Jeg er blevet blitzet i Holland
Fra : Christian

Dato : 28-11-05 10:36

Har de "udleveringsaftale" med Danmark? Og hvilke sanktioner har de, hvis
jeg ikke betaler?

Mvh. Christian

Fra : Henrik B.

Dato : 28-11-05 10:50

"Christian" <nospam@for.me> skrev i en meddelelse
> Har de "udleveringsaftale" med Danmark?

Nej.

> Og hvilke sanktioner har de, hvis jeg ikke betaler?

Civilt søgsmål - og det gider de ikke bruge resourcer på.

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : Lars

Dato : 28-11-05 10:57

> "Christian" <nospam@for.me> skrev i en meddelelse
>
> Nej.

> Civilt søgsmål - og det gider de ikke bruge resourcer på.

Men derfor bør man betale alligevel.....

- Lars

Fra : Henrik B.

Dato : 28-11-05 11:29

"Lars" <Evil_twin@telstra.com> skrev i en meddelelse

> Men derfor bør man betale alligevel.....

Ja da, for det gør alle hollandske turister der bliver i Danmark jo...

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : J.L.

Dato : 28-11-05 11:54

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message
> "Lars" <Evil_twin@telstra.com> skrev i en meddelelse

> Ja da, for det gør alle hollandske turister der bliver i Danmark jo...

... næ det er ikke sikkert, men fordi andre er "kriminelle", så mener du også
at du selv har ret til at være kriminel !

og så lige en anden ting ..... lad være med at klynke hvis du bliver
tilbageholdt næste gang du besøger landet !

Mvh J.L

Fra : Lars

Dato : 28-11-05 11:56

> "Lars" <Evil_twin@telstra.com> skrev i en meddelelse

> Ja da, for det gør alle hollandske turister der bliver i Danmark jo...

Så hvis du tæver konen, må jeg også gøre det?

- Lars

Fra : Lars Jensen

Dato : 28-11-05 23:02

Lars wrote:
> "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Så hvis du tæver konen, må jeg også gøre det?

Hvorfor skulle du tæske hans kone? Det er jo ikke din mad hun har brændt på?

> - Lars

Lars B

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 28-11-05 13:52

"Lars" <Evil_twin@telstra.com> skrev i en meddelelse

> "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Men derfor bør man betale alligevel.....

Er det kun når man bliver taget man skal betale?

Kører du ned og betaler din del af hastighedsbøderne når din dag er omme?

Eller er det kun her du er hellig?

--
Per, Esbjerg

Fra : Lars

Dato : 28-11-05 14:07

> "Lars" <Evil_twin@telstra.com> skrev i en meddelelse

> Er det kun når man bliver taget man skal betale?

Hvornår skulle man ellers betale?

> Kører du ned og betaler din del af hastighedsbøderne når din dag er omme?

Hvilke bøder?

> Eller er det kun her du er hellig?

Hellig? Er du da uenig i at vi bør følge nogle spilleregler her i samfundet?

- Lats

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 28-11-05 19:21

> Hvornår skulle man ellers betale?

> Hvilke bøder?

Du må da være din egen politibetjent, når du vi have andre skal betale bare
fordi de tilfældigvis er blevet snuppet et eller andet sted i verden, hvor
bøden ikke bliver inddrevet.

> Hellig? Er du da uenig i at vi bør følge nogle spilleregler her i
> samfundet?

Næh. Men hvis du tror at du kan bilde os andre ind at du aldrig nogen sinde
kører for hurtig, og vil have andre skal betale blot fordi de er blevet målt
til en eller anden hastighed et eller andet tilfældigt sted - så må du også
vise samfundssind ved at indbetale for din ikke-målte
hastighedsoverskridelse.

--
Per, Esbjerg

Fra : Lars

Dato : 28-11-05 22:38

> [...]
også
> vise samfundssind ved at indbetale for din ikke-målte

Vis mig hvor jeg siger at manden _skal_ betale. Det eneste jeg har sagt, er
at man _burde_ betale.

