Pajero; lamper til 4WD blinker ??
Fra : Holten

Dato : 29-11-05 21:18

Hej i gruppen

Jeg kom til at impulskøbe en Pajero 3000 24V Aut. fra 1994.

Når den kører alm 2WD lyser de 2 "baghjul" i instrumentbordet.
"Forhjul" blinker ! skal de det. ?
Sætter jeg den så i 4WD, lyser også forhjul, altså lys i alle 4 hjul.
Ved både høj og lav gearkasse lyser alle 4 lamper, men der skal de vel også
, når nu den kører med 4WD.

Låser den aut. forreste diff. når den sættes i LLO og HLO ??
Må man køre fx. på en lettere snebelagt vej med det ??

Jeg kan manuelt trykke på en knap, så der kommer lys i bagerste diff.lampe,
låser man i så fald, så alle hjul ikke kan stå stille ??

En gang i mellem sker der intet (startmotor kører ikke) når jeg drejer
tændingsnøglen, så skal jeg lige slukke og tænde et par gange, så starter
den ?? defekt starter ??

Ja det var lige de ? jeg kunne komme i tanke om.

MVH

Holten

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 30-11-05 21:55

Holten wrote:
> Hej i gruppen
>
> Jeg kom til at impulskøbe en Pajero 3000 24V Aut. fra 1994.

Hehe. Var den (også) billig?

> Når den kører alm 2WD lyser de 2 "baghjul" i instrumentbordet.
> "Forhjul" blinker ! skal de det. ?

NEJ. Det betyder, at de IKKE er koblet fra.

> Sætter jeg den så i 4WD, lyser også forhjul, altså lys i alle 4 hjul.
> Ved både høj og lav gearkasse lyser alle 4 lamper, men der skal de
> vel også , når nu den kører med 4WD.

Ja.

> Låser den aut. forreste diff. når den sættes i LLO og HLO ??

Nej, der er ikke spær i front. I LLo og HLO løser du centerspærret.

> Må man køre fx. på en lettere snebelagt vej med det ??

Ja...

> Jeg kan manuelt trykke på en knap, så der kommer lys i bagerste
> diff.lampe, låser man i så fald, så alle hjul ikke kan stå stille ??

Du låser bagakselen 100 %.

> En gang i mellem sker der intet (startmotor kører ikke) når jeg
> drejer tændingsnøglen, så skal jeg lige slukke og tænde et par gange,
> så starter den ?? defekt starter ??

Klikker relæet?

Eller sker der intet?
Det kan enten være starteren/relæ eller en løs forbindelse.
Når du slukker og tænder sætter du den vel ikke samtidig i N eller P...

Fra : Holten

Dato : 01-12-05 18:25

meddelelse news:438e1190$0$15784$14726298@news.sunsite.dk...

> Hehe. Var den (også) billig?

Ikke helt så billig, som en anden V6 jeg en gang købte

> NEJ. Det betyder, at de IKKE er koblet fra.

Jamen den trækker ikke på dem, selv om de blinker, jeg har haft den løftet
fra jorden med alle 4 hjul.
Først når jeg sætter den i 4wd trækker den på dem, men så holder de også op
med at blinke og lyser konstant.

> Nej, der er ikke spær i front. I LLo og HLO løser du centerspærret.

Hvilket vil sige ???

> Du låser bagakselen 100 %.

> Klikker relæet?

Nej intet klikker

> Eller sker der intet?

Nej

> Det kan enten være starteren/relæ eller en løs forbindelse.
> Når du slukker og tænder sætter du den vel ikke samtidig i N eller P...

Nej bare rolig

MVH

Holten

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 01-12-05 21:30

Holten wrote:

> Ikke helt så billig, som en anden V6 jeg en gang købte

Nej, næppe...

> Jamen den trækker ikke på dem, selv om de blinker, jeg har haft den
> løftet fra jorden med alle 4 hjul.
> Først når jeg sætter den i 4wd trækker den på dem, men så holder de
> også op med at blinke og lyser konstant.

Ja, men navet er ikke koblet fra.

> Hvilket vil sige ???

Hvorfor noget af det?
Du kommenterer det du selv har skrevet... Skal du have hjælp til det...

Men du hvad der sker, når du låser centerspærret?

Fra : Holten

Dato : 02-12-05 15:36

meddelelse news:438f5d4f$0$15783$14726298@news.sunsite.dk...

> Ja, men navet er ikke koblet fra.

og hvad sker der ved at køre med det ?

> Hvorfor noget af det?
> Du kommenterer det du selv har skrevet... Skal du have hjælp til det...

Så det godt men for sent

Jeg mener hvad sker det i LLO og HLO m.h.t. låsning/ikke låsning af center
diff. ?
Hvilken effekt har det ?

> Men du hvad der sker, når du låser centerspærret?

Så lyser alle 4 lamper kontstant, hvis det er det du mener ?

MVH

Holten

Fra : Flemming V. Mortense~

Dato : 05-12-05 14:18

"Holten" <virker@ikke.dk> wrote in

> "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
> meddelelse news:438f5d4f$0$15783$14726298@news.sunsite.dk...

> og hvad sker der ved at køre med det ?

På min gamle Pajero med auto fritløbs nav, skal man lige bakke et par meter
efter man er gået til 2wd, hvorefter fritløbsnavene vil koble fra.

mvh fvmFJERN@DETTEnethotel.dk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 06-12-05 20:19

Holten wrote:
> og hvad sker der ved at køre med det ?

Síkkert intet.

> Så det godt men for sent
>
> Jeg mener hvad sker det i LLO og HLO m.h.t. låsning/ikke låsning af
> center diff. ?

Der har du låst centerdif.

> Hvilken effekt har det ?

At du ikke må køre på hårdt/fast underlag...