/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Nyere Mercedes og rust ?
Fra : °º©André T©º°


Dato : 29-11-05 00:23

Jeg har kig på Mercedes E320 CDI St.car, evt. E270 CDI, men kan se mange af
dem har fået skiftet dører, og er blevet heloplakeret, selv dem fra 2001.

Er der nogen herinde der kender historien omkring de problemer der åbenbart
har været, og evt. hvilke modeller/årgange der er tale om.
Og en sidste ting... De der har fået skiftet døre, og er blevet
heloplakeret, kan man stole på at rusten ikke arbejder andre steder, inden
under den friske lak ?

(vil nødig poste over 300K i en bil der ruster, som en yugo45)

--

«««««««««« André T »»»»»»»»»»



 
 
colonelflakboopy (29-11-2005)
Kommentar
Fra : colonelflakboopy


Dato : 29-11-05 00:50


°º©André T©º° wrote:
> Jeg har kig på Mercedes E320 CDI St.car, evt. E270 CDI, men kan se mange af
> dem har fået skiftet dører, og er blevet heloplakeret, selv dem fra 2001.
>
> Er der nogen herinde der kender historien omkring de problemer der åbenbart
> har været, og evt. hvilke modeller/årgange der er tale om.
> Og en sidste ting... De der har fået skiftet døre, og er blevet
> heloplakeret, kan man stole på at rusten ikke arbejder andre steder, inden
> under den friske lak ?
>
> (vil nødig poste over 300K i en bil der ruster, som en yugo45)
>
> --
>
> «««««««««« André T »»»»»»»»»»


colonelflakboopy (29-11-2005)
Kommentar
Fra : colonelflakboopy


Dato : 29-11-05 01:11

Dear Andre T
Your worry is well founded. Once they get "cancer", only a total
restoration will stop the "cancer".
I see it here in the US, all the time. "Nice" cars in the graveyard. Be
very, very carefull and DO check out the subframes (under the car) they
go fast, on some models.
Kaere Andre T
Jeg forstaar godt din bekymring over en rusten bil.
Nor det er begynt er det naesten umuligt at stoppe det. Kun en total
restoration vil stoppe det. Jeg seer det her i US, i hundredevis, hvert
aar. Du skulle vaere meget, meget forsigtig. Undersoeg ogsaa rammer
under bilen.Di ruster meget hurtigt, paa nogle modeller.
(Mit dansk er ikke saa godt, jeg har boed i US for naesten 50 aar).
Good luck,
Sven


Jan W Nielsen (29-11-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 29-11-05 06:33

> Your worry is well founded. Once they get "cancer", only a total
> restoration will stop the "cancer".

Enig.

> I see it here in the US, all the time. "Nice" cars in the graveyard. Be
> very, very carefull and DO check out the subframes (under the car) they
> go fast, on some models.

Enig.

> (Mit dansk er ikke saa godt)

Uenig.

Dit dansk er helt fint - godt at se, du byder ind i en dansk grupe, selvom
du har boet "over there" så længe..

/Jan W Nielsen



Mehmet Kesen (29-11-2005)
Kommentar
Fra : Mehmet Kesen


Dato : 29-11-05 07:31

>> (Mit dansk er ikke saa godt)
>
> Uenig.

Jeg er også uenig.

> Dit dansk er helt fint - godt at se, du byder ind i en dansk grupe, selvom
> du har boet "over there" så længe..

Det er bedre end mit, og jeg bor "over here" heheh :)

Med hensyn til rust. Jeg tror ikke du har så meget at frygte hvis den er
blevet omlakeret. Iværtfald ikke hvis det er blevet gjort ordenligt. For man
omlakere ikke uden at fjerne rust. Under alle omstændigheder så er de
Mercedeser jeg kender til, som har problemer med rust fra før 2000.

Men du er nok godt rustet alligevel hvis du får udført en FDM test på den.
jeg får udfra at det er en frikørt taxa?

Mehmet



Jacob Larsen (29-11-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 29-11-05 16:14

"Mehmet Kesen" <ikke-oplyst@ved-ikke-hvor.dk> wrote in
message news:438bf5a5$0$15782$14726298@news.sunsite.dk
> Med hensyn til rust. Jeg tror ikke du har så meget at
> frygte hvis den er blevet omlakeret. Iværtfald ikke hvis
> det er blevet gjort ordenligt. For man omlakere ikke uden
> at fjerne rust. Under alle omstændigheder så er de
> Mercedeser jeg kender til, som har problemer med rust fra
> før 2000.

Mine svigerforældre har en 250TD fra 2001 og den har fået ordnet rust i
dørene for ½-1 år siden.
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879



°º©André T©º° (29-11-2005)
Kommentar
Fra : °º©André T©º°


Dato : 29-11-05 21:47

> Med hensyn til rust. Jeg tror ikke du har så meget at frygte hvis den er
> blevet omlakeret. Iværtfald ikke hvis det er blevet gjort ordenligt. For
> man omlakere ikke uden at fjerne rust. Under alle omstændigheder så er de
> Mercedeser jeg kender til, som har problemer med rust fra før 2000.
>
> Men du er nok godt rustet alligevel hvis du får udført en FDM test på den.
> jeg får udfra at det er en frikørt taxa?


Det er en frikørt taxa, og den blev totalt omlakeret hos Mercedes i
forbindelse, med udskiftning af 4 døre, og bagklap på garanti.. Sælger
betalte differencen til en heloplakering...
Så en 2002, der er totalt omlakeret i 2004, burde vel være iorden...

Men jeg skal se den i denne uge, så må jeg bare gå den grundigt efter


«««««««««« André T »»»»»»»»»»



Jan W Nielsen (29-11-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 29-11-05 22:00

> Så en 2002, der er totalt omlakeret i 2004, burde vel være iorden...

Jég ville ikke røre den med en ildtang.

Mercedes har forsøgt at fremstille problemerne, som om de var isolerede til
dørende mv.

Sagen er, at de generelt er rigtigt dårlige.

--
/Jan "Dolph" W Nielsen - 100 % asshole - yes sir..!!



Mads & Milles Far (29-11-2005)
Kommentar
Fra : Mads & Milles Far


Dato : 29-11-05 14:18


> Jeg har kig på Mercedes E320 CDI St.car, evt. E270 CDI, men kan se mange
> af
> dem har fået skiftet dører, og er blevet heloplakeret, selv dem fra 2001.
>
> Er der nogen herinde der kender historien omkring de problemer der
> åbenbart har været, og evt. hvilke modeller/årgange der er tale om.
> Og en sidste ting... De der har fået skiftet døre, og er blevet
> heloplakeret, kan man stole på at rusten ikke arbejder andre steder, inden
> under den friske lak ?
>
> (vil nødig poste over 300K i en bil der ruster, som en yugo45)

Både 270 og 320 cdi kører super godt.
Overlegen trækkraft. : )

Når dørene er blevet skiftet er rusproblemet overstået her, hvis ellers
pladesmeden ellers har været omhyggelig med rust beskyttelsen.
Men... vær obs på at nogle døre kun blev repareret.
Kig efter rust bag gummilisten i ruderammen på dørene.(listen skal ikke
afmonteres, blot flyttes til siden med en finger)

Problemet er resten af bilen.

Bagskærme, bagklap, paneler, samt fjederskålene foran.
Sidstnævnte bør allerede være skiftet på garanti.

Rusten kommer indefra, og her hjælper en omlakering udvendigt jo ikke meget.
Få FDM til at kigge den efter, og køber du den, så brug de sidste par
håndøre til en omgang dinitrol eller lign.

Den bil du kigger på, er omfattet af 30 års garanti, men kun hvis den er
passet med service lige efter bogen.
Få dit mercedes værksted til at kontrollere at den udvidede garanti ikke er
bortfaldet, fx. hvis vognmanden har serviceret bilen selv.



Claus Nygaard-Peders~ (29-11-2005)
Kommentar
Fra : Claus Nygaard-Peders~


Dato : 29-11-05 15:49

°º©André T©º° skrev:
> Jeg har kig på Mercedes E320 CDI St.car, evt. E270 CDI, men kan se mange af
> dem har fået skiftet dører, og er blevet heloplakeret, selv dem fra 2001.
>
> Er der nogen herinde der kender historien omkring de problemer der åbenbart
> har været, og evt. hvilke modeller/årgange der er tale om.
> Og en sidste ting... De der har fået skiftet døre, og er blevet
> heloplakeret, kan man stole på at rusten ikke arbejder andre steder, inden
> under den friske lak ?
>
> (vil nødig poste over 300K i en bil der ruster, som en yugo45)

Jeg husker en artikel i én af de store aviser der beskrev problemet således:

Pga. slidte værktøjer har en nogle pladedele haft for skarpe kanter og
derfor har lakken ikke kunnet dække og derved yde disse pladekanter
tilstrækkelig beskyttelse.

Hvilke pladedele det specifikt gælder for og i hvilke årgange det gælder
kan jeg ikke huske.

Hvis ovenstående er hele sandheden behøver man altså ikke frygte for
rustangreb inde midt på pladedelene.

