Honda-motorer
Fra : Martin Sørensen

Dato : 29-11-05 13:19

Som det fremgår i en anden tråd skal vi have set nærmere på en
Honda Shuttle.

Den findes med 2 motoriseringer, en 2.2 (2156ccm) brugt 95-97 og en 2.3
(2254ccm) brugt fra 98. Begge har 150hk.

Er der en som kan fortælle mig om forskellen på de 2? Har formentlig
også være brugt i Accord.

Kan ikke lige finde noget vha google

mvh

Martin

Fra : HKN

Dato : 29-11-05 13:44

"Martin Sørensen" <santana.sorensen@get2net.dk> wrote in message
[...]

Jeg kender kun 2.2'eren som en næsten uopslidelig motor, der er meget
omdrejningsvillig, med momentet relativt langt nede.

Den er også tørstig

-Henrik

It has removed 63 spam emails to date.
Try www.SPAMfighter.com for free now!

Fra : Kim Kristensen

Dato : 29-11-05 17:19

"Martin Sørensen" <santana.sorensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
[...]

*************

Fra pålidelig kilde har jeg fået at vide at der den ene motor ikke er at
foretrække frem for den anden, men at du bør gå efter en 2,3. Forskellen på
de to er minimal i praksis og bilen har de samme præstationer og forbrug,
eksempel har 2,3 2 Nm mere end 2,2 ved 100 omdrejninger mere, 2 km/t højere
tophastighed osv.

Dels er 2,3 modellerne de nyeste som Henrik skriver, og så skulle den have
mere udstyr end 2,2 modellen. Noget af det der er blevet nævnt er
tagrælinger, alufælge, indfarvede kofangere og lister, omdrejningstæller og
varme i spejlene. Da du skal importere så vidt jeg har forstået kan det jo
godt være anderledes på andre markeder, men det er da noget lettere at
spotte forskellene nå man har en ide om hvad de kan bestå i.

Med venlig hilsen Kim