OT: Quotning
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 29-11-05 18:27

Hvorfor er det lige at der er nogen beskeder der ikke bliver quoted
rigtigt??

--
Per, Esbjerg

Fra : Hans Jensen

Dato : 29-11-05 18:53

> Hvorfor er det lige at der er nogen beskeder der ikke bliver quoted
> rigtigt??
>

> --
> Per, Esbjerg

Er du i trivl Per så læs her:

Mvh Hans

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 29-11-05 19:00

"Hans Jensen" <ask@me.dk> skrev i en meddelelse

> Er du i trivl Per så læs her:
> http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Jeg er ikke i ... tvivl :) - men jeg kan se at der er nogen der ikke får
anbragt quotemarkes på de beskeder de svarer på. Jeg har selv anbragt quote
markes manuelt i nogle af de beskeder jeg har skrevet. Der er en fejl i en
eller flere programmer.

Se f.eks. tråden UG7, hvor "L" svarer "Oniel" ...

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 29-11-05 20:31

> [...]
> anbragt quotemarkes på de beskeder de svarer på. Jeg har selv anbragt
> quote markes manuelt i nogle af de beskeder jeg har skrevet. Der er en

Det er fordi de bruger en eller anden skod newsreader som ikke er kompatibel
med outlook.
PS: Jeg gider heller ikke (mere) selv indsætte > eller gøre opmærksom på
det.

--
Tom

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-11-05 20:53

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in

> Det er fordi de bruger en eller anden skod newsreader som ikke er
> kompatibel med outlook.

Kan du lige forklare hvorfor en newsreader skal være kompatibel med et MS
produkt?

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."

Fra : Niels Bengaard

Dato : 29-11-05 21:21

> Kan du lige forklare hvorfor en newsreader skal være kompatibel med et MS
> produkt?

Der skal være en væsentlig grund til man afviger fra standarden, og her er
den svær at få øje på.
Afvigelsen er ikke en fordel for nogen, så vidt jeg kan se.

Niele

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-11-05 21:23

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> wrote in

> Der skal være en væsentlig grund til man afviger fra standarden, og
> her er den svær at få øje på.

Outlook er ingen standard :) Tro mig.

> Afvigelsen er ikke en fordel for nogen, så vidt jeg kan se.

Tja jeg har da afviget i 4 år og har ikke oplevet klager?

Jeg tror ikke man skal skyde skylden på produktet, men mere brugeren...

Fra : Ukendt

Dato : 29-11-05 21:48

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse
> Tja jeg har da afviget i 4 år og har ikke oplevet klager?
>
> Jeg tror ikke man skal skyde skylden på produktet, men mere brugeren...

Din er også "kompatibel" :)

Fra : Niels Bengaard

Dato : 29-11-05 22:15

> Outlook er ingen standard :) Tro mig.

Jeg siger ikke outlook sætter en standard, jeg siger bare at alle pånær
google og andre småfisk i nyhedsgruppe sammenhæng bruger samme standard.
Jeg kan ikke se nogen grund til ikke at følge den, hvad er gevinsten?

Niels

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-11-05 22:27

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> wrote in news:438cc4d3$0
$207$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> Jeg siger ikke outlook sætter en standard,

Det så sådan ud. Sorry.

> jeg siger bare at alle pånær
> google og andre småfisk i nyhedsgruppe sammenhæng bruger samme standard.

Jeg tror du bliver overrasket hvis du begynder at kigge på headers..

> Jeg kan ikke se nogen grund til ikke at følge den, hvad er gevinsten?

Det finder du ud af hvis du prøvet et andet program med neutrale øjne.

Jeg kan ikke forklare dig det. Det skal du selv opleve. Måske du venter
tilbage til OE, måske du ikke gør.

Fra : Ukendt

Dato : 30-11-05 18:24

> Det så sådan ud. Sorry.

Men den følger en standard.

> [...]
>
> Det finder du ud af hvis du prøvet et andet program med neutrale øjne.
>
> Jeg kan ikke forklare dig det. Det skal du selv opleve. Måske du venter

Du misser helt pointen, uanset hvor forgyldt en "alternativ" (i mangel af
bedre ord) reader er burde den da følge normen i forhold til den gængse brug
af newsgroups.