Det kan vi vel godt blive enige om at man _bør_, hvis man skal følge de
spilleregler der nu engang er for vores samfund?

- Lars

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 28-11-05 22:51

> [...]
>
> Det kan vi vel godt blive enige om at man _bør_, hvis man skal følge de
> spilleregler der nu engang er for vores samfund?

Dén sidste har jeg svaret på.

Du overtræder spillereglerne dagligt når du kører rundt i din bil. Kører du
på stationen og betaler når du er færdig med at køre bil?

Eller er du bare hellig her?

--
Per, Esbjerg

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-11-05 22:57

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> wrote in

> Du overtræder spillereglerne dagligt når du kører rundt i din bil.

Det gør vi alle.

> Kører du på stationen og betaler når du er færdig med at køre bil?

Tankstationen ja :)

Spøg til side.. Lars skriver jo netop, at man _bør_ men at ingen nok gør
det uden at der er noget ondt i det endda.

> Eller er du bare hellig her?

Jeg ser det ikke.

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."

Fra : Lars

Dato : 28-11-05 23:04

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Spøg til side.. Lars skriver jo netop, at man _bør_ men at ingen nok gør
> det uden at der er noget ondt i det endda.

Tak! Det var da dejligt, at der var en, der kunne forstå det.

- Lars

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-11-05 23:08

"Lars" <Evil_twin@telstra.com> wrote in news:438b7eb6$0$15794$14726298
@news.sunsite.dk:

> Tak! Det var da dejligt, at der var en, der kunne forstå det.

Det er jo almindeligt dansk du skriver, så med mindre man har blår i øjenen
så burde det ikke være så svært at forstå :)

Fra : Lars

Dato : 28-11-05 23:03

> "Lars" <Evil_twin@telstra.com> skrev i en meddelelse

> Dén sidste har jeg svaret på.

Hvad har du svaret på? At man _bør_ betale?

> Du overtræder spillereglerne dagligt når du kører rundt i din bil. Kører
du
> på stationen og betaler når du er færdig med at køre bil?
>
> Eller er du bare hellig her?

Det er _stadig_ ikke noget med "at spille hellig". Du har _endnu_ ikke vist
mig hvor jeg siger manden _skal_ betale. Du har heller ikke vist mig, hvor
jeg giver udtryk for hvad jeg selv ville gøre. Jeg har kun givet udtryk for,
hvad man som menneske _burde_ gøre, hvis samfundets regler skal følges.

Hvor ved du iøvrigt fra. at jeg overtræder spillereglerne (og hvor mange)
når jeg kører? Tyv tror hver mand stjæler?

- Lars

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 29-11-05 08:50

> [...]
> for,
> hvad man som menneske _burde_ gøre, hvis samfundets regler skal følges.

Og det var jo lige som lidt spild af krudt - at spille hellig.

Når man nu ikke er det!

> Hvor ved du iøvrigt fra. at jeg overtræder spillereglerne (og hvor mange)
> når jeg kører? Tyv tror hver mand stjæler?

Færdselsloven er skruet sådan sammen at man ikke kan undgå at overtræde
færdselsloven når man bevæger sig rundt i trafikken.

Man bemærker det måske ikke selv eller tænker ikke over det ...

--
Per, Esbjerg

Fra : Lars

Dato : 29-11-05 11:13

> "Lars" <Evil_twin@telstra.com> skrev i en meddelelse

Du undgår behændigt at svare på mine spørgsmål her.

> Og det var jo lige som lidt spild af krudt - at spille hellig.
>
> Når man nu ikke er det!

Hvor er det jeg spiller hellig?

> Færdselsloven er skruet sådan sammen at man ikke kan undgå at overtræde
> færdselsloven når man bevæger sig rundt i trafikken.

Kom med et par eksempler...

> Man bemærker det måske ikke selv eller tænker ikke over det ...

Det har nu nok ret i.

