Airbag-alarm på Audi A4 '98
Fra : Thomas B. Andersen

Dato : 30-11-05 16:26

Er der nogen der ved hvordan man får advaslen med "AIRBAG" til at forsvinde
fra panelet på en Audi A4 fra 1998 ?

Mvh Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 30-11-05 17:53

> Er der nogen der ved hvordan man får advaslen med "AIRBAG" til at
> forsvinde
> fra panelet på en Audi A4 fra 1998 ?

Ved at reparer fejlen, og derefter nulstille airbag styreboksen.
Den har NVRAM der husker selv om strømmen tages af (på batteriet), så der er
ingen vej uden en nulstilling.

--
Claus Petersen
VW Golf Sportline 2,0 16V TDI - www.vwfanatic.dk

"It's nice to be important - but it's more important to be nice"

Fra : Thomas B. Andersen

Dato : 30-11-05 18:52

> Ved at reparer fejlen, og derefter nulstille airbag styreboksen.
> Den har NVRAM der husker selv om strømmen tages af (på batteriet), så der
> er ingen vej uden en nulstilling.

Hvordan opstår en fejl i en airbag bare sådan? Og hvordan nulstiller man?

> --
> Claus Petersen
> VW Golf Sportline 2,0 16V TDI - www.vwfanatic.dk
>
> "It's nice to be important - but it's more important to be nice"

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 30-11-05 18:59

> Hvordan opstår en fejl i en airbag bare sådan? Og hvordan nulstiller man?

Det er jo svært at sige, jeg var jo ikke tilstede da fejlen indtraf.
Som regel er det ikke hverken styreboks eller nogen af aibagsene der er
defekte, oftest er det ledninger eller stik med dårlig forbindelse.

Fejlen nulstilles ved at sætte testudstyr på bilens diagnose stik og
udlæse/nulstille fejllageret.
Enten med det udstyr værkstedet benytter, eller vha. en Pc med interface og
software til formålet:
http://vwfanatic.dk/Info/OBD2.html

Fra : Jesper Laursen

Dato : 30-11-05 19:05

> [...]
> udlæse/nulstille fejllageret.
> Enten med det udstyr værkstedet benytter, eller vha. en Pc med interface

DAMN... hvor er den sgu bare for lækker dén Golf , Claus. Jeg er netop selv
lige blevet VW ejer efter bl.a. flere PUG, Ford og Opel. Efter en enkelt uge
i tysk _kvalitet_, så er jeg allerede fristet til at sige "Én gang VW -
Altid VW". Nåh det var et lille sidespring. Iøvrigt nogle ret fede tips og
tricks på din side. Nu VIL jeg have armlæn i min IV'er.

VH
Jesper Laursen

Fra : Ukendt

Dato : 30-11-05 19:09

Nu VIL jeg have armlæn i min IV'er.

Ja det er er en dejlig detalje, og så er der plads til lidt småting inden i.

Find et brugt på ebay.de

Fra : Jesper Laursen

Dato : 30-11-05 19:12

> Nu VIL jeg have armlæn i min IV'er.
>
> Ja det er er en dejlig detalje, og så er der plads til lidt småting inden
> [...]

Jeg takker for tippet. Hvis du har andre små bette "fif", så må du meget
gerne komme med dem.

Fra : Michael N. Nielsen

Dato : 30-11-05 20:05

"Thomas B. Andersen" <t-buus@stofanet.dk> wrote in message
> Er der nogen der ved hvordan man får advaslen med "AIRBAG" til at
forsvinde
> fra panelet på en Audi A4 fra 1998 ?

Tjah... min søster hadde samme problem på sin 1994 Audi 100 2.6 aut.
Etter at jeg skiftet en lyspære i instrumentbrættet, slukket den plutselig -
og en annen lampe har lyst siden... (den som indikerer at nærlyset er på,
den lyser til gjengjeld alltid, uavhengig av om nærlyset faktisk er på eller
ikke).

Kombinert med diverse andre lysfeil på bilen, har jeg ikke den helt store
tiltro til det elektriske anlegg i disse biler...

--
Michael N. Nielsen

www.mercefreaken.com