Golf 2 diesel problemer
Fra : Psypher

Dato : 27-11-05 18:28

Hej

er indehaver af sådan en gammel olie brænder.
Det er en Gtd med en JR motor der lige har fået skiftet
topstykke men efter at den har fået skiftet topstykket, så
vil den gud hjælpe mig ikke starte, jeg har prøvet at lufte
systemet ud men der kommer ikke diesel ud af rørene
der sidder over dyserne, hvad dælen er der gået galt,
bilen kørte fint inden, dog brugte den meget vand og olie

nogen der kan hjælpe??

Mvh Lars

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 27-11-05 20:11

On Sun, 27 Nov 2005 18:27:45 +0100, "Psypher" <ask@for.it> wrote:

> [...]
>der sidder over dyserne, hvad dælen er der gået galt,
>bilen kørte fint inden, dog brugte den meget vand og olie

Utætheder i brændstofsystemet ?
Kontroller at det er samlet korrekt.
Der er vist en klar slange i fremløbet, fra brændstoffiltert og til
pumpen. Du skulle kunne se på denne om der kommer diesel frem.
Der må ikke være hvidt skum i denne, det er et tegn på utætheder.
En lille bobbel nu og da er ok.
Start med at batteriet er ladt helt op.
Løsne alle rør på toppen af dyserne.
Kør motoren rundt med starteren indtil der kommer diesel ud ved
dyserne, kontante sprøjt der kommer regelmessigt.
(Den bør kunne suge diesel gemmen alle slanger og filtret inden for 1
minutts tid. Skal du bruge længere tid bør starteren hvile, blive
kold, mellem de enkelte forsøg)
Spænd alle rørene, og start så igen, forvarmning og så skal den starte
hvis ellers du har fået monteret tandremmen og pumpen korrekt.
Lad den gå i tomgang i et par minutter, så den kan få luftet ud, og du
er klar til at kører.

Har du haft tømt brændstoffiltret, kan det med fordel spædes op med
diesel, det fremmer processen.

/Hans

Fra : Ukendt

Dato : 28-11-05 19:18

> [...]
> der sidder over dyserne, hvad dælen er der gået galt,
> bilen kørte fint inden, dog brugte den meget vand og olie

Der sidder en elektromagnetisk afbryder på pumpen, den der (de)aktiveres når
man slukker motoren.
Har du glemt at sætte stikket på? Så er der nemlig lukke for brændstof.

Jeg mener at den sidder oven på endestykket der hvor brændstofrørene kommer
ud af pumpen.
Den kan selvfølgelig også være blevet beskadiget da du skiftede topstykket,
hør efter om den klikker når du sætter tænding til.

--
Claus Petersen
VW Golf Sportline 2,0 16V TDI - www.vwfanatic.dk

"It's nice to be important - but it's more important to be nice"