- Lars

Fra : Eliasen

Dato : 28-11-05 14:12

"Lars" <Evil_twin@telstra.com> wrote in message

> "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Men derfor bør man betale alligevel.....

Hvilket nok bliver en anelse svært når man ikke engang får tilsendt en
opkrævning. I samme øjeblik de konstaterer, at der sidder udenlandske plader
på bilen, bliver billedet skrottet.

Selvfølgelig kan man selv rette henvendelse og påpege, "at man vist nok har
kørt for stærkt, men ikke lige ved hvor hurtigt det var, så hvis de vil være
behjælpelige med at fiske billedet op af skraldespanden, vil man da gerne
lige have lov at køre VISA-kortet igennem deres maskine..."

Naaaah, den holder vist ikke.

--
Eliasen

Fra : Lars

Dato : 28-11-05 14:26

"Eliasen" <kyskoen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> behjælpelige med at fiske billedet op af skraldespanden, vil man da gerne
> lige have lov at køre VISA-kortet igennem deres maskine..."

Nej, det gør den jo nok ikke. Selvom pengegæld er bringegæld...

- Lars

Fra : Eliasen

Dato : 28-11-05 14:42

> [...]
> har
> være

> Nej, det gør den jo nok ikke. Selvom pengegæld er bringegæld...

Hvilket igen forudsætter at man er blevet gjort opmærksom på at man skylder
dem penge. At du bliver blitzet er ikke pr. definition ensbetydende med at
du har overtrådt fartgrænsen. Sandsynligheden er stor, men så længe de ikke
har gjort krav på penge, kan man for fa'en da heller ikke vide hvor meget
man skal medbringe i muldvarpen.

--
Eliasen

Fra : Lars

Dato : 28-11-05 15:49

> [...]
ikke
> har gjort krav på penge, kan man for fa'en da heller ikke vide hvor meget

Sådan fungerer det nok i praksis - men igen: Pengegæld er bringegæld: Så
hvis du skylder noget, eller har mistanke om det, har du pligt til at opsøge
vedkommende og få det afklaret. Hvis man ikke bliver tilsendt en regning, er
man ikke nødvendigvis "off the hook". Så ved jeg da godt, at det gør man
ikke normalt, men hvis man skal følge lovens ord....

- Lars

Fra : Eliasen

Dato : 28-11-05 16:51

> [...]
> man ikke nødvendigvis "off the hook". Så ved jeg da godt, at det gør man
> ikke normalt, men hvis man skal følge lovens ord....

Hør nu, der er ikke lavet en regning. Der er taget et billede. Manden er
ikke blevet gjort bekendt med at han skylder dem noget. Hvad dælen vil du så
have han skal gøre, jvf. "lovens ord"?

--
Eliasen

Fra : Lars

Dato : 28-11-05 19:09

> [...]
> ikke blevet gjort bekendt med at han skylder dem noget. Hvad dælen vil du

Først vil jeg sige, at vi er ude på overdrevet for hvad der er alm. praksis.

Men når det er sagt, så mener jeg manden har pligt til at henvende sig, hvis
han har mistanke om at han skylder penge.

Et andet ekempel kunne være el-regningen. Man ved jo godt man har brugt en
masse strøm, men selvom der udebliver en regning, skylder man _stadig_
pengene for det. Der har man også pligt til at henvende sig. At de fleste
(mig selv incl.) nok ville lurepasse lidt, det er så en anden sag...

- Lars

Fra : Eliasen

Dato : 28-11-05 20:55

> [...]
> hvis
> han har mistanke om at han skylder penge.

Hvordan kan han have mistanke om at han skylder politiet penge? Han er
blevet blitzet, men ikke nødvendigvis registreret for en fartforseelse.

Skulle vi rende på Politigården i tide og utide med en mistanke om at vi nok
skylder dem penge fordi vi kørte forbi en politibil, men ikke havde selen
på?

"Beklager, hr. betjent, men jeg er ikke sikker på at du så mig ordentligt.
Det var mig uden sele på i søndags på ringvejen".

