klikkelyd i ny mondeo
Fra : Lasse

Dato : 28-11-05 20:22

Hej

Når jeg starter og kører i min nye ford mondeo diesel, kommer der en
klikkelyd et eller andet sted fra instromentbordet. Det lyder nærmest som en
sekundviser der tikker, men den varierer fra langsom og hurtigere og
hurtigere for til sidst at stoppe eller gå i sig selv.

hvad kan det være....

m.v.h.

Lasse

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 28-11-05 20:33

"Lasse" <larsa@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en sekundviser der tikker, men den varierer fra langsom og hurtigere og
> hurtigere for til sidst at stoppe eller gå i sig selv.

Speedometerkablet?

--
Per, Esbjerg

Fra : Anders Henriksen

Dato : 28-11-05 22:23

> Speedometerkablet?
JA - Få det skiftet det er en kendt fejl på mondeo'er.. havde selv
fejlen på min gamle deo

Fra : Ukendt

Dato : 28-11-05 22:36

> [...]
> en sekundviser der tikker, men den varierer fra langsom og hurtigere og
> hurtigere for til sidst at stoppe eller gå i sig selv.

Hvad med lidt mere detailjerede oplysninger?
Følger det motorlyden, eller vindusviskerne eller bilens hastighed?
årgang?
Før 1996 er mondeo med speedometerkabel og efter er det elektronisk

--
Tom

Fra : ReBorn Dude

Dato : 29-11-05 01:44

Kommer lyden når du drejer?
Så er det nemlig dit blinklys...Hvis den larmer hurtigere er det fordi en
pærer er sprunget!
)

Sorry...Kunne ikke lade være....

Fra : Jakob Skovgaard

Dato : 29-11-05 08:46

> [...]
> en sekundviser der tikker, men den varierer fra langsom og hurtigere og
> hurtigere for til sidst at stoppe eller gå i sig selv.

Det er en helt ny Mondeo vi snakker om, er den med Klima, så kan det godt
være nogle af spjælene til selve varmeapperatet der lige skal indstille sig.
Dette klikkeri er kendt fra flere biler med klima.