|
| Prøvesidning af biler Fra : Martin Sørensen |
Dato : 28-11-05 11:01 |
|
Så fik jeg endelig trukket fruen med ud at se på biler.
Vi skal snart købe brugt (i Schweiz), men vi tog ud på Gl.Køge
Landevej for at ose lidt.
Problem nr et: Hvilke modeller er store nok? Jeg er 190, fruen 180 og
vi har en søn på 6. Forhåbentlig kommer der en til inden for en
overskuelig fremtid. Nåja, vi vil have en 5-dørs af en slags, og den
skal helst være nogenlunde sikker.
Bilen må gerne have 10 år/200000km tilbage samt passe os til den tid.
Bil nr et: BMW520i st.car (e34). Alt for lille, jeg kunne kun lige få
sædet i en acceptabel stilling og jeg kunne ikke være under soltaget.
Og med 156000 var den slidt. Duer ikke, næste.
Bil nr to: MB300TE (w124). Nu går det bedre, her sidder jeg godt. Men
der er mindre plads bag førersædet end i Accorden. Heller ikke godt.
Til gengæld var den _skide_ flot med 200k på tælleren.
Vi skal måske gå i højden?
Bil nr tre: Opel Zafira. Sidder nogenlunde, og der er også plads bag
mig. Virker lidt slidt allerede efter 88k. Måske.
Bil nr fire: Honda Shuttle. Oceaner af plads, over det hele. Og med
208000 føles den næsten ligeså godt som MBen, imponerende. Helt
sikkert på listen, specielt hvis vi kan finde en med lidt færre km.
Er der nogel traditionelle st.car. med ordenlig plads på bagsædet? Vi
kan nok klare os med 5 sæder. Audi 100/A6, Volvo?
Det fleste MPVer lader til at være halvdårligt bygget, Sharan og co
får tæv af Autobild, og Espace kan vist give elektriske udfordringer.
Toyota Previa? Honda Stream bliver måske lidt dyr.
mvh
Martin
| |
Klaus D. Mikkelsen (28-11-2005)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 28-11-05 11:25 |
|
Martin Sørensen skriver:
>
> Problem nr et: Hvilke modeller er store nok? Jeg er 190, fruen 180 og
> vi har en søn på 6. Forhåbentlig kommer der en til inden for en
> overskuelig fremtid. Nåja, vi vil have en 5-dørs af en slags, og den
> skal helst være nogenlunde sikker.
>
> Bilen må gerne have 10 år/200000km tilbage samt passe os til den tid.
VW passat.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Tøsen (28-11-2005)
| Kommentar Fra : Tøsen |
Dato : 28-11-05 22:08 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:438ADB0E.BDB10722@du.kan.finde.den...
> Martin Sørensen skriver:
>>
>> Problem nr et: Hvilke modeller er store nok? Jeg er 190, fruen 180 og
>> vi har en søn på 6. Forhåbentlig kommer der en til inden for en
>> overskuelig fremtid. Nåja, vi vil have en 5-dørs af en slags, og den
>> skal helst være nogenlunde sikker.
>>
>> Bilen må gerne have 10 år/200000km tilbage samt passe os til den tid.
>
> VW passat.
>
>
> Klaus
> --
> Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
> Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
> http://home6.inet.tele.dk/moppe
Det ville da gå galt
Jeg er 175cm høj, Køre jævnligt passat Taxa og der er ski ikke plads bagved
føresædet hvis der skal 190cm på føresædet .. Bare mine 175cm giver
problemer hvis jeg ikke krummer mig lidt sammen og rykker frem
Tilgengæld har såen 140hk´s TDI med 6 manuelle gear et lækkert træk
OZ3BTO
| |
Klaus D. Mikkelsen (29-11-2005)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 29-11-05 06:25 |
|
"Tøsen" skriver:
>
> Jeg er 175cm høj, Køre jævnligt passat Taxa og der er ski ikke plads bagved
> føresædet hvis der skal 190cm på føresædet .. Bare mine 175cm giver
> problemer hvis jeg ikke krummer mig lidt sammen og rykker frem
Den helt nye model passat ?
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Er mine indlæg sendt vi sunsites server, er sonofons newsserver igen død
| |
BJ (29-11-2005)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 29-11-05 10:10 |
|
"Tøsen" <tosen@oz3bto.dk> skrev i en meddelelse
news:438b71c4$0$7637$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
KLIP
Claus er så forblændet af VW at han overser (da han ganske simpelt ikke kan
se andet), du spørger efter en (godt) brugt VW og ikke en sprit ny.
Hvis du kiggede efter en sprit ny, ville jeg kigge efter MB, A6 samt V70.
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
live from The Netherlands
| |
Klaus D. Mikkelsen (30-11-2005)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 30-11-05 06:45 |
|
BJ skriver:
>
> Claus er så forblændet af VW at han overser (da han ganske simpelt ikke kan
> se andet), du spørger efter en (godt) brugt VW og ikke en sprit ny.
Passaten der kom i 1997 havde FDM følgende ord om:
Selv om den nye Passat er en anelse kortere i kabinen end den gamle, er
der fortræffelig plads ved bagsædet både til knæ, skuldre og hoved.
Midterarmlæn er standard, med mindre man bestiller hovedstøtte og
trepunktssele også i midten
http://www.fdm.dk/motor/tests/stortest.asp?ID=1452
Så selvom Bjørns avertioner mod VW træder frem, behøves de ikke at være
rigtige....
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Er mine indlæg sendt vi sunsites server, er sonofons newsserver igen død
| |
Kim Kristensen (30-11-2005)
| Kommentar Fra : Kim Kristensen |
Dato : 30-11-05 11:52 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:438D3C5C.760BB463@du.kan.finde.den...
> BJ skriver:
> >
> > Claus er så forblændet af VW at han overser (da han ganske simpelt ikke
kan
> > se andet), du spørger efter en (godt) brugt VW og ikke en sprit ny.
>
> Passaten der kom i 1997 havde FDM følgende ord om:
> Selv om den nye Passat er en anelse kortere i kabinen end den gamle, er
> der fortræffelig plads ved bagsædet både til knæ, skuldre og hoved.
> Midterarmlæn er standard, med mindre man bestiller hovedstøtte og
> trepunktssele også i midten
>
> http://www.fdm.dk/motor/tests/stortest.asp?ID=1452
>
> Så selvom Bjørns avertioner mod VW træder frem, behøves de ikke at være
> rigtige....
>
> --
> Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
> http://home6.inet.tele.dk/moppe
> Er mine indlæg sendt vi sunsites server, er sonofons newsserver igen død
Det som FDM/Motor kalder komfortmålet (benstræk for + benstræk bag med
føresædet helt tilbage) er ifølge Bilnorges tests for:
Audi A6 2001 115,0 + 63,0 = 178,0
BMW 520 2003 115,5 + 63,0 = 178,5
MB C 180 Komp. stationcar 123,0 + 48,0 = 171,0
MB E 200 Komp. 2003 118,5 + 57,0 = 175,5
Volvo V70 2,0T 2000 stationcar 116,5 + 59,5 = 176,0
VW Passat 1,8 1998 122,5 + 61,0 = 183,5
For min egen Honda Civic 1,4i S sedan 1997 er det 120,0 + 63,0 = 183,0 så
jeg tror hurtigt man kan blive snydt af fornemmelser og formodninger. Jeg
kan i min nå førersædet passer til mine 186 cm være bag mig selv og stadig
have 1-2 cm luft til førersædets ryglæn, ganske praktisk nå man har et par
forholdsvis lange unger.
Med venlig hilsen Kim
| |
BJ (01-12-2005)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 01-12-05 10:07 |
|
"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:438d8473$0$38656$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
KLIP
> Det som FDM/Motor kalder komfortmålet (benstræk for + benstræk bag med
> føresædet helt tilbage) er ifølge Bilnorges tests for:
>
> Audi A6 2001 115,0 + 63,0 = 178,0
> BMW 520 2003 115,5 + 63,0 = 178,5
> MB C 180 Komp. stationcar 123,0 + 48,0 = 171,0
> MB E 200 Komp. 2003 118,5 + 57,0 = 175,5
> Volvo V70 2,0T 2000 stationcar 116,5 + 59,5 = 176,0
> VW Passat 1,8 1998 122,5 + 61,0 = 183,5
>
> For min egen Honda Civic 1,4i S sedan 1997 er det 120,0 + 63,0 = 183,0 så
> jeg tror hurtigt man kan blive snydt af fornemmelser og formodninger. Jeg
> kan i min nå førersædet passer til mine 186 cm være bag mig selv og stadig
> have 1-2 cm luft til førersædets ryglæn, ganske praktisk nå man har et par
> forholdsvis lange unger.
Alt er relativt, hvis man ikke indtager den korrekte kørestilling.
Ved den korrekte kørestilling, skal din ryg være mod ryglænet og dine
håndled skal ligge på rattets overkant.
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
BJ (28-11-2005)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 28-11-05 11:28 |
|
"Martin Sørensen" <santana.sorensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:1133172059.115710.69180@g47g2000cwa.googlegroups.com...
KLIP
> Er der nogel traditionelle st.car. med ordenlig plads på bagsædet? Vi
> kan nok klare os med 5 sæder. Audi 100/A6, Volvo?
Audi 100 Avant / A6 Avant.
Volvo 850 / V70.
VW er for småt.
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Henrik B. (28-11-2005)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 28-11-05 11:28 |
|
"Martin Sørensen" <santana.sorensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:1133172059.115710.69180@g47g2000cwa.googlegroups.com...
Så fik jeg endelig trukket fruen med ud at se på biler.
Vi skal snart købe brugt (i Schweiz), men vi tog ud på Gl.Køge
Landevej for at ose lidt.
Problem nr et: Hvilke modeller er store nok? Jeg er 190, fruen 180 og
vi har en søn på 6. Forhåbentlig kommer der en til inden for en
overskuelig fremtid. Nåja, vi vil have en 5-dørs af en slags, og den
skal helst være nogenlunde sikker.
Du skal absolut have en Saab 9000 CS! Plads en masse, og sikker som få.
--
-----------------------------------
Dyrlægebiler - Det intelligente valg
| |
Martin Sørensen (28-11-2005)
| Kommentar Fra : Martin Sørensen |
Dato : 28-11-05 12:12 |
|
Henrik B. skrev:
>
> Du skal absolut have en Saab 9000 CS! Plads en masse, og sikker som få.
>
Er den også pålidelig? Vores venner i England havde en 9000, der var
ingen ende på det bøvl de havde. Og dele kostede en formue. Kan
selvfølgelig have været en mandagsbil.
/Martin
| |
Henrik B. (28-11-2005)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 28-11-05 12:42 |
|
"Martin Sørensen" <santana.sorensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:1133176333.828317.35800@o13g2000cwo.googlegroups.com...
Henrik B. skrev:
>
> Du skal absolut have en Saab 9000 CS! Plads en masse, og sikker som få.
>
Er den også pålidelig? Vores venner i England havde en 9000, der var
ingen ende på det bøvl de havde. Og dele kostede en formue. Kan
selvfølgelig have været en mandagsbil.
Selvfølgelig kan man rende ind i et misligholdt eksemplar, men generelt er
de meget holdbare. M.h.t. stumper, så må det have ligget år tilbage, for
reservedelspriserne er af flere omgange sænket i pris. F.eks. smed jeg nye
skiver og klodser på hele vejen rundt, og to nye kalipre foran, det kostede
i omegnen af 3.000,- for delene.
--
-----------------------------------
Dyrlægebiler - Det intelligente valg
| |
Kim Kristensen (28-11-2005)
| Kommentar Fra : Kim Kristensen |
Dato : 28-11-05 14:29 |
|
"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:438aed10$0$46989$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> "Martin Sørensen" <santana.sorensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> news:1133176333.828317.35800@o13g2000cwo.googlegroups.com...
>
> Henrik B. skrev:
> >
> > Du skal absolut have en Saab 9000 CS! Plads en masse, og sikker som få.
> >
> Er den også pålidelig? Vores venner i England havde en 9000, der var
> ingen ende på det bøvl de havde. Og dele kostede en formue. Kan
> selvfølgelig have været en mandagsbil.
>
> Selvfølgelig kan man rende ind i et misligholdt eksemplar, men generelt er
> de meget holdbare. M.h.t. stumper, så må det have ligget år tilbage, for
> reservedelspriserne er af flere omgange sænket i pris. F.eks. smed jeg nye
> skiver og klodser på hele vejen rundt, og to nye kalipre foran, det
kostede
> i omegnen af 3.000,- for delene.
>
> --
> -----------------------------------
> Dyrlægebiler - Det intelligente valg
>
>
Englænderne er ikke helt enige i den betragtning, de skriver:
"Saab
.. League position: 29th
.. Claims per 100 vehicles: 42.1
.. Average age (years): 4.8
.. Average mileage: 55,217
.. Average repair cost: £307
.. Average time for repair (hours): 2.1
With cars of average age and mileage in the survey, there really is no
excuse for such a poor result from what is supposed to be a quality make.
Saab is second from last this year with more than 42 claims for every 100
cars. The cars' electrics are most likely to force a trip to the garage,
while the main culprit is the 9000 CS (manufactured between 1991 and 1997).
The 9000 CS sits at 98th in the individual model table, just two from
bottom.
The Saab 9-5 (1997-2001) doesn't do much better at 95th, however, the 900
(1993-'98) sits at a far more respectable 26th place.
Small consolations to Saab owners are the middle of the pack repair costs
and average repair times.
Verdict: * With only Land Rover below it, this is a poor performance from a
make that prides itself on its quality."
http://www.whatcar.com/News_SpecialReport.asp?NA_ID=217350&EL_ID=3142806&ST=fromcurrentresults
Med venlig hilsen Kim
| |
Brian (28-11-2005)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 28-11-05 14:43 |
|
Kim Kristensen wrote:
> Englænderne er ikke helt enige i den betragtning, de skriver:
Så må det være lokale forhold i England der spiller ind!
/Brian
| |
Henrik B. (28-11-2005)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 28-11-05 19:57 |
|
"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:438b0654$0$38711$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>> Selvfølgelig kan man rende ind i et misligholdt eksemplar, men generelt
>> er
>
> Englænderne er ikke helt enige i den betragtning, de skriver:
>
> "Saab
> . League position: 29th
> . Claims per 100 vehicles: 42.1
> . Average age (years): 4.8
> . Average mileage: 55,217
> . Average repair cost: £307
> . Average time for repair (hours): 2.1
>
> With cars of average age and mileage in the survey, there really is no
> excuse for such a poor result from what is supposed to be a quality make.
Ikke desto mindre ligger Saab på en 2. plads i FDM's årlige
tilfredshedsundersøgelse hér i Danmark, hvori blandt andet indgår ting som
"tilfredshed med bilen", "Tilfredshed med værksted", "Mekanisk stabilitet"
m.m.
--
-----------------------------------
Dyrlægebiler - Det intelligente valg
| |
Brian (28-11-2005)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 28-11-05 20:29 |
|
Henrik B. wrote:
> Ikke desto mindre ligger Saab på en 2. plads i FDM's årlige
> tilfredshedsundersøgelse hér i Danmark, hvori blandt andet indgår
> ting som "tilfredshed med bilen", "Tilfredshed med værksted",
> "Mekanisk stabilitet" m.m.
Men netop de 3 mærker i toppen af den undersøgelse (BMW,
Alfa og Saab så hut jeg visker) er jo også præget af at
ejerne er ekstremt mærkeloyale.
Ikke at det er negativt, men det er altid svært at se fejl hos dem
man elsker
/Brian
| |
Kim Kristensen (28-11-2005)
| Kommentar Fra : Kim Kristensen |
Dato : 28-11-05 20:59 |
|
"Brian" <ellers@tak.du> skrev i en meddelelse
news:438b5a87$0$15789$14726298@news.sunsite.dk...
> Henrik B. wrote:
>
> > Ikke desto mindre ligger Saab på en 2. plads i FDM's årlige
> > tilfredshedsundersøgelse hér i Danmark, hvori blandt andet indgår
> > ting som "tilfredshed med bilen", "Tilfredshed med værksted",
> > "Mekanisk stabilitet" m.m.
>
> Men netop de 3 mærker i toppen af den undersøgelse (BMW,
> Alfa og Saab så hut jeg visker) er jo også præget af at
> ejerne er ekstremt mærkeloyale.
>
> Ikke at det er negativt, men det er altid svært at se fejl hos dem
> man elsker
>
> /Brian
>
>
Det er BMW, Toyota, Saab, Audi og Alfa Romeo (som deler placering med
Mercedes og VW) i den rækkefølge, og det er som du skriver nogle gange her
på stedet fastslået at driftsstabilitet ikke har den store betydning hvis
man er til mærket.
Med venlig hilsen Kim
| |
Henrik B. (28-11-2005)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 28-11-05 21:41 |
|
"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:438b61ce$0$38712$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Det er BMW, Toyota, Saab, Audi og Alfa Romeo (som deler placering med
> Mercedes og VW) i den rækkefølge, og det er som du skriver nogle gange her
Som jeg husker den samlede "stilling", så hedder det vist: BMW, Saab,
Toyota....
--
-----------------------------------
Dyrlægebiler - Det intelligente valg
| |
Kim Kristensen (28-11-2005)
| Kommentar Fra : Kim Kristensen |
Dato : 28-11-05 22:08 |
|
"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:438b6b4d$0$47086$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> "Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse
> news:438b61ce$0$38712$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> > Det er BMW, Toyota, Saab, Audi og Alfa Romeo (som deler placering med
> > Mercedes og VW) i den rækkefølge, og det er som du skriver nogle gange
her
>
> Som jeg husker den samlede "stilling", så hedder det vist: BMW, Saab,
> Toyota....
>
> --
> -----------------------------------
> Dyrlægebiler - Det intelligente valg
>
>
Sikkert meget rigtigt, jeg kan se at den jeg har set på er "ville købe samme
bil igen" fra Motor nr. 10 2005.
Det er vel Auto Index 2005 du mener, den er i Motor nr. 6 men ikke med et
samlet resultat. Der er resultater på:
-Har værkstedet lavet det, i blev enige om.
-Dialog med sælger om en mulig rabat.
-Bilens kvalitet - finish og detaljer.
-Sammenhæng mellem bilens kvalitet og pris.
Underligt det er ikke er en total på det, de skriver dog Toyota topper for
tredje år og Fiat ligger i bunden.
Med venlig hilsen Kim
| |
Mogens (28-11-2005)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 28-11-05 21:58 |
|
"Martin Sørensen" <santana.sorensen@get2net.dk> wrote in message
news:1133172059.115710.69180@g47g2000cwa.googlegroups.com...
>> Vi skal snart købe brugt (i Schweiz), men vi tog ud på Gl.Køge
>> Landevej for at ose lidt.
>> Bil nr et: BMW520i st.car (e34). Alt for lille, jeg kunne kun lige få
>> sædet i en acceptabel stilling og jeg kunne ikke være under soltaget.
>> Og med 156000 var den slidt. Duer ikke, næste.
Hmm - forstår jeg så ikke. Jeg har netop købt en E39 og har ingen
problemer med mine 2 meter i højden....
"Henrik B." wrote
> Ikke desto mindre ligger Saab på en 2. plads i FDM's årlige
> tilfredshedsundersøgelse hér i Danmark,
Nu skulle bilen køre i Schweiz, såh.............
--
Mvh Mogens
| |
Henrik B. (28-11-2005)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 28-11-05 22:16 |
|
"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:438b6f46$0$67257$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>>> Bil nr et: BMW520i st.car (e34). Alt for lille, jeg kunne kun lige få
>>> sædet i en acceptabel stilling og jeg kunne ikke være under soltaget.
>>> Og med 156000 var den slidt. Duer ikke, næste.
>
> Hmm - forstår jeg så ikke. Jeg har netop købt en E39 og har ingen
> problemer med mine 2 meter i højden....
Bagsædet Mogens, bagsædet...
--
-----------------------------------
Dyrlægebiler - Det intelligente valg
| |
Martin Sørensen (28-11-2005)
| Kommentar Fra : Martin Sørensen |
Dato : 28-11-05 12:17 |
|
BJ skrev:
> Audi 100 Avant / A6 Avant.
>
> Volvo 850 / V70.
>
> VW er for småt.
>
Tak for input, vil i hvert fald se på Audien. Lad os se hvad vi
finder.
mvh
Martin
| |
Søren Blom (28-11-2005)
| Kommentar Fra : Søren Blom |
Dato : 28-11-05 15:17 |
|
"Martin Sørensen" <santana.sorensen@get2net.dk> skrev
> Audi 100 Avant / A6 Avant.
>
> Volvo 850 / V70.
>
> VW er for småt.
>
Tak for input, vil i hvert fald se på Audien. Lad os se hvad vi
finder.
Pas på med audien hvis I planlægger flere børn, det er næsten ikke til at få
en barnevogn til at være bag i bilen.
--
VH
Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.
| |
Torben Nielsen (28-11-2005)
| Kommentar Fra : Torben Nielsen |
Dato : 28-11-05 12:32 |
|
Martin Sørensen wrote:
> Vi skal måske gå i højden?
Det gjorde jeg i hvert fald, men hvis I hellere vil have en
"almindelig" bil, så vil jeg kraftigt anbefale at I prøver at
sidde bag rattet i 4-6 timer før I lægger pengene. Det er nemlig
først efter et godt stykke tid, at man finder ud af om man i
virkeligheden kan være i bilen.
> Er der nogel traditionelle st.car. med ordenlig plads på bagsædet? Vi
> kan nok klare os med 5 sæder. Audi 100/A6, Volvo?
Haha, Volvo bygger da kun biler til dværg-pygmæer, så med mindre
du vil sætte barnet bag rattet.. I Audi A6 kan jeg kun finde
plads til højre knæ hvis der er tale om den seneste model. Det
kan godt være at jeg lyder noget negativ, men nu er jeg 201cm
høj, hvoraf det meste er ben, derfor er det ikke mange biler jeg
befinder mig godt i, når jeg skal tilbringe mere end 15 minutter
bag rattet.
Hvis jeg havde penge nok, ville en Opel Signum passe mig
glimrende, men der er kun 4 sæder. Ellers kan jeg anbefale Seat
Altea (el. ny Toledo), men jeg fornemmer at de er over budgettet.
Mvh.
Torben
| |
Klaus D. Mikkelsen (28-11-2005)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 28-11-05 13:00 |
| | |
Henning (28-11-2005)
| Kommentar Fra : Henning |
Dato : 28-11-05 13:40 |
|
>Problem nr et: Hvilke modeller er store nok? Jeg er 190, fruen 180 og
>vi har en søn på 6.
Når han ikke er større, putter du ham vel bare i lommen
| |
Kim Kristensen (28-11-2005)
| Kommentar Fra : Kim Kristensen |
Dato : 28-11-05 14:22 |
|
"Martin Sørensen" <santana.sorensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:1133172059.115710.69180@g47g2000cwa.googlegroups.com...
Så fik jeg endelig trukket fruen med ud at se på biler.
Vi skal snart købe brugt (i Schweiz), men vi tog ud på Gl.Køge
Landevej for at ose lidt.
Problem nr et: Hvilke modeller er store nok? Jeg er 190, fruen 180 og
vi har en søn på 6. Forhåbentlig kommer der en til inden for en
overskuelig fremtid. Nåja, vi vil have en 5-dørs af en slags, og den
skal helst være nogenlunde sikker.
Bilen må gerne have 10 år/200000km tilbage samt passe os til den tid.
Bil nr et: BMW520i st.car (e34). Alt for lille, jeg kunne kun lige få
sædet i en acceptabel stilling og jeg kunne ikke være under soltaget.
Og med 156000 var den slidt. Duer ikke, næste.
Bil nr to: MB300TE (w124). Nu går det bedre, her sidder jeg godt. Men
der er mindre plads bag førersædet end i Accorden. Heller ikke godt.
Til gengæld var den _skide_ flot med 200k på tælleren.
Vi skal måske gå i højden?
Bil nr tre: Opel Zafira. Sidder nogenlunde, og der er også plads bag
mig. Virker lidt slidt allerede efter 88k. Måske.
Bil nr fire: Honda Shuttle. Oceaner af plads, over det hele. Og med
208000 føles den næsten ligeså godt som MBen, imponerende. Helt
sikkert på listen, specielt hvis vi kan finde en med lidt færre km.
Er der nogel traditionelle st.car. med ordenlig plads på bagsædet? Vi
kan nok klare os med 5 sæder. Audi 100/A6, Volvo?
Det fleste MPVer lader til at være halvdårligt bygget, Sharan og co
får tæv af Autobild, og Espace kan vist give elektriske udfordringer.
Toyota Previa? Honda Stream bliver måske lidt dyr.
mvh
Martin
******************
Hvad med sådan en her
http://www.honda-klub.dk/moduler/medlemmer/bilprofil.php?id=504 den er vist
til salg endnu http://www.honda-klub.dk/moduler/forum/vistraad.php?id=159559
Eller en model som denne
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=225202857&page=2 Du
kender jo mærket.
Jeg er selv 186 cm og rimelig langbenet, jeg har ingen problemer med at være
i nogen af dem. Den sidste har overraskende god kabineplads både for og bag
i forhold til størrelsen, men bagagerummet på 370 kan måske være et problem?
Med venlig hilsen Kim
| |
Martin Sørensen (28-11-2005)
| Kommentar Fra : Martin Sørensen |
Dato : 28-11-05 14:40 |
|
Henning skrev:
> >Problem nr et: Hvilke modeller er store nok? Jeg er 190, fruen 180 og
> >vi har en søn på 6.
>
> Når han ikke er større, putter du ham vel bare i lommen
Hehe - 6 år, 125cm og voksende
/Martin
| |
Martin Sørensen (28-11-2005)
| Kommentar Fra : Martin Sørensen |
Dato : 28-11-05 14:49 |
|
Kim Kristensen skrev:
<snip Civic>
> Jeg er selv 186 cm og rimelig langbenet, jeg har ingen problemer med at være
> i nogen af dem. Den sidste har overraskende god kabineplads både for og bag
> i forhold til størrelsen, men bagagerummet på 370 kan måske være et problem?
>
> Med venlig hilsen Kim
I så fald ville vi nok finde en yngre Accord Aerodeck, men der er
stadig det med benplads bag førersædet.
Jeg har en fornemmelse af at vi godt kunne finde på at købe en
Shuttle - så må vi leve med tørsten (Bilens, altså).
/Martin
| |
Kim Kristensen (28-11-2005)
| Kommentar Fra : Kim Kristensen |
Dato : 28-11-05 15:24 |
|
"Martin Sørensen" <santana.sorensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:1133185751.735744.289280@f14g2000cwb.googlegroups.com...
Kim Kristensen skrev:
<snip Civic>
> Jeg er selv 186 cm og rimelig langbenet, jeg har ingen problemer med at
være
> i nogen af dem. Den sidste har overraskende god kabineplads både for og
bag
> i forhold til størrelsen, men bagagerummet på 370 kan måske være et
problem?
>
> Med venlig hilsen Kim
I så fald ville vi nok finde en yngre Accord Aerodeck, men der er
stadig det med benplads bag førersædet.
***************
Ja det er jo også en mulighed, jeg kender dog ikke noget til
pladsforeholdende på bagsædet på sådan en fætter.
For Civicens vedkommende er der 78 cm til bagsædet med 175 cm chauffør bag
rattet, til sammenligning er der 70 cm i Zafira som du jo har prøvet og 79
cm i en Audi A6 stationcar. Førersædet helt tilbage giver 101 cm benstræk i
Zafira med 64,5 cm i rest til række to, på Civic er det tilsvarende 111 cm
med 67 cm i rest og så er gulvet i øvrigt helt fladt. (mål fra Bilnorges
tests).
*****************
Jeg har en fornemmelse af at vi godt kunne finde på at købe en
Shuttle - så må vi leve med tørsten (Bilens, altså).
/Martin
*************
Nej det er nok ikke den billigste måde at komme frem på, men en fin bil som
også sagtens kunne lokke mig.
Med venlig hilsen Kim
| |
Leo Jensen (28-11-2005)
| Kommentar Fra : Leo Jensen |
Dato : 28-11-05 16:30 |
|
> <snip Civic>
>> Jeg er selv 186 cm og rimelig langbenet, jeg har ingen problemer med at
> være
>> i nogen af dem. Den sidste har overraskende god kabineplads både for og
> bag
>> i forhold til størrelsen, men bagagerummet på 370 kan måske være et
> problem?
Jeg har lige afhændet en Civic 2001. Jeg er 'kun' 184 cm, men skridtlængden
er 90 og jeg er dermed langbenet. Der var lige plads nok til mig, og der var
fint plads til en af samme kaliber på bagsædet. Der er også højt til loftet.
Jeg har byttet til en Jag XJ6, men den er jo ikke 5-dørs....
Leo
| |
Lars Frandsen (29-11-2005)
| Kommentar Fra : Lars Frandsen |
Dato : 29-11-05 13:54 |
|
"Leo Jensen" <maigaard-jensen@slet.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:438b22a1$0$12400$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>> <snip Civic>
>>> Jeg er selv 186 cm og rimelig langbenet, jeg har ingen problemer med at
>> være
>>> i nogen af dem. Den sidste har overraskende god kabineplads både for og
>> bag
>>> i forhold til størrelsen, men bagagerummet på 370 kan måske være et
>> problem?
>
> Jeg har lige afhændet en Civic 2001. Jeg er 'kun' 184 cm, men
> skridtlængden er 90 og jeg er dermed langbenet. Der var lige plads nok til
> mig, og der var fint plads til en af samme kaliber på bagsædet. Der er
> også højt til loftet. Jeg har byttet til en Jag XJ6, men den er jo ikke
> 5-dørs....
>
Sjovt, så forskellig man kan være bygget. Jeg er 2 cm kortere og har en
skridtlængde på 78 cm, så jeg er nok kortbenet!