Hmmmm.

--
Eliasen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-11-05 21:01

"Eliasen" <kyskoen@stofanet.dk> wrote in

> [...]
>
> "Beklager, hr. betjent, men jeg er ikke sikker på at du så mig
> ordentligt. Det var mig uden sele på i søndags på ringvejen".

ROFL

> Hmmmm.

Ja det kan jeg godt forstå du siger :)

Jeg holder nu på at hvis man skal betale for noget, så må det være
ordensmagtens opgave at sende en opkrævning ud - og før de gør det
indbetales der ikke en krone.

Fra : Lars

Dato : 28-11-05 22:49

> Ja det kan jeg godt forstå du siger :)
>
> Jeg holder nu på at hvis man skal betale for noget, så må det være
> ordensmagtens opgave at sende en opkrævning ud - og før de gør det
> indbetales der ikke en krone.

Jeg kan også sagtens forstå det, jeg er ikke anderledes end dig på det
punkt.
Men hvad loven siger, er altså _stadig_ en anden ting. Så man er altså ikke
fri, rent juridisk, blot fordi der ingen regning kom...

- Lars

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-11-05 22:52

> Jeg kan også sagtens forstå det, jeg er ikke anderledes end dig på det
> punkt.

Det manglede da også bare :)

> Men hvad loven siger, er altså _stadig_ en anden ting. Så man er altså
> ikke fri, rent juridisk, blot fordi der ingen regning kom...

Det kan du nok have ret i.

Fra : Lars

Dato : 28-11-05 22:47

> [...]
> >

> Hvordan kan han have mistanke om at han skylder politiet penge? Han er
> blevet blitzet, men ikke nødvendigvis registreret for en fartforseelse.

Det kan han f.eks. have, hvis han kørte for hurtigt, da han blev blitzet...

> [...]
>
> "Beklager, hr. betjent, men jeg er ikke sikker på at du så mig ordentligt.
> Det var mig uden sele på i søndags på ringvejen".

Jeg ved da godt det lyder åndssvagt, og der er nok ikke mange (ingen?),
heller mig selv, der ville gøre det som du nævner
..
Prøv nu at forstå, at jeg ikke giver udtryk for min holdning. Jeg pointerer
bare at man rent faktisk har pligt til at undersøge sagen, hvis man har
mistanke om at man skylder penge. Så uanset, hvad du kommer med af
eksempler, og argumenter, så er loven altså hvad loven er - uagtet at få
(ingen?) følger den.

- Lars

Fra : Sparvath [8210]

Dato : 28-11-05 16:11

"Lars" <Evil_twin@telstra.com> skrev i en meddelelse
[klip]

> Nej, det gør den jo nok ikke. Selvom pengegæld er bringegæld...

Nu er det også sådan, at en del billeder i den danske trafikkontrol
skrottes, fordi de ikke er gode nok. Skal man så også bringe sig selv i
fedtefadet, blot fordi man så et rødt blink en dag på vej på arbejde ?

ivan, århus

Fra : Lars

Dato : 28-11-05 19:12

"Sparvath [8210]" <ivan.sparvath@DAMNSPAMstofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skrottes, fordi de ikke er gode nok. Skal man så også bringe sig selv i
> fedtefadet, blot fordi man så et rødt blink en dag på vej på arbejde ?

Det tager jeg slet ikke stilling til, jeg konstaterer bare at hvis man
skylder penge, eller har mistanke herom, har man pligt til at bringe det
iorden.

Men som nævnt et andet sted, ved jeg godt at praksis, kan være en anden.

- Lars

Fra : Thomas & Camilla

Dato : 28-11-05 23:13

Hej Lars.
Jeg sidder og smiler over dine indlæg, og lige frem se hvordan din
samvigtighed lyser.
Hvis du boede i Egtved, ville du helt klart få et gavekort, af landbetjenten
et kæmpe, så lovlydig du er.

Samfundent spilleregler, som du udtrykker loven, er vel til at bøje lidt. Og
hvis man gør det, og bliver taget, og får en bøde, så må man betale. Hvis du
ikke bliver taget, var du heldig...

God Jul Lars

Fra : Lars

Dato : 29-11-05 11:16

"Thomas & Camilla" <ccxxvejrupskov@tiscali.dk(fjern ccxx)> skrev i en
meddelelse news:438b80ff$0$47080$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
> samvigtighed lyser.
> Hvis du boede i Egtved, ville du helt klart få et gavekort, af

Du har heller ikke fattet hvad jeg skriver. Jeg nænver INTET om hvad jeg
selv ville gøre. Jeg skriver bare hvad man BURDE gøre, som menneske i vores
samfund med de regler der nu engang er...

- Lars

Fra : Sparvath [8210]

Dato : 29-11-05 20:07

"Lars" <Evil_twin@telstra.com> skrev i en meddelelse
[klip]
> [...]
> vores
> samfund med de regler der nu engang er...

Det har jeg vist heller ikke ... men du lyder hellig. Så hellig, at jeg
nødig vil møde dig, hverken i trafikken, virkeligheden eller World of
Warcraft.

)
ivan, århus

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 19-12-05 00:46

On Mon, 28 Nov 2005 19:12:04 +0100, "Lars" <Evil_twin@telstra.com> wrote:

>Det tager jeg slet ikke stilling til, jeg konstaterer bare at hvis man
>skylder penge, eller har mistanke herom, har man pligt til at bringe det
>iorden.

Her er f.eks. et sted hvor du skriver at han SKAL betale.

Sidste år forsøgte jeg at betale en tysk fartbøde. Det kostede en masse
besvær, og gebyret var større end bøden.

Fra : Dennis

Dato : 28-11-05 15:20

Eliasen wrote:

> [...]
> behjælpelige med at fiske billedet op af skraldespanden, vil man da gerne
> lige have lov at køre VISA-kortet igennem deres maskine..."

Nope, det er der vist ikke mange der vil - uanset hvor hellig man så
er... Jeg skulle da nok betale hvis bøden kom ind af døren, men at
opsøge den selv er tåbeligt...

/Dennis

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 28-11-05 15:33

On Mon, 28 Nov 2005 10:36:14 +0100, "Christian" <nospam@for.me> wrote:

>Har de "udleveringsaftale" med Danmark? Og hvilke sanktioner har de, hvis
>jeg ikke betaler?

>--

Du ryger direkte i spjældet.

I spjældet bliver du fodret med de der rå sild, som de også sælger fra
"pølse"vogne. Dertil hakkede tulipanløg.

De bruger ikke fodlænker, men du bliver til gengæld iført ægte
hollandske træsko, der i samme grad som forlænker, gør din gang på
jorden overordentlig besværlig.

Spjældtiden er som oftest normeret til den tid det tager dig at
udvikle finner og gæller, samtidigt med at der gror tulipaner ud af
dine ører. *LOL*

Ligeledes er det et krav at du kan slå 12 vindmøller, iført dine nye
træsko, før der kan blive tale om løsladelse.

Nu til det alvorlige.

Du er forhåbentlig klar over at i Holland bliver du fotograferet
bagfra?

Så hvis du har set glimtet ud ad forruden, er det ham foran de har
pelset.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 28-11-05 23:22

"Christian" <nospam@for.me> skrev i en meddelelse
> Har de "udleveringsaftale" med Danmark? Og hvilke sanktioner har de, hvis
> jeg ikke betaler?

Hmm, efter at have læst tråden, vil jeg sige at hvis det var mig og jeg ikke
havde planer om at besøge Holland igen i adskillige år, så ville jeg nok
"glemme" alt om evt krav fra denne side.

--
Tom

Fra : Christian

Dato : 29-11-05 22:05

Jamen, jamen - sikke en masse meninger - tak til jer alle

Jeg venter spændt på om jeg hører noget fra de hollandske myndigheder - og
så må jeg ta' den der fra