|
| Videopollitiet sidste afsnit og gavekort i~ Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 28-11-05 20:43 |
| | |
Mogens (28-11-2005)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 28-11-05 23:27 |
|
"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> wrote in message
news:438b5dbe$0$190$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Sidste afsnit af Videopolitiet i denne omgang handler om for tæt kørsel og
> væddeløbskørsel. Videobetjent Jens Kr. Jensen viser et klip, hvor samme
> bilist når at begå tre forseelser på samme strækning.
Ja - det må sgu være et drømmejob at have. Flintre afsted med høj
hastighed i såvel nødspor på som uoversigtlige bakketoppe (med
dobbelt fuldt optrukne linier), uden der kan ka' ske en skid ved det
med een. Kanon...
| |
Anders Majland (29-11-2005)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 29-11-05 09:09 |
|
> Ja - det må sgu være et drømmejob at have.
For ikke at nævne hans kollega på mc
Men det følger så meget lort med jobbet at jeg nok egenligt helst er fri ...
| |
Per Henneberg Kriste~ (29-11-2005)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 29-11-05 09:40 |
|
"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:438b8445$0$78280$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Ja - det må sgu være et drømmejob at have. Flintre afsted med høj
> hastighed i såvel nødspor på som uoversigtlige bakketoppe (med
> dobbelt fuldt optrukne linier), uden der kan ka' ske en skid ved det
> med een. Kanon...
Det kan måske være sjovt nok en enkelt gang eller to. Men flere timer om
dagen, hvor man i høj grad skal være afhængig af andre trafikanters
opmærksomhedsniveau.
Nahh ...
--
Per, Esbjerg
| |
Henrik B. (05-12-2005)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 05-12-05 12:38 |
|
"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:438b5dbe$0$190$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Sidste afsnit af Videopolitiet i denne omgang handler om for tæt kørsel og
> væddeløbskørsel. Videobetjent Jens Kr. Jensen viser et klip, hvor samme
> bilist når at begå tre forseelser på samme strækning.
>
> http://www.tv2regionerne.dk/reg2005/player.aspx?id=268132&r=1
Og de snakker igen vrøvl: 3-4 sekunders forsinkelse på bremsningen i en
lastbil". Hold da kæft en gang vås!
--
-----------------------------------
Dyrlægebiler - Det intelligente valg
| |
DJ Bobo :\) (05-12-2005)
| Kommentar Fra : DJ Bobo :\) |
Dato : 05-12-05 18:32 |
|
"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message
news:4394269e$0$47077$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Og de snakker igen vrøvl: 3-4 sekunders forsinkelse på bremsningen i en
> lastbil". Hold da kæft en gang vås!
Måske han tænker på en Vabis' trykluftbremser fra gammel tid
med langsom fyldesystem OG så videre
--
Mvh Mogens
....der ikke skal gøre sig frygtelig klog på lastvognes bremseteknologi,
men dog kan huske teorien, idet mit kørekorts lastvognsdel kun er få
år gammel - og dér lærte man lidt om lastvognes langsomme bremse-
system... :)
| |
Henrik B. (05-12-2005)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 05-12-05 18:46 |
|
"DJ Bobo :)" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:43947997$0$78288$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> Og de snakker igen vrøvl: 3-4 sekunders forsinkelse på bremsningen i en
>> lastbil". Hold da kæft en gang vås!
>
> Måske han tænker på en Vabis' trykluftbremser fra gammel tid
> med langsom fyldesystem OG så videre
Med garanti, men det er slet ikke relevant for dagens tunge køretøjer, og da
kun at sætte uvidenhed og frygt i hovedet på de øvrige bilister!
Prøv en ny Volvo forvogn, f.eks. en tankvogn der er læsset så den vejer de
tilladte 32 ton. Smid bremsepedalen halvt ned og du vil under et halvt
sekund senere sidde med ansigtet mod forruden.