Mvh
Claus

westmus (29-11-2005)
Kommentar
Fra : westmus


Dato : 29-11-05 21:12


°º©André T©º° skrev:

, kan man stole på at rusten ikke arbejder andre steder, inden
> under den friske lak ?
>
«««««««««« André T »»»»»»»»»»

Er næsten sikker på der her i gruppen for lang tid siden var links
til en tysk artikel specielt om Mercedes og rust. Der var vist taget
billeder med kamera inde i diverse hulrum....husker det som nogle meget
triste billeder!

Kan ikke lige søge mig frem til artiklen igen, men måske andre kan
huske/finde den. Det har måske været fra Autobild.


Ukendt (29-11-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-11-05 21:33


"westmus" <brianbmortensen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:1133295106.600302.286500@g49g2000cwa.googlegroups.com...

°º©André T©º° skrev:

, kan man stole på at rusten ikke arbejder andre steder, inden
> under den friske lak ?
>
«««««««««« André T »»»»»»»»»»

Er næsten sikker på der her i gruppen for lang tid siden var links
til en tysk artikel specielt om Mercedes og rust. Der var vist taget
billeder med kamera inde i diverse hulrum....husker det som nogle meget
triste billeder!

Kan ikke lige søge mig frem til artiklen igen, men måske andre kan
huske/finde den. Det har måske været fra Autobild.


-----------------------
Der er også en artikel på FDMs hjemmeside med billeder. Har været postet her
med et dybt link til deres pdf

--
Tom



TDN (29-11-2005)
Kommentar
Fra : TDN


Dato : 29-11-05 21:42


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:438cbb00$0$84030$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "westmus" <brianbmortensen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> news:1133295106.600302.286500@g49g2000cwa.googlegroups.com...
>
> °º©André T©º° skrev:
>
> , kan man stole på at rusten ikke arbejder andre steder, inden
>> under den friske lak ?
>>
> «««««««««« André T »»»»»»»»»»
>
> Er næsten sikker på der her i gruppen for lang tid siden var links
> til en tysk artikel specielt om Mercedes og rust. Der var vist taget
> billeder med kamera inde i diverse hulrum....husker det som nogle meget
> triste billeder!
>
> Kan ikke lige søge mig frem til artiklen igen, men måske andre kan
> huske/finde den. Det har måske været fra Autobild.
>
>
> -----------------------
> Der er også en artikel på FDMs hjemmeside med billeder. Har været postet
> her med et dybt link til deres pdf
>
> --
> Tom
>
>

Her er et par artikler, ved ikke om i kan se den uden password:

http://www.fdm.dk/motor/pdf/06-2004/89-91.pdf

http://www.fdm.dk/motor/pdf/06-2005/14-17.pdf

http://www.fdm.dk/motor/pdf/08-2004/78-80.pdf

Mvh
Thomas



Ukendt (29-11-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-11-05 21:46


"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:438cbcfa$0$15784$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> news:438cbb00$0$84030$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>> "westmus" <brianbmortensen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
>> news:1133295106.600302.286500@g49g2000cwa.googlegroups.com...
>>
>> °º©André T©º° skrev:
>>
>> , kan man stole på at rusten ikke arbejder andre steder, inden
>>> under den friske lak ?
>>>
>> «««««««««« André T »»»»»»»»»»
>>
>> Er næsten sikker på der her i gruppen for lang tid siden var links
>> til en tysk artikel specielt om Mercedes og rust. Der var vist taget
>> billeder med kamera inde i diverse hulrum....husker det som nogle meget
>> triste billeder!
>>
>> Kan ikke lige søge mig frem til artiklen igen, men måske andre kan
>> huske/finde den. Det har måske været fra Autobild.
>>
>>
>> -----------------------
>> Der er også en artikel på FDMs hjemmeside med billeder. Har været postet
>> her med et dybt link til deres pdf
>>
>> --
>> Tom
>>
>>
>
> Her er et par artikler, ved ikke om i kan se den uden password:
>
> http://www.fdm.dk/motor/pdf/06-2004/89-91.pdf
>
> http://www.fdm.dk/motor/pdf/06-2005/14-17.pdf
>
> http://www.fdm.dk/motor/pdf/08-2004/78-80.pdf

jow jow, de virker skam fint for os ikke medlemmer

--
Tom



°º©André T©º° (29-11-2005)
Kommentar
Fra : °º©André T©º°


Dato : 29-11-05 21:58

> Her er et par artikler, ved ikke om i kan se den uden password:
>
> http://www.fdm.dk/motor/pdf/06-2004/89-91.pdf
>
> http://www.fdm.dk/motor/pdf/06-2005/14-17.pdf
>
> http://www.fdm.dk/motor/pdf/08-2004/78-80.pdf


Takker... :)

«««««««««« André T »»»»»»»»»»



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408609
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste