Mere trailer......
Fra : Soren Pedersen

Dato : 27-11-05 16:47

Tak for inputtene til mit tidligere indlæg :)
Nu er det så vedtaget at den skal være ny, men hvor stor ?
Jeg er selv mest tilhænger af en ladlængde på 205cm fremfor 165cm. Men
alene af den grund at de koster det samme (205 er endda en anelse
billigere hvis an regner tilbehøret (næsehjul og presenning) med).
Hvad har I valgt, og hvorfor ? (er en 205 for stor) - Har I valgt stål
eller finer ?
Jeg har kig på en Variant fra Stauningsilo.dk. Er Variant et ok valg ?

Den skal alene bruges som hobbytrailer, og den kommer til at stå udenfor
24*365

Mvh
Søren

Fra : tb

Dato : 27-11-05 19:06

> Nu er det så vedtaget at den skal være ny, men hvor stor ?
> Jeg er selv mest tilhænger af en ladlængde på 205cm fremfor 165cm. Men
> alene af den grund at de koster det samme (205 er endda en anelse

'jeg vil sige - lad være at købe en smal. Den skal være mindst 120 bred, så
du kan købe mdf/gips plader el.l.

Fra : Verner Johnsen

Dato : 27-11-05 22:00

On Sun, 27 Nov 2005 19:05:35 +0100, "tb" <skodskod@yahoo.com> wrote:

>'jeg vil sige - lad være at købe en smal. Den skal være mindst 120 bred, så
>du kan købe mdf/gips plader el.l.

Det kan jeg helt tilslutte mig, og husk så, at de opgivne ladmål er
udvendige mål, og at 502/752 - D1 er mindre end 120 cm indvendig.

Af samme grund købte jeg i foråret en 752-E2, og det har jeg ikke
fortrudt.
--
Venlig hilsen Verner
1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V

Fra : tom jensen

Dato : 27-11-05 22:41

"Verner Johnsen" <vejoh@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> udvendige mål, og at 502/752 - D1 er mindre end 120 cm indvendig.
>
> Af samme grund købte jeg i foråret en 752-E2, og det har jeg ikke

hej
ja det er også en 752-e2 jeg har købt hos stauning, og den er jeg også bare
glad for.

jeg købte også et sæt høje sider til den i samme omgang hos ham.
det er nogle han selv laver og de er 40 cm høje, dem gav jeg 1500 kr for .

også købte jeg en lås til den, en plastik kasse ( til feks pressening og
reb)monteret foran kassen og 2 støtteben til montering i bag også hos
stauning.
mvh tom

--
slet ged i emailadresse ved svar

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 27-11-05 22:56

"tb" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse news:4389f577$0$67260$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> 'jeg vil sige - lad være at købe en smal. Den skal være mindst 120 bred, så du kan købe mdf/gips plader el.l.

Hvis man absolut vil have plads til plader nede i
traileren bør man nok huske at de ofte er 122x244.

Personligt synes jeg dog at problemet med at de
ikke kan være nede i traileren er minimalt. Når jeg
kører med plader der er for store får de lov at ligge
ovenpå med tre lægter på tværs nedenunder.

/Jakob

Fra : Allan Hansen

Dato : 29-11-05 10:17

"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kører med plader der er for store får de lov at ligge
> ovenpå med tre lægter på tværs nedenunder.

Og der ligger de godt, indtil du katastrofe bremser.

Mvh AJH

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-11-05 10:33

Allan Hansen wrote:
> "Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Og der ligger de godt, indtil du katastrofe bremser.

Så er der to andre muligheder:

1) tage bagklappen af og lægge dem skråt op ad den ene kant.
2) lave en forhøjet side som stopper pladerne.

Jeg foretrækker 1.

Jeg har købt en Brenderup 1205S, som er lidt for smal til plader, men
alle de plader vi har købt til istandsættelsen af vores landejendom
er købt hos Stark, så de er leveret alligevel.
Så den ekstraudgift det ville have været ville indtil nu have være
overflødig.

--

Christian