--
Claus Petersen
VW Golf Sportline 2,0 16V TDI - www.vwfanatic.dk

"It's nice to be important - but it's more important to be nice"

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-11-05 18:50

"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote in

> Men den følger en standard.

Ikke altid lige flot.

> Du misser helt pointen, uanset hvor forgyldt en "alternativ" (i mangel
> af bedre ord) reader er burde den da følge normen i forhold til den
> gængse brug af newsgroups.

Jeg er slet ikke uenig i det du skriver.

Så jeg ved ikke lige hvad det er jeg har misset? Min anke gik på at visse
personer mente Outlook var en standard...

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 19-12-05 00:57

On Wed, 30 Nov 2005 18:23:39 +0100, "Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote:

>Men den følger en standard.

Det gør den faktisk ikke. Det er problemet.

>Du misser helt pointen, uanset hvor forgyldt en "alternativ" (i mangel af
>bedre ord) reader er burde den da følge normen i forhold til den gængse brug
>af newsgroups.

Og derfor er det helt uforståeligt at Outlook ikke kan finde ud af
at qoute når der svares på qouted-printable indlæg. Mig bekendt er
der ingen andre nyhedslæsere, der har det problem.

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 30-11-05 00:19

Niels Bengaard wrote:
> Jeg siger ikke outlook sætter en standard, jeg siger bare at alle pånær
> google og andre småfisk i nyhedsgruppe sammenhæng bruger samme standard.

Jeg er ingen lille fisk, tak. (User-Agent: Mozilla Thunderbird 1.0.7)

> Jeg kan ikke se nogen grund til ikke at følge den, hvad er gevinsten?

Genvinsten (ved ikke at lade Outlook definere standarden) er at man så
kan overholde standarder for kommunikation over Internettet, i dette
tilfælde den del der kaldes Usenet. Det er ikke ønskeligt at Outlook får
lov at sætte en de-facto standard der afviger fra de standarder der
allerede findes og har været i brug i mange år. Men vi er nok enige :)

--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2

Fra : Finn Guldmann

Dato : 10-01-06 15:38

Niels Bengaard wrote:

> Jeg siger ikke outlook sætter en standard, jeg siger bare at alle pånær
> google og andre småfisk i nyhedsgruppe sammenhæng bruger samme standard.
> Jeg kan ikke se nogen grund til ikke at følge den, hvad er gevinsten?

Mener du så også det samme når du nu opdager at OE er sat op til at
citatet står i bunden? Og kun dem der er opmærksom på at det bør være
omvendt får det ændret.

--
MVH Finn
Trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/

Fra : Ukendt

Dato : 29-11-05 21:37

> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in

> Kan du lige forklare hvorfor en newsreader skal være kompatibel med et MS
> produkt?

Fordi den følger gratis med i windows. 99% af befolkningen kører windows og
bruger både outlook og internet explorer. Den lille "udbrydergruppe" der
helligere sig linux og andet har så skabt et nyt problem

--
Tom

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-11-05 21:57

> [...]
> windows og bruger både outlook og internet explorer. Den lille
> "udbrydergruppe" der helligere sig linux og andet har så skabt et nyt

Nej det er faktisk MS der har skabt et problem der ikke eksisterede FØR MS
syntes de ville "ind" på det marked.

Og nu bruger jeg ikke Linux, selvom du husker mig for det :)

Dit svar er desværre forkert. At 99% af befolkningen bruger et givent
program (det tal er iøvrigt forkert da det ikke er 99% af befolkningen der
bruger Windows), det gør ikke programmet til en standard.

Det er sørgeligt når folk begynder at tro det...

For at kontraopsætte det... jeg kan også sætte Outlook Express op til ikke
at indsætte quotemarks. Det er i så fald mig der er problemet.

Fra : Ukendt

Dato : 29-11-05 22:09

> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in

> Nej det er faktisk MS der har skabt et problem der ikke eksisterede FØR MS
> syntes de ville "ind" på det marked.

Jeg har ikke set det før i år, selv om jeg har deltaget i nyhedgrupper i
endog temmelig lang tid.

> Og nu bruger jeg ikke Linux, selvom du husker mig for det :)

Godt nok

> Dit svar er desværre forkert. At 99% af befolkningen bruger et givent
> program (det tal er iøvrigt forkert da det ikke er 99% af befolkningen der
> bruger Windows), det gør ikke programmet til en standard.