--
-----------------------------------
Dyrlægebiler - Det intelligente valg
| |
Finn Guldmann (10-01-2006)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 10-01-06 21:56 |
|
DJ Bobo :) wrote:
>>Og de snakker igen vrøvl: 3-4 sekunders forsinkelse på bremsningen i en
>>lastbil". Hold da kæft en gang vås!
> Måske han tænker på en Vabis' trykluftbremser fra gammel tid
> med langsom fyldesystem OG så videre
>
Du mener dem med et-kreds system?
--
MVH Finn
Trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/
Med plads til lidt af hvert.
| |
Christian B. Andrese~ (05-12-2005)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 05-12-05 12:54 |
|
Henrik B. wrote:
> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> news:438b5dbe$0$190$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> > Sidste afsnit af Videopolitiet i denne omgang handler om for tæt kørsel og
> > væddeløbskørsel. Videobetjent Jens Kr. Jensen viser et klip, hvor samme
> > bilist når at begå tre forseelser på samme strækning.
> >
> > http://www.tv2regionerne.dk/reg2005/player.aspx?id=268132&r=1
>
> Og de snakker igen vrøvl: 3-4 sekunders forsinkelse på bremsningen i en
> lastbil". Hold da kæft en gang vås!
Sikkert, man det er i hvert fald sikkert at mange anhængee bremsede
ringere end kravene. Det er da et sikkerhedsmæssigt problem.
--
Christian
| |
Folmer Rasmussen (05-12-2005)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 05-12-05 13:29 |
|
On 5 Dec 2005 03:54:03 -0800, "Christian B. Andresen"
<trav@tiscali.dk> wrote:
>> Og de snakker igen vrøvl: 3-4 sekunders forsinkelse på bremsningen i en
>> lastbil". Hold da kæft en gang vås!
>
>Sikkert, man det er i hvert fald sikkert at mange anhængee bremsede
>ringere end kravene. Det er da et sikkerhedsmæssigt problem.
>--
I branchen foregår der i øjeblikket en heftig debat, om især traileres
bremseevne.
Det er nemlig sådan, at man kan hente en splitterny trailer hos
fabrikanten, køre den direkte i synshallen, og få den dumpet på
bremserne.
Fabrikanternes forklaring går på, at bremserne først fungerer
maksimalt, når de er kørt varme!?
Det er jo ganske betryggende, at hver gang man har holdt stille i en
periode, så har man ikke fuld bremsevirkning.
Det er derfor lidt unfair altid at hænge chauffører og vognmænd ud,
hver gang der har været en storvognskontrol, men du har da ret, det er
et problem.
Venlig hilsen
Folmer
| |
Finn Guldmann (10-01-2006)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 10-01-06 21:51 |
|
Folmer Rasmussen wrote:
> I branchen foregår der i øjeblikket en heftig debat, om især traileres
> bremseevne.
> Det er nemlig sådan, at man kan hente en splitterny trailer hos
> fabrikanten, køre den direkte i synshallen, og få den dumpet på
> bremserne.
> Fabrikanternes forklaring går på, at bremserne først fungerer
> maksimalt, når de er kørt varme!?
> Det er jo ganske betryggende, at hver gang man har holdt stille i en
> periode, så har man ikke fuld bremsevirkning.
> Det er derfor lidt unfair altid at hænge chauffører og vognmænd ud,
> hver gang der har været en storvognskontrol, men du har da ret, det er
> et problem.
>
Hvis jeg ikke har fået totalt galt fat i debatten de seneste år,
omkring bremserne på trailere, så handler det lige så meget om at der
er sat en øvre grænse for hvormeget traileren må bremse, på
foranledning af trailerudlejere. Undskyldningen skulle være fare for
udskridning. Men den reelle grund skulle være at der så ikke blev
slidt så meget trailernes bremsere. Og det var jo vigtigt dengang det
var udlejerens ansvar om de var i orden. I dag er det typisk lejerens
eget ansvar at holde trailer, incl. bremser i orden. Men reglerne er
ikke fjernet.
Overfor dette står et lovkrav om at traileren skal bremse mindst så og
så meget.
Problemet er så at den øvre grænse er svjh 57% mens den nedre grænse
svjh er 47%, af trækkerens bremseevne.
I mine øjne giver det en meget lille margin at bevæge sig indenfor. Og
som jeg ser det skal den ene grænse flyttes, så der bliver størrere
afstand.
Jeg har besøg ag en kammerat, der har arbejdet med trailere i en
vognmandsvirksomhed. Han bekræfter den med de varme bremser. Og
beskriver hvordan de løste det problem med en pladstrækker med
slingrebremse.
--
MVH Finn
Trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/
Med plads til lidt af hvert.
| |
Christian B. Andrese~ (06-12-2005)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 06-12-05 08:29 |
|
Folmer Rasmussen wrote:
> On 5 Dec 2005 03:54:03 -0800, "Christian B. Andresen"
> <trav@tiscali.dk> wrote:
>
>
> >> Og de snakker igen vrøvl: 3-4 sekunders forsinkelse på bremsningen i en
> >> lastbil". Hold da kæft en gang vås!
> >
> >Sikkert, man det er i hvert fald sikkert at mange anhængee bremsede
> >ringere end kravene. Det er da et sikkerhedsmæssigt problem.
>
> >--
>
> I branchen foregår der i øjeblikket en heftig debat, om især traileres
> bremseevne.
>
> Det er nemlig sådan, at man kan hente en splitterny trailer hos
> fabrikanten, køre den direkte i synshallen, og få den dumpet på
> bremserne.
>
> Fabrikanternes forklaring går på, at bremserne først fungerer
> maksimalt, når de er kørt varme!?
Utrolig ringe undskyldning, det er da ikke holdbart.
> Det er jo ganske betryggende, at hver gang man har holdt stille i en
> periode, så har man ikke fuld bremsevirkning.
>
> Det er derfor lidt unfair altid at hænge chauffører og vognmænd ud,
> hver gang der har været en storvognskontrol, men du har da ret, det er
> et problem.
Jeg vidste ikke det var sådan, det er da for ringe.
--
Christian
| |
Henrik B. (06-12-2005)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 06-12-05 19:20 |
|
"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:1133854131.959383.286570@f14g2000cwb.googlegroups.com...
> Fabrikanternes forklaring går på, at bremserne først fungerer
> maksimalt, når de er kørt varme!?
Utrolig ringe undskyldning, det er da ikke holdbart.
Ikke på en Mercedes McLaren SLR.
--
-----------------------------------
Dyrlægebiler - Det intelligente valg
| |
Armand (11-12-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 11-12-05 00:10 |
|
> Folmer Rasmussen wrote:
>
>>
>>Fabrikanternes forklaring går på, at bremserne først fungerer
>>maksimalt, når de er kørt varme!?
Mon ikke at det drejer sig om at de skal "køres til" (á nye dele der
skal tilpasse sig hinanden) og ikke "køres varme".
Tromlebremsers problem har altid været at bakkerne fra nye af ikke lagde
an mod tromlen med hele fladen, men først skulle slides til!
--
Armand.
| |
Folmer Rasmussen (11-12-2005)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 11-12-05 12:29 |
|
On Sun, 11 Dec 2005 00:10:07 +0100, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:
>> Folmer Rasmussen wrote:
>>
>>>
>>>Fabrikanternes forklaring går på, at bremserne først fungerer
>>>maksimalt, når de er kørt varme!?
>
>Mon ikke at det drejer sig om at de skal "køres til" (á nye dele der
>skal tilpasse sig hinanden) og ikke "køres varme".
>Tromlebremsers problem har altid været at bakkerne fra nye af ikke lagde
>an mod tromlen med hele fladen, men først skulle slides til!
>--
Hvis det ikke lige var fordi at de nye trailere jeg har omtalt er
udstyret med skivebremser, så er din teori god nok.
Venlig hilsen
Folmer
| |
Armand (11-12-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 11-12-05 16:50 |
|
Folmer Rasmussen wrote:
> On Sun, 11 Dec 2005 00:10:07 +0100, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
> wrote:
>>>
>>>>Fabrikanternes forklaring går på, at bremserne først fungerer
>>>>maksimalt, når de er kørt varme!?
>>
>>Mon ikke at det drejer sig om at de skal "køres til" (á nye dele der
>>skal tilpasse sig hinanden) og ikke "køres varme".
>>Tromlebremsers problem har altid været at bakkerne fra nye af ikke lagde
>>an mod tromlen med hele fladen, men først skulle slides til!
>
> Hvis det ikke lige var fordi at de nye trailere jeg har omtalt er
> udstyret med skivebremser, så er din teori god nok.
Auch!
Men hvorfor i alverden begynde at bruge skivebremser hvis ikke at det
skulle være fordi de er bedre :-/
--
Armand.
| |
Christian B. Andrese~ (08-12-2005)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 08-12-05 08:50 |
|
Henrik B. wrote:
> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> news:1133854131.959383.286570@f14g2000cwb.googlegroups.com...
>
> > Fabrikanternes forklaring går på, at bremserne først fungerer
> > maksimalt, når de er kørt varme!?
>
> Utrolig ringe undskyldning, det er da ikke holdbart.
>
> Ikke på en Mercedes McLaren SLR.
Da heller ikke på en 40 tons lastbil.
--
Christian
| |
Christian B. Andrese~ (12-12-2005)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 12-12-05 09:36 |
|
Armand wrote:
> Folmer Rasmussen wrote:
> > On Sun, 11 Dec 2005 00:10:07 +0100, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
> > wrote:
> >>>
> >>>>Fabrikanternes forklaring går på, at bremserne først fungerer
> >>>>maksimalt, når de er kørt varme!?
> >>
> >>Mon ikke at det drejer sig om at de skal "køres til" (á nye dele der
> >>skal tilpasse sig hinanden) og ikke "køres varme".
> >>Tromlebremsers problem har altid været at bakkerne fra nye af ikke lagde
> >>an mod tromlen med hele fladen, men først skulle slides til!
> >
> > Hvis det ikke lige var fordi at de nye trailere jeg har omtalt er
> > udstyret med skivebremser, så er din teori god nok.
>
> Auch!
> Men hvorfor i alverden begynde at bruge skivebremser hvis ikke at det
> skulle være fordi de er bedre :-/
Billigere ?
--
Christian
| |
Folmer Rasmussen (12-12-2005)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 12-12-05 11:08 |
|
On 12 Dec 2005 00:35:51 -0800, "Christian B. Andresen"
<trav@tiscali.dk> wrote:
>
>Armand wrote:
>> Folmer Rasmussen wrote:
>> > On Sun, 11 Dec 2005 00:10:07 +0100, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
>> Auch!
>> Men hvorfor i alverden begynde at bruge skivebremser hvis ikke at det
>> skulle være fordi de er bedre :-/
>
>Billigere ?
>--
Der er flere grunde.
Det har bl.a. noget med vægt at gøre.
Der er ikke det samme mas med evige justeringer, som på tromlebremser.
De er meget mere "lækre" at bremse med.
Venlig hilsen
Folmer
| |
Armand (13-12-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 13-12-05 18:58 |
|
Folmer Rasmussen wrote:
> >
>>Armand wrote:
>
>>>Men hvorfor i alverden begynde at bruge skivebremser hvis ikke at det
>>>skulle være fordi de er bedre :-/
>>
> Der er flere grunde.
> ............De er meget mere "lækre" at bremse med.
Jo deeet
--
Armand.
| |
|
|