Krav til 3. bremselygte?
Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 28-11-05 21:42

Hej!

Ville det f.eks. være lovligt at skrive "STOP!" med røde dioder og placere lyset
i bagruden på bilen, så det virker sammen med bremselygterne?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : jan@stevns.net

Dato : 28-11-05 23:50

Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev :

>Ville det f.eks. være lovligt at skrive "STOP!" med røde dioder og placere lyset
>i bagruden på bilen, så det virker sammen med bremselygterne?

Beat's me ;)

Du vil slet ikke vide af hvad jeg gennem tiderne har pønset på at
skrive med lysdioder ;)

--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !

Fra : Ukendt

Dato : 28-11-05 23:54

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Beat's me ;)
>
> Du vil slet ikke vide af hvad jeg gennem tiderne har pønset på at
> skrive med lysdioder ;)

No fear?

--
Tom

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 29-11-05 13:57

Hej!

jan@stevns.net wrote:

> Beat's me ;)

Jamen, hvorfor svarer du så overhovedet?

> Du vil slet ikke vide af hvad jeg gennem tiderne har pønset på at
> skrive med lysdioder ;)

Mjoeh, det vil jeg da gerne!

Nogle gæt:

"Drop mobiltelefonen når du kører bil"
"Flyt dig - *jeg* skal rent faktisk tanke på bensinstationen!"

:)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : jan@stevns.net

Dato : 29-11-05 14:10

>Jamen, hvorfor svarer du så overhovedet?

Fordi jeg også hungrer efter et svar, såmænd ;)

>Mjoeh, det vil jeg da gerne!
>
>Nogle gæt:
>
>"Drop mobiltelefonen når du kører bil"
>"Flyt dig - *jeg* skal rent faktisk tanke på bensinstationen!"

telefonen er ok, den sidste dutter ikke som bagrude tekst

anyway - man kunne jo programmere et veritabelt lysshov ;)

Fra : Ukendt

Dato : 29-11-05 09:20

> Hej!
>
> Ville det f.eks. være lovligt at skrive "STOP!" med røde dioder og placere
> lyset i bagruden på bilen, så det virker sammen med bremselygterne?

Ja, hvis skidtet ikke er E-mærket...

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 29-11-05 13:56

Hej!

jacob wrote:

> "Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, hvis skidtet ikke er E-mærket...

Eh, hvordan skal det forstås? Dvs. jeg må ikke montere et E-mærket skilt hvor
der står "Stop!"?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Ukendt

Dato : 29-11-05 14:50

> Hej!

> Eh, hvordan skal det forstås? Dvs. jeg må ikke montere et E-mærket skilt
> hvor der står "Stop!"?

*LOL* der var jeg vist lidt for hurtig på tasterne...

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 29-11-05 15:22

Hej!

jacob wrote:
> *LOL* der var jeg vist lidt for hurtig på tasterne...

Ok :)

Hmm, mon man vil blive stoppet af polisen hvis man laver et fint stopskilt som
lyser rødt når der trædes på bremsepedalen? Jeg tvivler... :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 29-11-05 16:26

> Hmm, mon man vil blive stoppet af polisen hvis man laver et fint stopskilt
> som lyser rødt når der trædes på bremsepedalen? Jeg tvivler... :)

Det kan du sagtens risikere, især hvis der er andet udstyr som "provokere"
;). Her er hvad der er af krav til den 3'ide lygte iflg. "detailforskrifter
for køretøjer":

(2) Tredje stoplygte:

a) Må ikke være indbygget i nogen anden lygte.

b) Kan være anbragt i eller uden for køretøjet. Er stoplygten anbragt i
køretøjet,

må lyset fra den ikke genere føreren gennem førerspejle og/eller andre

af køretøjets overflader fx bagruden.

c) Skal have en lysstyrke på mellem 25 cd og 80 cd målt lige bagfra. Denne

bestemmelse kan anses for opfyldt, dersom stoplygten er godkendt og

mærket i henhold til ECE-regulativ nr. 7 eller Rådets direktiv nr.
76/758/EØF.

d) Skal være anbragt således, at lysåbningens underkant enten er højst 0,15

m under bagrudens synlige underkant eller mindst 0,85 m over vejbanen.

Lysåbningens underkant skal dog være over lysåbningens overkant på de

øvrige stoplygter.

e) skal være anbragt i køretøjets midterplan i længderetningen dog således,
at

såfremt stoplygten ikke kan anbringes i køretøjets midterplan i
længderetningen

på fast karrosseridel, kan der i stedet på de bevægelige karrosseridele

(døre o. lign.) monteres to stoplygter så tæt på midterplanet som muligt

eller en stoplygte forskudt højst 0,15 m til højre eller venstre fra
midterplanet

målt fra midterplanet til lygtens referencecentrum.

f) Skal være synlig mindst 10o til højre og venstre for køretøjets
længdeakse

og 10o over og 5o under vandret.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 29-11-05 22:18

Hej!

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Det kan du sagtens risikere, især hvis der er andet udstyr som "provokere"

Der er intet andet gejl på bilen :)

http://www.mumbojumbo.dk/Images/Escorten.jpg

Ganske nydelig hvis jeg skal sige det selv :)

> ;). Her er hvad der er af krav til den 3'ide lygte iflg. "detailforskrifter
> for køretøjer":
>
> c) Skal have en lysstyrke på mellem 25 cd og 80 cd målt lige bagfra.

Kan blive et problem uden testudstyr. Dog findes der da massere af diodestoplygter.

Jeg tror godt jeg kan argumentere overfor en betjent hvis det skulle blive et
problem.

Come to think of it, jeg laver sgu en 'Jan' (tm) og tager et print af
detailforskrifterne med, og argumenterer overfor ordensmagten, hvis det skulle
blive et problem

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : jan@stevns.net

Dato : 29-11-05 22:49

> [...]

>detailforskrifterne med, og argumenterer overfor ordensmagten, hvis det skulle

<<< splufffff.wav >>>

<< ryger_ned_af_stol_af_grin.avi >>

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 29-11-05 23:16

Hej!

jan@stevns.net wrote:

> <<< splufffff.wav >>>
>
> << ryger_ned_af_stol_af_grin.avi >>

Hehe, ventede ca. noget lignende

Men tro ikke, at jeg ikke vil gøre alvor af ovenstående(!).

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 30-11-05 07:57

> Men tro ikke, at jeg ikke vil gøre alvor af ovenstående(!).

Du "strander" på at den skal overholde nogle EU-direktiver, være D-"mærket",
det står også i "forskrifter for køretøjer". Men det kom vist ikke med i mit
klippe/klistre.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 30-11-05 11:48

Hej!

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Du "strander" på at den skal overholde nogle EU-direktiver, være D-"mærket",
> det står også i "forskrifter for køretøjer". Men det kom vist ikke med i mit
> klippe/klistre.

Ved det godt, men jeg tror sq ikke det bliver taget så seriøst. Især ikke hvis
jeg begynder at remse op af de opfyldte krav

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 30-11-05 13:13

> Ved det godt, men jeg tror sq ikke det bliver taget så seriøst. Især ikke
> hvis jeg begynder at remse op af de opfyldte krav

Hmm., hvis du render ind i en betjent, som har oplevet den sidste citronmåne
blive solgt for snuden af sig, får du et problem ;).

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 30-11-05 13:16

Hej!

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Hmm., hvis du render ind i en betjent, som har oplevet den sidste citronmåne
> blive solgt for snuden af sig, får du et problem ;).

Så må jeg have et lager af citronmåner i handskerummet sammen med forskrifterne

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 29-11-05 14:52

jan@stevns.net wrote:

> Du vil slet ikke vide af hvad jeg gennem tiderne har pønset på at
> skrive med lysdioder ;)

"Horn broken, watch for finger"
" <--passing side suicide-->"
"I brake for hallucinations."
"Yes, as a matter of fact, I do own the whole damn road!"
"Don't Laugh - Your Daughter Might Be In Here"
"Cats Flattened While You Watch."
"If you don't like the way I drive, get the fuck off the sidewalk."
"It's not my driving, I'm trying to reload"
"Of course I'm Drunk...Do I Look like a Bloody Stunt Driver"
"Too close for missiles: Switching to guns"
"I may be slow but at least I'm ahead of you! "

Fra : Brian

Dato : 29-11-05 15:55

Lars Hoffmann wrote:

> [...]
> "Too close for missiles: Switching to guns"
> "I may be slow but at least I'm ahead of you! "

LOL - en eller anden har været kreativ

/Brian