Tallet er grebet ud af luften, jeg kender utrolig FÅ som bruger andet end
windows. Ved godt at du jagter at der skulle have stået ...."af dem som ejer
en PC"

> Det er sørgeligt når folk begynder at tro det...

Windows er meget fint stykke software og Gates FORTJENER den succes som det
har.

> For at kontraopsætte det... jeg kan også sætte Outlook Express op til ikke
> at indsætte quotemarks. Det er i så fald mig der er problemet.

Det er lettere bare at undlade at svare på de indlæg som outlook ikke kan
lide. Eller også bare svare med et minimum af indsats omkring layoutet

--
Tom

Fra : jan@stevns.net

Dato : 29-11-05 22:18

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>Windows er meget fint stykke software og Gates FORTJENER den succes som det
>har.

nork ;(

--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !

Fra : Ukendt

Dato : 29-11-05 22:23

--
Tom

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-11-05 22:25

> Windows er meget fint stykke software

Relativt.

> og Gates FORTJENER den succes
> som det har.

ALDRIG nogensinde.. kender du til historien op gennem tiden? Hvis du gjorde
så ville du ikke skrive som du gør :)

Bill Gates fortjener ikke en meter succes på den front. Han har ikke gjort
arbejdet - det har alle de andre. Gates har bare været suveræn til at
markedsføre sig selv som innovanten og de andre som tumper.

> Det er lettere bare at undlade at svare på de indlæg som outlook ikke
> kan lide. Eller også bare svare med et minimum af indsats omkring
> layoutet

Tja jeg har ikke problemet med mit program. Er det nu vi kan konkludere at
det faktisk er Outlook (Express?) som har et problem?

Fra : Ukendt

Dato : 29-11-05 22:41

> [...]
>
> Relativt.

> ALDRIG nogensinde.. kender du til historien op gennem tiden? Hvis du

Ja jeg har været med lige fra DOS 1.0 til Windows 1.0, 2.0, 286, 386, 3.0,
3.1, 3.11, 95, 98, Me, NT, 2000, XP. + serversiden også fra starten.
Jeg har ingen klager over windows (mere)

> Bill Gates fortjener ikke en meter succes på den front. Han har ikke gjort
> arbejdet - det har alle de andre. Gates har bare været suveræn til at
> markedsføre sig selv som innovanten og de andre som tumper.

Selv om han har købt meget så har han faktisk selv personligt fedtet rundt
med at skrive assemblerkode i tidens morgen. Det er der nogen der stadig kan
huske
At GEM kom før Windows 1.0 og at det gav utallige retssager fordi "Æble"
mente at Bill havde stjålet den grafiske brugerflade fra dem, kan man kun
grine lidt ad i dag. Windows 1.0 var virkelig ubrugelig, men Pagemaker 1.0
fungerede da sammen med den,

> Tja jeg har ikke problemet med mit program. Er det nu vi kan konkludere at
> det faktisk er Outlook (Express?) som har et problem?

Kan man godt sige. Det er så størstedelen der har det problem, men hvad, det
betyder ikke meget for mig, så må andre bare svare på nogle at tingene, når
jeg ikke gider adskille tingene

--
Tom

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-11-05 22:48

> Ja jeg har været med lige fra DOS 1.0 til Windows 1.0, 2.0, 286, 386,
> 3.0, 3.1, 3.11, 95, 98, Me, NT, 2000, XP. + serversiden også fra
> starten. Jeg har ingen klager over windows (mere)

Jo. Men det var ikke det jeg spurgte om.. hehe. Jeg har været med næsten
lige så langt, men det har sin fysiske begræsning da jeg ikke er nær så
gammel som dig.. no offence

Kender du til historien? Den ombefatter jo andre end MS

> [...]
> At GEM kom før Windows 1.0 og at det gav utallige retssager fordi
> "Æble" mente at Bill havde stjålet den grafiske brugerflade fra dem,

Det er vist lidt afhængig af med hvilke øjne man ser det.

Bill havde vitterligt stjålet. Og han gør det stadig i dag. Han er ikke
innovativ, men kalder det alligevel for egne kreationer.. Hmmm..

