Ak ja, så kom der også en dag hvor jeg ikke skulle lange for mange penge ud
af vinduet da jeg skulle besøge den lokale ford-pusher.
Gik derned for at få fat i den førnævnte topdæksel skrue, 3-4 gummi
dippidutter til at holde den lille måtte oppe i bagagerummet, samt en
pakning til låget på ekspansionsbeholderen.
Nå men kom derned og fik et topdæksel skrue men i en ny model. Så det er
okay, selvom toppen er udformet anderledes. Næste ting var de gummi
tingester.(kaldte dem rent faktisk gummi tingester da jeg spurgte efter dem.
). Dem havde han ikke lige i sort så fik dem i grå, og det var jo fint
nok. Men så kom vi til gummipakningen til låget. Han siger så: "Det kan man
desværre ikke købe for sig selv, du må købe hele låget".
tror i så lige på at jeg tænkte at nu ville det blive dyrt. Så spurgte
nervøs hvad det kostede. "69kr" siger han så. Og vupti så var jeg en ok glad
fyr igen.
Ialt så løb regning på ca. 110kr. Nu er der sikkert nogen som synes det er
dyrt men så har i jo ikke læst den post jeg havde om da jeg skulle have et
nyt originalt ur.
Så nu er julegaverne reddet... indtil på fredag hvor jeg skal have en times
mekanikerlære hvor jeg skal have konstateret hvad der skal laves på den af
små/store skavanker. Skal ikke have lavet den hos den pågældende mekaniker
da jeg nok har en lille mistanke til at toppakningen er røget (dog ikke
kritisk endnu) yderst i højreside så lidt olie kommer ud når man kører.
Så et spørgsmål til de gør-det-selv folk. Kan man "lukke" kanten af
pakningen af med flydende pakning? Altså løsne skruerne meget lidt og
sprøjte pakning på kanten og stramme til igen. Vil ikke lukke op så det
blotte øje kan se ind i revnen.
Dak
Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap