/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Erfaringer med bilforsikringer - Efter at ~
Fra : Andreas M. Hansen


Dato : 26-11-05 19:44

Hej gruppe,

Et ofte stillet spørgsmål er jo hvor man får den billigste forsikring....
Alle selskaber er jo meget flinke til at svare i telefonen, og gode til at
lovprise deres egne fortræffeligheder - de er også alle meget kompetente til
at sende et girokort og opkræve præmien....

Men det er jo først når man har en skade at man lærer sit forsikringsselskab
rigtigt at kende..
Findes der et sted på nettet hvor man kan få et overblik over hvordan folk
er tilfredse med den behandling de har fået når der skal betales penge og
bistand den modsatte vej end den normale ?

--
mvh

Andreas M. Hansen


 
 
Per Beer Hansen (26-11-2005)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 26-11-05 19:55

Andreas M. Hansen wrote:
> Hej gruppe,
>
> Et ofte stillet spørgsmål er jo hvor man får den billigste
> forsikring.... Alle selskaber er jo meget flinke til at svare i
> telefonen, og gode til at lovprise deres egne fortræffeligheder - de
> er også alle meget kompetente til at sende et girokort og opkræve
> præmien....
> Men det er jo først når man har en skade at man lærer sit
> forsikringsselskab rigtigt at kende..
> Findes der et sted på nettet hvor man kan få et overblik over hvordan
> folk er tilfredse med den behandling de har fået når der skal betales
> penge og bistand den modsatte vej end den normale ?

Mht bilforsikringer, så er min erfaring, at det som oftest kommer an på
taksatoren og altså ikke selve selskabet som sådan.
Nogle taksatorer er bare født nærrige og andre er mere realistiske.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Masser af bil videoer



Andreas M. Hansen (26-11-2005)
Kommentar
Fra : Andreas M. Hansen


Dato : 26-11-05 20:00

> Mht bilforsikringer, så er min erfaring, at det som oftest kommer an på
> taksatoren og altså ikke selve selskabet som sådan.
> Nogle taksatorer er bare født nærrige og andre er mere realistiske.
>

Er taksatorer i grunden ansat af de forskellige selskaber, eller er betjener
de alle selskaber ? - det foresvæver mig at jeg har hørt navnet
"taksatorringen" en gang ?
Hvis taksatorerne ikke er forskellige fra selskab til selskab, så burde der
jo ikke være den store forskel ?
--
mvh

ANdreas M. Hansen


Per Beer Hansen (26-11-2005)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 26-11-05 20:04

Andreas M. Hansen wrote:
>
> Er taksatorer i grunden ansat af de forskellige selskaber, eller er
> betjener de alle selskaber ? - det foresvæver mig at jeg har hørt
> navnet "taksatorringen" en gang ?
> Hvis taksatorerne ikke er forskellige fra selskab til selskab, så
> burde der jo ikke være den store forskel ?

Det er lidt med forskel, de fleste større selskaber har deres egne
taksatorer, men en del af de mindre bruger taksatorringen.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Masser af bil videoer



Brian (26-11-2005)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 26-11-05 20:34

Per Beer Hansen wrote:

> Mht bilforsikringer, så er min erfaring, at det som oftest kommer an
> på taksatoren og altså ikke selve selskabet som sådan.
> Nogle taksatorer er bare født nærrige og andre er mere realistiske.

Det lyder meget fornuftigt. Den ene gang jeg har været i kontakt med
en taksator, "gav" han mig 50% mere end jeg havde givet for bilen
9 måneder forinden - så det kan altså også svinge i den anden grøft

Det var ved Tryg, og dem har jeg ellers hørt sidder hårdt på kassen.

/Brian



Jasper Norman (27-11-2005)
Kommentar
Fra : Jasper Norman


Dato : 27-11-05 00:37

>> Mht bilforsikringer, så er min erfaring, at det som oftest kommer an
>> på taksatoren og altså ikke selve selskabet som sådan.
>> Nogle taksatorer er bare født nærrige og andre er mere realistiske.
>

Det kommer bestemt ikke an på taksator.

Han har fået nogle retningslinier fra selskabet som han skal følge. Hvis det
er et "ordenligt" selskab, han han lov til at give lidt snor.

Det er klart, at han ikke kan give ud til højre og venstre, men der er
bestemt forskel på, hvilket selskab han kommer fra.

/Jasper



Jesper Hedegaard (27-11-2005)
Kommentar
Fra : Jesper Hedegaard


Dato : 27-11-05 01:46


"Jasper Norman" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> skrev i en meddelelse
news:4388f191$0$47073$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>> Mht bilforsikringer, så er min erfaring, at det som oftest kommer an
>>> på taksatoren og altså ikke selve selskabet som sådan.
>>> Nogle taksatorer er bare født nærrige og andre er mere realistiske.
>>
>
> Det kommer bestemt ikke an på taksator.
>
> Han har fået nogle retningslinier fra selskabet som han skal følge. Hvis
> det er et "ordenligt" selskab, han han lov til at give lidt snor.
>
> Det er klart, at han ikke kan give ud til højre og venstre, men der er
> bestemt forskel på, hvilket selskab han kommer fra.
>
> /Jasper
>
>
Bestemt - men jeg har i år oplevet Codan spille taksator ud mod mig; under
stormen i vinters faldt noget ned på køleren af bilen med buler til følge.
Efter en del debat om selvrisiko osv gik de med til at betale mod at jeg
ændrede min forsikring fra elite til super-friskade-elite-osv - pr dagen
før skaden. Da jeg så hentede bilen på værkstedet sagde værkføreren at
taksator havde besluttet at der skulle en brugt forklap på - og ganske
rigtigt fremgik det tydeligt af diverse papirer, jeg fik udleveret.
Efterfølgende har jeg smidt Codan ud på alle fronter; indbo, sommerhus,
ulykke, campingvogn, sommerhus, bil og mc.
Kort efter de havde modtaget mine opsigelser fik jeg et brev fra en, der
viste sig at sidde i en "særlige kunde-tilfredshedsgruppe" hos Codan.
Han ville gerne have et opkald for at høre mine grunde til at flytte - og
måske fiske mig tilbage med et bedre tilbud.
Han fik sangen om skaden og min uforbeholdne mening om deres behandling af
skaden. Han ville jo så kontakte taksator for at høre hvorfor bla bla, men
kunne ikke rigtigt komme uden om mit sprøgsmål: "Arbejder jeres taksatorer
ikke efter jeres anvisninger ?".
Da han så forsigtigt spurgte til priserne hos konkurrenten måtte han også
erkende at der ikkevar noget for ham at komme efter.
På vore samling af forsikringer sparer jeg nu 1.000 kr - om måneden !
Vel at mærke med samme dækninger og betingelser - ja - det er ikke helt
rigtigt: min mc kom ikke ind som eliteforsikring hos den....men stadig meget
billigere end Codan.
Og jeg er langt fra alene om at opleve besparelser i den størrelsesorden ved
at skifte Codan ud !

--
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller
Volvo når det spilder



Jørgen M. Rasmussen (27-11-2005)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 27-11-05 08:07


"Jesper Hedegaard" <ja-til-spam@spammers.un> skrev i en meddelelse

---SNIP---
> Han ville gerne have et opkald for at høre mine grunde til at flytte - og
> måske fiske mig tilbage med et bedre tilbud.

Jeg har haft samme oplevelse med Alka, skod selskab, de føre sige frem som
en rigtig "kammerat" i rekvalmerne, med "forbundsrabat" undalles. Men når
man skal bruge dem, kan man ikke se deres røv for skosåler :(, jeg er ikke
den eneste på mit arb. som har haft kedlige oplevelser med dem, de forsøger
altid at slippe for at betal noget som helst. På trods af de ikke er de
billigste, uanset "forbundsrabat".



Per Beer Hansen (27-11-2005)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 27-11-05 11:24

Jørgen M. Rasmussen wrote:
>
> Jeg har haft samme oplevelse med Alka, skod selskab, de føre sige
> frem som en rigtig "kammerat" i rekvalmerne, med "forbundsrabat"
> undalles. Men når man skal bruge dem, kan man ikke se deres røv for
> skosåler :(, jeg er ikke den eneste på mit arb. som har haft kedlige
> oplevelser med dem, de forsøger altid at slippe for at betal noget
> som helst. På trods af de ikke er de billigste, uanset
> "forbundsrabat".

Jeg synes også, at det generelt er sådan, at kunden ligefrem
mistænkeliggøres ved enhver skade.
Sådan var det ikke før i tiden (ca. + 15år siden), men det beror måske på
alt det forsikringssvindel der foregår i dag.
Det er bare sørgeligt at det er blevet sådan
Jeg har også hørt, at der skulle være blevet oprettet en hemmelig
"task-force" indenfor Politiet, som udelukkende skal tjekke, om en skadelidt
har haft lignende skader inden for de seneste år og så i de tilfælde skal de
bore endnu dybere i sagen, for at afsløre evt. svindel.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Masser af bil videoer



Jørgen M. Rasmussen (27-11-2005)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 27-11-05 12:07


"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg synes også, at det generelt er sådan, at kunden ligefrem
> mistænkeliggøres ved enhver skade.

Det var ikke prob. med Alka, er ikke kunde der mere ;). Det var mere at når
sælgeren solgte forsik, var det&det incl., fx. værktøj, apparater. Når der
så var en skade, tyveri, som berørte subj., var det pludselig proff. udstyr,
som krævede en erhvervsforsikring, og derfor alligevel ikke dækket :(.



Jasper Norman (27-11-2005)
Kommentar
Fra : Jasper Norman


Dato : 27-11-05 23:14

>
> Jeg synes også, at det generelt er sådan, at kunden ligefrem
> mistænkeliggøres ved enhver skade.
> Sådan var det ikke før i tiden (ca. + 15år siden), men det beror måske på
> alt det forsikringssvindel der foregår i dag.
> Det er bare sørgeligt at det er blevet sådan
> Jeg har også hørt, at der skulle være blevet oprettet en hemmelig
> "task-force" indenfor Politiet, som udelukkende skal tjekke, om en
> skadelidt har haft lignende skader inden for de seneste år og så i de
> tilfælde skal de bore endnu dybere i sagen, for at afsløre evt. svindel.

Det er bestemt ikke hemmeligt at flere selskaber har oprettet et hold af
"efterforskere" der i, mistænkelige sager, følger den til døren. Det har
intet med politiet at gøre, men det er vist rigtigt, at der sidder en del
tidl. politifolk.

Der svindles for over 4 mia. kr. om året i DK. Så hvis man er en "normal"
hæderlig kunde, kan man næsten kun hilse dette tiltag velkomment, da det,
forhåbenligt, på sigt vil spare os alle for en pose penge i årlig præmie.
Tænk på, at 4 mia. svarer til, at hver eneste dansker fra vugge til grav,
skal betale 1000,- mere om året i præmie samlet set. Efter min mening,
består en stor del af problemet i, at det mange steder er "socialt
acceptabelt" at svindle med forsikringen. "De har jo penge nok" lyder det
tit. Eller "de er så stort et selskab, at de ikke mærker det". Det rangerer
på linie med, at køre for stærkt på motorvejen... mere alvorligt synes mange
mennesker åbenbart ikke at det er.

Mvh

Jasper



Per Beer Hansen (27-11-2005)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 27-11-05 11:30

Jesper Hedegaard wrote:
>>
>>
> Da jeg så hentede
> bilen på værkstedet sagde værkføreren at taksator havde besluttet at
> der skulle en brugt forklap på - og ganske rigtigt fremgik det
> tydeligt af diverse papirer, jeg fik udleveret.

Det er der jo som sådan heller ikke noget i vejen for, de skal jo kun bringe
bilen i samme stand som før uheldet.
Du har derfor ikke krav på at få den lavet med nye dele, medmindre der er
tale om en helt ny bil.
At det så samtidigt virker meget småligt af selskaberne/taksatorerne, at de
lige skulle spare en 500,- kr. seddel på at give kunden en brugt del, det
giver så bare bagslag senere.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Masser af bil videoer



Per Beer Hansen (27-11-2005)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 27-11-05 11:18

Jasper Norman wrote:
>
> Det kommer bestemt ikke an på taksator.
>
> Han har fået nogle retningslinier fra selskabet som han skal følge.
> Hvis det er et "ordenligt" selskab, han han lov til at give lidt snor.
>
> Det er klart, at han ikke kan give ud til højre og venstre, men der er
> bestemt forskel på, hvilket selskab han kommer fra.

Selvfølgelig er der forskel selskaberne imellem.
Men i sidste ende er det nu taksatoren, som "bestemmer".
Nogle taksatorer er bare ikke til at tale med overhovedet og det kan sagtens
være en lokal taksator i et område af landet, hvorimod det samme selskab har
en mere realistsik taksator i et andet område af landet.
Det er lidt ligesom at køre til syn, hvis ikke synsmanden/taksatoren har
fået sin morgenf*sse, så ser det sort ud for kunden

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Masser af bil videoer



Johnt (27-11-2005)
Kommentar
Fra : Johnt


Dato : 27-11-05 21:37


"Brian" <ellers@tak.du> skrev i en meddelelse
news:4388b8ee$0$11055$14726298@news.sunsite.dk...
> Per Beer Hansen wrote:
>
>> Mht bilforsikringer, så er min erfaring, at det som oftest kommer an
>> på taksatoren og altså ikke selve selskabet som sådan.
>> Nogle taksatorer er bare født nærrige og andre er mere realistiske.
>
> Det lyder meget fornuftigt. Den ene gang jeg har været i kontakt med
> en taksator, "gav" han mig 50% mere end jeg havde givet for bilen
> 9 måneder forinden - så det kan altså også svinge i den anden grøft
>
> Det var ved Tryg, og dem har jeg ellers hørt sidder hårdt på kassen.
>

Jeg er også ovenud tilfreds med Tryg.

De er ret large, og har hver gang lavet det jeg mente skulle laves. Faktisk
er de ret large.

Hilsen
Johnt



Jakob Jeppesen (28-11-2005)
Kommentar
Fra : Jakob Jeppesen


Dato : 28-11-05 11:28

"Johnt" <invalid@invali.no> skrev i en meddelelse news:438a18de$0$47084$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Brian" <ellers@tak.du> skrev i en meddelelse news:4388b8ee$0$11055$14726298@news.sunsite.dk...
>> Per Beer Hansen wrote:
>>
>>> Mht bilforsikringer, så er min erfaring, at det som oftest kommer an
>>> på taksatoren og altså ikke selve selskabet som sådan.
>>> Nogle taksatorer er bare født nærrige og andre er mere realistiske.
>>
>> Det lyder meget fornuftigt. Den ene gang jeg har været i kontakt med
>> en taksator, "gav" han mig 50% mere end jeg havde givet for bilen
>> 9 måneder forinden - så det kan altså også svinge i den anden grøft
>>
>> Det var ved Tryg, og dem har jeg ellers hørt sidder hårdt på kassen.
>>
>
> Jeg er også ovenud tilfreds med Tryg.
>
> De er ret large, og har hver gang lavet det jeg mente skulle laves. Faktisk er de ret large.
>

Jeg har også alle mine forsikringer samlet i tryg - der har
ingen problemer været med at få erstatning de tre gange
jeg har haft brug for dem. Senest var det en rørskade
(skjult) og der fik jeg en rigtig god behandling - faktisk
bedre end jeg havde forventet.

Har dog aldrig haft brug for forsikringen i forbindelse
med automobilet.

/Jakob



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408609
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste