installering af centrallås
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-11-05 22:37

Hej gruppe

Nogen der har erfaringer med centrallås installation, og evt. i en Seat
Ibiza 97 5dørs?

Er det fint med de billige sæt til 400 kroner, eller kan det simpelhen ikke
passes ind, eller er der ingen problemer med det? er der orignalsæt til
sådan noget, der med garanti virker?

kan man lave noget smart med bagarummet?

Fra : Lasse

Dato : 29-11-05 23:25

Jeg købte T-Hansens med fjernbetjening til 250 kr. på tilbud. Det er vist
oppe i 4-500 nu, så det er nok det du mener.
Aldrig har jeg da fået så meget glæde ud af så lidt penge! Det har virket
upåklageligt lige siden jeg installerede det. Og på forbavsende lang
afstand.

Det er et større arbejde at lave. Dels tar det lang tid at trække
ledningerne, fordi de skal ind under paneler og gulvtæpper. Og dels skal man
jo have beklædningen af alle fire/fem døren, og det kan også være ret
besværligt. Til gengæld var det ikke spor svært, i hvert fald ikke på min
Fiat Punto. Så jeg hyggede mig med det

Du skal lige huske at se efter om der er forberedt til ledninger ud i
dørene. Hvis der intet elektrisk er i dørene, er det heller ikke sikkert der
er gjort klar til at føre ledninger derud. Her tænker jeg især på den
gummi-manchet der sidder mellem døren og dørkarmen, hvor ledningerne kan
løbe i. Hvis du ikke har dem, skal de jo også findes - Jeg fandt dem til en
flad 50'er hos en hugger...

Go fornøjelse - Du blir glad for det, tror jeg!
Lasse

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 30-11-05 01:51

Bjarke Hansen skrev:

> Er det fint med de billige sæt til 400 kroner, eller kan det
> simpelhen ikke passes ind,

Jeg købte thansens billige sæt, men brugte kun styreenheden, da resten af
mit (uoriginale) centrallåsesæt ikke fejlede noget - det fungerer rigtigt
fint.

> kan man lave noget smart med bagarummet?

Jeg købte en ekstra enhed til bagagerummet og heksede noget sammen -
Kadetten var forberedt til det, så det var ikke så slemt.
Hans
http://kortlink.dk/26dh

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 30-11-05 21:51

Bjarke Hansen wrote:
> [...]
> simpelhen ikke passes ind, eller er der ingen problemer med det? er
> der orignalsæt til sådan noget, der med garanti virker?

Jeg kan varmt anbefale IKKE at købe T-hansens - og ikke fordi at jeg vil
have at du købet det sæt, som jeg sælger.

Grunden til anbefalingen er den måde som "beslaget" som forbinder stangen
fra motoren til stangen i døren er lavet på.
Den er lavet således at når man strammer skruen så ligger man samtidig press
på samlingen af de to dele som "beslaget" består af.
Denne samlign er desværre ikke stærk nok, så "beslaget" knækker meget let.

Det skal så siges, at det eneste sæt jeg nogen sinde har købt er et stykke
tid siden, så de kan have lavet det om...