Hvor mange l Benz bruger en bil i tomgang
Fra : tb

Dato : 28-11-05 09:38

Har prøvet at regne på hvor meget den bruger i timen ved 80km/t, og det
giver ca 5 liter. Er 3 liter lavt sat så ved alm tomgang?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-11-05 10:03

tb skriver:

> Har prøvet at regne på hvor meget den bruger i timen ved 80km/t, og det
> giver ca 5 liter.

Hvordan har du gjort det ?

Hvilken bil er det ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : NielSV650

Dato : 28-11-05 10:16

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
> Hvordan har du gjort det ?

Med dette regnestykke, vil jeg tro: 80 km/t : 16 km/liter = 5
liter/time

> Hvilken bil er det ?

Aner det ikke, men den kan ikke være helt økonomisk hvis den kun går 16km/l
ved 80km/t.

--
Niels
S FAU himmelblau

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-11-05 10:26

NielSV650 skriver:

> Med dette regnestykke, vil jeg tro: 80 km/t : 16 km/liter = 5
> liter/time

Måske, jeg kigger på min boardcomputer....

> Aner det ikke, men den kan ikke være helt økonomisk hvis den kun går 16km/l
> ved 80km/t.

Det kommer an på.....

Fra : Per

Dato : 28-11-05 10:33

"tb" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Har prøvet at regne på hvor meget den bruger i timen ved 80km/t, og det
> giver ca 5 liter. Er 3 liter lavt sat så ved alm tomgang?

Mange moderne biler har en computer der viser brændstofforbruget her og nu.

Og dem jeg har set viser omkring 1,2 liter timen ved tomgang.

/Per

Fra : Henning

Dato : 28-11-05 10:51

On Mon, 28 Nov 2005 10:32:40 +0100, "Per" <mesked@hotmail.com> wrote:

>"tb" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse
>
>Mange moderne biler har en computer der viser brændstofforbruget her og nu.
>
>Og dem jeg har set viser omkring 1,2 liter timen ved tomgang.

Afhænger meget af hvad du har tilsluttet - aircon, lys, varme osv.

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 28-11-05 11:21

"Henning" <newsmail@REMOVETHISmailme.dk> skrev i en meddelelse news:kmklo1hmu06n9buelkoh22t9l3ich2dj4r@4ax.com...

> Afhænger meget af hvad du har tilsluttet - aircon, lys, varme osv.

I varm tilstand bruger min tdi 0.6 l/time ved tomgang.
Det er så uden aircon osv kørende.

/Jakob

Fra : Michael Pagh

Dato : 28-11-05 12:18

> I varm tilstand bruger min tdi 0.6 l/time ved tomgang.
> Det er så uden aircon osv kørende.
>
> /Jakob

Min Fabia 1.4 benziner ligger på 1.0-1.1 ved tomgang i varm tilstand med
aircon tændt, ihvertfald ifølge BC`en.

MVH
Michael

Fra : alexbo

Dato : 28-11-05 12:32

"tb" skrev

> Er 3 liter lavt sat så ved alm tomgang?

Det komme nok noget an på hvilken bil det er.
Min Mitsubishi GDI bruger 0,8 l i timen.

mvh
Alex Christensen

Fra : Klaus G.

Dato : 28-11-05 17:03

> Har prøvet at regne på hvor meget den bruger i timen ved 80km/t, og det
> giver ca 5 liter. Er 3 liter lavt sat så ved alm tomgang?

Min Skoda Fabia 1.2 12v bruger 0.5-0.6liter pr. time i tomgang(varm motor).
Den står og skifter lidt mellem de to tal. Tænder jeg elbagrude, og aircon,
så går den op på 0.9liter pr. time. Er bilen lige startet nu hvor det er
omkring frysepunktet, så bruger 1.9liter pr. time.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Ukendt

Dato : 28-11-05 18:40

"tb" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Har prøvet at regne på hvor meget den bruger i timen ved 80km/t, og det
> giver ca 5 liter. Er 3 liter lavt sat så ved alm tomgang?

mondeo 1.8 siger 0,8 L/time i tomgang 850 RPM på varm motor og 1.2 L/time
med kold motor 1000 RPM

--
Tom

Fra : Brian

Dato : 28-11-05 19:08

Tom wrote:

> mondeo 1.8 siger 0,8 L/time i tomgang 850 RPM på varm motor og 1.2
> L/time med kold motor 1000 RPM

Nogenlunde samme tal havde jeg på min Vectra.
Hvis jeg derimod kiggede på gennemsnitsforbruget, steg det helt vildt
tosset på kold motor.

/Brian