> Kan man godt sige. Det er så størstedelen der har det problem, men
> hvad, det betyder ikke meget for mig, så må andre bare svare på nogle
> at tingene, når jeg ikke gider adskille tingene

:)

Fra : Ukendt

Dato : 29-11-05 23:01

> [...]
>
> Jo. Men det var ikke det jeg spurgte om.. hehe. Jeg har været med næsten
> lige så langt, men det har sin fysiske begræsning da jeg ikke er nær så

hehe

> Kender du til historien? Den ombefatter jo andre end MS

jow, jeg husker da hele eventyret omkring microsoft,.

> Det er vist lidt afhængig af med hvilke øjne man ser det.

Bill har både vundet og tabt retssager gennem tiderne.

> Bill havde vitterligt stjålet. Og han gør det stadig i dag. Han er ikke
> innovativ, men kalder det alligevel for egne kreationer.. Hmmm..

Arrrh, fordi folk elsker at hade manden, så har microsoft nu opfundet ganske
mange ting, men bevares de har også kopieret idéer lige som alle andre også
gør det.

--
Tom

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-11-05 23:18

> jow, jeg husker da hele eventyret omkring microsoft,.

OK.

> Bill har både vundet og tabt retssager gennem tiderne.

Jeps.

> Arrrh, fordi folk elsker at hade manden, så har microsoft nu opfundet
> ganske mange ting, men bevares de har også kopieret idéer lige som
> alle andre også gør det.

Jeg hader ikke manden.. jeg hader hans forretningsmetoder.

Men lad os komme tilbage til det originale problem. Vi blev vist enige om,
at det ikke var et problem med en ordentlig newsreader sat korrekt op..
eller hwa?

Fra : Ukendt

Dato : 29-11-05 23:25

> Men lad os komme tilbage til det originale problem. Vi blev vist enige om,
> at det ikke var et problem med en ordentlig newsreader sat korrekt op..
> eller hwa?

Det gavner jo intet at holde på at det er outlook der har et problem, når
det er dette program som er så udbredt og problemet kun viser med de få
postings fra ukorente newsreadere som oftest KAN sættes op til at det
fungerer sammen med outlook.

Outlook folket viser jo også hensyn til andre, ved f.eks IKKE at skrive i
HTML mode,

--
Tom

Fra : jan@stevns.net

Dato : 29-11-05 23:49

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>Outlook folket viser jo også hensyn til andre, ved f.eks IKKE at skrive i
>HTML mode,

Hehe - viser nåde ?

Nej du - de er nødt til at koble de snask fra, for overhovedet at
kunne poste indlæg - så du er på dybt vand

serverne flest nægter ganske enkelt at modtage html :

Outlook Express kan ikke sende meddelelsen. Emne 'test', Konto:
'dtext.news.tele.dk', Server: 'dtext.news.tele.dk', Protokol: NNTP,
Svar fra server: '441 437 HTML post', Port: 119, Sikker (SSL): Nej,
^^^^^^^^^^

Og gudskelov og tak for det ;)

Fra : Ukendt

Dato : 30-11-05 16:38

> [...]
> 'dtext.news.tele.dk', Server: 'dtext.news.tele.dk', Protokol: NNTP,
> Svar fra server: '441 437 HTML post', Port: 119, Sikker (SSL): Nej,

Hmm, prøver lige om JEG Kan Så må du jo melde om du kan læse det

---
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 30-11-05 16:42

> [...]
> kunne poste indlæg - så du er på dybt vand
>
> serverne flest nægter ganske enkelt at modtage html :

ok, det har de blokeret for på et eller andet tidspunkt. For laaang tid
siden kunne man godt via TDC

--
Tom

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-11-05 07:47

> Det gavner jo intet at holde på at det er outlook der har et problem,

Har jeg heller ikke sagt.

Eneste jeg måske har sagt implicit er, at det er en elendig newsreader, men
det er jo som regel smag og behag :)

> Outlook folket viser jo også hensyn til andre, ved f.eks IKKE at
> skrive i HTML mode,

Hmm ...

Okay Tom :)

Fra : Jesper Juul-Mortense~

Dato : 30-11-05 09:37

On Tue, 29 Nov 2005 21:37:05 +0100, "Tom"
> [...]

>bruger både outlook og internet explorer. Den lille "udbrydergruppe" der
>helligere sig linux og andet har så skabt et nyt problem

Hvordan blev det til Outlook versus Linux? Der er da massere der
bruger andet end Oulook på Windows:

http://news.frostbyte.dk/2005/newsreader.phtml

Bemærk så også venligst, at Outlook Express "kun" har en andel på
Usenet på 62%.

/Jesper

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 30-11-05 10:02

Den Wed, 30 Nov 2005 08:37:21 GMT, skrev Jesper Juul-Mortensen :

> Bemærk så også venligst, at Outlook Express "kun" har en andel på
> Usenet på 62%.

I betragtning af at alle Windows brugere får den foræret og
præinstalleret, så er det bemærkelsesværdigt at så mange vælger den
besværlige(og ind imellem dyrere) løsning og installere noget andet.

--
Kent Oldhøj

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-11-05 11:17

Kent Oldhøj skriver:

> I betragtning af at alle Windows brugere får den foræret og
> præinstalleret,

Proppet ned i halsen - Mange ved ikke at alternativet er bedre og mindre
risikobetonet at bruge, de behøves ikke at vælge.

> så er det bemærkelsesværdigt at så mange vælger den
> besværlige(og ind imellem dyrere) løsning og installere noget andet.

Næh, hvorfor ?

Så længe der findes noget bedre der er gratis og mere sikkert, kan man
da lige så godt bruge det.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 30-11-05 12:33

Den Wed, 30 Nov 2005 11:16:55 +0100, skrev Klaus D. Mikkelsen :

> Kent Oldhøj skriver:

> Næh, hvorfor ?

Fordi mennesker generelt er dovne(og nærige). Jeg tror du misser min
pointe, men jeg var heller ikke særlig tydelig:

PÅ TRODS af at alle Windows brugere får den foræret og præinstalleret,
så er det bemærkelsesværdigt at så mange vælger den
besværlige(og ind imellem dyrere) løsning og installere noget andet.

PS. Jeg er osse en af dem.

--
Kent Oldhøj
Qoute fix til Outlook Express:

Fra : Finn Guldmann

Dato : 10-01-06 15:48

Kent Oldhøj wrote:
> I betragtning af at alle Windows brugere får den foræret og
> præinstalleret, så er det bemærkelsesværdigt at så mange vælger den
> besværlige(og ind imellem dyrere) løsning og installere noget andet.

Det er fordi det heldigvis forholder sig sådan at de folk der ikke kan
finde ud af at ændre på OE til noget ligner noget acceptabelt, heller
ikke kan finde frem til Usenet.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-11-05 14:43

Jesper Juul-Mortensen <na@na.invalid> wrote in

> Bemærk så også venligst, at Outlook Express "kun" har en andel på
> Usenet på 62%.

Hvilket faktisk er bemærkelsesværdigt lavt.. Ikke at jeg er overrasket..

Fra : Ukendt

Dato : 30-11-05 17:31

"Jesper Juul-Mortensen" <na@na.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvordan blev det til Outlook versus Linux? Der er da massere der
> bruger andet end Oulook på Windows:

Det blev til ved at jeg sagde at outlook leveres gratis med windows

> http://news.frostbyte.dk/2005/newsreader.phtml
>
> Bemærk så også venligst, at Outlook Express "kun" har en andel på
> Usenet på 62%.

62% betyder at ca. 2/3 har problemer med at quote eller svare på indlæg fra
enkelte andre personer.

--
Tom

Fra : Finn Guldmann

Dato : 10-01-06 15:33

Tom wrote:
> Fordi den følger gratis med i windows. 99% af befolkningen kører windows og
> bruger både outlook og internet explorer. Den lille "udbrydergruppe" der
> helligere sig linux og andet har så skabt et nyt problem

Se det er jo så samme problem som med "gloriepudserne".

Der er en lille gruppe der holder sig til reglerne, mens det store
flertal bruger OE.

Kunne egentlig godt tænke mig at høre hvordan man har det med logikken
hvis man er en af gloriepudserne trafikalt men bruger OE (som absolut
ikke holder sig til reglerne)

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-06 17:49

> Se det er jo så samme problem som med "gloriepudserne".
>
> Der er en lille gruppe der holder sig til reglerne, mens det store flertal
> bruger OE.

Hvilke regler?

