Afgiftsregler
Fra : Ukendt

Dato : 27-11-05 19:01

Hej

Jeg overvejer at finde mig en 10 personers bus i Tyskland Men det har de
ikke - de har caraveller med 7 sæder, så kan man eftermontere de sidste og
få den godkendt som bus herhjemme.
MEN er der nogen regler for indretningen - altså udover at der skal være
nødudgange og en pulverslukker?
Kan man købe en med 3 x 2 luksus sæder og så ha 4 klapsæder i "bagarummet" ?

Mvh Tommy

Fra : alexbo

Dato : 27-11-05 19:11

"TBJ" skrev

> MEN er der nogen regler for indretningen - altså udover at der skal være
> nødudgange og en pulverslukker?

Kort sagt skal bussæder være forsvarligt fastgjort, have en siddebredde på
45 cm. og en længde fra ryg til sædet foran på 65 cm.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 27-11-05 21:14

> Kort sagt skal bussæder være forsvarligt fastgjort, have en siddebredde på
> 45 cm. og en længde fra ryg til sædet foran på 65 cm.

Okay, men hvad så langt sagt? Hvor har du reglerne fra?
Mvh Tommy

Fra : alexbo

Dato : 27-11-05 22:08

"TBJ" skrev i

> Okay, men hvad så langt sagt?

Her er reglerne på norsk, jeg kan ikke lige finde dem på dansk, men de er
ens.

http://www.lovdata.no/for/sf/sd/td-19941004-0918-018.html

mvh
Alex Christensen