Det giver så et andet problem, nemlig lang overkrop og i visse biler
problemer med ikke at kunne være der i højden.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming
http://nordholm-frandsen.dk
| |
Henning (28-11-2005)
| Kommentar Fra : Henning |
Dato : 28-11-05 15:20 |
|
>Er der nogel traditionelle st.car. med ordenlig plads på bagsædet? Vi
>kan nok klare os med 5 sæder. Audi 100/A6, Volvo?
Mazda6 - selv med forsæderne helt tilbage har bagsædepassagererne
rigelig med plads uden at ramme ind i ryglænet.
| |
Bagdad Bob (28-11-2005)
| Kommentar Fra : Bagdad Bob |
Dato : 28-11-05 17:04 |
|
"Martin Sørensen" <santana.sorensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:1133172059.115710.69180@g47g2000cwa.googlegroups.com...
Så fik jeg endelig trukket fruen med ud at se på biler.
Vi skal snart købe brugt (i Schweiz), men vi tog ud på Gl.Køge
Landevej for at ose lidt.
Er der nogel traditionelle st.car. med ordenlig plads på bagsædet? Vi
kan nok klare os med 5 sæder. Audi 100/A6, Volvo?
Det fleste MPVer lader til at være halvdårligt bygget, Sharan og co
får tæv af Autobild, og Espace kan vist give elektriske udfordringer.
Toyota Previa? Honda Stream bliver måske lidt dyr.
En nyere Mondeo eller Vectra stc car er større end nogen af de nævnte
alternativer. Man sidder fint både for og bag - selv med forsæderne helt
tilbage.
/Abildgaard
| |
spamsen (28-11-2005)
| Kommentar Fra : spamsen |
Dato : 28-11-05 22:06 |
|
Hej,
In news:1133172059.115710.69180@g47g2000cwa.googlegroups.com,
Martin Sørensen <santana.sorensen@get2net.dk> typed:
> Så fik jeg endelig trukket fruen med ud at se på biler.
>
> Vi skal snart købe brugt (i Schweiz), men vi tog ud på Gl.Køge
> Landevej for at ose lidt.
>
> Problem nr et: Hvilke modeller er store nok? Jeg er 190, fruen 180 og
> vi har en søn på 6.
jeg er selv "noget"(10-15cm på en god dag) højere og prøvede for ca.
3-4måneder siden ca. det samme..
det blev til ikke mindre end 23! forskellige biler... MB vandt :)
(skal dertil siges, max 200k på danske plader)
> Nåja, vi vil have en 5-dørs af en slags, og den
> skal helst være nogenlunde sikker.
> Bilen må gerne have 10 år/200000km tilbage samt passe os til den tid.
Jeg vil også tro du kan få mest for en gammel MB hvis du/I passer den lidt
godt..
> Bil nr et: BMW520i st.car (e34). Alt for lille, jeg kunne kun lige få
> sædet i en acceptabel stilling og jeg kunne ikke være under soltaget.
> Og med 156000 var den slidt. Duer ikke, næste.
Fin bil også, men du burde kunne få noget større karros når det gælder BMW?
(7xx serien)
> Bil nr to: MB300TE (w124). Nu går det bedre, her sidder jeg godt. Men
> der er mindre plads bag førersædet end i Accorden. Heller ikke godt.
> Til gengæld var den _skide_ flot med 200k på tælleren.
Den har jeg valgt, dog kun som sedan :)
> Vi skal måske gå i højden?
"prøvede" også en SEAT alhambra mener jeg den hed, fin plads ved fører
sædet, men ~400k for en "golf"? :)
> Bil nr tre: Opel Zafira. Sidder nogenlunde, og der er også plads bag
> mig. Virker lidt slidt allerede efter 88k. Måske.
Nej :)
> Bil nr fire: Honda Shuttle. Oceaner af plads, over det hele. Og med
> 208000 føles den næsten ligeså godt som MBen, imponerende. Helt
> sikkert på listen, specielt hvis vi kan finde en med lidt færre km.
God Idé!
> Er der nogel traditionelle st.car. med ordenlig plads på bagsædet? Vi
> kan nok klare os med 5 sæder. Audi 100/A6, Volvo?
kan du være i sådan en med benene? tænker på det meget "smarte" system som
fabrikkerne er begyndt på åbenbart? smide en ½meter konsol ind midt i mellem
sæderne foran, og regne med det er pisse smart? :)
Jeg har selv prøvet hvad skal man sige den "største" audi (A8) til knap 3
mill kroner på danske plader.. ja der er så ikke mere plads end i en MB
w124...
> Det fleste MPVer lader til at være halvdårligt bygget, Sharan og co
> får tæv af Autobild, og Espace kan vist give elektriske udfordringer.
> Toyota Previa? Honda Stream bliver måske lidt dyr.
Jeg ville nok springe på med krum hals, nu ved jeg ikke hvad afgifterne er
dernede?
Men held og lykke! :)
> mvh
>
> Martin
Vh.
Flemming
| |
Martin Sørensen (29-11-2005)
| Kommentar Fra : Martin Sørensen |
Dato : 29-11-05 08:55 |
|
Mogens skrev:
> "Martin Sørensen" <santana.sorensen@get2net.dk> wrote in message
> news:1133172059.115710.69180@g47g2000cwa.googlegroups.com...
>
> >> Vi skal snart købe brugt (i Schweiz), men vi tog ud på Gl.Køge
> >> Landevej for at ose lidt.
> >> Bil nr et: BMW520i st.car (e34). Alt for lille, jeg kunne kun lige få
> >> sædet i en acceptabel stilling og jeg kunne ikke være under soltaget.
> >> Og med 156000 var den slidt. Duer ikke, næste.
>
> Hmm - forstår jeg så ikke. Jeg har netop købt en E39 og har ingen
> problemer med mine 2 meter i højden....
>
Prøv at sætte dig ind i forgængeren (e34) hvis du får chancen -
gerne en med soltag
/Martin
| |
Martin Sørensen (29-11-2005)
| Kommentar Fra : Martin Sørensen |
Dato : 29-11-05 09:07 |
|
spamsen skrev:
> jeg er selv "noget"(10-15cm på en god dag) højere og prøvede for ca.
> 3-4måneder siden ca. det samme..
> det blev til ikke mindre end 23! forskellige biler... MB vandt :)
Det tro jeg gerne - det er vist eneste gang jeg har rykket et sæde så
langt tilbage at jeg ikke kunne nå pedalerne. Men er der plads til
nogetsomhelst bag dit sæde?
> > Nåja, vi vil have en 5-dørs af en slags, og den
> > skal helst være nogenlunde sikker.
> > Bilen må gerne have 10 år/200000km tilbage samt passe os til den tid.
> Jeg vil også tro du kan få mest for en gammel MB hvis du/I passer den lidt
> godt..
>
> > Bil nr et: BMW520i st.car (e34). Alt for lille, jeg kunne kun lige få
> > sædet i en acceptabel stilling og jeg kunne ikke være under soltaget.
> > Og med 156000 var den slidt. Duer ikke, næste.
> > Bil nr fire: Honda Shuttle. Oceaner af plads, over det hele. Og med
> > 208000 føles den næsten ligeså godt som MBen, imponerende. Helt
> > sikkert på listen, specielt hvis vi kan finde en med lidt færre km.
> God Idé!
>
Jeg tror vi tager en prøvetur i en, og kan vi lide den bliver det
sådan en. Er baseret på Accord, burde love godt for holdbarhed.
> > Er der nogel traditionelle st.car. med ordenlig plads på bagsædet? Vi
> > kan nok klare os med 5 sæder. Audi 100/A6, Volvo?
> kan du være i sådan en med benene? tænker på det meget "smarte" system som
> fabrikkerne er begyndt på åbenbart? smide en ½meter konsol ind midt i mellem
> sæderne foran, og regne med det er pisse smart? :)
> Jeg har selv prøvet hvad skal man sige den "største" audi (A8) til knap 3
> mill kroner på danske plader.. ja der er så ikke mere plads end i en MB
> w124...
>
Jeg spurgte for at få en ide til alternativer hvis vi skal kigge
videre. Vi håber at handle før jul, så er det rart at have en ide om
hvad man skal prøve for ikke at spilde for megen tid.
> Jeg ville nok springe på med krum hals, nu ved jeg ikke hvad afgifterne er
> dernede?
> Men held og lykke! :)
Tak. Brugte biler koster ca en trediedel af hvad de gør her i landet,
se evt. på www.autoscout.ch
/Martin
PS: Tak til alle der har bidraget - jeg tror vi har en god liste nu.
| |
spamsen (30-11-2005)
| Kommentar Fra : spamsen |
Dato : 30-11-05 23:21 |
|
In news:1133251599.454061.5560@g14g2000cwa.googlegroups.com,
Martin Sørensen <santana.sorensen@get2net.dk> typed:
> spamsen skrev:
>
>> jeg er selv "noget"(10-15cm på en god dag) højere og prøvede for ca.
>> 3-4måneder siden ca. det samme..
>> det blev til ikke mindre end 23! forskellige biler... MB vandt :)
>
> Det tro jeg gerne - det er vist eneste gang jeg har rykket et sæde så
> langt tilbage at jeg ikke kunne nå pedalerne. Men er der plads til
> nogetsomhelst bag dit sæde?
:) ikke såå fandens meget. en voksen "tynd og ranglet med 175cm ca." kan
sidde der med sædet 1hak fra sidste, det er svarende ca. til hvad man kan i
en audi Q7 på "mellemste" sæde hvis "vi 2" skal sidde rart foran (det skal
så lige siges det var med "mellem"sædet i den der Q7 skubbet helt tilbage og
dermed kunne der måske være nogen hundepoter på "bagerste" sæde).. lidt til
grin når man ser på f.eks dens kommende konkurent fra merc..
> Tak. Brugte biler koster ca en trediedel af hvad de gør her i landet,
> se evt. på www.autoscout.ch
nice :)
> /Martin
>
> PS: Tak til alle der har bidraget - jeg tror vi har en god liste nu.
welcome :)
..-Flemming
| |
|
|