordan er den sat overfor Mazda. Jeg
syntes umiddelbart, med den utrolig ringe indsigt jeg har i den slags,
at det ser ud som man får "mere" i en Nissan - ikke mindst på den
elektroniske hylde..
> Jeg ville nok bare nok kigge på den senere model pga enkelte
> konstruktionsændringer som baghjulsophæng der gør bilen mindre modtagelig
> ift. rust Måske sådan en som:
>
> http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=749495&page=1
Den ser godt nok også fin ud, og jeg ville elske den, men lige pt.
tillader mit SU budget desværre ikke mere end ca. 25-30.000 :(
| |
Nygaard \(4330\) (30-11-2005)
| Kommentar Fra : Nygaard \(4330\) |
Dato : 30-11-05 23:30 |
|
>> rustne tårne, slidte styre- og bære-kugler.
>
> Hvad er tårne?
De runde "dimser" hvor støddæmperene sidder fast i karrossen.
Mazda og Nissan, tjaa bum bum. Det er vel noget af det samme, jeg synes at
primeraen har bedre køreegenskaber. Mht mazda (626?) er der osse rust i
tårne og generelt rustproblemer. Nissanen har en knastkæde til at drive
knastakselen, Mazda har en tandrem = den skal skiftes en gang imellem =
regning på 2-3-4000 ,-
/tue
| |
Klaus D. Mikkelsen (01-12-2005)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 01-12-05 06:12 |
|
"Nygaard (4330)" skriver:
>
> Nissanen har en knastkæde til at drive
> knastakselen, Mazda har en tandrem = den skal skiftes en gang imellem =
> regning på 2-3-4000 ,-
Min svoger har lige fået skiftet kæde i sin nissan. Den var begyndt at
larme så underligt. Den har gået omkring 200kkm.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Er mine indlæg sendt vi sunsites server, er sonofons newsserver igen død
| |
Nygaard \(4330\) (01-12-2005)
| Kommentar Fra : Nygaard \(4330\) |
Dato : 01-12-05 20:42 |
|
> Min svoger har lige fået skiftet kæde i sin nissan. Den var begyndt at
> larme så underligt. Den har gået omkring 200kkm.
Det er jo sjældent med perfekte mekaniske konstruktioner. Som regel er det
kædestrammeren der skal skiftes og ikke kæden, men der er jo uheldigvis
undtagelser
/tue
| |
Klaus D. Mikkelsen (01-12-2005)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 01-12-05 06:11 |
|
"Peter F. Poulsen" skriver:
>
> Jeg får en bilkyndig med ud - hvordan er den sat overfor Mazda. Jeg
> syntes umiddelbart, med den utrolig ringe indsigt jeg har i den slags,
> at det ser ud som man får "mere" i en Nissan - ikke mindst på den
> elektroniske hylde..
Mee der kan gå i stykker ?
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Er mine indlæg sendt vi sunsites server, er sonofons newsserver igen død
| |
Ukendt (30-11-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 30-11-05 22:57 |
|
<pflindholm@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:438df7c9$0$15782$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg skal snart have "ny" gammel bil, og er faldet over en annonce i den
> blå avis:
> "Nissan Primera benzin 4-dørs, '94, km 211.000, grønmetal, nysynet,
> centrallås, træk, service ok, ny synet 12-11-05 med servo alt i el.meget
> pæn ud og indvendig .skal ses"
> Pris 21.900,-
> http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=42359083
> Hvad bør jeg være opmærksom på hvis jeg tager ud til sælger og kigger på
> bilen? Hvor slidstærke er Nissan's motorer generelt, hvis man da
> overhovedet kan udtale sig om det?
> Der står desværre ikke noget om motorstørrelsen.. Kommentarer og
> erfaringer omkring den modtages meget gerne.
Svoger havde sådan en. Samme årgang, 1.6 LX mener jeg den hed. Den havde
kørt ca.200kkm da han solgte den. Der gik knap en uge fra den dag til at før
han hørte fra køber : toppakningen var sprunget :) Sådan kan det vel gå
| |
Peter F. Poulsen (30-11-2005)
| Kommentar Fra : Peter F. Poulsen |
Dato : 30-11-05 23:24 |
|
Brian Axelgaard wrote:
> Svoger havde sådan en. Samme årgang, 1.6 LX mener jeg den hed. Den havde
> kørt ca.200kkm da han solgte den. Der gik knap en uge fra den dag til at før
> han hørte fra køber : toppakningen var sprunget :) Sådan kan det vel gå
Jeg går ikke ud fra at det er en generel fejl - annoncen siger service
ok, men man kan jo selvfølgelig altid spørge lidt ekstra ind til det -
det kan jo være et vidt begreb.
Tak for indlægget, jeg sørger for at få min bilkyndige ven til at være
ekstra opmærksom :)
PS. Er der nogen der kan se på billederne i annoncen om det er en 1.6
eller 2.0?
| |
Kito (01-12-2005)
| Kommentar Fra : Kito |
Dato : 01-12-05 07:25 |
|
<pflindholm@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:438df7c9$0$15782$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej,
>
> Jeg skal snart have "ny" gammel bil, og er faldet over en annonce i den
> blå avis:
> "Nissan Primera benzin 4-dørs, '94, km 211.000, grønmetal, nysynet,
> centrallås, træk, service ok, ny synet 12-11-05 med servo alt i el.meget
> pæn ud og indvendig .skal ses"
>
> Pris 21.900,-
>
> Umiddelbart ser den pæn ud:
> http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=42359083
>
> Men der er desværre ingen interiørbilleder..
>
> Hvad bør jeg være opmærksom på hvis jeg tager ud til sælger og kigger på
> bilen? Hvor slidstærke er Nissan's motorer generelt, hvis man da
> overhovedet kan udtale sig om det?
>
> Der står desværre ikke noget om motorstørrelsen..
>
> Kommentarer og erfaringer omkring den modtages meget gerne.
>
> På forhånd tak for Jeres hjælp.
>
> Mvh Peter
Min Nissan premiere kørte 360 tusinde næsten uden problemer. Jeg måtte
reperere gearkassen da 5 gear var defekt. Det har jeg siden hørt var et
problem med 2,0 modellen som jeg havde.
nu er prisen 22.000 jo ikke verdens undergang hvis det går galt.
vh
Poul
| |
|
|