Kan i huske de gode gamle dage med pap i c~
Fra : Dak

Dato : 28-11-05 20:33

sådan en lign. lyd kommer der når jeg giver den lidt gas(2-3k omdrejninger)
lige når jeg har startet den og med motorhjelmen oppe.

Er det normalt?

Min motorhjelm er lydisoleret så har ikke kunne registrere denne lyd før nu.

Dak
Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-11-05 21:00

"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> wrote in

> sådan en lign. lyd kommer der når jeg giver den lidt gas(2-3k
> omdrejninger) lige når jeg har startet den og med motorhjelmen oppe.

Det lyder som den gode velkendte Ford-lyd... klaprende ventiler.

> Er det normalt?

Fisk. Stort set alle ældre, især Escorter, jeg har hørt har haft lyden.

Har du haft Jan til at lægge øre til?

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."

Fra : Dak

Dato : 28-11-05 22:36

> Har du haft Jan til at lægge øre til?

Nej, problemerne opstår selvfølgelig først efter jeg har besøgt ham.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-11-05 22:52

"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> wrote in news:438b783a$0$191
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Nej, problemerne opstår selvfølgelig først efter jeg har besøgt ham.

Har du overvejet at drage en parallel? lol hehe :)

Fra : Dak

Dato : 28-11-05 23:18

> Har du overvejet at drage en parallel? lol hehe :)

Sjovt nok så RØRTE han faktisk i mit motorrum. :-/ han ruskede i
styrestammen for at pointere at bøsningen der kunne være slidt. Og sjovt nok
så var den det også... eller også blev den det.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 29-11-05 08:04

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev :

>Har du overvejet at drage en parallel? lol hehe :)

<<< noterer_sig_noget_bag_øret.avi >>>

;)

--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !

Fra : spamsen

Dato : 28-11-05 21:42

Hej,
In news:438b5b4a$0$148$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Dak <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> typed:
> [...]
>
> Er det normalt?
>
> Min motorhjelm er lydisoleret så har ikke kunne registrere denne lyd
Har du prøvet at kigge efter "møllen", og om den trækker sig sammen eller
udvider sig ved nævnte omdrejninger, kan være en stump gren der sidder og
kun bliver ramt når nævnte omdr. nåes.?
er køleren "beskadiget" eller andre synlige spor..
eller måske en skrue der rasler et sted i gabet...
bare nogen forslag :)

> Dak
> Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap
vh.
Flemming

Fra : Dak

Dato : 28-11-05 22:40

> Har du prøvet at kigge efter "møllen", og om den trækker sig sammen eller
> udvider sig ved nævnte omdrejninger, kan være en stump gren der sidder og
> kun bliver ramt når nævnte omdr. nåes.?

Ja hvis det er kileremmen(den som sidder på 3 forskellige "hjul"), så er der
ikke nogen unaturlige ting på/ved den.

> er køleren "beskadiget" eller andre synlige spor..

Næh.. ikke andet en defekt ekspansionsdæksel.

> eller måske en skrue der rasler et sted i gabet...

Når du siger "gabet", så kan jeg umiddelbart ikke se en stor hvid haj
dernede endnu. Såå... hvad mener du lige med det?

Fra : spamsen

Dato : 28-11-05 22:56

Hej,
In news:438b7933$0$146$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Dak <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> typed:

> Ja hvis det er kileremmen(den som sidder på 3 forskellige "hjul"), så
> er der ikke nogen unaturlige ting på/ved den.
propellen? :) (kaldes af nogen for en "mølle")

> Næh.. ikke andet en defekt ekspansionsdæksel.

> Når du siger "gabet", så kan jeg umiddelbart ikke se en stor hvid haj
> dernede endnu. Såå... hvad mener du lige med det?
Motorrummet (generelt) som kan minde lidt om et "gab" når klappen er oppe :)

Fra : Dak

Dato : 28-11-05 23:19

> Motorrummet (generelt) som kan minde lidt om et "gab" når klappen er oppe
> :)

nåå... jamen klokken er også mange.

Godnat og sov godt!