--
Tom

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 10-01-06 17:54

Tom wrote:

> Hvilke regler?

http://www.usenet.dk/netikette/essentiel.html

Desuden er det sjovt at folk tror bare fordi det følger med windows, så
må det automatisk være det bedste... Thunderbird er mange gange bedre
end OE, har IMO bedre funktioner og understøtter de gængse (mere eller
mindre skrevne) standarder på usenettet.

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-06 18:03

"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.invalidated> skrev i en meddelelse

> http://www.usenet.dk/netikette/essentiel.html

Du kunne lige så godt linke til færdselsloven. Usenet beskriver ikke hvordan
en newsreader skal aflevere sin post til en newsserver. Regler i denne
sammenhæng er en Greenbook, Redbook el.lign som gør at bruger på tværs af
forskellige platforme kan kommunikere uden probs.

> [...]
> det automatisk være det bedste... Thunderbird er mange gange bedre end OE,
> har IMO bedre funktioner og understøtter de gængse (mere eller mindre

Usenet beskriver kun indholdet i det man skriver men ikke de dataframes som
nu giver en pokkers masse problemer

--
Tom

Fra : Leonard

Dato : 10-01-06 18:28

> [...]

>sammenhæng er en Greenbook, Redbook el.lign som gør at bruger på tværs af
>forskellige platforme kan kommunikere uden probs.

Og det hedder vistnok en RFC når det handler om internettrafik, og der
overholder OE ikke den gængse standard, ligesom Internet Explorer
tolker noget anderledes end standarderne for HTML, CSS og javascript.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Finn Guldmann

Dato : 11-01-06 01:18

Thomas Rasmussen wrote:
> [...]
> end OE, har IMO bedre funktioner og understøtter de gængse (mere eller
> mindre skrevne) standarder på usenettet.

Og så har den endda indbygget spamkontrol.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 11-01-06 01:16

Nybegyndere kan begynde her: http://www.usenet.dk/

Fra : Jesper Juul-Mortense~

Dato : 30-11-05 09:31

On Tue, 29 Nov 2005 20:31:14 +0100, "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Det er fordi de bruger en eller anden skod newsreader som ikke er kompatibel
>med outlook.

Huh? De bruger da begge Outlook Express

/Jesper.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 10-01-06 15:28

Tom wrote:
> [...]
> med outlook.
> PS: Jeg gider heller ikke (mere) selv indsætte > eller gøre opmærksom på

Bare sådan inden du kommer for langt ud så er det faktisk M$OE der er
skodreaderen. Det er den der ikke uden drastiske ændringer kan
bundcitere. Og det er den der ikke følger de fælles regler på flere
punkter.

Så beskeden må være at hvis du bruger OE, så få dig dog en ordentlig
rader.

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-06 17:53

> [...]
> Og det er den der ikke følger de fælles regler på flere punkter.
>
> Så beskeden må være at hvis du bruger OE, så få dig dog en ordentlig

Jeg har skam testet andre readere og kasseret dem pga. små ting men ting som
virkelig gør dem til noget skod for mig.
2 af dem understøtter ikke rigtig scroll-knappen på musen, ved at man bare
kører pilen hen over det vindue man vil scrolle med (man skal først
klikke)....det har for mit vedkommende været SÅ irriterende at de blev
afinstalleret igen.....husker ikke lige hvilke readere det var mere.

--
Tom

Fra : JS

Dato : 29-11-05 18:54

> Hvorfor er det lige at der er nogen beskeder der ikke bliver quoted
> rigtigt??

Det er vist Google der er skurken eller OE om man vil. I hvert fald mangler
OE ">" når der besvares på google-indlæg. Er det de manglende > du hentyder
til?

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 29-11-05 19:01

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er vist Google der er skurken eller OE om man vil. I hvert fald
> mangler OE ">" når der besvares på google-indlæg. Er det de manglende > du
> hentyder til?

Ja, nemlig ja ...

--
Per, Esbjerg

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 29-11-05 19:32

Den Tue, 29 Nov 2005 18:26:33 +0100, skrev Per Henneberg Kristensen :

> Hvorfor er det lige at der er nogen beskeder der ikke bliver quoted
> rigtigt??

Oftest et software problem. Din newsreader har jo klart definerede
regler for hvad der skal quotes og hvordan. Hvis de regler ikke følges
vil din software quote forkert.

Endelig er der brugere der af uransaglige årsager helt bevidst ændrer
indlæg så andres software ikke kan quote rigtigt.

Personligt undlader jeg gerne at besvare den slags indlæg.

--
Kent Oldhøj
- der lærte at quote på Fidonet

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 29-11-05 19:55

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i en meddelelse news:san7fvijasrz.dlg@oldhoj.dk...

> [...]
>
> Endelig er der brugere der af uransaglige årsager helt bevidst ændrer
> indlæg så andres software ikke kan quote rigtigt.

Det er som oftest ved indlæg der er sendt i "quoted printable"
(som f.eks. indlæg fra google) det går galt. Jeg kan i hvert fald
ikke få OE til at quote korrekt på de indlæg...

/Jakob

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 29-11-05 21:41

Den Tue, 29 Nov 2005 19:54:33 +0100, skrev Jakob Jeppesen :

> Det er som oftest ved indlæg der er sendt i "quoted printable"
> (som f.eks. indlæg fra google) det går galt. Jeg kan i hvert fald
> ikke få OE til at quote korrekt på de indlæg...

Netop. Jeg har iøvrigt netop skiftet til 40tude Dialog(min Xnews
opsætning røg sig en tur), og den ser ud til at klare de fleste tekniske
problemstillinger ganske godt.

--
Kent Oldhøj

Fra : KNT

Dato : 29-11-05 20:22

Fint - og så lad være at balnde dig i, hvordan folk lægger indlæg ind!!

Knud

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-11-05 20:54

"KNT" <knud.thomsensle@tprivat.dk> wrote in news:438caa6b$0$38675
$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Fint - og så lad være at balnde dig i, hvordan folk lægger indlæg ind!!
>
> Knud
>

> "Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i en meddelelse

Hvad?

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 29-11-05 21:38

Den Tue, 29 Nov 2005 20:22:28 +0100, skrev KNT :

> Fint - og så lad være at balnde dig i, hvordan folk lægger indlæg ind!!

Jeg blander mig ikke. Folk er i deres frie ret til at skrive indlæg som
det passer dem. Fuldstændig som jeg er i min frie ret til at svare på
indlæg som det passer mig.

Hvis du har et problem med mig, så ignorér mig eller fortæl mig hvad der
pisser dig af. Jeg er voksen og kan ta' det.

--
Kent Oldhøj

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 30-11-05 00:25

Per Henneberg Kristensen wrote:
> Hvorfor er det lige at der er nogen beskeder der ikke bliver quoted
> rigtigt??

Fordi folk ikke gør som Martin Johansen [6000] siger. Jeg stemmer på
Martin som Minister for Tekniske Usenet Anliggender :)

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-11-05 07:48

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> wrote in news:438ce35c$0$15783
$14726298@news.sunsite.dk:

> Fordi folk ikke gør som Martin Johansen [6000] siger. Jeg stemmer på
> Martin som Minister for Tekniske Usenet Anliggender :)

ROFL

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 30-11-05 10:16

Den Tue, 29 Nov 2005 18:26:33 +0100, skrev Per Henneberg Kristensen :

> Hvorfor er det lige at der er nogen beskeder der ikke bliver quoted
> rigtigt??

Fandt et fix du eller andre måske kan bruge. Virker både for den der
quoter med OE og for den der læser et fejl quotet indlæg(med OE).

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 30-11-05 10:24

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i en meddelelse news:1eapt7a0l1tvt.dlg@oldhoj.dk...

> Fandt et fix du eller andre måske kan bruge. Virker både for den der
> quoter med OE og for den der læser et fejl quotet indlæg(med OE).

> [...]

Det har jeg tidligere brugt, men så vidt jeg husker virker
det ikke ordentligt sammen med SP2.... ?

/Jakob

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 30-11-05 10:33

Jakob Jeppesen wrote:

> Det har jeg tidligere brugt, men så vidt jeg husker virker
> det ikke ordentligt sammen med SP2.... ?

Quotefix virker fint her hos mig sammen med SP2.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Brian

Dato : 30-11-05 13:29

Per Beer Hansen wrote:

> Quotefix virker fint her hos mig sammen med SP2.

Det gør det også her, jeg skulle bare fjerne et hak under
indstillinger i OE - noget med at blokere billeder oder so.

/Brian