station2 kl 20.50
Fra : Ukendt

Dato : 28-11-05 19:43

Hej i gruppen.

For de interesserede.

station2 sender noget om trafikrazzia med helikoptere iaften.

fra tv2's hjemmeside:

"De er bygget og købt til at afvise et panservognsangreb mod Danmark. Men nu
er det politiet, der bruger forsvarets Fennec panserværnshelikoptere.
Programmet er med på en trafikrazzia, der viser hvordan politifolk -
svævende 300 meter over landevejene - fanger hurtige bilister.
Fennec-helikopteren bruges også, når politiet skal jagte flygtende
bankrøvere og finde savnede personer."

/bo

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-11-05 08:58

bme wrote:
> [...]
> svævende 300 meter over landevejene - fanger hurtige bilister.
> Fennec-helikopteren bruges også, når politiet skal jagte flygtende

Fuldstændig vanvittigt resurcespild at bruge så mange penge på det.
At stoppe en billist på en snorlige vestjysk landevej med 100 km/t.
Det er helt i orden at bruge helikoptere til personeftersøgninger og
til at følge stjålne biler eller efterforske alvorlige forbrydelser,
men 100 km/t på en snorlige vestjysk landevej, det er meget.
Det er i hvert fald ikke en pengemaskine
--

Christian

Fra : Nygaard

Dato : 29-11-05 09:16

> Det er i hvert fald ikke en pengemaskine
--

Så er de jo nok indført for at bringe ballance i regnskabet efter
fotovognene

Nu så jeg ikke hele indslaget, men det jeg nåede at fange var, at det stadig
er forsvarets helikoptere, og det er forsvaret der leverer piloter til
opgaverne. Sådan nogle helikopterpiloter skal jo holde deres træning ved
lige, og så kan de da lige så godt lave noget samfundsnyttigt de timer de er
i luften, frem for at jagte småfugle i Oksbøl....

/Nygaard

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-11-05 09:43

Nygaard wrote:
> [...]
> lige, og så kan de da lige så godt lave noget samfundsnyttigt de timer de er
> i luften, frem for at jagte småfugle i Oksbøl....

Det kan vi så være helt enige om, men der kunne være andre opgaver.

--

Christian