Hvilken bil skal jeg købe?
Fra : Ukendt

Dato : 28-11-05 00:26

Efter mange år som knallert kører er jeg begyndt at overveje at købe en bil.
Jeg vil gerne have en bil der er billig i forsikring, vægt afgift, og
reservedele.
Jeg har mellem 40.000 og 60.000 kr. til indkøb af bilen.
Jeg har kigget på Daewoo matiz 0.8 , suzuki wagon 1.2, men er noget i tvivl
om hvad der er godt og hvad er skidt.

Min idéelle bil ville være en lupo, af den slags med automatgear og diesel
motor, eller en Smart car, men det ser ud til at de er lidt ude af mit
budgets rækkevidde.

Derfor søger jeg nogle råd til hvilke mærker og modeller jeg skal kigge
efter..

Fra : Brizz

Dato : 28-11-05 02:17

K. skrev:
> [...]
> Jeg har mellem 40.000 og 60.000 kr. til indkøb af bilen.
> Jeg har kigget på Daewoo matiz 0.8 , suzuki wagon 1.2, men er noget i tvivl

Af de 2 du nævner der ville Suzuki W klart være mit valg i forhold til
Matiz'en. I et trafikuheld ville jeg nødigt sidde i en Matiz.
Hvad med en Hyundai Accent? større bil. lidt større motor og ganske
meget bil for pengene.

--
Mvh Brian
--

Venimus Conglaciati Vicimus

Fra : Kim Kristensen

Dato : 28-11-05 09:28

"K." <k> skrev i en meddelelse news:fKWdnSMWv9E83RfeRVnyhA@giganews.com...
> [...]
> budgets rækkevidde.
>
> Derfor søger jeg nogle råd til hvilke mærker og modeller jeg skal kigge

Du kan få rimeligt meget Skoda Felicia for den spand guld du vil købe for,
og den passer udmærket på et billigt driftsbudget. Du skal bare være
opmærksom på rusten inden du køber, det ser ud til at der er en del forskel
fra et eksemplar til et andet.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 30-11-05 11:51

Kim Kristensen wrote:

> [...]
> og den passer udmærket på et billigt driftsbudget. Du skal bare være
> opmærksom på rusten inden du køber, det ser ud til at der er en del forskel

Specielt er bagklappen nærmest sikker når det gælder rust. Det
koster 6-7000 kr at få en ny på.

Hvis du går efter Felicia med 1.6l motor så kig efter en med
servostyring. Ellers får du noget gratis bodybuilding når du
parallelparkerer.

Ebbe - der har en Felicia 1.6 med rusten bagklap og uden servo.